Wat ik denk als iemand de alarmlichten aan doet... is het of file offf pech
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
alsof je in discussie bent met een jehova....Maar het boeit toch niet wat anderen ervan vinden?Dus als er iemand achter je komt rijden, dan doe je je knippers uit?
alarmlicht is niet DE oplossing, die bestaat niet, een dode hoek is helaas een erg freudiaans woord.Tuurlijk maar als je altijd gaat overdrijven, maak je de automobilisten ook 'lui' in het waarnemen.Ongetwijfeld. En dat is goed. Ik hoop niet dat ze zich met kermisverlichting minder kwetsbaar voelen, want dat is toch schijnveiligheid.Ik denk dat ze zich beter druk kunnen maken om de positie waar ze rijden; niet naast een gat, bijv. waar een auto van de andere kant in zou kunnen duiken. Daarbij gaat het niet om wat anderen vinden, maar dat het gewoon niet mag.Inderdaad, het lijkt....maar is het ook zo? Als je in een dode hoek zit, worden je alarmlichten ook niet opgemerkt.
zo duidelijk genoeg?
Sjongejonge... Wat een gemier weer hier Ik rijd op een zwarte motor met een zwart pak aan. Als ik tussen de file doorrijd (en dat doe ik vaak, A10/A4/A5/A9/N201/vele grote straten in Amsterdam als veel verschillende woonwerkroutes) doe ik dat soms met 2 kmph verschil (als de koekblikken een beetje schots en scheef achter elkaar staat uitgelijnd in de stad bijvoorbeeld) en soms (heel kort) met ...
Wat het topic betreft: alarmlichten aan of uit, ik denk dat het niet zo veel boeit. Beter van niet denk ik - het gaat om alert kijkgedrag en een groot aanpassings- en reactievermogen.
Bij het passeren van sommige koekblikkers kun je gewoon beter even inhouden, bij andere moet je er juist z.s.m. langs piepen. Als je vaak genoeg in verschillende file-types hebt gereden bij ...
Tot slot: iedereen die in de file zichtbaar rekening met mij houdt die probeer ik met een handgebaartje te bedanken. Het is af en toe een hele klus maar ik vind het de moeite waard. Ik ben al die mensen stuk voor stuk dankbaar.
zoals ik al zei, hou eens op met details te pikken en lees de context.Aan de ene kant zeg je dat je zelf met alarmlichten door de file gaat, ondanks dat je toegeeft dat het irritant is, voor de motorrijder achter je.
Ook zeg je dat motorrijders van alles doen om beter zichtbaar te zijn, en daar horen voor jou de alarmlichten dus bij, maar een iets naar boven afgestelde koplamp, dat veroordeel je dan weer wel?.....
Tot slot: iedereen die in de file zichtbaar rekening met mij houdt die probeer ik met een handgebaartje te bedanken. Het is af en toe een hele klus maar ik vind het de moeite waard. Ik ben al die mensen stuk voor stuk dankbaar.
zoals ik al zei, hou eens op met details te pikken en lees de context.
Niets aan toe te voegen.Sjongejonge... Wat een gemier weer hier Ik rijd op een zwarte motor met een zwart pak aan. Als ik tussen de file doorrijd (en dat doe ik vaak, A10/A4/A5/A9/N201/vele grote straten in Amsterdam als veel verschillende woonwerkroutes) doe ik dat soms met 2 kmph verschil (als de koekblikken een beetje schots en scheef achter elkaar staat uitgelijnd in de stad bijvoorbeeld) en soms (heel kort) met 20-30 kmph verschil om een beweging van hun voor te zijn. Soms knipper ik even met het seinlicht, soms toeter ik, soms rev ik, soms ga ik zelfs stilstaan halverwege een file (vooral middenin de stad dan) maar meestal doe ik niets bijzonders en rijd gewoon zo rustig mogelijk langs de mensen. Anyhow, mijn filegedrag is geheel en al afhankelijk van wat er om me heen gebeurt, de weersomstandigheden, het wegtype, het soort verkeer (veel vrachtwagens aan de rechterkant op een 2-baans weg == totaal ander filegedrag dan tussen de linker twee banen op een vierbaans), de snelheid van de file, mijn staat van vermoeidheid, het aantal beschikbare rijstroken, etc.. Om van de stand van de sterren, de kosmische achtergrondstraling en de huidige vochtigheidsgraad in de tombe van Toetanchamon nog maar niet te spreken
Wat het topic betreft: alarmlichten aan of uit, ik denk dat het niet zo veel boeit. Beter van niet denk ik - het gaat om alert kijkgedrag en een groot aanpassings- en reactievermogen.
Bij het passeren van sommige koekblikkers kun je gewoon beter even inhouden, bij andere moet je er juist z.s.m. langs piepen. Als je vaak genoeg in verschillende file-types hebt gereden bij verschillende weersomstandigheden pik je de risicosituaties er bijna automatisch tussenuit, zodat je weet waarop en op wie je het meest moet letten. Oefening baart kunst. En de basisregel is: bij twijfel niet doen. Beter anderen achter je even laten wachten dan zelf degene zijn die onverantwoorde risico's neemt. En onverantwoord is dan nog voor de een anders dan voor de ander. Als ik iets niet durf en een motorrijder achter me wil erlangs, dan laat ik hem z.s.m. passeren en vervolg ik dan mijn weg. Als ik achter een natte-krant-motorrijder rijd? Jammer dan, gewoon geduld oefenen en niet stressen.
Tot slot: iedereen die in de file zichtbaar rekening met mij houdt die probeer ik met een handgebaartje te bedanken. Het is af en toe een hele klus maar ik vind het de moeite waard. Ik ben al die mensen stuk voor stuk dankbaar.