Een bruine, of champagnekleurige, met een bruin zadel. Zelfde type als op jouw foto, met een metalen luchtfilterhuis. Hij deed 't altijd, haalde ook 140 per uur als je wilde, ook met tegenwind . Alleen de acceleratie was niet je van dat, maar evengoed vlot genoeg, zeker voor een eerste motor. De enkele remschijf voor was wat onderbemeten, daar had ik wel een paar keer wat angstige momenten mee. Toen mochten vrachtwagens nog inhalen op de snelweg tijdens de spits, je had dan af en toe van die enorme remgolven die zich door het verkeer verplaatsten. Die wielen zijn de pest om schoon te maken. En twee keer gehad dat de membranen van de carburateurs stuk hingen. Verder lopen en rijden, en altijd met een vrolijk knorrend geluid. Brrrrrrrrrrrrrrrrr. Toen ik twee motoren verder met mijn K100RS binnenkwam bij de dealer stond ie er weer. Degene die 'm na mij had gekocht had 'm ingeruild voor een zwaardere. De dealer zag me kijken, moest lachen, reikte achter de toonbank en gaf me de sleutels. "Hier, ga maar even herinneringen ophalen". Zo gezegd, zo gedaan. Bij het keren op de weg waarbij ik dacht dat ik wel genoeg ruimte had om dat te doen voor een auto die in de verte aankwam merkte ik wel dat ik intussen gewend was aan meer vermogen. Die auto werd heel snel groter in de spiegels.... Het is verbijsterend als je ziet wat ze tegenwoordig voor dit soort motoren vragen.Fuuuuck wat een mooi ding. Een "motorvormige motor" noem ik dat. Zoals een kind het tekent, of zoals je het op een verkeersbord ziet. Zo mooi <3 Welke kleur reed je?
Bekijk bijlage 2081453
En ik zou bijna het belangrijkste vergeten: hij had voetverwarming !!
Laatst bewerkt: