Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Forumsoftware bugs en wensen deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraagje.....

Hoeveel doen jullie zelf aan het technische gedeelte van het forum?
Als jullie een hoop zelf doen is het dan misschien mogelijk om onderin de topics te laten zien welke users daarin actief zijn?

Je bedoelt een lijstje onderin elk topic met wie er ooit in het topic gereageerd heeft?
Met wel nut dan?

Nee een lijst van actieve gebruikers in dat topic.....
T is namelijk wel handig om te weten als je met een bepaalde gebruiker in gesprek bent om te weten of ie nog in het topic rondhangt of al weg is, zodat je niet onnodig op een reply zit te wachten......

Vraagje.....

Hoeveel doen jullie zelf aan het technische gedeelte van het forum?
Als jullie een hoop zelf doen is het dan misschien mogelijk om onderin de topics te laten zien welke users daarin actief zijn?
Wanneer is een user actief? Moet hij het topic als laatste hebben bekeken, of in de laatste 5 minuten? Of...?
Daarnaast is dit eigenlijk i.v.m. de grootte van dit forum onmogelijk om per user en topic bij te houden, en verwacht ik niet dat veel users hier gebruik van gaan maken.

Helaas...

Je moet een tijdje gepost hebben voordat je in OT mag posten.

Wat mij opvalt is dat er b.v. in de technische en verkoop topics de laatste tijd regelmatig mensen zijn die zich speciaal op MF aanmelden om hun probleem voor te leggen en/of hun bike of andere zooi te verkopen.
Nadat hun probleem is opgelost/verkocht zie je ze nooit weer.

Is het niet handig om voor deze topics ook een soort drempel te maken ?

Ik ben volgens mij het levende bewijs dat dat niet noodzakelijkerwijs betekent dat je noiot meer terugkomt:
Zoeken

idd bij techniek heb je het voordeel van de twijfel, maar als je je bike verkocht hebt, heb je niks meer te zoeken op MF.

Zit er in deze forum-software ook het gebruik van tags ingebakken ?

en zo ja, kunnen die aangezet worden

Effe voor de duidelijkheid:
bij het gebruik van de
tags komt de text in een zwart font op een zwarte achtergrond. de tekst is alleen te lezen als je em met de muis selecteerd...

dit kan benut worden bij vragen waarbij het antwoord al bekend is (raadseltjes - retorische vragen - antwoorden met een verborgen kwinkslag etc)

het forum van tweakers draait vlgs mij op dezelfde engine en daar kun je veel meer UBB tags gebruiken

Ook een leuke:

ik had een oud PBtje in m'n inbox staan, de ontvanger had 'm al gewist ik nog niet, nu heb ik daar vanmiddag op gereageerd, mag je 1x raden waar die PB bij de ontvanger gebleven is

Ook een leuke:

ik had een oud PBtje in m'n inbox staan, de ontvanger had 'm al gewist ik nog niet, nu heb ik daar vanmiddag op gereageerd, mag je 1x raden waar die PB bij de ontvanger gebleven is
In z'n prullenbak, want wissen is niet mogelijk (om exact deze reden).
De ontvanger zal niet op elke pagina geattendeerd worden op de PB (een van de consequenties van verplaatsen naar de prullenbak) maar kan nog steeds zien dat hij/zij een ongelezen bericht heeft als hij/zij naar http://www.motor-forum.nl/forum/list_discussions/2 gaat.

Kortom, by design.

Laatst bewerkt:
Layout is een beetje vern**kt als ik mijn bericht wil bekijken. Ctrl F5 werkt lost het probleem niet op...

Linkje Smiley Credits in de FAQ is niet meer up to date. Op tweakers.net verschijnt de melding:

"Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug.

Deze FAQ bestaat niet: credit-smileys.
(interne identificatie: board::get_faq::no_faq_found)
"

Laatst bewerkt:
3 pagina's geleden is er een vraag gesteld waarom de gelinkte foto's platgedrukt worden en daar is nog geen antwoord CQ oplossing voor.
Als mensen problemen hebben met plaatjes op het werk moeten ze maar gaan doen waar ze voor betaald worden zodat er oplossingen bedacht kunnen worden voor echte problemen

Ah, ik was dus niet de enige vandaag met dit beeld...

ook retetraag met posten hier nu...

krijg heletijd internal server error .. naar vorige pagina gaan en paar keer opnieuw proberen wekt het soms wel. ik heb het over het hele forum.

Fatal error: Allowed memory size of 16777216 bytes exhausted (tried to allocate 399279 bytes) in /local/web/www.motor-forum.nl/html/global/non-www/templates/motor-forum/php/nl_NL/list_messages.phtml on line 112

komt ook wel eens voorbij

dubb0l

Laatst bewerkt:
Heb dit ook, bij topics met weinig posts is er niets aan de hand. Ik heb geloof ik 100 posts per pagina ingesteld en dan lijkt hij sinds het gezeur van vanavond over de zeik te gaan...

Fatal error: Allowed memory size of 16777216 bytes exhausted (tried to allocate 264035 bytes) in /local/web/www.motor-forum.nl/html/global/non-www/actionclasses/list_messages.classes.inc.php on line 3651

We hebben wat problemen gehad vandaag. Het geheugenprobleem zou nu verholpen moeten zijn.

edit: andere problemen waren al eerder verholpen, zoals die "rotzooi" die soms op je scherm verscheen bij het opvragen van een pagina van MF.

edit2: hmm, geheugenprobleem is nog niet verholpen.

edit3: nu zou het geheugenprobleem echt verholpen moeten zijn.

Laatst bewerkt:
idd alles is opgelost nu

Search is stuk? Zoeken op een naam (in onderwerp gereageerd door), zonder extra parameters, levert al na 1 of 2 seconden de volgende foutmelding:

'De zoekactie nam meer dan 15 seconden in beslag en is derhalve gestopt. Verander de zoekstring (vooral de phrase search gedeelten, als je deze gebruikt) en probeer het opnieuw.'

Status
Niet open voor verdere reacties.