Enkele weken door West-Europa op een 1975 Kawasaki

Ik herken het kloppen op de tank ( soms praten tegen ) , en het gevoel van dat de motor leeft onderweg ook., Het 1 worden met de machine herken ik dan ook met het besturen van de Bob Cat waar ik mee werkte dit is waar de machine een verlengstuk van je zelf wordt alleen was die persoonlijke band minder dan met en op de motor whahahah gek he zal met het vrijheidsgevoel te maken hebben.
Ik heb hetzelfde, had ik vroeger al, en nu nog steeds. Eigenlijk zie ik mijn motoren, alsof het vrienden van me zijn. Zijn ze ook natuurlijk.
 
Grappig Tony, ik heb een paar oude motorfietsen (1982 en 2002) en een Barchetta (2001). Dat kloppen en praten tegen die stukken ijzer doe ik ook. Volgens mij hebben ze ook een ziel. Die cabrio kan ik je aanraden, zeker als Italië je lief is. Ze zijn nog redelijk goedkoop en onderdelen zijn nog voorhanden. Check wel goed op roest... Dorpels, bodem, wielkuipen. In Nederland is ook een actieve club met veel kennis en er zijn een aantal gespecialiseerde garagisten. Mocht je een keer willen kijken/rijden. Je bent welkom. Wel na 1 april, want ze staat geschorst in de winterstalling.
 
Omdat m’n vrouw, die ik minstens even graag zie als eender welke stinkende, oude motorfiets – hoorde je ooit een ontroerender liefdesverklaring? – ook wel te vinden is voor zwerfvakanties – waarbij de tent wel vervangen moet worden door B&B – maar ze tegelijk een absolute afkeer heeft voor stinkende, oude motoren (ah, la jalousie), huurde ik ondertussen een Fiat Barchetta en heb besloten dat de Fiat of een gelijkaardig jaren ’90 tweezits cabriohok voortaan de gezinsvakanties zal gaan verzorgen.
Ik kan het je aanbevelen. Samen in de cabrio vind ik leuker dan samen op de motor (achterop). Elk jaar gaan we 2 weken met de cabrio op vakantie. Vooraf weten we de bestemming niet. We rijden naar het mooie weer, mooie natuur , rustige leuke wegen , etc.. Proberen de snelwegen te mijden (alleen de 1e en laatste dag rijden we ca 300km snelweg) en alles "open" te rijden. Meestal plannen we geen overnachtingen en zoeken / boeken we pas eind van de ochtend of begin van de middag een B&B. 20200831-WA0000.jpg
 
Voor mij is het adres waar ik slaap ook altijd erg belangrijk. Zomaar een camping opgaan omdat het de eerste is die je tegenkomt vanaf je zoektocht en dan vervolgens op een krijsparadijs met animatieteam belanden... nee laat maar zitten. Dan liever een paar kilometer eerder of later op een mooi rustig plekje met een restaurantje op loopafstand. Vandaar dat ik deze altijd goed opneem in mijn routes.
 
Voor mij is het adres waar ik slaap ook altijd erg belangrijk. Zomaar een camping opgaan omdat het de eerste is die je tegenkomt vanaf je zoektocht en dan vervolgens op een krijsparadijs met animatieteam belanden... nee laat maar zitten. Dan liever een paar kilometer eerder of later op een mooi rustig plekje met een restaurantje op loopafstand. Vandaar dat ik deze altijd goed opneem in mijn routes.
Ik kom al jaren op accommodaties waar mijn zoontje ook lol aan beleeft, en ik moet zeggen dat dat leuker is dan motorcampings vol zwammende nepmotorrijders.
 
Zeer juist gesproken, weer.

Ik klop de motor na iedere rit even op het zadel en bedank hem voor de rit en de veilige thuiskomst. Bijgeloof? Misschien. Als ik het vergeet, loop ik terug naar de schuur. Ja, echt.... De K75 die ik 15 jaar en 160k gereden heb, die mij al die jaren door weer en wind en woon-/werkverkeer begeleid heeft en die ik als reisgenoot ben gaan beschouwen is uiteindelijk toch naar een blije nieuwe baas gegaan. Ik zat er niet gewoon op, ik sloot mijn zenuwstelsel aan op deze motor. Ieder geluidje en trillinkje was mij vertrouwd. Dat stadium ga ik met de boxer wellicht niet meer bereiken. Maar er groeit wel weer wat moois tussen ons.

Het mooie resultaat van zo'n reis is dat je het gevoel weer kunt oproepen tijdens de rondjes om de kerk. Dat heet geluk, geloof ik.

Nondedju. Het moet zeker Kerst worden. _O-

Ik geef m'n motor zelfs na een ritje van een paar kilometer al een klopje op de tank als bedankje en dat doe ik zelfs met m'n koekblik (klopje op het dashboard). Dus......gek?.......ik vind van niet (al zullen hele volksstammen me voor gek verklaren als ze dat al niet gedaan hebben).
 
Ik kom al jaren op accommodaties waar mijn zoontje ook lol aan beleeft, en ik moet zeggen dat dat leuker is dan motorcampings vol zwammende nepmotorrijders.
Ook daar is een mooie middenweg in te vinden. Niet alle motorcampings zijn zoals jij ze beschrijft en er is echt nog een heel veel tussen een wieheeftdegrootstescottelbraai/animatieteam/krijsjong/glijbanen-camping en een motorcamping zoals jij omschrijft. Ik kan zelf erg genieten van de simpele municipal campings mits er in het dorp een pizzeria oid zit.
 
Voor mij is het adres waar ik slaap ook altijd erg belangrijk. Zomaar een camping opgaan omdat het de eerste is die je tegenkomt vanaf je zoektocht en dan vervolgens op een krijsparadijs met animatieteam belanden... nee laat maar zitten
Met een tent kan ik mij dat goed voorstellen. Er zijn ook minder campings dan B&B / Hotels. Via booking zoeken we wel accomodaties die minimaal een 8 gerankt zijn. Hetzelfde doen we met een vliegvakantie + huurauto. Belangrijkste criteria schoon + goed bed + eigen sanitair.
Zo al flink meer dan 100 keer iets geboekt en waarbij er 2 B&B waren die tegen vielen. Dus geen 8 waardig.
 
Voor mij is het adres waar ik slaap ook altijd erg belangrijk. Zomaar een camping opgaan omdat het de eerste is die je tegenkomt vanaf je zoektocht en dan vervolgens op een krijsparadijs met animatieteam belanden... nee laat maar zitten. Dan liever een paar kilometer eerder of later op een mooi rustig plekje met een restaurantje op loopafstand. Vandaar dat ik deze altijd goed opneem in mijn routes.
Ik begin ca 17.00h te kijken.
Maar de 1e camping is dan echt niet altijd raak. Als me niet bevalt op zoek naar volgende.
Verder ben ik niet afhankelijk van een camping. Een B+B, hotel, pension is ook oke. Zelfs bij slecht weer liever onder dak.
In ergste geval is zelfs in de bush slapen voor mij geen punt.
 
Wederom een prachtig geschreven reisverslag, heerlijk gelezen tijdens deze regenachtige ochtenden onder het genot van een beker koffie…..dank hiervoor!
 
Zoooooooooooo,dat was een leuk reisverhaal Tony.
En weer goed geschreven,maar dat zijn we nu wel van je gewend.
Ik ben er een beetje laat “ingestapt” dus kon redelijk goed doorlezen want ik heb begrepen dat je nog wel eens een writers-block had ?
En om nu commentaar/info/opmerkingen te leveren op je verhaal is dus wat gedateerd lijkt mij.

Ja herkenbare verhalen voor ons en net of ik onze eigen historie voorbij zag komen want de meeste plekken die je hebt bezocht
zijn ook door ons eens van dichtbij bekeken.
T was een goede move van je om ff een moment voor jezelf te nemen en off-grid te gaan.
Leerzaam en rustgevend..............moet je meer doen....................zelf ben ik On-Sabbatical dus weet precies wat het is.
Leuk ook te zien hoe je met problemen bent omgegaan tijdens de reis (mech. etc.) .................. doe je goed.

En voor je het weet ben je weer thuis en beland in de hectiek van elke dag.........................shit !!!
Dus bij een volgende trip alles met ons ventileren,hebben we weer wat te lezen.
In afwachting....................op latere proza................de mazzel..............
 
Ik heb ontzettend genoten van je episch reisverslag en ben in één ruk door het gehele topic heen geraasd. Ik heb halverwege zelfs even getwijfeld of ik niet mijn net bestelde NT1100DCT moest afzeggen om een oud , stinkend hok te kopen, maar zò besmettelijk ben je nou ook weer niet :+
Ik heb wél het plan opgevat om ook eens een tijdje alleen op pad te gaan met de motor en zo mijzelf eens te verwennen met het solo rijden op vakantie, iets wat alweer een tijdje geleden is. Ik laat de ANWB links liggen en gebruik gewoon de moderne technieken die er tegenwoordig voorhanden zijn................... Bedankt voor je inspirerende relaas!!
 
Dat is wel erg enigmatisch omschreven. Welke Guzzi ruilde je dan in op je Honda? En je nieuwe NT1100 hoeft een stinkend, oud hok toch niet uit te sluiten? Het is niet of/of, maar en/en! Er zijn stinkende oude hokken te koop voor ieders budget en met een oldtimerverzekering erop kost het ook nog eens geen drol.

Enfin, veel plezier met het plannen van je solotrip en plaats hier op MF zeker een verslagje!
 
................ met een oldtimerverzekering erop kost het ook nog eens geen drol.
Mede daarom rijd ik met een oude FZ.
Nog effies en dan betaal ik ook geen MRB meer.

Vaste lasten een paar tientjes per jaar.
En de nodige uren voor sleutelwerk. Maar ja, ...................... dat is hobby!!
(als AOW-er heb je toch tijd genoeg)
 
Een 1400 California heb ik ingeruild. Ook nog geen 3 jaar oud overigens. Maar ik ben toe aan een andere woon- werkmotor, de NC is wat aan de kleine kant en de Guzzi is een grote cruizer, ik wilde één fiets voor beide doeleinden; commuter en vakantie en in de NT heb ik de ideale mix voor mij gevonden. En voorlopig geen oude motor meer, daar heb ik er nu wel genoeg van gehad.
 
Tony, ik heb je hele reisverslag voor de tweede maal gelezen, geweldige trip en zo herkenbaar. Ben ook jaren geleden met mijn Z1B via Frankrijk naar Italie gereden, doel was Rome maar het werd Pisa, Toen via Oostenrijk/Duitsland terug en vanaf Munchen in een ruk door naar huis. Ook mijn Z slobberde wel wat olie maar bleef het braaf overal doen. Nu bezig met voorbereiding nieuw tripje, mede dankzij jou geweldig geschreven reisverhaal. Top man en succes met je tweede Z1B stinkend en rokend hok 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan