Welke tracker/positioner voor rondreis van 3000km

Om dan maar even buiten Polarsteps nog een goede te noemen. Wikiloc. Heel nauwkeurig je route opslaan, eventueel zelfs als route voor een ander. Deelt het echter niet live met thuis, de vraag is ook in hoeverre je het live delen ook echt heel belangrijk vindt.
Met alle respect, je gaat gewoon een stukje rijden, geen linke enduro of expeditie achtige toestanden door 3e wereldlanden.
Het is helemaal niet erg om thuis ook nog wat te melden te hebben, ook al kan het leuk zijn als het thuisfront grofweg wat mee krijgt.
 
Belangrijkste vraag, is dat gratis?

edit: hmmm. ik zie deze comment staan in de support teksten:
Side note on the Travel Tracker: Polarsteps can't be used as a real-time tracker. Your location data isn't synchronized and updated in real-time since we don't want to drain your battery, as mentioned above.
Dus dan niet geschikt voor het doel dat ik voor ogen heb.
Heb het ook net gelezen, zag er veelbelovend uit, maar die "broodkruimels" die de app achterlaat, zien de thuisblijvers deze ook niet. Op zich moet het niet op de minuut juist zijn, enkele uren vertraging zou voor mij ook nog werken
 
Zag deze middag dat mijn navagatie (NAV6) ook de optie heeft om mijn locatie te delen, echter laat deze geen afgelegde weg zien :o
Ben eens aan het kijken of die Google app iets is wat ik zoek
 
Heb het ook net gelezen, zag er veelbelovend uit, maar die "broodkruimels" die de app achterlaat, zien de thuisblijvers deze ook niet. Op zich moet het niet op de minuut juist zijn, enkele uren vertraging zou voor mij ook nog werken
Thuisblijvers zien het dus wel......

Tijdens koffiestops en lunch kun je Polarsteps laten syncen, of gewoon tussendoor als je pushed. Dat syncen doet PS sowieso als je een WiFi verbinding hebt. Het thuisfront kan zo, soms met enige vertraging, de reis dus semi-live volgen.
 
Thuisblijvers zien het dus wel......

Tijdens koffiestops en lunch kun je Polarsteps laten syncen, of gewoon tussendoor als je pushed. Dat syncen doet PS sowieso als je een WiFi verbinding hebt. Het thuisfront kan zo, soms met enige vertraging, de reis dus semi-live volgen.
Precies dit inderdaad!

Heb het ook net gelezen, zag er veelbelovend uit, maar die "broodkruimels" die de app achterlaat, zien de thuisblijvers deze ook niet. Op zich moet het niet op de minuut juist zijn, enkele uren vertraging zou voor mij ook nog werken
Ik denk serieus dat Polarsteps wel exact geeft wat jij zoekt. Men kan exact volgen hoe je gereden bent. Ook als je niet motorrijdt maar b.v. in een stad aan het wandelen bent zie je precies waar je bent geweest. Alleen het syncen doet die niet real-time, maar dat wil je ook niet i.v.m. je batterijduur. Dat maakt het juist zo'n goede app om je vakantie te tracken.
Er is nog voldoende tijd eer je vertrekt, dus probeer het anders eens uit hoe het werkt de komende dagen met wat kleine afstanden rondom je woonplaats en zo.
 
Laatst bewerkt:
@Sheldon Hoeveel detail wil je hebben in Polarsteps? Hieronder een 2tal screenshots van mijn telefoon van onze vakantie van vorig jaar richting Spanje. Ik heb hier slechts 1 foto ingezet, mijn vrouw is hier wat beter in, maar het gaat om het idee.

Polarsteps overview hele reis:
59UgG7n.png

Polarsteps wat ingezoomd:
EZncRWr.jpg
 
@Sheldon Hoeveel detail wil je hebben in Polarsteps? Hieronder een 2tal screenshots van mijn telefoon van onze vakantie van vorig jaar richting Spanje. Ik heb hier slechts 1 foto ingezet, mijn vrouw is hier wat beter in, maar het gaat om het idee.

Polarsteps overview hele reis:
59UgG7n.png

Polarsteps wat ingezoomd:
EZncRWr.jpg
Ik moet niet meer hebben, ziet er erg goed uit
 
Thuisblijvers zien het dus wel......

Tijdens koffiestops en lunch kun je Polarsteps laten syncen, of gewoon tussendoor als je pushed. Dat syncen doet PS sowieso als je een WiFi verbinding hebt. Het thuisfront kan zo, soms met enige vertraging, de reis dus semi-live volgen.
Thanks, ik zal het dus eens proberen tijdens mijn eerstvolgende rit ;)
 
Als mijn vrouw zo nodig moet zien waar ik uithang, wil ik dat zij óók een enkelband draagt :+

Doodsimpele tracker zoals SinoTrack?
 
Wij gebruiken hier de Liberty Rider app (Premium) maar de gratis versie is misschien iets voor jou? Wat doet de app in de gratis versie: rit versturen en live volgen via een link, ritten en roadbooks maken/gebruiken beschikbaar, ingebouwde GPS, rittenoverzicht, enz... Het enige dat de Premium versie extra doet is ongevallendetectie en noodoproep, automatisch starten/recorden van ritten en waarschuwingen voor gevaarlijke bochten.

Hoe werkt het? Bij de gratis versie start je bij vertrek de app op, klikt op GO, verstuur het smsje dat te voorschijn komt of deel de link (copypasta) op eender welke manier, vergrendel je GSM en stop hem weg of laat hem open staan of whatever and drive! De app pauzeert automatisch als je lange tijd stil staat dus bij een tussenstop, lunchpauze, ... voegt hij deze tijd ook niet toe aan je totale rijtijd. Als je klaar bent voor de dag dan druk je gewoon op stop. Aan het einde krijg je ook een overzicht met totale duur rit, totale duur pauze, totale duur in het algemeen, de afstand die je aflegde, de maximale hoogte en het aantal pauzes dat je nam. Verder krijg je ook je rit te zien op een plattegrond. Je kan deze exporteren naar GPX of opnieuw starten, je kan in de app zelf foto's aan dit logboek toevoegen of gewoon heel de rit verwijderen.

Bekijk zelf even of het iets is want weet natuurlijk niet wat je zoekt. Voor ons werkt het tot nu toe prima.
 
Ik heb hiervoor wel eens een app gebruikt zodat mijn vrouw kant zien waar ik ben als ik allen op pad ben.
kan alleen met beste wil van de wereld niet op de naam komen, zal nog eens zoeken.
was alleen live positie, geen afgelegde weg (of snelheid O-)). Je kiest dan zelf met wie jeje locatie wil delen.
Is meer bedoeld voor ouders die hun kinderen willen volgen geloof ik , maar werkte prima.
De naam van je vrouw?
 
Met een app op mijn telefoon werkt dat, maar dan kan ik dit enkel zien, ik wil onderweg niet steeds printscreens sturen. Als er iemand van de vrouwen thuis wil zien waar we zitten, moeten ze op elk moment kunnen "volgen".
Iets simpels, een soort van url lijkt me handiger

Dat wil je op zo'n trip toch juist voorkomen? :?
 
@Sheldon Mocht je er niet uitkomen en Traccar ok vinden, zoals @Nightwishgek al eerder aangaf, dan mag je voor je avontuur best op mijn servertje meedraaien als je wilt. Kost je helemaal niks en werkt als een tierelier, kan ik na een aantal jaar ervaring ermee zeggen.

Je positie kun je met een supersimpel appje iedere x minuten of x kilometer (of een combi daarvan) automatisch laten uploaden. Die is dan direct zichtbaar voor het thuisfront. Ze kunnen kijken via een app, of gewoon op een internetbrowser op een PC, tablet of telefoon.

De gereden route is ook makkelijk zichtbaar te maken. Bv. ”Route vandaag”, “Gisteren”, Deze week”, etc.

881D5D1E-0462-43EF-983B-F4CCD29E1E43.jpg


Ieder pijltje op het kaartje hieronder kun je dan ook aanklikken om tijdstip en snelheid e.d. achteraf te zien.

5EEC046A-D1D3-4B0D-992F-75283088DA22.jpg


65ED7682-1C4A-4AC4-AB17-7B710DBFB785.jpg


Als je het eens wilt proberen, laat maar weten, dan maak ik een account voor je aan en zal je wat info sturen over het appje dat je nodig hebt, e.d.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik zelf Spotwalla en de Bubbler GPS app hiervoor. Deze week nog een rit van 2400km bij gehouden

Nadeel is wel dat de app actief moet staan dus deze nam continue mijn halve scherm in beslag tijdens navigeren.
Gebruik is gratis maar opslag van de data kost wat geld, iets van 4 cent per dag. Ik had al een account en kreeg een paar dollar krediet maar verwijder de routes toch weer na de gpx gedownload te hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan