Gereedschap deel XI "Tool Time"

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anoniempje313

Guest
Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​

Gereedschap gerelateerde Links:

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:

images

Laatst bewerkt door een moderator:
tja, aangezien ik nu voor eigen gereedschap aan het kijken ben.

En je door de bomen het bos niet meer ziet,

Er moeten toch wel degelijke hobby merken zijn? voor de hobyist ga je toch geen snap- on kist kopen?

Er moeten toch wel degelijke hobby merken zijn? voor de hobyist ga je toch geen snap- on kist kopen?

Mannesmann
Tengtools

Dat soort merken zijn over het algemeen betaalbaar en kwalitatief prima.

Die accuboormachientjes van Bosch, is dat wat? Een kennis wil zo'n ding. Gewoon voor af en toe. Zelf heb ik Makita, maar die was hem te duur. Ik hebwel wat Bosch met snoer, dat werkt eigenlijk altijd wel.

Tsja ''degelijk hobbymerk'', is toch ook nogal ruim te interpreteren :+ Met wat spul van de Action zou ik me motor ook nog volledig uit elkaar kunnen halen (in elkaar zou ook moeten lukken) :P

Wat betreft Mannesman, ik gebruik ook al een paar het 3/8`` doppendoos/ratel, wordt af en toe best lomp gebruikt en werkt nog steeds. Vooral de lange doppen werken lekker, alhoewel er afgelopen week een dop 10 op het verlengstuk bleef zitten die er niet meer af wil geloof ik :+

Laatst bewerkt:
Arduino (1)

“Arduino is an open source physical computing platform based on a simple input/output (I/O) board and a development environment that implements the Processing language (www.processing.org). Arduino can be used to develop standalone interactive objects or can be connected to software on your computer (such as Flash, Processing, VVVV, or Max/MSP). The boards can be assembled by hand or purchased preassembled; the open source IDE (Integrated Development Environment) can be downloaded for free from www.arduino.cc.”
Bron: “Getting Started with Arduino” van Massimo Banzi

Ik ben vlak voor de vakantie begonnen wat uitgebreider met de Arduino, eigenlijk een klein computertje, te spelen. Daarvoor was ik niet verder gekomen dan het meest eenvoudige programmaatje te draaien: een ledje op het bordje laat knipperen. Allemaal verkleinwoorden, want de complete printplaat van de Arduino Uno is ca. 7 bij 5 cm. en kost hier in Nha Trang €10. Kun je nog eens voor rommelen. Ik heb er wat uitbreidingen bijgekocht zoals een testbordje, een lcd-display, een grafisch display en een luchtdrukmeter.

Programmeren is op dit moment voornamelijk een geschikt programma van het internet plukken, dit met copy/paste in de IDE laden en naar de Arduino uploaden. De volledige syntax zal ik hopelijk nog wel een keer leren. Maar ik heb op deze manier wel alle uitbreidingen aan de praat gekregen.

Tijd voor de echte uitdaging: met hetzelfde knip- en plakwerk meerdere programma’s samenvoegen tot één motorgerelateerd programma. Daarover morgen meer.

Voor wie er wat meer vanaf wil weten, het bovengenoemde boekje is een leuke en goede inleiding.

Het blijkt trouwens nog goedkoper te kunnen: een website met zeer goedkope artikelen is arduino - Free Shipping - DX. Een oud-collega van mij heeft hier al zijn spullen vandaan. Een andere interessante site voor Arduino is Fritzing

full

Die accuboormachientjes van Bosch, is dat wat? Een kennis wil zo'n ding. Gewoon voor af en toe. Zelf heb ik Makita, maar die was hem te duur. Ik hebwel wat Bosch met snoer, dat werkt eigenlijk altijd wel.
Zolang je de zwaardere (zoals de 18V) accu's hebt, heb je geen problemen met de Bosch machines.
Echter zijn de lichte accu's altijd zo leeg enzo, en minder sterk...

Helaas heb ik er wel ervaring mee...
Als je te veel druk erop zet zuigt ie niet vacuum maar blaast lucht in het systeem.
Het zwwrte dopje lekt lucht en tot slot brak bij mij de eerste keer een deel af.

Ik had hem destijds via ebay besteld(ook bij vidaxl) voor ongeveer 15€ incl. Verzendkosten maar heb na alle ergernis gewoon mn geld terug gekregen...

Bespaar je de ergernis...

Nou, dat is dan niet best....
Heeft iemand hier misschien een suggestie voor een ontluchter?
Zelf dacht ik aan die van Daytona, 15 delige voor net geen 5 tientjes.
Het enige "probleem" zou zijn dat er geen transparante slangetjes bij zouden zitten.
Als dát het enige probleem is, is dat vrij makkelijk op te lossen, nietwaar?
Goed, ik hoor het wel....

gr. Boud

Staar je niet blind op 1 ervaring. De nippels van een remontluchter lekken altijd wat lucht, niets bijzonders. En tja:

Als je te veel druk erop zet zuigt ie niet vacuum maar blaast lucht in het systeem.

Dan moet je er minder druk op zetten.

Er zit wel degelijk kwaliteitsverschil in die dingen, maar dan moet je hem natuurlijk wel juist gebruiken. De Gunson Eezibleed / Rodac auto / Rodac moto / BGS remontluchters gaan ook blazen als je er 8 bar op zet (is ook helemaal niet nodig).

Transparante slangen zijn m.i een must, maar ook apart te koop:

full33036535.jpg

Laatst bewerkt:
Staar je niet blind op 1 ervaring. De nippels van een remontluchter lekken altijd wat lucht, niets bijzonders. En tja:Dan moet je er minder druk op zetten.

Er zit wel degelijk kwaliteitsverschil in die dingen, maar dan moet je hem natuurlijk wel juist gebruiken. De Gunson Eezibleed / Rodac auto / Rodac moto / BGS remontluchters gaan ook blazen als je er 8 bar op zet (is ook helemaal niet nodig).

Transparante slangen zijn m.i een must, maar ook apart te koop:

[afbeelding]

Goed, ik zal mij niet blind staren op één ervaring...
Nu nog mijn persoonlijke financiële beheerder lief aankijken
dan komt het helemaal in orde!
Of weet jij misschien een ander apparaat?
Ik hou mij aanbevolen.... ;)

gr. Boud
Lijkt mij ook wat veel om er 8 bar op te zetten...
Maar als ik zo vrij mag zijn, welke zou jij mij adviseren?
Wetende dat ik een zgn. "thuis-sleutelaar" ben die het
concept van remmen ontluchten vrij aardig onder de knie heeft.
Maar dan wel op de "ouderwetse" manier, met 2 man, waar bij
er één de remhandel hanteerde en de ander de ontluchtingsnippe

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een nette gereedschapkoffer die niet de hoofdprijs kost. Momenteel loop ik met een verroeste blauwe metalen uitklapkist (wie kent ze niet) te sjouwen maar deze is op, en ik wil het graag wat netter hebben dus niet zo'n grabbelkist. De enige koffer die ik kan vinden waar voldoende in past is deze. Maar €250 is voor mij een hoop geld.

Weet iemand een alternatief welke wel net zo praktisch is en waar dus net zoveel in gaat maar die niet zoveel kost? Zelf kan ik alleen goedkopere koffers vinden waar geen drol in gaat. Uiteraard besef ik dat de kwaliteit ook lager zal zijn.

Laatst bewerkt:
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een nette gereedschapkoffer die niet de hoofdprijs kost. Momenteel loop ik met een verroeste blauwe metalen uitklapkist (wie kent ze niet) te sjouwen maar deze is op, en ik wil het graag wat netter hebben dus niet zo'n grabbelkist. De enige koffer die ik kan vinden waar voldoende in past is deze. Maar €250 is voor mij een hoop geld.

Weet iemand een alternatief welke wel net zo praktisch en waar dus net zoveel in gaat maar die niet zoveel kost? Zelf kan ik alleen goedkopere koffers vinden waar geen drol in gaat. Uiteraard besef ik dat de kwaliteit ook lager zal zijn.
deze koffer kost hetzelfde, maar incl vrij goed gereedschap

Kraftwerk_gereedschapkoffer_197_delig_1047.jpg

Laatst bewerkt:
:^

Mishandel al bijna 10 jaar een groene Bosch 18v boormachine en die gaat nog steeds goed!! Accu's worden nu wel wat minder maar is zeker geen troep. Zou 'm zo weer kopen!!!

Ik heb ervaring met de groene 9.6 volt en de 12 volt en die ervaringen zijn slecht.
Weinig kracht t.o.v vergelijkbare machines van andere merken.
Accu's snel leeg en gaan ook niet lang mee.
Bij beide machines na 1.5 jaar de motor doorgebrand of iets dergelijks.
De zaak waar ik mijn spullen koop repareert ook machines en gaf indertijd aan dat veruit de meest reparaties Bosch machines waren, zowel de groene als de blauwe.

Weet iemand een alternatief welke wel net zo praktisch is en waar dus net zoveel in gaat maar die niet zoveel kost? Zelf kan ik alleen goedkopere koffers vinden waar geen drol in gaat. Uiteraard besef ik dat de kwaliteit ook lager zal zijn.

Moet het perse een koffer zijn? Ik heb zo'n gearwrench tas van de huisleverancier en dat bevalt erg goed. Zeker het overwegen waard als je flexibel wilt zijn in welk gereedschap je erin doet. De softbags van facom zijn ook erg fijn. Die zijn er in 52 en 42 cm lengte.

https://www.conrad.nl/nl/knipex-gereedschapkoffer-basic-leeg-00-21-05-le-afmetingen-b-x-h-x-d-465-x-200-x-410-mm-abs-822005.html?WT.mc_id=gshop&gclid=CI-HkMLHpcMCFfMZtAodZUQAZw&WT.srch=1

Die knipex koffer van conrad zal ik eens over nadenken. Ik snap niet dat ik die zelf niet heb gevonden want ik heb werkelijk tientallen winkels en site's afgespeurd. |( Ik hoop wel dat er genoeg in gaat. De gelinkte parat heeft 50 steekvakken, dat zal ik ook nodig hebben en de knipex redt dat niet zo te zien. Maar voor dat geld kan ik daar vast iets op verzinnen.

Even voor de duidelijkheid, in de koffer moet al mijn los gebruikelijke gereedschap komen. Ik heb namelijk geen schuur B| dus alles staat in een veel te kleine berging en als ik het gebruik sleep ik het overal en nergens naartoe (en dat is nogal veel).

Edit: ik zie net dat de knipex koffer geen volledig vrij te verdelen bodemvak heeft. Hierdoor kan ik geen hamer of pijpentang erin gooien en dat zal wel nodig zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan