Doe die alarmlichten uit!, als je tussen de file doorrijdt!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter M7H
  • Startdatum Startdatum
Lul niet man! |( wordt je verblindt, hou dan eens normaal afstand op de motor voor je kerel! Die alarmlichten zijn o.a. voor de (weinig) spiegelende automobilisten die je opmerken mochten ze van rijbaan willen wisselen etc. Je valt altijd meer op met alarmlichten dan zonder. Waarom denk je dat de hulpverleners met optische signalen (bijv. rws) over de vluchtstrook rijden. Zodat ze beter worden opgemerkt :+
Ja, als je daar al door verblind wordt, dan moet je haast wel doof worden van een remlicht en bewusteloos van een koplamp.
 
Ik maak, wanneer ik het doe, meestal wat extra lawaai. Heb sowieso geen alarmlichten, maar ik zou het ook niet gebruiken. :P Mensen letten denk ik wat eerder op wat lawaai van achteren dan op een stel alarmlichten.

Maar tot nu toe alleen nog meer wat kleine stukkies gefilterd, geen grote stukken file gereden.
 
Laatst bewerkt:
Ik maak, wanneer ik het doe, meestal wat extra lawaai. Heb sowieso geen alarmlichten, maar ik zou het ook niet gebruiken. :P Mensen letten denk ik wat eerder op wat lawaai van achteren dan op een stel alarmlichten.

Maar tot nu toe alleen nog meer wat kleine stukkies gefilterd, geen grote stukken file gereden.
Ik heb een standaarduitlaat, daarom doe ik mijn klaphelm open en scheld iedere automobilist uit voordat hij zijn misdrijven heeft kunnen begaan.
O-)
 
Ik heb een standaarduitlaat, daarom doe ik mijn klaphelm open en scheld iedere automobilist uit voordat hij zijn misdrijven heeft kunnen begaan.
O-)

Dát werkt niet alleen preventief, het is ook goed voor je......... :Y :Y
 
Ik heb een standaarduitlaat, daarom doe ik mijn klaphelm open en scheld iedere automobilist uit voordat hij zijn misdrijven heeft kunnen begaan.
O-)

Beetje motor, met standaard uitlaat, maakt bij zo'n 11k toeren wel genoeg geluid hoor. *D

"JA, JIJ JA, JA, IK ZAG WEL WAT JE WILDE DOEN! VERDORIE, %!@#!" -- Preventief maar ook zeer stressverlagend.
 
Ik maak, wanneer ik het doe, meestal wat extra lawaai. Heb sowieso geen alarmlichten, maar ik zou het ook niet gebruiken. :P Mensen letten denk ik wat eerder op wat lawaai van achteren dan op een stel alarmlichten.

Maar tot nu toe alleen nog meer wat kleine stukkies gefilterd, geen grote stukken file gereden.
Beetje jammer alleen dat daar in een beetje auto vandaag de dag dus niets van te horen is, zoals JanB eerder in dit topic al aanhaalde. De enige reden dat je mogelijkerwijs opgemerkt wordt op zo'n moment, is omdat je even ontkoppelde om herrie te kunnen maken, vertraagde, en daardoor iets langer in beeld was... of je had gewoon geluk. Maar als het jou de illusie geeft dat je er veiliger door onderweg bent: prima hoor.
 
Beetje jammer alleen dat daar in een beetje auto vandaag de dag dus niets van te horen is, zoals JanB eerder in dit topic al aanhaalde. De enige reden dat je mogelijkerwijs opgemerkt wordt op zo'n moment, is omdat je even ontkoppelde om herrie te kunnen maken, vertraagde, en daardoor iets langer in beeld was... of je had gewoon geluk. Maar als het jou de illusie geeft dat je er veiliger door onderweg bent: prima hoor.

Als mensen t raampje open hebben, wat ik dus wel kan zien, en ik hoef niet tussen veel auto's door: dan heb ik inderdaad het gevoel dat het hielp ja. :P Zoals ik al zei, ik heb nog niet tussen kilometers met auto's door hebben moeten rijden. Dus écht oordelen kan ik niet.
 
Meestal rijd ik gewoon met 120 de file in zodat er niemand achterop kan komen als die de file niet gezien heeft.
Daarna laat ik gas los en rem niet om niemand te verblinden. Als ik eenmaal stapvoets rond stap ik altijd af en ga ik lopen. Ik laat wel de motor lopen zodat ze me aan horen komen. Dit doe ik tot een half uur en daarna ga ik naar de vluchtstrook om zowel motor als mezelf af te laten koelen
Wél pas ik altijd op voor openslaande deuren en rokende chauffeurs die sigaretten naar buiten kunnen gooien!!!

( dat motorrijden is een vermoeiende bezigheid!..)
 
Als mensen t raampje open hebben, wat ik dus wel kan zien, en ik hoef niet tussen veel auto's door: dan heb ik inderdaad het gevoel dat het hielp ja. :P Zoals ik al zei, ik heb nog niet tussen kilometers met auto's door hebben moeten rijden. Dus écht oordelen kan ik niet.

Ik wel, heb al aardig wat kilometers file rond Amsterdam "genoten". Loud pipes do NOT save lives.

Vind je het een lekker geluidje? Prima. Maar trap niet in de val dat ze je écht eerder horen en je daardoor eerder waarnemen. Dat loud pipes verhaal is gewoon een slap excuus om de lawaaipapegaai uit te hangen.
 
Ik wel, heb al aardig wat kilometers file rond Amsterdam "genoten". Loud pipes do NOT save lives, the medics do.

Vind je het een lekker geluidje? Prima. Maar trap niet in de val dat ze je écht eerder horen en je daardoor eerder waarnemen. Dat loud pipes verhaal is gewoon een slap excuus om de lawaaipapegaai uit te hangen.

:+
 
Meestal rijd ik gewoon met 120 de file in zodat er niemand achterop kan komen als die de file niet gezien heeft.
Daarna laat ik gas los en rem niet om niemand te verblinden. Als ik eenmaal stapvoets rond stap ik altijd af en ga ik lopen. Ik laat wel de motor lopen zodat ze me aan horen komen. Dit doe ik tot een half uur en daarna ga ik naar de vluchtstrook om zowel motor als mezelf af te laten koelen
Wél pas ik altijd op voor openslaande deuren en rokende chauffeurs die sigaretten naar buiten kunnen gooien!!!

( dat motorrijden is een vermoeiende bezigheid!..)
Goed bezig, maar euh... geil vestje aan? Knipperlichten?
 
Oranje vestje!!
Geel valt niet meer op omdat iederéén daarmee rijd...
En groen stroboscooplicht voorop, knipperlichten ziet geen mens...
 
Oranje vestje!!
Geel valt niet meer op omdat iederéén daarmee rijd...
En groen stroboscooplicht voorop, knipperlichten ziet geen mens...

Misschien nog iets van vuurwerk er bij? :+
 
Het wordt tijd dat oom agent al die knipperaars eens gaat bekeuren, met hun onnodige lichtsignalen.
 
Misschien nog iets van vuurwerk er bij? :+
Heb ik ook aan gedacht ja. Nadeel is alleen dat motorrijden al zo duur is en dat maakt het nóg duurder!
Ik moet ook die vent met die witte vlag die voor me uitloopt al betalen!....
 
Het wordt tijd dat oom agent al die knipperaars eens gaat bekeuren, met hun onnodige lichtsignalen.

Alleen ging vanmorgen meneer de motoragent zelf door de file met zijn knippers aan. -O-
 
Alleen ging vanmorgen meneer de motoragent zelf door de file met zijn knippers aan. -O-
Dat agenten geen idee hebben hoe met knippers om te gaan is algemeen bekend, maar laten we daar nu maar geen voorbeeld aan gaan nemen :X
 
Van achtergezien ja, maar dat is niet belangrijk.
In je buitenspiegels ook?

Juist in de buitenspiegels valt het op als je alarmlichten aan hebt. Je ziet achter je een zee van witte koplampen, daar valt een motor zonder alarmlichten nauwelijks tussen op. Dus vanuit automobilist perspectief zou ik aanraden om wel de alarmlichten aan te zetten.

Groot licht zou ik vooral niet voeren, want daar wordt je alleen maar slechter zichtbaar van.
 
Laatst bewerkt:
Alleen ging vanmorgen meneer de motoragent zelf door de file met zijn knippers aan. -O-
Zal dan vanavond wel bij Pauw en Witteman zijn. En Opstelten heeft wat uit te leggen in de Kamer.

En Obama zal ook nog wel bellen, waar Nederland mee bezig is WTF.
 
Laatst bewerkt:
Een motor met alarmlichten of een richtingaanwijzer valt juist veel meer op in de file. In de spiegels zie een zee van koplampen, een extra koplamp van een motor die tussen de file door rijd valt nauwelijks op.

Alarmlichten zie je veel eerder en daarom is het ook gewoon veiliger met alarmlichten of richtingaanwijzer aan. Wat er in het wetboek staat boeit me daarin niet, ik ga liever af op mijn eigen waarneming.
 
Terug
Bovenaan Onderaan