gt550
MF veteraan
Deze foto is (denk ik) uit december 1977. Ik was bij Safe geweest voor een grote onderhoudsbeurt en had afgesproken dat ik er daar op zou wachten. Kijken wij als 19 jarige naar een weerbericht? Neen..... Had ik mij daar iets van aangetrokken? Neen.... Ik had mijn studieboeken meegenomen en nam plaats aan de balie bij de koffie automaten bij Safe in Rotjeknor. Was er op openingstijd. Na een uurtje of zo begon het te sneeuwen. Mmmmm....Verder leren, koffie drinken, meegebrachte bammetjes eten. De sneeuwlaag werd steeds dikker. Er was die dag nog één andere klant, voor zover ik me herinner. Eind van de middag was hij klaar. Toen heb ik nog de draden van de zelfgebouwde (enigszins amateuristisch aangesloten) handvatverwarming zitten solderen en was het tijd om te vertrekken. Ik kon ook met de bus naar de trein, volgens een Safe medewerker. Kam nicht im Frage. Dus ik op weg naar huis, naar Leerdam, 50 km. Die heb ik afgelegd met de reuzel in de bilnaad en heb het geen moment koud gehad Een paar weken later stond ik in een motorzaak in de buurt toen er iemand klaagde over de vele sneeuw die winter. Zei een ander dat hij een paar weken daarvoor nog een gek op de A15 had gezien op "die dag dat het begon te sneeuwen". Nu een mooi verhaal, toen wellicht minder verstandig. Mijn ouders hadden er iets andere bewoordingen voor. Blij dat ik de tegenwoordigheid van geest had, een plaotie temaken. Zo kun je jaren later nog eens een sterk verhaal neerkloppen. De motor werd niet beter van de pekel. Zonde, achteraf.