Doorrijders topic. Weer of geen weer.

image.jpg


Morgen weer met de motor.
 
En gelijk je forumnaam veranderen? 😏
BlackVeilBlikker klinkt niet hoor _O-

Vandaag heb ik ook de motor laten staan.
had geen zin om eropuit te gaan met dit puinweer...
wel tijd zat gehad om wat achterstallig werk af te maken, en dit forum van een schrijfsel over de Tinbot RS1 te voorzien.
nu verder uitzieken op de bank.
 
Laatst bewerkt:
Het regende wel aardig vanmiddag ja. Volgens de planner 45min vertraging. Omdat ik op de motor was weten te beperken tot 15 min. Beetje nat geworden aan de buitenkant.
 
vandaag ook weer de omkleedtijd terugverdiend.
Ik ook, maar kijk toch wel uit naar de zomer. Zo relaxed als je niet meer de laarzen en overbroek aan hoeft te doen. Edit: en het verwarmde vest, en de verwarmde handschoenen, en de tweede buff voor over m'n hoofd. Ja, ik ben een koukleum :P
 
Laatst bewerkt:
Ja het mooie weer is weer even voorbij, terug naar de nieuwe normaal(elke dag regen dus).
 
vandaag ook weer de omkleedtijd terugverdiend.

Met deze ochtendspits is de middag sowieso pure omkleedwinst. De lus van de A2 naar de A12 stond weer helemaal stil (de bekende fuik bij Papendorp), dat had me met de auto dik een kwartier extra gekost.
 
Net even contact gehad met het Hyperpro-servicecentrum bij mij in de buurt... De Tiger blijft nog even stilstaan, 6 april was de eerstvolgende mogelijkheid om de keerringen te vervangen en meteen nieuwe veren te steken.

Dit zijn van die momenten dat ik blij ben dat ik nog een tweede motor in de schuur heb staan, de wederhelft mag de komende periode de sleutels wat vaker inleveren. :+
 
Da's de moeite!

Naja, eerlijk is eerlijk, na 45k kilometers mag het ook wel... Nog steeds wordt een ketting verondersteld 20-30k mee te gaan.

Wel blij dat je het op tijd gespot hebt!
 
Het moment dat ik voor een pauze opbok is ook het moment dat ik alles even na loop.

Tot die zondag had ik dat niet gedaan. Dus had het waarschijnlijk eerder kunnen spotten.
 
Vandaag op de terugweg van Rotterdam naar Antwerpen toch veel motorrijders gezien.
Ikzelf was zeer blij om in het blik te zitten met al die regen. Vind er eigenlijk niks aan om in de gietende regen te rijden. Kou is niet zo erg, regen wel.
 
Al een paar keer file ontweken deze week, dus dat beetje regen neem ik maar op de koop toe :)

Wel slaat de binnenkant mijn pinlock aan met dat miezerige/mistige weer. Is daar wat aan te doen? Of is dat een helm luchtflow design wat niet bij mijn hoofd past? (alle klepjes staan open)
 
@Henkje je kunt proberen 1 van de pinlock pilaartjes/staafjes aan te draaien:

Je kunt testen door met een papiertje langs de siliconen rand te gaan. Mag niet tussen Pinlock en vizier vallen.
 
  • Eens
Waarderingen: Tcat
Al een paar keer file ontweken deze week, dus dat beetje regen neem ik maar op de koop toe :)

Wel slaat de binnenkant mijn pinlock aan met dat miezerige/mistige weer. Is daar wat aan te doen? Of is dat een helm luchtflow design wat niet bij mijn hoofd past? (alle klepjes staan open)
Das wel heel vervelend ja,

Vaak komt het door temp verschil. Je adem “to hot”

En met vizier op 1mm open.
Weet je zeker dat alles open staat?
 
Pas een jaar oud.
Het is ook niet tussen vizier en pinlock, het is de binnenkant van de pinlock, kan het eraf vegen met mijn handschoenen.
NXR helm toevallig?

Naar wat ik heb gehoord is dat oa bij de NXR van Shoei het vizier met d etijd niet meer goed afsluit.
Daar het sluiting/openings lipje op het vizier aan de linkerkant zit (of ander helm rechts)/

Als het 'lipje' in het midden zit, dan sluit het vizier beter af (na verloop van tijd).

Ik heb dit dus ook vorig jaar gehad.
Pinlock was al een paar jaar oud, en vervangen.
Niet veel later had mijn ieuwe pinlock zelf een pinlock nodig..
(het duurde even voordat de toko medewerker het door had:+)

Toen vertelde hij het sluitingsverhaal..
 
Terug
Bovenaan Onderaan