Er was eens: SAFE Motors Rotterdam

Het maakt ook uit waar je woont, daarom ben ik nog nooit in Goes geweest.
Even naar Tovami voor een ECU flash en dan rij je dus langs Motoport Goes.
Goedhart kom ik ook, vorig jaar een nieuwe Yamaha gekocht.

Het moet eind jaren 60 zijn geweest. Er stond een mooie Norton Dominator te koop bij Safe in 010, dus wij naar Rotterdam met een vriendje die hem wilde kopen.

Het was best een mooie van het type 88, dus 500cc en nog met het wide line featherbed frame. Ik had de zelfde van 600cc welke nu bij me in de woonkamer staat.

Stukkie proefrijden mocht en hij liep goed, maar de voorvork was niet in orde want het wiel stuiterde en dat maakte ik kenbaar.
We hebben er op Zandvoort mee gereden meneer was het antwoord. Gelul, want je komt er geen bocht goed mee door. Er zit geen olie meer in of de demperstangen hangen onderin.

Vriendje kocht hem en thuisgekomen de vork open gemaakt. Bij de roadholder vork zitten de beide poten aan de bovenkant vast met hun conische eind in de bovenste kroonplaat met een grote zeskantige draadplug en in het hart van die plug zit de demperstang in een schroefdraad en wordt vastgehouden met een contramoer.

Je raadt het: beide demperstangen lagen los onderin. Safe, vaklui.

Even naar Tovami voor een ECU flash en dan rij je dus langs Motoport Goes.
Goedhart kom ik ook, vorig jaar een nieuwe Yamaha gekocht.
Bij Goedhart is het wel gezellig; ik spreek daar meestal met m’n motormaatjes af (voor mij wel wat verder rijden de laatste jaren :Y).

Mijn mooiste aankoop bij Safe in ‘89.
Bekijk bijlage 1977671
Verschil moet er wezen. :+
jawa-640-style-350-6.jpg

Mijn gloednieuwe motor in 1992, een Jawa 640.
Waarschijnlijk de enige ooit geleverd door Safe Motors Rotterdam.
De prijs was HFl. 3.500,00 dacht ik.
En gekocht op afbetaling. _O-

Leuke tijd bij Safe meegemaakt; de jaarmarkten, de service van de werkplaats receptie en die geweldige monteur met de lange haren bij de motor quickservice.

Die laatste maakte gewoon een contactsleutel uit de losse pols toen die van mijn GS1000 afgebroken was.
Geen extra kosten, wel leuk om te zien.

De Jawa in 1994 ingeruild bij Kruisinga Gouda op een RG250 Walter Wolf waarbij ik nauwelijks bij hoefde te betalen.
Toen die maanden later en na onderhoud bij Safe Rotterdam stuk ging kreeg ik ter compensatie een GSX600F met 3.000 km gratis via Safe Zoetermeer.
Die weer letterlijk geruild bij Kruisinga voor een ZX10 Thomcat.
Mooie upgrades voor weinig geld vanaf de eerste. :+

Laatst bewerkt:
Verschil moet er wezen. :+
Bekijk bijlage 1977911
Mijn gloednieuwe motor in 1992, een Jawa 640.
Waarschijnlijk de enige ooit geleverd door Safe Motors Rotterdam.
De prijs was HFl. 3.500,00 dacht ik.
En gekocht op afbetaling. _O-

Leuke tijd bij Safe meegemaakt; de jaarmarkten, de service van de werkplaats receptie en die geweldige monteur met de lange haren bij de motor quickservice.

Die laatste maakte gewoon een contactsleutel uit de losse eepols toen die van mijn GS1000 afgebroken was.
Geen extra kosten, wel leuk om te zien.
Dat was Danny bij die quickservice.

Hij is hier ergens al eens eerder genoemd, Frans van het magazijn. Wist alles uit zijn hoofd. Je vroeg wat, hij keek even fronsend, liep de stellingen in en kwam terug met de onderdelen. _O-

De Jawa in 1994 ingeruild bij Kruisinga Gouda op een RG250 Walter Wolf waarbij ik nauwelijks bij hoefde te betalen.
Toen die maanden later en na onderhoud bij Safe Rotterdam stuk ging kreeg ik ter compensatie een GSX600F met 3.000 km gratis via Safe Zoetermeer.
Die weer letterlijk geruild bij Kruisinga voor een ZX10 Thomcat.
Mooie upgrades voor weinig geld vanaf de eerste. :+
Kruisinga in Gouda aan het water :Y. Was ook altijd gezellig, totdat ze gingen verhuizen :/.

Hij is hier ergens al eens eerder genoemd, Frans van het magazijn. Wist alles uit zijn hoofd. Je vroeg wat, hij keek even fronsend, liep de stellingen in en kwam terug met de onderdelen. _O-
Je had ook nog Maarten samen met Piet,beide verkopers,had ooit vernomen dat Maarten overleden is.

Ik kan mij nog herinneren dat de ruiten kapot geslagen waren bij safe. Omdat eigenaren hun ingeruilde motor terug wilde halen. Hadden ze alvast ingeruild vlak voor de winter. In t voorjaar zouden ze dan hun nieuwe motor afgeleverd krijgen. Maar dat liep even anders
Apeldoorn was toen ook een drama. Ze hadden toen een winterstalling en het was de vraag of je je motor terug zou krijgen.

Ooi, ooit mijn eerste Ducatie bij Safe gekocht……heb er bepaalde gedachten bij….. _O-

Ter leed vermaak heb ik de rekening nog van…… :X
Ducatie, Mijn eerste motor was een Yahama Vigaro.

Leuke verhalen maar ik ga mij toch ergens afvragen hoe oud zijn jullie nu allemaal :? :+............de jongste ergens inde 60tig:Y
59
In 84 een Suzuki GS550 bij Willy van Gent gekocht (ja,die was er ook nog) en ingeruild bij Safe in 86 voor een nieuwe Yamaha FZ750.

Apeldoorn was toen ook een drama. Ze hadden toen een winterstalling en het was de vraag of je je motor terug zou krijgen.
Zolang het kenteken op jouw naam staat is dat geen probleem (je kunt aantonen dat je eigenaar bent); als je je motor hebt ingeruild voor een verse in het voorjaar (en je oude motor is overgeschreven) is het een ander verhaal.

Terug
Bovenaan Onderaan