Durf(de) jij met je net gekochte motor naar huis te rijden?

Gerdien

MF veteraan
7 jul 2002
4.681
1.839
Ik heb mijn ZZR 250 te koop en er kwam een jongen kijken naar de motor.
Hij was heel enthousiast en wilde de motor graag kopen.
Hij woont 150 km verderop en dacht de motor mee te nemen in een Opel Combo.
Ik had al gemaild dat me dat geen goed idee leek. |(
Je snapt het al, de motor is niet zomaar op te tillen en niet in een Opel Combo mee te nemen.

Hij had zijn rijbewijs net drie weken en durfde niet met de ZZR 250 naar huis te rijden.
Hij beloofde de motor een paar dagen later alsnog op te komen halen, maar hij mailde me doodleuk dat hij een andere motor had gekocht.

Hoe deed jij dat?
Ik weet nog dat ik mijn eerste motor gewoon naar huis reed en dat was best een afstand.
Het was spannend, maar het was vooral heel erg gaaf! :]
Je moet ergens beginnen met zelfstandig motorrijden, toch? ;)
En rijden op de snelweg is toch niets anders dan op de luie reet zitten en sturen toch? ;)

Was jij ook zo bang die eerste keer?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hopelijk over 3 weken me rijbewijs.. Als ik een motor ga halen denk ik dat ik dat doe met de bus van me werk. Die heeft een lift dus rijd hem er zo in... Wil denk toch eerst ff orienteren in me eigen omgeving met motorrijden.
 
mja idd snelweg rijden... niks aan, alleen moest enorm wennen aan het spiegelen.. ik kon me nog herinneren dat ik me daar enorm aan stoorde maar het rijden zelf vond ik zo super dat ik er niet af te krijgen was
 
Ik weet nog goed dat ik meteen 150km moest rijden naar huis vanaf de motorzaak met mijn nieuwe (1986) Suzuki GSX400. Direct met mijn (toenmalige) vriendin achterop een flinke rit.
Vond het prachtig,...weet het nog heel goed. (Mocht alleen geen toeren maken ivm het inrijden) *D
 
Laatst bewerkt:
gewoon naar huis rijden joh... wat moet je er anders mee doen? ding is gemaakt om te rijden...
 
Mijn net gekochte huidige motor werd door iemand anders naar huis gereden :+

zit je dan in je toledo'tje terwijl iemand anders op je raspaardje voorbij komt zetten -O-
 
gloednieuwe motor, met 0 km op de teller, maar meteen 150km naar huis gereden..

ik zie het probleem niet.. :N
 
Bang om je eerste motor naar huis te rijden? Denk dat je dan beter wat meer rijlessen had kunnen nemen... Je maakt toch eerst ook een proefrit voor je de motor koopt?

Logistieke problemen lijkt me eerder het geval. Als je alleen bij je dealer kan komen met een andere auto/motor en je hebt niemand die met je mee kan zul je wel moeten, maar met OV kom je al een eind. Of als de motor die je op moet halen niet begrenst is en je hebt beperkt rijbewijs.
 
bang nee,
maar het was wel erg spannend om na twee rijlessen en een exame mn nieuwe motor van de garage naar huis te rijden (ding was nieuw, stukje zwaarder dan de lesmotor en heeft ruwweg 4 keer zoveel vermogen :+ )
maar wel de hele rit naar huis met een smile van oor tot oor op dat ding gezeten :]


ik kan wel begrijpen dat je bij voorkeur eerst even aan de motor wil wennen in een bekende omgeving, zeker als je niet al te zeker bent (of je dan motor moet gaan rijden is een ander punt...)
 
ben t met qaz eens..
wrm bang ?? :S je hebt toch altijd al gereden..en gelesd.
hmm of mischien het laat halen en thuis laat zette omdat je bang bent dat het vies wordt (in een opel combo bijv. :P ) puhuha :P heb je wel zulke mense,. hebbe ze iets nieuws gebruike ze t amper. kende een vriend had een niew autonou die zat de hele tijd uit t aam te kijke wiem aanraakt wat mensen doen die er ''toevallig'' bij staan , of er wat tegen aan is gekomen, of het er nog staat
 
Hij had zijn rijbewijs net drie weken en durfde niet met de ZZR 250 naar huis te rijden.
Pffff, wat een mietje! _O-

Mijn eerste motor-rit was 'm 200km verderop ophalen. Best spannend (houd-ie 't wel? had lang stilgestaan..) maar was toen al net zo betrouwbaar als nu. :Y

Eerlijk gezegd, als je de eerste keer al niet durft te rijden zal je nooit lang blijven rijden. Bangerikken horen gelukkig ook niet op de weg. :W
 
Ik denk ook dat ie meer lessen had moeten nemen.
Hij deed hier wel een proefrit, maar meer durfde hij niet.
Een les is toch ook een uur rijden ofzo? Dan is een half uurtje meer niet zo'n probleem lijkt mij.
Ik lees hier wel dat er meer motorrijders zijn die eerst in een veilig omgeving willen rijden, het verbaast mij eerlijk gezegd een beetje.
 
ik weet het nog wel hoor... met mijn mito naar huis de eerste keer :X

benzineslangetje zat gevouwen, dus van stoplicht naar stoplicht ging prima, alleen langere tijd blijven rijden ging ie stotteren :+
vervolgens brak de koppelingskabel O-)
en tot overmaat van ramp begaf de spanningsregelaar het, waardoor de zekeringen doorbrandden :X
dus uiteindelijk net voor t echt donker werd zonder licht thuis gekomen, terwijl ik net mijn rijbewijs had, zonder koppeling...

best leuk, gelijk zonder koppeling moeten schakelen en je hand uitsteken op de snelweg :P ergste was alleen, dat je dan ook geen powervale meer hebt, dus ineens de helft aan vermogen mist -O-

maar wel heelhuids thuis gekomen *O*
 
Gewoon simpel... je gaat met iemand mee... normaal zou je em komen halen met de auto...

1 je durft alleen al met de auto... dan ook met de motor :S geen verschil zou ik zeggen..

2 iemand heeft je gebracht om hem samen op te halen...
daar kan je dus ook achteraan rijden ? En desnoods ergens pauze maken...



Ik moest de eerste x zonder auto ervaring of scooter ervaring vanuit rotterdam naar venlo :W :W

Het werd wel vervelend om zo lang aan 1 stuk te rijden... en alleen maar rechtdoor....

maar het was net zo goed een superrit :D en ik zal em nooit vergeten... *O*
 
Tsja... ik heb mijn pas gekochte motor zaterdag ook naar huis gereden!! Ritje van 2,5 u waarvan helft in de regen (brr). Ik had wel m'n oom-met-A ook meegenomen, die zat in het koekblik met m'n vriend (zonder-A). Als ik het te zwaar ging vinden kon hij het overnemen.
 
ik ben gewoon stiekum op een "zware" motor naar huis gereden met een extra blokje om *D
later pas op 25kw laten zetten..
moet wel zegge dat 35kw of 25kw niet zo'n gigantisch verschil is :P
maar wel stiekum een stuk t gas flink open gehad O-)
 
Laatst bewerkt:
Als je er niet op durft te rijden: waarom koop je dat ding dan :?
Precies, wat ga je er thuis dan mee doen? Net zo lang staren totdat je het ding kan laten zweven? Kudos voor de nieuw-gevonden mentale krachten, maar je moet gewoon rijden op zo'n ding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan