Er was eens: SAFE Motors Rotterdam

Misschien waar, wel weet ik zeker dat het motorvolk vroeger gezelliger was, wat meer sfeer en we hadden wat meer over voor een ander.
Kan best, ik ken geen motorrijders en daar heb ik helemaal geen last van.

Ik ging ook bij Gijs Verbree regelmatig koffie drinken, ook nog zo'n ouderwetse motorzaak.
Die ken ik niet. Ik zelf was heeeeeel veeeeel bij Roadrunner in Rheden. Dat was in de zelfde tijd een geweldige motorzaak waar klanten uit heel Nederland kwamen, door en door betrouwbaar en mega gezellig. Bijna een motorclub, dat is in mijn inziens ook de ondergang geworden.

Die ken ik niet. Ik zelf was heeeeeel veeeeel bij Roadrunner in Rheden. Dat was in de zelfde tijd een geweldige motorzaak waar klanten uit heel Nederland kwamen, door en door betrouwbaar en mega gezellig. Bijna een motorclub, dat is in mijn inziens ook de ondergang geworden.
Daar was t te gezellig

Daar ben ik 1x geweest om onderdelen op te halen.

Het maakt ook uit waar je woont, daarom ben ik nog nooit in Goes geweest.
Ga zelf al heel wat jaren na MP Goes , onderhoud en nieuwe motoren gekocht .
Voor mij is Goedhart een uur rijden en ook daar ik 6 jaar geleden een nieuwe KTM gekocht ook voor het onderhoud ben ik er gewoon geweest.
Zo lang het voor mij allemaal positief is en de service is er goed dan heb dat uurtje rijden er voor over , zo af en toe rij ik er nog wel eens heen om wat rond te kijken.
Vind wel wil je op het gemakje kijken , dan door de weeks want op zaterdag is het te druk .
Heb sinds 92 mijn motor rijbewijs en ken alleen de verhalen over Safe Rotterdam en dat het de motor zaak was toen des tijds en als je een motor zocht dan hadden ze deze daar staan , wou er altijd wel eens naar toe maar het is er nooit van gekomen.

Hier in huis nog de Safecatalogus van 1992, dat was voor mij de tijd dat we met de motormaatjes daar de zaterdagmiddag doorbrachten….

IMG_0099.jpeg

De wegligging en grip heb ik ook vroeger geen problemen mee gehad, een kwestie van aanpassen.
Tegenwoordig zijn ze zo goed dat wij op moderne motoren zoek gereden werden door een jaren 70 Guzzi.
Op een Guzzi ga je heel rustig heel snel,,..had een Bandit 1200 en moest altijd in bochten mijn best doen om een GS1250 BMW bij te houden van een collega die ook beroepsmatig motor rijdt. Daarna voelde hij zich altijd opgejaagd en ik super relaxt,..Guzzi wat een stuk IJzer.

tonny kuyk eigenaar van mjk leathers werkte voor dat hij en marie jean voor zichzelf begonnen daar op de kleding afdeling.
zal rond 76 geweest zijn denk ik .

Voor koopjes bij Safe moest je op de jaarmarkt zijn, dat was een begrip in de regio Rotterdam.
Mesen sliepen daar voor de deur, en ook werd er wel geknokt om een aanbieding.
Bekijk bijlage 1977497
Je kan ook overdrijven.
Waren leuke evenementen, altijd heen geweest.
Zo ook 2e kerstdag naar Safe in Apeldoorn.
Zelfs in de sneeuw en met ijzel naar toe gereden.
Zou ik nu nooit meer doen.
Maar knokpartijen en slapen voor de deur, dat is je eigen fantasie.

Klopt. Motor Store Harley zat op de bovenste verdieping. Destijds liep dat goed. Later ging een deel van t personeel van de Harley store mee naar Arnhem. Harley World. Joekel van een winkel Maar na aantal jaren ook gestopt. Zij hadden dacht ik zelfs nog een optreden van Massada met open dag.
Die grote kale probeerde mij een Harley te verkopen. Ik had toen een Dragstar 1100.
Ik zei : net zoveel lol voor een derde van de prijs.

Ooi, ooit mijn eerste Ducatie bij Safe gekocht……heb er bepaalde gedachten bij….. _O-

Ter leed vermaak heb ik de rekening nog van…… :X

Je kan ook overdrijven.
Waren leuke evenementen, altijd heen geweest.
Zo ook 2e kerstdag naar Safe in Apeldoorn.
Zelfs in de sneeuw en met ijzel naar toe gereden.
Zou ik nu nooit meer doen.
Maar knokpartijen en slapen voor de deur, dat is je eigen fantasie.
Zeker niet. Een achterband voor 100 dubbeltjes, een jack voor 100 kwartjes, dat soort aanbiedingen. Er lagen echt mensen met slaapzakken voor de deur om de eerste zijn. Bordje erbij, ik lig voor het jack. Haalde ook de krant. Knokken weet ik niet (meer).

Zeker niet. Een achterband voor 100 dubbeltjes, een jack voor 100 kwartjes, dat soort aanbiedingen. Er lagen echt mensen met slaapzakken voor de deur om de eerste zijn. Bordje erbij, ik lig voor het jack. Haalde ook de krant. Knokken weet ik niet (meer).
Ik woonde in de buurt en ging een keer op vrijdagavond voor de jaarmarkt op zo’n aanbieding af. Zat het al helemaal vol.

Heb er op een jaarmarkt wel eens een Bellstaf jas gekocht. Die waren begin ‘80 schromelijk ouderwets en niet te verkopen. Nu zijn ze weer helemaal hip.

Ik ook, maar dan bij Safe Amsterdam daar bij Sloterdijk.
Bij mij in Hengelo, later hebben ze Piet van Dijk in Enschede overgenomen en toen het minder ging verhuisden ze naar Almelo….en daarna ter ziele.

Ik woonde in de buurt en ging een keer op vrijdagavond voor de jaarmarkt op zo’n aanbieding af. Zat het al helemaal vol.

Heb er op een jaarmarkt wel eens een Bellstaf jas gekocht. Die waren begin ‘80 schromelijk ouderwets en niet te verkopen. Nu zijn ze weer helemaal hip.
Ik had er ook een. Vies vet ding eigenlijk. Wel waterdicht

Ik had er ook een. Vies vet ding eigenlijk. Wel waterdicht
Ik heb er nu weer een. Een Barbour, maar dan voor de herfst als “mode”-jas. _O-
Op de motor draag ik gewoon een leren retro jack, maar ik rij alleen nog maar met heel mooi weer.

Ik moest als echte Doohan fan natuurlijk zijn handschoenen hebben, de helm had ik al want wel meer mensen kochten toen een Arai, maar Kushitani handschoenen 🤷🏼‍♂️🤔 .

Bij Safe Veenendaal besteld en na een gevoelsmatige 3,5 jaar, als je ongeveer 20 bent, dus 2 weken waren ze binnen gekomen bij Safe Rotterdam.
300 gulden, wat ik van tevoren wist, dat zou nu 500 euro zijn oftwel 2,5 week boodschappen.
Zo ongeduldig dat ik er zelf voor naar Rotterdam ben gereden, waar ik nog nooit geweest was en alles pre TomTom.

Maar goed er zit nu dus iemand met 150 miljoen aan de cote d'azur door meerdere jongeren die zo gek waren als ik .

En Koos Veenendaal had een OWO1 🤤 😋♥️

Ik heb er nu weer een. Een Barbour, maar dan voor de herfst als “mode”-jas. _O-
Op de motor draag ik gewoon een leren retro jack, maar ik rij alleen nog maar met heel mooi weer.
Ik heb mijn hele leven weer en wind gereden. Geloof me dat ding werd ranzig.

Terug
Bovenaan Onderaan