Doorrijders topic. Weer of geen weer.

Maar een gebroken pen is 1 keer gas geven verwijderd van meer airtime dan de garantie dekt.
Welke garantie? Heb geen garantie. Helaas.

Morgen word ik naar het werk gebracht en heb ik smiddags hopelijk een auto van de zaak.

Dinsdag heb ik een afspraak staan in nijmegen centrum vlak bij termaat en dan word ik gebracht en gehaald. Dus voorlopig hoef ik er niet mee te rijden.

Weet even niet welke maat ketting er op ligt en of daar sluitschakels met visje voor te krijgen zijn, dan kan ik voorlopig even vooruit.
 
Ik heb hier een blok liggen van een motor waarvan de ketting ook was gebroken.
De linkerzijde van het blok is niet meer oliedicht zeg maar ...
En zo'n blok is nog tot daar aan toe, je been zit ook in de gevarenzone ....
 
Welke garantie? Heb geen garantie. Helaas.

Morgen word ik naar het werk gebracht en heb ik smiddags hopelijk een auto van de zaak.

Dinsdag heb ik een afspraak staan in nijmegen centrum vlak bij termaat en dan word ik gebracht en gehaald. Dus voorlopig hoef ik er niet mee te rijden.

Weet even niet welke maat ketting er op ligt en of daar sluitschakels met visje voor te krijgen zijn, dan kan ik voorlopig even vooruit.
Ik bedoel, als er nu een busje gebroken is, dan vliegt binnen no time die ketting eraf. Kapot blok, kapotte enkel en de russen vallen binnen. Kortom: hoop ellende en dat moet je niet willen. Breng die motor naar de motorzaak met een aanhanger of laat hem ophalen, maar ga er zo niet mee rijden.
 
Ik bedoel, als er nu een busje gebroken is, dan vliegt binnen no time die ketting eraf. Kapot blok, kapotte enkel en de russen vallen binnen. Kortom: hoop ellende en dat moet je niet willen. Breng die motor naar de motorzaak met een aanhanger of laat hem ophalen, maar ga er zo niet mee rijden.
Ik zeg toch dat ik dinsdag ff overleg met die gasten of niet?
Dan kijk ik even wanneer ze tijd hebben en hoe of wat. Die dag hoef ik gelukkig niet met de motor.
 
Op de foto ziet het er mij uit dat de plaatjes zich gewoon van de pen af aan het werken zijn. Een symptoom van een zéér versleten ketting. Waarschijnlijk had deze voor het mooie 5000km geleden al vervangen moeten worden.:)

Let ook op als je een nieuwe set bestelt of laat leggen: je hebt nu een aangepaste vertanding en een correctie op de teller dmv een speedohealer.
 
Op de foto ziet het er mij uit dat de plaatjes zich gewoon van de pen af aan het werken zijn. Een symptoom van een zéér versleten ketting. Waarschijnlijk had deze voor het mooie 5000km geleden al vervangen moeten worden.:)

Let ook op als je een nieuwe set bestelt of laat leggen: je hebt nu een aangepaste vertanding en een correctie op de teller dmv een speedohealer.
Normaal ben ik idd eerder met vervangen. In het echie zie je de pen ook gewoon schuin staan.

De aangepaste vertanding weet ik van af. Desnoods als ze te lange geen tijd hebben gooi ik er een ketting met visje erom heen ter overbrugging.
 
Als je dat zelf kan, waarom niet een paar boutjes/moertjes losdraaien en gewoon een verse set monteren?
Omdat ik er dan mee naar utrecht moet rijden naar het werk.

Plus ik heb nooit een ketting geklonken. Dus dat is iets waar ik nu rven niet aanbegin. Heb alleen nog met visjes gewerkt en dat durf ik voor een overbrugging wel aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
No shit sherlock

Zie, motor staat gewoon thuis.
IMG_0036.png
 
Laatst bewerkt:
Thnx guys! Het zijn V35(35 liter) koffers van Givi met dat mooie 'monokey' systeem. Past precies een helm en een paar handschoenen in. Met de topkoffer er bij totaal 122 liter opslagruimte.

Dat 'mooi aansluiten' is ook wel meer ilusie dan realiteit hoor. Tenminste, ze zitten nu inderdaad best netjes, maar het zijn wel overduidelijk 3 koffers op een sportmotor die er niet écht voor gemaakt is.

Ik moest de knipperlichten weghalen en nieuwe plaatsten achter het kenteken en de slijptol was nodig om het rek passend te maken.

Het past ook allemaal net aan met mijn vriendin achterop. Kan niet wachten om ze vol te laden en de alpen in te gaan.

Wtb uitlaat onder de staart helemaal mee eens. Ik vind het sowieso VEEL mooier, maar in mijn ogen is het ook gewoon efficienter met de ruimte. Snap niet waarom je het eigenlijk nooit meer ziet.
Ik heb dezelfde V35, echt heel handig.
Ook de helm erin en op weg naar het werk schoenen laptop enz.
Stevig en uitstekend waterdicht.

Het ziet er alleen niet uit, maar functie boven de looks. :/
Ze gaan er ook makkelijk op en af, niet nodig dan rij ik uiteraard zonder.
Probleem met de uitlaat speelt bij mij niet ;) en er hoefde niets verplaats worden op de motor zelf.
Het frame van de Givi's is wel aangepast voor de Energica want dat is er nog niet standaard.

Er komt nu wel wat zand in de sloten van de koffers, daar moet ik iets op verzinnen, soms gaat de sleutel er wat moeilijker in.

IMG_3957.jpeg

IMG_3960.jpeg
 
Was heerlijk vanochtend.
Lekker in de mist, in je eigen bubbel..

Toch ineens een hele andere wereld zo..
Ik heb 'm vanochtend toch maar laten staan, met de dreiging te vertrekken naar een andere wereld mocht er een automobilist niet opletten. Toch wel echt weinig zicht op sommige plaatsen.
 
Was vanochtend te laat uit m'n nest om de motor te pakken (geen tijd meer voor omkleden, motor onder dek vandaan en alle sloten eraf). Spijt van. De mist was prima te doen geweest (5 uur 's ochtends) en nu is het echt stralend weer.
Rest van de week dus motor!
 
Ik heb dezelfde V35, echt heel handig.
Ook de helm erin en op weg naar het werk schoenen laptop enz.
Stevig en uitstekend waterdicht.

Het ziet er alleen niet uit, maar functie boven de looks. :/
Ze gaan er ook makkelijk op en af, niet nodig dan rij ik uiteraard zonder.
Probleem met de uitlaat speelt bij mij niet ;) en er hoefde niets verplaats worden op de motor zelf.
Het frame van de Givi's is wel aangepast voor de Energica want dat is er nog niet standaard.

Er komt nu wel wat zand in de sloten van de koffers, daar moet ik iets op verzinnen, soms gaat de sleutel er wat moeilijker in.

Bekijk bijlage 1981116
Bekijk bijlage 1981117
Leuke "auto". :+
 
De afgelopen twee weken lag m'n Gerbing verwarmde vest bij de importeur, kabelbreuk. Was net een maand oud, maar begin deze week opgehaald. Gelukkig want ik vond het echt fris vanochtend. Een (fietsende) collega vertelde dat er om half acht vanochtend een laagje ijs op een fietsbruggetje lag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan