Gereedschap deel XI "Tool Time"

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anoniempje313

Guest
Show hier dus al je nieuwe/oude/verse/vage/gejatte/gevonden/antieke/zelf-bedachte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​

Gereedschap gerelateerde Links:

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:

images

Laatst bewerkt door een moderator:
Stond er ook mee in me handen, toch maar niet meegenomen. Heb al genoeg zooi :+
Klopt, denk dat ik al tig bitjes heb die ik nooit meer zal verslijten van m'n leven :+
Rateltje was bij mij na 1x kracht zetten al dol...
Heb thuis zo ook een defect 1/8" rateltje liggen waar dat Hazet op staat...
Die slaat ook geregeld door tegenwoordig...

Laatst bewerkt:
Moest een paar tandriem schijven hebben, verdeelapparaat op de draaibank geknupt.
Freesbank heb ik (nog) niet.
Wel wat gemopperd voor het spul mooi uitgelijnd en op centerhoogte stond.
Maar weet nu hoe het moet.
Alleen een beetje jammer dat als je zelf het aantal gaatjes in de verdeelkop berekend , je dat aantal gaatjes moet overslaan.
Maar had een leuk programmaatje gekregen , alleen dat geeft aan op het hoeveelste gaaatje je in moet stellen.
De eerste poging was dus voor de oudijzer boer.
Foto-EX43WVWM-G.jpg

Foto-8FZWTOH4-G.jpg

en daarbij ook prima te gebruiken om je cv installatie af te stellen.

Of om te constateren, dat de vloerverwarming bij een klant veel te hoog staat en daarom de garantie op de vloer ingetrokken wordt. (Wel even documenteren/fotograferen en een 2e thermometer gebruiken, anders gaat de "onafhankelijke" vloerexpert die de klant inschakelt daarover proberen te blaten)

Soms is Marktplaats toch wel erg leuk, 315mm drieklauw met binnen en buiten bekken en nog 3 setjes zachte bekken.
Foto-GK4CVH4I-G.jpg

Laatst bewerkt:
Van de ALDI of de Lidl
Want?
Voor de record, een Widia boortje moet het niet hebben van de stijfheid van de schacht. Je hoeft er als het goed is ook niet op te leunen, het klopmechanisme moet het werk doen.
De Widia vlakjes zitten nog op dit kromme boortje, het is dus gewoon een lompe boer die dit boortje omgezet heeft.

:X

Praatje maken is in mijn beleving prima, maar inderdaad ja..

Dat soort gereedschap en automaterialen zaken hier in de buurt weren steeds vaker particulieren omdat die vaak geen enkel besef hebben dat tijd ook betaald / terug verdiend moet worden.

Er zijn ook bedrijven bij die de koffie automaat weg halen, dat blijkt ook een magneet voor lui te zijn die blijkbaar de hele middag niets te doen hebben ;)
Ik ging voor een aantal jaar geleden altijd voor auto-onderdelen en olie naar de Velba in Nijmegen. Voor de bon gaf ik altijd het werk van m'n pa op, en betaalde gewoon direct (kreeg dan altijd ook korting). Helaas doen ze dat niet meer :N (pech voor hun, nu bestel ik alles in Duitsland via Duitse webshops/eBay, en dat is nóg goedkoper _O-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan