Er was eens: SAFE Motors Rotterdam

Zolang het kenteken op jouw naam staat is dat geen probleem (je kunt aantonen dat je eigenaar bent); als je je motor hebt ingeruild voor een verse in het voorjaar (en je oude motor is overgeschreven) is het een ander verhaal.
Uit ervaring weet ik dat bij Safe Apeldoorn het verhaal toch echt anders was.
 
Wij reden zaterdags naar Frits Selling in de Kromme Mijdrechtstraat in 020, de betere motorzaak en de afstand deed er niet toe, mooi ritje.
 
Jij had een motor daar in winterstalling of voor onderhoud staan en die heb je niet terug kunnen halen na het faillissement? 😕
Nee, ik kende iemand die hemel en aarde heeft moeten bewegen om zijn motor terug te krijgen. Details weet ik niet meer, leeftijd denk ik.

Weet nog dat hij er een tijd flink stress van heeft gehad.
 
Leuke verhalen maar ik ga mij toch ergens afvragen hoe oud zijn jullie nu allemaal :? :+............de jongste ergens inde 60tig:Y
Ik wordt dit jaar 69…….tijd zat en en je weet je toch: alles was vroeger beter…. _O-
 
Tja, iedereen maakt fouten :+.
Watte, ik wilde weten hoe snel die oudjes zouden reageren…..

Trouwens, zat altijd naar motoren te kijken bij Simon Schram in Wolvega, of die mooie MV Agusta 750 bij Piet van Dijk in Enschede:

IMG_0232.jpeg
 
Nee, ik kende iemand die hemel en aarde heeft moeten bewegen om zijn motor terug te krijgen. Details weet ik niet meer, leeftijd denk ik.

Weet nog dat hij er een tijd flink stress van heeft gehad.
De stress kan ik me voorstellen, maar hij heeft de motor dus gewoon terug gekregen. En ja, dat zal een paar weken geduurd hebben.
 
52.
Kruizinga is ooit overgenomen door een verre kennis. Het heeft toen niet heel lang meer mogen duren.
 
Uit ervaring weet ik dat bij Safe Apeldoorn het verhaal toch echt anders was.
Ik ken verhalen dat ze de motor inruilden. De winter kwam eraan. Reden ze toch niet meer. Inruilprijs werd in mindering gebracht op de nieuw te leveren motor. Inruiler kwam op de voorraad van Safe. En was juridisch eigendom van Safe. Na t faillissement kon je dus je motor niet meer terug halen , was tenslotte eigendom van Safe. Alleen was Safe je het inruilbedrag schuldig. Daarvoor mocht je dus in de rij gaan staan bij andere schuldeisers.
 
Ik ken verhalen dat ze de motor inruilden. De winter kwam eraan. Reden ze toch niet meer. Inruilprijs werd in mindering gebracht op de nieuw te leveren motor. Inruiler kwam op de voorraad van Safe. En was juridisch eigendom van Safe. Na t faillissement kon je dus je motor niet meer terug halen , was tenslotte eigendom van Safe. Alleen was Safe je het inruilbedrag schuldig. Daarvoor mocht je dus in de rij gaan staan bij andere schuldeisers.
Dat is logisch :Y.
 
1988 op mijn nieuwe GSXR tuurlijk bij Safe vandaan,dit deden we dus als we bij Safe waren.
Alle op en afritten pakken rond de Heinenoord tunnel en Barendrecht,dan weer naar Safe en dan alles nog een keer en voor sluit weer naar Safe.

Bekijk bijlage 1977948


Vooral de bocht, komende uit de richting van Safe en dan richting het zuiden naar de Heinenoordtunnel (in de oude situatie) was een smerige.
 
Terug
Bovenaan Onderaan