Doorrijders topic. Weer of geen weer.

Nou, geen bmw klagen hier…de mijne nu met 30k km’s en ruim 7 jaar oud en als nieuw… _O- ……kan geen corrosie aan ontdekken, zelfs de voorpoten niet. Daar had mijn Honda duidelijk vreet plekken als voorbeeld te noemen.

Enige foutmeldingen nu zijn de abs lampjes omdat ik geen meter mee gereden heb….te koud voor het baasje….:+
Wees blij, die van mij was heel snel weg en er komt er ook geen meer terug.
 
Hier in oost vlaanderen is het al een hele week grijs/mist en vannacht zout gestrooid, hele dag tussen de 2 en 4 graden met nevel en dichte mist.. en vannacht gaat het opnieuw onder nul en dus meer strooien. De motor zal nog even moeten wachten
 
  • Leuk
Waarderingen: Esta
Wees blij, die van mij was heel snel weg en er komt er ook geen meer terug.
Ben ik ook, en je kunt zien dat vorige eigenaar zuinig met de motor is om gegaan, dat scheelt oa uiterlijk ook al een hele stuk.

Het enige in de afgelopen 7 jaar wat stuk gegaan is , is een breuk in de QS bedrading….maargoed, ik heb wat jaren te gaan en pas achteraf kun je zeggen of het een goede koop is. Mijn ervaring met Honda dus duidelijk niet….. :X
 
Heb een GS310 gehad en na 6 maanden ingeruild ivm corrosie. Zelfs de achterbrug bladderde de lak al vanaf. Is zeker geen BMW (kwaliteit) dus houd daar rekening mee.
Je gaat me toch niet vertellen dat BMW nog slechter materiaal levert dan een merkloze chinees? -O-
Nou, geen bmw klagen hier…de mijne nu met 30k km’s en ruim 7 jaar oud en als nieuw… kan geen corrosie aan ontdekken, zelfs de voorpoten niet.
Dat klinkt al beter :)

i.i.g. zie ik aardig wat BMW's voorbij komen bij het gebruikte motoren gedeelte hier.
Maar ook Japanners, en die zijn me wel meer bekend, dus dat word regematig rondneuzen daar...
 
Je gaat me toch niet vertellen dat BMW nog slechter materiaal levert dan een merkloze chinees? -O-

Dat klinkt al beter :)

i.i.g. zie ik aardig wat BMW's voorbij komen bij het gebruikte motoren gedeelte hier.
Maar ook Japanners, en die zijn me wel meer bekend, dus dat word regematig rondneuzen daar...
Zoek je al wat anders ,wat heb je nu ?
 
Zoek je al wat anders
Op moment wel ja :Y
De ene keer wel, maar andere keer weer niet, omdat switchen van motor niet persé beter zal zijn...
Twijfel zit er dus wel nog.
,wat heb je nu ?
E-broh Bravo-GLE
full


Het voelt nog steeds een beetje dubbel. -O-
De motorrijder in mij is er nog steeds blij mee, want het ding is goedkoop in gebruik, rijd comfi womfi zonder versnellingsbak en is een zeldzame (en imo mooie) verschijning op de weg.
Maar de realist in mij schud zn hoofd omdat het een aflopende zaak is.
Bij de motorzaak gaven ze al aan dat als er in de toekomst bijv. een nieuwe voorvork in moet, ze werkelijk niks voor me kunnen betekenen.
Simpelweg omdat er niks voorhanden is qua onderdelen.
Dus als ik bijv. weer een busje tegenkom is het gewoon einde oefening.... punt uit.

Maar omdat ie t momenteel nog goed doet, en het vooral de frustraties omtrent onderhoud is wat parten speelt, zal het plan om m te ruilen voor een andere motor wat meer vaste vorm aan gaat nemen bij schade of als een motorzaak er een goede inruilprijs voor bied.
Voorlopig effe aanzien wat het nieuwe jaar brengt, en alvast sparen voor de toekomstige nieuwe liefde op twee wielen....
 
Laatst bewerkt:
Zo langzamerhand wel ja. :Y

E-broh Bravo-GLE
full


Het voelt nog steeds een beetje dubbel. -O-
De motorrijder in mij is er nog steeds blij mee, want het ding is goedkoop in gebruik, rijd comfi womfi zonder versnellingsbak en is een zeldzame (en imo mooie) verschijning op de weg.
Maar de realist in mij schud zn hoofd omdat het een aflopende zaak is.
Bij de motorzaak gaven ze al aan dat als er in de toekomst bijv. een nieuwe voorvork in moet, ze werkelijk niks voor me kunnen betekenen.
Simpelweg omdat er niks voorhanden is qua onderdelen.
Dus als ik bijv. weer een busje tegenkom is het gewoon einde oefening.... punt uit.

Denk zelf dat het pas rond Maart zal zijn als het plan om m te ruilen voor een andere motor wat meer vaste vorm aan gaat nemen.
Maar mocht de E-broh eerder schade oplopen, dan ga ik niet zitten wachten tot het voorjaar.
Liever heb ik dan al wat perspectief v.w.b. een opvolger....
Dan wel weer een e of is dat net meer lonend ? wel een grappig ding wat je nu hebt :t
 
Dan wel weer een e of is dat net meer lonend ? wel een grappig ding wat je nu hebt :t
Het kan lonen omdat ik hier alles heb om m goedkoop te laden (droge stalling, aparte groep in meterkast voor t contact voor de lader en gratis opladen op t werk).
Maar zonder importeur geen supply chain, en ik ben de sores die zelfs het vinden van zoiets als een nieuwe achterband met zich meebrengt gewoon zat. (als dat er wel was had ik m gewoon op gereden)
Ben op moment nog niet zeker of ik wel terug wil naar brandstof.
Vooral omdat dit naar mijn ervaring wel duurder is dan wat ik nu heb, en niet het risico wil lopen dat ik de nieuwe aanwinst bijv. zes maanden later weer weg mag doen omdat ik mn spaar reserves in de tank gegooid heb.... -O-
 
Het kan lonen omdat ik hier alles heb om m goedkoop te laden (droge stalling, aparte groep in meterkast voor t contact voor de lader en gratis opladen op t werk).
Maar zonder importeur geen supply chain, en ik ben de sores die zelfs het vinden van zoiets als een nieuwe achterband met zich meebrengt gewoon zat. (als dat er wel was had ik m gewoon op gereden)
Ben op moment nog niet zeker of ik wel terug wil naar brandstof.
Vooral omdat dit naar mijn ervaring wel duurder is dan wat ik nu heb, en niet het risico wil lopen dat ik de nieuwe aanwinst bijv. zes maanden later weer weg mag doen omdat ik mn spaar reserves in de tank gegooid heb.... -O-
Je bent een arme sloeber, dusch 😜 🫣 🤓 🫠
 
Niet iedereen krijgt bonussen uitgekeerd ;)
En ja, een hobby mag zeker geld kosten, maar ik vertik het om het motorrijden op te geven als ICE wat aan de dure kant word. :)
 
Maar zonder importeur geen supply chain, en ik ben de sores die zelfs het vinden van zoiets als een nieuwe achterband met zich meebrengt gewoon zat. (als dat er wel was had ik m gewoon op gereden)
Er zijn toch voldoende bandenbedrijven waar je voor een nieuwe band heen kan?
 
Er zijn toch voldoende bandenbedrijven waar je voor een nieuwe band heen kan?
¨dat is een zeldzaam voorkomende bandenmaat meneer´ was het antwoord steeds.
Al was het vinden van een nieuwe band uiteindelijk nog niet eens zo lastig.
Ik doel nu meer op andere zaken zoals lagers, remklauwen, vering, remschijven of bijv. een nieuwe onder/achter kuip.
tot dusver noppes, nada, niente
 
Niet iedereen krijgt bonussen uitgekeerd ;)
En ja, een hobby mag zeker geld kosten, maar ik vertik het om het motorrijden op te geven als ICE wat aan de dure kant word. :)
Je bedoelt fossiel 🤔
Ik heb ook geen bonus.
Maar ik snap je niet.
Je rijdt electrisch,maar je wilt motorrijden niet opgeven als fossiel te duur wordt?

Leg uit.
 
Je bedoelt fossiel 🤔
Ik heb ook geen bonus.
Maar kk snap je nier,je rijdt electrisch,maar je wilt motorrijden niet opgeven als fossiel te duur wordt.

Leg uit.
in een paar woorden: mocht fossiel te duur worden, ga ik naar stroom zodat ik kan blijven rijden ;)

Ik heb nooit voor elektrisch gekozen vanuit milieu perspectief o.i.d., maar puur op rij-beleving en financiele voordelen.
Peut motoren vergen in verhouding meer en vaker onderhoud.
Dat was nog wel eens prijzig en moest ik altijd laten doen.
Daarbij: bij één van mn vorige motoren (Fazer) speelde bijv. mee dat ik meer geld aan benzine etc. uit gaf dan ik er per maand aan kon besteden.
In de tijd nadat ik Gixxy van de hand gedaan had, kon ik ook geen andere ICE betalen omdat (buiten de aanschaf) de prijs voor een volle tank (of meerdere per maand) i.c.m. onderhoud, verzekering etc. bij elkaar opgeteld toen nog hoger was dan ik ervoor had.

Bij elektrisch heb je nop te maken met de alsmaar stijgende prijzen aan de pomp.
Gixxy, mn vorige motor had destijds omgerekend zo'n 6,60 euro aan benzine nodig per 100KM
m'n E-broh vergt (inql. verbruik van lader) omgerekend 2,78 euro aan stroom voor 100KM (mits ik thuis laad, op het werk = gratis)
i.c.m. bijna geen onderhoudskosten en ook geen wegenbelasting is het e-motorrijden daardoor ´voor een habbekrats´ te doen.
 
En de aanschaf?
Afschrijving?
En blijft ook het werk gratis ?(als het aantal ev alleen maar toeneemt?)
 
Terug
Bovenaan Onderaan