Doorrijders topic. Weer of geen weer.

Fuuuuck wat een mooi ding. Een "motorvormige motor" noem ik dat. Zoals een kind het tekent, of zoals je het op een verkeersbord ziet. Zo mooi <3 Welke kleur reed je?

Bekijk bijlage 2081453
Een bruine, of champagnekleurige, met een bruin zadel. Zelfde type als op jouw foto, met een metalen luchtfilterhuis. Hij deed 't altijd, haalde ook 140 per uur als je wilde, ook met tegenwind 8-). Alleen de acceleratie was niet je van dat, maar evengoed vlot genoeg, zeker voor een eerste motor. De enkele remschijf voor was wat onderbemeten, daar had ik wel een paar keer wat angstige momenten mee. Toen mochten vrachtwagens nog inhalen op de snelweg tijdens de spits, je had dan af en toe van die enorme remgolven die zich door het verkeer verplaatsten. Die wielen zijn de pest om schoon te maken. En twee keer gehad dat de membranen van de carburateurs stuk hingen. Verder lopen en rijden, en altijd met een vrolijk knorrend geluid. Brrrrrrrrrrrrrrrrr. Toen ik twee motoren verder met mijn K100RS binnenkwam bij de dealer stond ie er weer. Degene die 'm na mij had gekocht had 'm ingeruild voor een zwaardere. De dealer zag me kijken, moest lachen, reikte achter de toonbank en gaf me de sleutels. "Hier, ga maar even herinneringen ophalen". Zo gezegd, zo gedaan. Bij het keren op de weg waarbij ik dacht dat ik wel genoeg ruimte had om dat te doen voor een auto die in de verte aankwam merkte ik wel dat ik intussen gewend was aan meer vermogen. Die auto werd heel snel groter in de spiegels.... Het is verbijsterend als je ziet wat ze tegenwoordig voor dit soort motoren vragen.
En ik zou bijna het belangrijkste vergeten: hij had voetverwarming !!

Laatst bewerkt:
Ik zit in dezelfde boot als jouw buurjongen denk ik. Gisteren ook met de hoosbuien midden in de nacht naar huis gereden.
Ook door plassen heen gereden die tot boven m'n stepjes kwamen, met een voorband die eigenlijk vervangen moet worden. Op dat punt is motorrijden niet meer een pleziertje maar heb met dat alles erbij nog liever een motor dan een auto.
Overigens op de terugweg de meest gekke dingen tegengekomen maar dat is weer wat anders.
Maar als je voorband eigenlijk vervangen moet worden ben je eigenlijk wel te laat in deze periode van het jaar .

Maar als je voorband eigenlijk vervangen moet worden ben je eigenlijk wel te laat in deze periode van het jaar .
ja het plan was ook om deze een maand geleden te vervangen maar dat pakketje is pas vandaag aangekomen. Zaterdag ga ik hem laten vervangen.

Ik heb de F650 ook even uitgelaten vanochtend.
Koud nat pokkenweer maar toch erg lekker om even uit te waaien.
Een grote kom hete chocolademelk en een extra blokje op de kachel.

ik ga zo ook even de tracer uitlaten 😍 :]:]:]:]*O*

Wel beetje vreemd maar het moet geeft opeens vorige week toen ik ook reed een motor storing aan al had ik hem weg gezet eind september/oktober zonder storingen

T was wel lekker modderweer ;), ik begon toen ik thuis kwam te twijfelen om de gs te wassen😳
ben maar snel naar binnen gegaan , komt volgend jaar wel een x

Ik ben vanmorgen voor het idee weer eens langs de Happy Duck gereden. Vooral om even het grootse vuil eraf te spoelen en de spiegels weer helder te krijgen 😅. Leuk omweggetje naar huis gemaakt en de fiets is wel lekker smerig, zoals het hoort bij een motor die gebruikt wordt.

1735129104142.webp

🤗 nuttig 👌

Volgend weekend nog een ritje in het weekend. Weersverwachting is niet al te lekker...
Gisteren de 'nieuwe' motor opgehaald. 2x een uurtje rijden met 4 gr en motregen.
Goede kleding betaald zich weer uit. Heen op een all-road met handvatverwarming en terug op een naked, prima maar voorkeur gaat naar beter weer 😇

Ik heb vandaag 200 kilometer ingeblikt gezeten.
Het kan liggen aan de drie tieners in de auto die alle foute kerstliedjes zo hard mogelijk mee zongen maar het was best gezellig.

Terug
Bovenaan Onderaan