FZR, het enige echte, volledige topic

Goeie, ik ga die nog eens checken.
Hoor wel een relais een tik geven maar geen pomp lopen of zo. Ik merk geen verschil in lopen met deze schakelaar aangesloten of niet aangesloten.
En er zit in ieder geval geen 10 liter in de tank volgens mij.
Zit er ook een lampje voor reserve op het dashboard? Ik heb enkel 10km gereden toen ik de motor kocht en toen is hij uit elkaar gegaan.
 
FF, voor de zekerheid dan, de benzinepomp doet het en je hebt meer als 10 liter in je tank?

De switch die links op de kuip bij de fzr600r zit is om de benzinepomp aan te zetten, want het laatste gedeelte van de tank zit onder het vlotterniveau. Zo blijft er met kleine druk benzine in je vlotterbakken komen.

Bobines doormeten is genoeg, ze gaan bijna nooit stuk. Hebben ze de goeie waarde, lekker laten zitten.
Ik heb volgens mij geen 10 liter in de tank zitten. Enkel in het diepste gedeelte van de tank zit benzine.
 
Goeie, ik ga die nog eens checken.
Hoor wel een relais een tik geven maar geen pomp lopen of zo. Ik merk geen verschil in lopen met deze schakelaar aangesloten of niet aangesloten.
En er zit in ieder geval geen 10 liter in de tank volgens mij.
Zit er ook een lampje voor reserve op het dashboard? Ik heb enkel 10km gereden toen ik de motor kocht en toen is hij uit elkaar gegaan.
Weet ik niet meer, denk van niet omdat je een indicatie krijgt omdat de motor slecht gaat lopen
 
Er zit een reservelamp in je dashboard, gooi sws die tank effe wat voller. De pomp hoor je normaal bij iedere inschakeling lopen. die reservestand is een kwaal, overbrug die schakelaar om te testen. Direct onder die svhakelaar zit een connector
 
Goeie, ik ga die nog eens checken.
Hoor wel een relais een tik geven maar geen pomp lopen of zo. Ik merk geen verschil in lopen met deze schakelaar aangesloten of niet aangesloten.
En er zit in ieder geval geen 10 liter in de tank volgens mij.
Zit er ook een lampje voor reserve op het dashboard? Ik heb enkel 10km gereden toen ik de motor kocht en toen is hij uit elkaar gegaan.
reserve is minder als 10 maar bij meer als 10 weet je zeker dat je genoeg benzine hebt.

ik heb ook geen benzinefilter op de fzr600r, geen idee hoe dat bij de 400 geregeld is maar ik merkte dat je zelfs met de pomp aan de tank niet leeg kon rijden.

Bij mij gaat ook het reserve lampje niet aan, het is gewoon braap totdat het niveau te laag, dan de knop omzetten, gaat het lampje wel aan, en doorgaan.
 
Dat gedrag van het lampje en de schakelaar scheelt van jaar tot jaar.
 
Denk dat ik sowieso bobines ga bestellen.

Jahoor, daar gaan we weer, klakkeloos vervangen. Meet ze effe, dsan weet je meer

Kan het ook iets te maken hebben met de knop die in de kuip zit waar je hem mee op reserve kunt zetten?
Die heb ik afgekoppeld maar ook aangekoppeld maar dat maakt verder ook geen verschil

Als je die knop afkoppelt heb je sws geen reservestand meer. Stekkertje aan de draadboom kortsluiten
 
Jahoor, daar gaan we weer, klakkeloos vervangen. Meet ze effe, dsan weet je meer



Als je die knop afkoppelt heb je sws geen reservestand meer. Stekkertje aan de draadboom kortsluiten
Ik ga de bobines niet meteen vervangen maar het is altijd handig om ze achter de hand te hebben als reserve. Beetje onderdelen sparen voor de racer en ze kosten de wereld niet.

Zou het ook kunnen dat de CDI op de een of andere manier niet meer goed is?
 
Laatst bewerkt:
Ik ga de bobines niet meteen vervangen maar het is altijd handig om ze achter de hand te hebben als reserve. Beetje onderdelen sparen voor de racer en ze kosten de wereld niet.

Das wès ja

Zou het ook kunnen dat de CDI op de een of andere manier niet meer goed is?
Volgends mij regelt de relaiskast dat, niet zeker hoor
 
Yes!
Het probleem is gevonden.
Alles doorgemeten en een electronische oorzaak uitgesloten.
Toen bleef de carburateur over. Na eerder al 2x ultrasoon gereinigd te hebben zat er tòch nog 1 kanaal volledig dicht en 1 kanaal bijna volledig dicht onder de zwarte kapjes bij de diafragma's.
Opengemaakt en nu loopt hij goed door in het middengebied. Denk dat te weinig luchtstroom of vacuüm de oorzaak is geweest van het slechte lopen.
Bedankt in ieder geval voor het meedenken en vanmiddag ga ik nogmaals synchroniseren en de puntjes op de i zetten.
Foto is trouwens van vòòr het ultrasoon reinigen 😉
IMG_20240427_085054.jpg
 
Godver de godver, nu is het nòg niet goed.
Mengsel schroefjes staan inmiddels 3 slagen open en motor loopt wel door in toeren in het middengebied maar klinkt niet goed en smoort nog steeds:(.
Denk dat ik de carburateur nog maar een keer helemaal uit elkaar trek.
Als ik langzaam accelereer dan loopt hij goed en zodra ik maar iets meer gas geef lijkt hij zonder adem of zonder benzine te komen.
Zal ik dan toch de sproeiers verkeerd hebben zitten?
 
Het zal haast en je bent echt niet de eerste die die vergissing maakt
 
Het zal haast en je bent echt niet de eerste die die vergissing maakt
Morgen maar weer open trekken die carburateurs. Het scheelt dat het me nog maar 5 minuten kost _O-
Misschien toch nog niet schoon genoeg.
Ik heb er in ieder geval zo langzamerhand wèl schoon genoeg van :+
 
Als je ze inderdaad makkelijk in/uit de inlaatrubbers kan krijgen geen centje pijn
 
Alles weer opnieuw schoongemaakt, gecheckt, dubbel gecheckt. Gasnaalden 1 groefje hoger gezet. Nog geen enkele verbetering. Staan nu standaard. 3de groef. Stonden op 2de groef dus armer.
Telkens rond hetzelfde toerental gedoe. Alsof er 2 cilinders uitvallen lijkt het wel. Jammer dat ik het geluid niet op kan nemen.
Hij trekt nu iets beter door maar dat rare geluid blijft en je merkt dat ie gewoon niet vooruit wil.
Iets teveel gas waarbij hij gaat trekken en het is meteen slecht, weinig gas en langzaam op toeren komen lukt wel. Bij geen belasting is er amper een probleem, maar het ìs er wel want dat hoor ik.
Ideeën zijn op!
 
Laatst bewerkt:
Lijkt toch op armoe
Ik zal de naalden morgen eens op de hoogste stand zetten. Kijken. Wat er gebeurd.
Andere set carburateurs zijn nog niet binnen helaas.
Heb ook nog een andere CDI en hoofdrelais en die zal ik ook eens plaatsen.
Kan het er ook aan liggen dat er een hoop afgekoppeld is qua stekkers? Ook de snelheidsmeter is er af maar dat lijkt me mechanisch ivm snelheid opnemer in het voorwiel.
 
Zat er een TPS op de carbs? Das ook wel een dingetje die wel aangesloten moet blijven
 
Nou, inmiddels heb ik onderstaande al allemaal gedaan, zonder positieve resultaten:

1: carburateurs ultrasoon gereinigd 2x en de sproeiers gecheckt of ze in de juiste carburateur zaten
2: goede accu geplaatst
3: spanningsregelaar vervangen
4: brandstofpomp vervangen (nog niet mee gereden)
5: inlaat rubbers vervangen (zie foto, dat was ook wel nodig maar maakte geen enkel verschil. Ik had gehoopt dat dit het probleem was)
6: andere CDI geprobeerd
7: hoofdrelais vervangen
8: alle massa verbindingen opgeschuurd en schoongemaakt
9: vlotters opnieuw afgesteld
10: gasnaalden verzet (zie foto)
11: alle electrische onderdelen doorgemeten (dynamo, bobines etc)
12: carbs gesynchroniseerd
13: bougies zijn nieuw en zien eruit zoals op de foto.
14: luchtfilter is origineel

Enige hoop die ik nog heb is een set andere carburateurs die ik begin volgende week binnenkrijg.
Mijn eerste SAM wedstrijd heb ik afgezegd😡

IMG_20240503_111412.jpg

IMG_20240503_111255.jpg

IMG_20240503_112712.jpg

IMG_20240503_112104.jpg

IMG_20240501_171929.jpg

IMG_20240501_171917.jpg

IMG_20240501_171859.jpg

IMG_20240430_183301.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan