Den Bosch de gezelligste stad van brabant deel 57

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen circuit fiets :N

heb besloten om te kappen met circuit rijden.
Ik wil dan toch uiteindelijk competitie gaan rijden en dat kost vrij veel geld op jaar basis (ook op laag niveau)en tijd die ik eigenlijk niet heb ivm werk.
En ik heb nog andere hobby's dus dat is niet haalbaar of ik zou alle financiën in het racen moeten investeren maar dat is het niet waard eerlijk gezegd :+
 
Laatst bewerkt:
Genoeg te besteden ja :+

Maar dan nog het is het niet waard om alles dan in het racen te steken als ik ook nog andere dingen wil doen ;)
 
Laatst bewerkt:
Vanavond de CBR wegbrengen, voorvork keerring is namelijk lek :)
Dan moet ik nog de remblokken vervangen en eventueel de banden, en is ze er klaar voor (hopelijk).
 
Foto-FOF6BBSZ.jpg


Foto-ZHUGGIMS.jpg


Foto-S3LGGBYM.jpg


Foto-JR7TIVSX.jpg
 
Hoe zie je of een circuitband nog goed is?
Heb er een nieuwe set bij gekregen maar vind het lastig inschatten of ik met de huidige nog een dag kan rijden..

Heb ook geen idee hoeveel dat nou gaat slijten 2 juli.

Als een circuitband één hele circuit dag is gebruikt, kun je er van uit gaan dat deze na een paar sessies gaat smeren (minder grip dus). Voor op de weg heb ik gemerkt zijn 2ehands circuitbanden perfect en kun je er nog even mee vooruit, maar op het circuit zijn ze vaak al tè versleten.

Het profiel aan de zijkanten is wat telt. Als dit nog meer dan 3-4mm is, kun je er misschien nog wel een dagje mee doen, maar echt niet minder, want dat ga je merken.

Op Zolder namelijk ook. Ik had een achterband die 20 min gebruikt was (een sessie dus). Deze hield het 4 sessies goed uit, maar de 5e sessie wat het goede er echt van af en brak deze erg vaak uit en begon te smeren, waaronder wijdlopen en kwispelen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan