Welke tracker/positioner voor rondreis van 3000km

Sheldon

MF most wanted
13 apr 2004
40.895
57
Knokke
Hallo,
over een dikke maand vertrekken we met 7 vrienden onze rondrit naar Slovenië
1649794883200.png


Nu zoek ik een soort van "tracker" zodat de thuisblijvers zien waar we zitten, en nog belangrijker, welke weg we afgelegd hebben.

We zijn een 8-tal dagen op pad, en zou leuk zijn dat ze ons kunnen "volgen".

Bestaat zoiets eigenlijk :?
Mag best betalend zijn, maar moet ook niet de hoofdprijs kosten, daar het maar over 8 dagen gaat.
Er moeten natuurlijk meerdere mensen kunnen inloggen, dus dacht aan een soort webpagina met webkaarten

Heeft iemand ervaring hiermee :?
 
Ja zoiets bestaat. Maar een app op je telefoon kan het ook, is dat niks?
Met een app op mijn telefoon werkt dat, maar dan kan ik dit enkel zien, ik wil onderweg niet steeds printscreens sturen. Als er iemand van de vrouwen thuis wil zien waar we zitten, moeten ze op elk moment kunnen "volgen".
Iets simpels, een soort van url lijkt me handiger
 
Ik zit effe te zoeken… Om ook je afgelegde weg te zien wordt inderdaad lastig.
Er zijn wel hiking-apps die dit kunnen dacht ik, maar mogelijk moet je dan zelf eea steeds uploaden, da’s vast niet de bedoeling,
 
Ik zit effe te zoeken… Om ook je afgelegde weg te zien wordt inderdaad lastig.
Er zijn wel hiking-apps die dit kunnen dacht ik, maar mogelijk moet je dan zelf eea steeds uploaden, da’s vast niet de bedoeling,
Idd, zeker niet de bedoeling, ben ook al even aan het zoeken, iets realtime moet toch mogelijk zijn, zoiets als de Strava fietsapp, maar deze is niet realtime
 
Als je niets kunt vinden zou je als simpel alternatief bij iedere stop je locatie kunnen delen in een groepsapp.
Hoelang denk je dat het goedgaat als onze vrouwen samen in één whatsapp groepje zitten 😉
Nee nee, gewoon een plattegrondje met onze realtime locatie en afgelegde weg is meer dan genoeg :Y
 
Als jullie iPhones hebben: Je kan een iMessage groep aanmaken en je locatie daarin delen. Leden (ook thuisblijvers) zien dan in één oogopslag waar alle leden van de groep op de kaart zijn. Geen handelingen nodig, update allemaal automatisch.
 
Je zou gebruik kunnen maken van Polarsteps. Die maakt elke zoveel tijd even connectie zodat je ook de route kunt zien/volgen en gebruikt navenant weinig van de batterij/accu. Heeft mij positief verrast. Daarnaast kun je eenvoudig foto's toevoegen en is het voor anderen makkelijk te volgen wat je doet en waar je bent. Ik zou zeggen probeer dat eens.
Ze hebben apps voor zowel Android als Ios.
 
Laatst bewerkt:
Zelf ben ik nog wel erg fan van Traccar, deze gebruik ik namelijk ook met scouting om kids met een hike te volgen. Er zijn ook diverse aftermarket GPS dongels voor (wel simkaart vereist) die je hiervoor kan gebruiken. Knup deze op (geschakelde) voeding van je motor en je hebt er niks geen omkijken naar! Of je zet de Traccar app op je eigen mobiel, dat is ook een optie.

Er zijn meerdere opties om het draaiend te krijgen: VPS's huren of thuis een servertje hebben draaien. Of op de Demo servers van Traccar zelf.

1649835585992.png
 
Ik heb hiervoor wel eens een app gebruikt zodat mijn vrouw kant zien waar ik ben als ik allen op pad ben.
kan alleen met beste wil van de wereld niet op de naam komen, zal nog eens zoeken.
was alleen live positie, geen afgelegde weg (of snelheid O-)). Je kiest dan zelf met wie jeje locatie wil delen.
Is meer bedoeld voor ouders die hun kinderen willen volgen geloof ik , maar werkte prima.
 
timeline.google.com
Even op je android telefoon lokatie-geschiedenis enablen wel...

Is niet super nauwkeurig, maar nauwkeurig genoeg om een globaal beeld te krijgen van afgelegde route...

Vanuit het thuisfront moeten ze dan eventjes wel inloggen in het google-account dat op de telefoon gebruikt word....
 
Volgens mij is het eerder genoemde Polarsteps perfect voor wat je wilt. Je 'meekijkers' kunnen ook reacties achterlaten c.q. reageren op de routes en evt. foto's. Bij onze 3-weekse motorreis naar Noorwegen hier ook gebruik van gemaakt. De app is gratis. Hun businessmodel bestaat er volgens mij uit dat je na afloop van een reis een fotoboek bij hun kunt bestellen. Nederlandse ontwikkelaars, aardige gasten.

Schermafbeelding 2022-04-13 om 14.23.29.png
 
Wat is er trouwens mis met een kaart en een paar markeerstiften welke je bij terugkomt onder het genot van een fles drank met steeds sterkere verhalen toelicht?
 
Ik heb hiervoor wel eens een app gebruikt zodat mijn vrouw kant zien waar ik ben als ik allen op pad ben.
kan alleen met beste wil van de wereld niet op de naam komen, zal nog eens zoeken.
was alleen live positie, geen afgelegde weg (of snelheid O-)). Je kiest dan zelf met wie jeje locatie wil delen.
Is meer bedoeld voor ouders die hun kinderen willen volgen geloof ik , maar werkte prima.
Deze toevallig? INT'L Homepage - Life360

Die gebruiken wij hier om te kunnen zien wie waar uithangt. Niet dat we dat continu doen, maar als ik op de motor weg bent vind vriendin het wel fijn om te zien waar ik ben.
 
Je zou gebruik kunnen maken van Polarsteps. Die maakt elke zoveel tijd even connectie zodat je ook de route kunt zien/volgen en gebruikt navenant weinig van de batterij/accu. Heeft mij positief verrast. Daarnaast kun je eenvoudig foto's toevoegen en is het voor anderen makkelijk te volgen wat je doet en waar je bent. Ik zou zeggen probeer dat eens.
Ze hebben apps voor zowel Android als Ios.
Het is dus Polassteps geworden, zit er echt goed uit, precies wat ik wil. Bedankt voor het meedenken iedereen, het feest mag beginnen......
Volg me op mijn reis ‘Wieke-tingels Meerdaagse 2022‘ via Polarsteps
 
Het is dus Polassteps geworden, zit er echt goed uit, precies wat ik wil. Bedankt voor het meedenken iedereen, het feest mag beginnen......
Volg me op mijn reis ‘Wieke-tingels Meerdaagse 2022‘ via Polarsteps
Belangrijkste vraag, is dat gratis?

edit: hmmm. ik zie deze comment staan in de support teksten:
Side note on the Travel Tracker: Polarsteps can't be used as a real-time tracker. Your location data isn't synchronized and updated in real-time since we don't want to drain your battery, as mentioned above.
Dus dan niet geschikt voor het doel dat ik voor ogen heb.
 
Laatst bewerkt:
Simpeler en goedkoper wordt het niet: je locatie met andere mensen met een google account delen via Google Maps. Kunnen ze altijd zien waar je zit.

 
Terug
Bovenaan Onderaan