Hoezo moet je in de auto in de file in je spiegels kijken? Als je gewoon goed opgesteld staat, is dat niet nodig.OT; raws uit in de file, zekers als je 2e of 3e rijder bent tussen de file door.
er zijn hier een aantal motorrijders die in de auto (???) in de file in de spiegels kijken waarvoor hulde
Ja da's een beetje een open deur, maar volgens mij hadden we het over het wel op niet opmerken van motorrijders. En daar hoef je niet speciaal op te letten, als je gewoon normaal staat.Afhankelijk van je positie in de file, is het zeker verstandig om in je spiegels te kijken. Als ik achteraan in de file aansluit, houd ik voldoende ruimte voor me en controleer ik wat er achter me gebeurt in mijn spiegels. Er hoeft maar 1 iemand te zijn die de file niet tijdig ziet... Er worden zelfs regelmatig pijlwagens over het hoofd gezien.
In dat geval moet je met je armen zwaaien als je tussen de files doorrijdt.Ik doe niet mee aan deze discusie, want ik heb geen alarmlicht functie op mijn pinkers ...
... waarom post ik hier dan eigenlijk
Ja da's een beetje een open deur, maar volgens mij hadden we het over het wel op niet opmerken van motorrijders. En daar hoef je niet speciaal op te letten, als je gewoon normaal staat.
Ohw ja, en laat ik nu net fluo gele handschoenen hebben!!!In dat geval moet je met je armen zwaaien als je tussen de files doorrijdt.
Weet je wat het grappige hieraan is? Ik zorg ruim op tijd voor ruimte en word nooit bedankt omdat ze niet zien dat ik ruimte maak. Ze hebben geen hinder van me, dus of continu bedanken of helemaal nietMet groot licht rijden is irri. Ik gebruik groot licht-signalen om af en toe een slaper wakker te schudden, omdat dat wat minder aso is dan toeteren vooral t.o.v. de koekblikkers die wel opletten.
Toeteren wordt ook vaak gezien van dat je recht hebt om er tussen door te rijden. Dat heb je ook (artikel 5: je mag een ander niet onnodig hinderen), maar dat begrijpen veel koekblikkers niet.
Geen knippers en geen groot licht. Wel bedanken als ze ruimte maken, dan doen ze het de volgende keer misschien ook (ik ben een optimist).
OT als in off topic, die 10km/h verschil inhalen zoals vermeld in de gedragscode is kul. de wandelaar (die om 5 uur start voor 50km) van de nijmegense 4 daagse, loopt al een dikke 7km/h, daar blijf ik met de motor echt niet achter hoor.
.
Met 10km/u sta je binnen een meter stil. Met 30 binnen ±5 meter. Nog steeds heb je dan met anticiperen een aardige overlevingskans. Hoe dan ook, het is nu winter dus mensen stappen niet uit als het stil staat, da's koudDat is zeker geen kul.
Een stilstaande file is juist het gevaarlijkst om tussen door te rijden.
Ieder moment kan er een portier open gaan. Zeker zomers als de motor uit gaat en de airco stopt heb je grote kans dat de deuren open gaan en mensen even buiten gaan staan. Van een bestuurder mag je hopen dat hij in de spiegel kijkt voordat ie de portier open gooit. Van passagiers, zeker op de achterbank, kun je verwachten dat de deur zonder te kijken open vliegt.
Rij je dan harder dan 10 km/h dan heb je een uitdaging
Bullshit.Ik rij ook graag met de akra zonder db killer door de file, dan gaat alles aan de kant omdat ze me horen aankomen.
Bullshit.
nu heb ik de mazzel dat er een hele delegatie de heide op is gegaan en daar voor veel geld over heeft nagedacht en welbeschouwd heeft gevonden dat knippers in de file niet handig zijn. waarom is jouw vinden dan veiliger?
Amen.Met groot licht rijden is irri. Ik gebruik groot licht-signalen om af en toe een slaper wakker te schudden, omdat dat wat minder aso is dan toeteren vooral t.o.v. de koekblikkers die wel opletten.
Toeteren wordt ook vaak gezien van dat je recht hebt om er tussen door te rijden. Dat heb je ook (artikel 5: je mag een ander niet onnodig hinderen), maar dat begrijpen veel koekblikkers niet.
Geen knippers en geen groot licht. Wel bedanken als ze ruimte maken, dan doen ze het de volgende keer misschien ook (ik ben een optimist).
Devil's advocate spelen verschaft vaak nieuwe inzichten... En je komt wat minder kortzichtig over@master tommy;
mee eens; maar argumenten gebruik ik bij voorkeur in mijn voordeel.
Met 10km/u sta je binnen een meter stil. Met 30 binnen ±5 meter. Nog steeds heb je dan met anticiperen een aardige overlevingskans. Hoe dan ook, het is nu winter dus mensen stappen niet uit als het stil staat, da's koud