GPS trackers?

Tot dat ze je motor jatten en in een metalen container zetten. Weg tracker signaal.
Dat kun je voorkomen door ook een Apple Air tag ernaast in te bouwen. Deze werkt met bluetooth, en daarmee kun je het signaal weer oppikken waar hij de metalen container staat.

Is de container verplaatst, dan houdt het op. Maar dan heb je er ook alles aan gedaan om diefstal te voorkomen.....
 
Allereerst heb je verschillende soorten gps-trackers en hoe ze hun locatie doorgeven. Persoonlijk zou ik wegblijven van de AirTag, Smarttag, tile en soortgelijke trackers. Deze maken gebruik van Ultra Wideband, Bluetooth en NFC en zijn erg nauwkeurig mits er voldoende gebruikers in hetzelfde netwerk in de buurt zijn. Helaas zijn ze door deze techniek ook makkelijk op te sporen met apps op andere smartphones, Apple heeft dit zelf ingebouwd als Anti Stalking. Dit is uiteraard bij het dievengilde ook bekend, dus deze trackers zijn makkelijk te onderkennen.
De andere trackers maken gebruik van een simkaart met een gsm netwerk of maken via een modem verbinding met een server en versturen zo hun geo-locatie. Deze trackers zijn moeilijker op te sporen en moeten vaak fysiek onderkend worden, eventueel met een handheld detectie. Let wel, ik zeg niet dat het niet kan, maar het is gewoon moeilijker. Dit is ook vaak de reden dat ze een motor/auto vaak eerst koud zetten om te kijken of er niet iemand op komt dagen die zijn gps-tracker heeft gevolgd. Binnen dit segment is er veel keus, met of zonder aansluiting op de boordspanning, abonnement/simkaart, slaapstand, geofence, bewegingsalarm, anti-jamming, verwijderings alarm, etc.
De anti-jamming functie die sommige gps-trackers hebben is echt wel een mooie functie. Het gebeurt steeds vaker dat het dievengilde op een locatie waar ze voeruigen koud zetten een jammer plaatsen en zo alle signalen blokkeren. In dit geval heeft je gps-tracker weinig effect, maar wanneer deze een anti-jamming functie heeft blijft het wel gewoon werken.
Zou gewoon eens lekker op internet duiken en je gewoon eens goed inlezen in alle soorten en mogelijkheden.
Kan nuttig zijn…
Tot dat ze je motor jatten en in een metalen container zetten. Weg tracker signaal.
Wees verbaasd hoe goed ze nog signaal uitzenden als ze in een container geplaatst zijn.
 
Ik gebruik de tracker om te zien wat voor een route ik heb gereden, met de snelheden erbij. Bij diefstal ga ik er toch vanuit dat ik haar niet meer terug ga zien.
 
Ik ben naar deze aan het kijken, iemand bekend met dit model?

NZG34e9.jpg
 
Wees verbaasd hoe goed ze nog signaal uitzenden als ze in een container geplaatst zijn.
Uitzenden via GSM of LoRa is niet zo'n probleem, maar de ontvangst van het GPS-signaal voor de plaatsbepaling kun je wel vergeten. Het signaal van de zeer ver weg staande GPS-satellieten is heel zwak.
 
Die werken met een simkaart, kan prima met een sim-only abonnement, gebruikt weinig data.
Batterij gaat in standby zo'n 3 maanden mee, zitten allerlei opties op die je met een app of sms-commando's kan activeren. Zijn erg nauwkeurig en goed te volgen met de app.
Bevestigen is alleen met magneten, dus je moet wel een vlak magnetisch oppervlak hebben of een vak waar je hem kwijt kan, onder je zadel oid.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
Uitzenden via GSM of LoRa is niet zo'n probleem, maar de ontvangst van het GPS-signaal voor de plaatsbepaling kun je wel vergeten. Het signaal van de zeer ver weg staande GPS-satellieten is heel zwak.
Ik weet uit ervaring dat gps-trackers in een zeecontainer, tussen de lading nog steeds een nauwkeurige locatie door kunnen geven. Niet zo nauwkeurig als in de open lucht, maar wel dat je de juiste container eruit kunt pikken.
 
Die werken met een simkaart, kan prima met een sim-only abonnement, gebruikt weinig data.
Heb je het over diegene die ik poste? Je hebt er dus nog een sim kaart met abonnement bij nodig? Ik zie die voor 3 euro per maand, dus de kosten zijn het probleem niet, maar ik wil het graag zeker weten voor ik er 90 euro aan spendeer.
 
Heb je het over diegene die ik poste? Je hebt er dus nog een sim kaart met abonnement bij nodig? Ik zie die voor 3 euro per maand, dus de kosten zijn het probleem niet, maar ik wil het graag zeker weten voor ik er 90 euro aan spendeer.
Ja, vergeet je bericht te citeren.
Tip, zoek eens op TK905, komen allemaal uit dezelfde fabriek, alleen een ander labeltje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
Ik weet uit ervaring dat gps-trackers in een zeecontainer, tussen de lading nog steeds een nauwkeurige locatie door kunnen geven. Niet zo nauwkeurig als in de open lucht, maar wel dat je de juiste container eruit kunt pikken.
Alleen GPS, of maakt die tracker dan ook gebruik van andere technieken voor plaatsbepaling (GSM, WiFi)? Ik heb hier een GPS repeater geïnstalleerd omdat ik binnenshuis (nieuwbouw, aluminium jaloezieën) geen GPS-onvangst heb...
 
Wat de toestellen die werken met een SIM-kaart betreft, houd er rekening mee dat steeds meer providers geen 2G of 3G ondersteunen of daar binnenkort mee stoppen. Veel trackers gebruiken dat. Er zijn ook wel 4G trackers, maar die zijn doorgaans een stuk duurder.
 
Alleen GPS, of maakt die tracker dan ook gebruik van andere technieken voor plaatsbepaling (GSM, WiFi)? Ik heb hier een GPS repeater geïnstalleerd omdat ik binnenshuis (nieuwbouw, aluminium jaloezieën) geen GPS-onvangst heb...
GSM en GPS, wel de ervaring dat als een container wordt ingebouwd met andere container het ook niet veel meer doet.
 
Ik ben naar deze aan het kijken, iemand bekend met dit model?

NZG34e9.jpg
Die heb ik er inmiddels ook al een geruime tijd in zitten… inderdaad een keer in de drie maanden opladen. Heb er een prepaid sim in zitten, die ik zo af en toe opwaardeer. Leuke is ook dat hij je routes kan tracken, en andere opties zoals bewegings detectie en geofencing. Door de magneet kon ik er een mooi onopvallend plekje voor vinden…
 
Kijk, dat is ook een makkelijke oplossing, ik hou niet zo van vast terugkerende lasten, liever zelf wat meer controle erover.
En krijg keurig een melding als het tegoed op is… kosten voor data ongeveer 25€ op 15000 km
 
Die heb ik er inmiddels ook al een geruime tijd in zitten… inderdaad een keer in de drie maanden opladen. Heb er een prepaid sim in zitten, die ik zo af en toe opwaardeer. Leuke is ook dat hij je routes kan tracken, en andere opties zoals bewegings detectie en geofencing. Door de magneet kon ik er een mooi onopvallend plekje voor vinden…
Welke app gebruik je?
 
Volgens mij heeft het dievengilde in sommige gevallen wel apparaatjes waar ze apparatuur mee kunnen vinden die GPS uitzendt, bijvoorbeeld bij opleggers of trucks waar ze verstopt zitten en waar na diefstal na een korte periode het signaal verdwijnt omdat ze de tracker opsporen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan