Doorrijders topic. Weer of geen weer.

Formeel is laden op het werk loon in natura waardoor je er inkomstenbelasting over moet betalen (behalve bij een leaseauto want dan zit dat al in de bijtelling).
Kan ook zijn dat het laden op het werk geen voordeel (belastbaar) maar een onderhandse minnelijke schikking (altijd vrij van belasting) als wederdienst i.p.v. een financiële schadevergoeding is. Het gedorven leed in casu is bv. het noodgedwongen werken met onbekwame hufters, in hetzelfde lokaal vertoeven als luidruchtige lieden, Feyenoord supporters, misselijkmakende dames parfums, oogverblindende kleurcombinaties, walgelijke uitspraken,... elke vorm van onaangename werkcondities dewelke buiten de contractuele stipulaties vallen en het onderwerp zouden kunnen zijn van een juridisch geschil (situatie dewelke de werkgever redelijkerwijs niet kon vermijden of anticiperen veroorzaakt door een derde) .
Er is dan wel een minimaal administratief schriftelijk bewijs van nodig om de ’minnelijke schikking tengevolge van een geschil m.b.t. de arbeidsvoorwaarden’ te staven maar in principe is een e-mail aan- en respons van de baas of proxi HR voldoende..
Bv ’Het de gehele dag lang ondergaan van het zenuwslopend, onaangenaam, continu gesmak en geslurp vanwege collega xx aan diens bureau naast de mijne vandaag maakte niet deel uit van mijn contractueel gestipuleerde werkvoorwaarden. Ik eis hiervoor een evenredige schadevergoeding.’ Waarop de gemandateerde dan antwoordt: ”U mag uw persoonlijke, electronische toestellen opladen met de infrastructuur v.h. bedrijf gedurende uw extra-contractuele prestaties als schikking indien u verzaakt aan uw klacht.”
Fiscaal vrij van belasting en juridisch perfect te verdedigen! (Zolang de waarde vd compensatie niet buitensporig onevenredig is t.a.v de schade klacht heeft de fiscus geen wettelijk grond om de aard v.d. schikking en diens voorwaarden bij een rechtbank aan te vechten.)
 
Laatst bewerkt:
1981......
Mijn 1e motor bij het behalen van mijn rbw.
Bekijk bijlage 2082783


1985

Bekijk bijlage 2082784
Ja, idd 8-) Zat er bij jou ook nog een R100RT tussen ? Om het rijtje maar helemaal compleet te maken: In den beginne een Peugot 103 (of 104 ?), Zündapp KS50 (Die laatste was de reden om motorlessen te gaan nemen. 65 op fietspaden was niet meer te doen, allemaal fietsers en ik begon de bochtensnelheden per bocht bij te houden...). Daarna R45, R100RT, K100RS, R80RT monolever (Fijnste en leukst rijdende motor), Kawasaki KL650b Tengai, Honda CB400n, K75 (fantastisch !), daarna 10 jaar geen, en nu een R1100RT.
 
Kan ook zijn dat het laden op het werk geen voordeel (belastbaar) maar een onderhandse minnelijke schikking (altijd vrij van belasting) als wederdienst i.p.v. een financiële schadevergoeding is.
In België wellicht wel, in Nederland niet. Daar zou de werkgever dat wel kunnen doen via de werkkostenregeling. In de praktijk gaat dit natuurlijk ook zulke kleine bedragen dat niemand hier moeilijk over zal gaan doen.
 
Ik zal weer eens iets ter berde brengen 🫣 🙄

Ging dit topic niet over doorrijden ongeacht het weer🤔

Of....over oude theewijven die doorleuteren over "iets anders"B|
 
  • Haha
Waarderingen: jjgv
Net als gister na mijn werk een klein wereldje deze morgen alleen ipv 3gr nu 0gr , beetje voorzichtiger deze morgen op de weg.
 
Ik zal weer eens iets ter berde brengen 🫣 🙄

Ging dit topic niet over doorrijden ongeacht het weer🤔

Of....over oude theewijven die doorleuteren over "iets anders"B|
Ok, doorrijden dan! Onderstaande foto is een paar weken geleden in Duitsland.

Overigens rij ik in Nederland ook altijd door op de motor ongeacht het weer, dus dagelijks een kilometer of 50 woon-werkverkeer, tenzij het echt te glad is. We hebben wel een gezinsauto, maar ik ben afgelopen jaar slechts 1 keer met de auto naar werk geweest, en dat was omdat ik teveel spullen mee moest nemen.

Uiteraard wel een goed pak, een Rev't Dominator, en een setje verwarmde Macna handschoenen en verwarmde Macna binnenjas als het echt koud is.

Dat doe ik op een naked, een Honda CB1000R, die in 2025 waarschijnlijk de 100K gaat aantikken. (tenzij er een andere motor zou komen :))

1735375897774.webp
 
Ok, doorrijden dan! Onderstaande foto is een paar weken geleden in Duitsland.

Overigens rij ik in Nederland ook altijd door op de motor ongeacht het weer, dus dagelijks een kilometer of 50 woon-werkverkeer, tenzij het echt te glad is. We hebben wel een gezinsauto, maar ik ben afgelopen jaar slechts 1 keer met de auto naar werk geweest, en dat was omdat ik teveel spullen mee moest nemen.

Uiteraard wel een goed pak, een Rev't Dominator, en een setje verwarmde Macna handschoenen en verwarmde Macna binnenjas als het echt koud is.

Dat doe ik op een naked, een Honda CB1000R, die in 2025 waarschijnlijk de 100K gaat aantikken. (tenzij er een andere motor zou komen :))

Bekijk bijlage 2082829
Altijd mooi om te zien en dit heb ik nog niet gehad een wit landschap.
Maar ik rij ook het hele jaar door behalve met sneeuw en ijzel .
Waar ik woon wordt niets aan de sneeuw gedaan als het er ligt en de auto's rijden het dan plat en is dan mega glad , dus van mij mag het weg blijven.
 
Mist was hardnekkig vandaag, echt zo dik als pap.
full

Het was tot mn verrassing ook echt wel koud geworden.
Vlakbij Wijk hadden mn handschoenen grote moeite mn handen warm te houden, en ook mn voeten waren koud geworden.
Ik ben zodoende ook niet gestopt voor mooie sfeerplaatjes, want ik kon op dat moment niet gauw genoeg weer thuis zijn om op te warmen :)
Desalniettemin is het lang geleden dat ik door een dergelijk dicht misttapijt gereden ben.
Met onverwachts uit de mist opdoemende blikkers, waarvan meer dan eens een ´wanna be motorrijder´ met defecte koplamp, was het soms ook wel spannend, maar ook leerzame ervaring.

Motor hangt hier weer aan het infuus 🔌
pak hangt te drogen, en ik ga zo aan de lunch met warme broodjes :9
Succes aan degene die vandaag nog de weg op gaan! :]:t
 
Code geel vanwege mist: zicht mogelijk minder dan 200 meter. Dat noemden we vroeger niet eens mist (bij wijze van spreken dan)!
Was ook minder mistig dan gisteren.
 
Net even naar het dorp geweest. Overal alweer pekel op de weg. Ik had gehoopt dat het poedersuiker van de oliebollenkraam was maar daarvoor was het toch wat teveel.
 

en een :t
Topauto! Eind jaren ‘90 na mijn scheiding zat ik zonder auto en vrijwel zonder geld. Ik had inmiddels een vriendin in Milaan. Vliegen was duur dus voor 500 gulden een oud pandaatje gekocht, nieuwe olie er in en drie dagen later ermee naar Italië gekacheld. Nooit enig probleem gehad.👍🏻
 
Ja, idd 8-) Zat er bij jou ook nog een R100RT tussen ? Om het rijtje maar helemaal compleet te maken: In den beginne een Peugot 103 (of 104 ?), Zündapp KS50 (Die laatste was de reden om motorlessen te gaan nemen. 65 op fietspaden was niet meer te doen, allemaal fietsers en ik begon de bochtensnelheden per bocht bij te houden...). Daarna R45, R100RT, K100RS, R80RT monolever (Fijnste en leukst rijdende motor), Kawasaki KL650b Tengai, Honda CB400n, K75 (fantastisch !), daarna 10 jaar geen, en nu een R1100RT.


Nee, na de K100RS een Le Mans 1000....


b5920302.webp
 
Exact dezelfde gehad rond 1991. Zelfs die aluminium beschermers op de klepdeksels. Getuned door Startwin. Ik mis dat ding! En die tijd......
 
  • Leuk
Waarderingen: lapo
Altijd mooi om te zien en dit heb ik nog niet gehad een wit landschap.
Maar ik rij ook het hele jaar door behalve met sneeuw en ijzel .
Waar ik woon wordt niets aan de sneeuw gedaan als het er ligt en de auto's rijden het dan plat en is dan mega glad , dus van mij mag het weg blijven.
In alle eerlijkheid: toen we vertrokken wisten we niet precies wat voor weer we tegen zouden komen, en als ik vooraf had geweten hoe sommige delen erbij lagen was ik waarschijnlijk niet gegaan. Dus eigenlijk maar goed dat ik wel ben gegaan, want nu ben ik ene enorm mooie ervaring rijker.

Hier waren echt stukken bij die spekglas waren, en dat is echt wel even de billen knijpen. Begin van het jaar trouwens een offroad cursus gedaan, en ik denk dat ik daar redelijk wat dingen heb geleerd die hier erg handig waren.
 
Nee, na de K100RS een Le Mans 1000....


Bekijk bijlage 2083041
Ik had in 1987 een rood/witte met een los stuurkuipje ook van Startwin. Plaatje van internet. Die van mij had geen zwart blok maar alu-kleurig. Bijna een ton mee gereden. Nu nog chronische pijn in de schouder van het gashendel.:Y
 

Bijlagen

  • moto-guzzi-1000-le-mans-mark-iv-special-edition-1986-1987[1].webp
    moto-guzzi-1000-le-mans-mark-iv-special-edition-1986-1987[1].webp
    14,8 KB · Weergaven: 0
Was in 1993 op de Isle of Man voor de TT.
Ze begon wat slecht te lopen.
Toch nog een paar keer de Mountain Course tijdens Mad Sunday kunnen knallen....

Onderweg naar huis (Edinburgh) stopte ze definitief. Bleek het contactslothuis kats verrot...

Zware gashand had ik al opgelost. 1 lange kabel tot boven de V, alwaar ie 2 korte kabeltjes bediende.
 
  • Leuk
Waarderingen: lapo
Terug
Bovenaan Onderaan