Doe die alarmlichten uit!, als je tussen de file doorrijdt!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter M7H
  • Startdatum Startdatum
@M7H
Lieve help,jij breekt zeker ook het hele huis af als iemand het dopje op de tandpasta vergeet ofnie? ;)

Neem een croissantje,cappuccinotje en een lekker saunatje ;) relax man :P

:)

Valt wel mee hoor, maar achter een toetsenbord, kan ik de hele wereld aan!....
:+
 
Daarom heb ik Xenon verlichting en een sportuitlaat zonder DB killer..
Eerst denken ze "wat is dat voor herrie?" vervolgens gaan ze zoeken en komt er een bak licht aan, en natuurlijk pas ik ook mijn snelheid aan zodat zowel ik als de andere weggebruiker kan anticiperen..

Toen ik nog alarmlichten had (op een Kawa Versys) gebruikte ik ze altijd, maar met mijn huidige oplossing heb ik meer succes!!
 
Daarom heb ik Xenon verlichting en een sportuitlaat zonder DB killer..
Eerst denken ze "wat is dat voor herrie?" vervolgens gaan ze zoeken en komt er een bak licht aan, en natuurlijk pas ik ook mijn snelheid aan zodat zowel ik als de andere weggebruiker kan anticiperen..

Toen ik nog alarmlichten had (op een Kawa Versys) gebruikte ik ze altijd, maar met mijn huidige oplossing heb ik meer succes!!
:N
Als ik in de auto zit hoor ik niks omdat de muziek zo hard staat en zie ik niks omdat ik met mijn telefoon bezig ben.
 
Open uitlaat om die reden is echt onzin, die hoor je pas als je er naast zit.
 
Netzoals knipperlichten aan. De meeste automobilisten zijn toch met wat anders bezig dan in de spiegels kijken in de file :+
 
Netzoals knipperlichten aan. De meeste automobilisten zijn toch met wat anders bezig dan in de spiegels kijken in de file :+

zo zag ik een tijdje terug toch wel het toppunt.
Meneer zat in zijn BMW, de krant te lezen!
Niet de papieren versie, nee de online versie, op zijn iPad!.....

Nu hoef je van zo'n automobilist niet te verwachten dat ie ineens van rijstrook verwisseld, maar goed, opletten is er natuurlijk niet meer bij.....
 
Ik zie ook met regelmaat mensen met alarmlichten tussen de file door rijden. Ik doe daar zelf niet aan mee. Ik rij met mijn vinger op de claxon, klaar om hem in te drukken. Een claxonneke, model dodenwekker.

Eerlijk gezegd is de aandacht van automobilisten nogal wisselend. Op stukken waar iedere dag file staat weten ze dat er motorrijders zijn. Op stukken waar nooit file staat zijn er altijd wel van die "die-baan-is-veul-sneller" zwabberaars. Ook denken veel ingeblikten dat motorrijders alleen met mooi weer buiten komen.




En helaas, er zijn nog steeds figuren die het niet leuk vinden dat je tussen de file door inhaalt. Weinig ruimte geven en "het gat dichtrijden". Dan zijn open uitlaten wel heel erg handig, hoewel je de onschuldigen mensen rondom de plaaggeest daar net zo hard mee plaagt als de plaaggeest zelf.
 
:N
Als ik in de auto zit hoor ik niks omdat de muziek zo hard staat en zie ik niks omdat ik met mijn telefoon bezig ben.
:^

Ik ben in de Schipholtunnel met de blade met xenon en een vrij luidruchtige demper een keer op een haar na aangereden door een meneer die met z'n mobiel te kutten zat. Gooide in 1x z'n stuur om.
Hij deed het raampje open, mobiel in z'n hand: Sorry, ik zag je niet. Ik: BS, je hebt gewoon niet gekeken, lullo. Gaf hij ook grif toe.
 
rijd op een pan met dubbel xenon (2 lampen dus) en de gevarenlichten aan in de file , maar ga er toch altijd vanuit dat ze me NIET zien dus houd er altijd rekening mee dat de bestuurders van de voor mij rijdende autos vreemde bewegingen maken , dit komt mede doordat de meeste (nie allemaal dus) motorrijders tussen de file door rijden met een hoog tempo ondanks dat het verschil maar 10 km mag zijn , rijd zelf 15 a 20K per jaar op de motor en nog veeeeel meer in de auto maar verbaas me toch iedere keer weer hoe snel sommige motorrijders door de file heen rijden, en dan is de marge om nog uit te wijken of te stoppen wel heel erg klein.......................
 
Ik ga er altijd van uit dat ik niet gezien wordt. Helemaal opletten als er gaten vallen in de file dan willen mensen nog wel eens gaan wisselen van rijstrook.
 
Ik heb altijd mijn knipperlicht naar rechts, dan lijkt het net of ik de afslag pak als ik op de vluchtstrook rij.
 
Ik denk dat de mensen die het minst file rijden, hier de sterkste mening over hebben ;)
 
Jij bent dus ook zo iemand die lekker links met 105 iemand in probeert te halen (max. snelheid ter plekke 100), terwijl er achter je een linkerbaanfile ontstaat? En je vertikt het om naar rechts te gaan omdat je vindt dat iedereen zich maar netjes aan de limiet moet houden, hoe belachelijk die ook is?

Teveel aannames, of zit ik in de buurt?

Teveel aannames verkeershufter ;)
Nee, ik ben helemaal niet heilig met de max snelheid. Ik zorg wel ivm mijn werk dat ik altijd binnen wet mulder blijf met mijn snelheidsoverschrijding( max 30 te hard).
Na correctie val je dan altijd onder een transigabel bedrag en deze snelheidsovertredingen worden niet geregistreerd.
Binnen bebouwde kom rij ik wel altijd netjes de max snelheid en ik hou me ook aan de gedragscode filerijden.
Begrijp zoiezo niet dat er motorrijders zijn die met 80 of 100 langs een stilstaande of bijna stilstaande file durven :?
 
Laatst bewerkt:
rijd op een pan met dubbel xenon (2 lampen dus) en de gevarenlichten aan in de file , maar ga er toch altijd vanuit dat ze me NIET zien dus houd er altijd rekening mee dat de bestuurders van de voor mij rijdende autos vreemde bewegingen maken , dit komt mede doordat de meeste (nie allemaal dus) motorrijders tussen de file door rijden met een hoog tempo ondanks dat het verschil maar 10 km mag zijn , rijd zelf 15 a 20K per jaar op de motor en nog veeeeel meer in de auto maar verbaas me toch iedere keer weer hoe snel sommige motorrijders door de file heen rijden, en dan is de marge om nog uit te wijken of te stoppen wel heel erg klein.......................
:^

Ik rij regelmatig tussen de files door maar idd met een lage snelheid, ik denk dat dat ook wel dat in mijn situatie die ik hierboven postte wel 'de redding' is geweest, ik kon op tijd remmen en mijn voorband kuste zijn deur. Desalniettemin is was het wel een schrikmomentje voor moi. Voor hem denk ik ook wel trouwens.

Of misschien had ik harder moeten rijden, was ik hem voor geweest. :+
 
Eens, doe die lampen gewoon niet aan. Dat geknipper is alleen maar irritant, en zoals hier als eerder aangegeven; in het convenant staat duidelijk dat je ze niet moet aan doen. Klaar.
 
Begrijp zoiezo niet dat er motorrijders zijn die met 80 of 100 langs een stilstaande of bijna stilstaande file durven :?


Een ding weet ik wel, hesje en knipperlichten helpen hier zeker niet. :+
 
Laatst bewerkt:
Leuk trouwens, er zijn er die tegen de "fluomeuk" zijn en dat idee verdedigen in het hesjestopic, maar wel met knipperlichten aan door de file gaan. :?
Heeft er al iemand bewijs uit een onderzoek dat die knipperlichten helpen?
Bewijs is onnodig in de context van filerijden: gele vestjes zijn toegestaan, gevarenlichten niet...
 
daarnet;


in de tunnel van/naar DenHaag Leidschendam etc, de langste buis....

een inhalende motorrijder die helemaal links reed door heel de tunnel,

BMW rijder, geen politie of stille oid. [weet ik bijna zeker] :P
met knippers >> alsof die zoveel helpen met deze "actie" :') |( :X
er was file/opstopping in heel de tunnel,
met een aanzienlijke snelheid
door een tunnel! :')
over de linkerpechstrook voor gestrande voetgangers/automobilsten met pech.
met aan de linkerkant 10 cm speling vanaf de muur...
met aan de rechterkant 10 cm speling af en toe tot een spiegel.



ik heb me echt maar dan ook echt verbaasd en was bijna verbijsterd :/ :/

hoe kan je zo gevaarlijke manoevre uithalen en je leven en dat van anderen op 't spel zetten??! en dan niet ff een paar auto's... nee keihard met een gangetje van 70 door de hele tunnel!

stond de bokma al koud en was alles al klaar gebraden met croma? :')


mafkees! |( :N
 
Laatst bewerkt:
OT; raws uit in de file, zekers als je 2e of 3e rijder bent tussen de file door.
er zijn hier een aantal motorrijders die in de auto (???) in de file in de spiegels kijken waarvoor hulde en de knippers zien en goed vinden daar ze dit zelf ook zouden doen wanneer ze niet in de auto maar op de motor door de file zouden rijden.

interessant.

OT als in off topic, die 10km/h verschil inhalen zoals vermeld in de gedragscode is kul. de wandelaar (die om 5 uur start voor 50km) van de nijmegense 4 daagse, loopt al een dikke 7km/h, daar blijf ik met de motor echt niet achter hoor. ;)

gele hesjes zijn in mistig weer slechter te zien dan zwart leer, en ja daar is onderzoek naar gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan