Gereedschap deel XI "Tool Time"

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anoniempje313

Guest
Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​

Gereedschap gerelateerde Links:

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:

images

Laatst bewerkt door een moderator:
Niks nieuws, ik heb al heel wat boren op die manier omgevouwen. Zijn altijd boren uit het aanbiedings setje waarvan gezegd wordt dat ze echt goed zijn ..

Ik heb ook al wat hamers laten afbreken bij de kop ... met spijkers slaan om bier ... dat dan weer wel

die hamer komt uit de knakenbak bij de bouwmarkt, je kan zien dat de steel een holle pijp is.
ik heb er ook ooit een gekocht, toen ik een spijker uit het hout wou trekken knikte de steel _O-

je zou ze aansprakelijk moeten stellen voor beschadigd werkstuk en kapotte knokkels,
je doet er immers iets mee waarvoor hij gemaakt is.

die hamer komt uit de knakenbak bij de bouwmarkt, je kan zien dat de steel een holle pijp is.
ik heb er ook ooit een gekocht, toen ik een spijker uit het hout wou trekken knikte de steel _O-

je zou ze aansprakelijk moeten stellen voor beschadigd werkstuk en kapotte knokkels,
je doet er immers iets mee waarvoor hij gemaakt is.
Is dat niet de definitie van een pijp?
Volgens mij zijn alle ronden hamerstelen hol.

Ja, een zebralight. Als je hem wilt gebruiken om te sleutelen adviseer ik een floodlight, oftewel een ongebundelde straal licht. Dit geeft een heel mooi rustig beeld, zeker als je er 1 neemt in een neutrale tint, en nog beter met een hoge cri.
Als je een lamp wilt die verder schijnt kan je beter geen floodlight nemen en een wat koelere tint, deze geven altijd meer lumens. (Wat mij betreft niet het belangrijkste in een hoofdlamp)

Bv deze in 18650: H600Fw Mk II Floody 18650 XM-L2 Headlamp Neutral White

Of deze in aa; H502d L2 High CRI Daylight AA Flood Headlamp

Laatst bewerkt:
hier meerdere die met Smoos sleutelen? (een van de merken die datona verkoopt)

Ben destijds bij ze wezen kijken in hun winkel..
Ik heb een paar verloopdopjes van, open ring-steek sleutels en een setje krachtdoppen met teflon voor de alu velgen van het koekblik. Maar ik zou er geen hele kar van willen.. heb ik daarom ook niet gekocht.. de steeksleutels die ik ervan heb zijn best dik en daarom zwaar.. de skeutels in mijn Ronin kar zijn een stuk slanker.. verder is het wel ok. Beetje vergelijkbaar met teng tools maar smoos is iets mooier afgewerkt.. Verder kun je het merk nergens vinden behalve bij datona..?l

Laatst bewerkt:
Smoos: Sun Moon and Stars!

Krijg heel vaak reclame mail van de fabriek. Het is wel een "echt" merk, als in, het is geen merkje van Datona zelf. Maar, er is ook een reden dat niemand anders het naar Nederland haalt. Het is prima, niets meer niets minder..

hier meerdere die met Smoos sleutelen? (een van de merken die datona verkoopt)

Ik heb daar als hobby sleutelaar louter goede ervaringen mee. Niet de absolute kwaliteit van bijv. Hazet, Gedore, etc. maar wel fors beter dan het standaard Gamma spul.

De prijzen liggen daar ook tussen in.

Zoals gezegd, goed en netjes afgewerkt. Ik heb de 1/4, 3/8, 1/2 dop sleutelset en ring,steek, etc. sleutel set van hun.

Mijn hele motor probleemloos en zonder ergenissen uit- en in elkaar.

Laatst bewerkt:
Ik heb nooit met deze variant gewerkt, kan er niks zinnigs over zeggen.
vidaXL Remontluchter Vacuüm 1L

Helaas heb ik er wel ervaring mee...
Als je te veel druk erop zet zuigt ie niet vacuum maar blaast lucht in het systeem.
Het zwwrte dopje lekt lucht en tot slot brak bij mij de eerste keer een deel af.

Ik had hem destijds via ebay besteld(ook bij vidaxl) voor ongeveer 15€ incl. Verzendkosten maar heb na alle ergernis gewoon mn geld terug gekregen...

Bespaar je de ergernis...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan