Centraal: hoe was de motorbeurs?

Heb die brandende Ferrari ook gezien.
Ik vond dat eigenlijk wel het hoogtepunt van de dag B| .

Het was echt veeeel te druk.
De weg er naar toe, het parkeren, de kassa, de wc, overal stond je in de rij.
Ik vond het echt een hel.
Ik ben weer snel naar huis gegaan, ik heb niet eens alles gezien. Zo zat was ik het.

vind het elk jaar minder worden balen , en volgendjaar begind hij al in januari 24 tot 28 jakkes !!!
greetz

We waren er al om 09.30u. In alle rust onze auto (not done, ik weet het!) in de overdekte parkeergarage (P4) geparkeerd. Daarna op ons gemakkie de jassen bij de haast lege garderobe achtergelaten om vervolgens eventjes voor de nog gesloten toegang te wachten tot de beurs open ging. Eenmaal binnen nog veel praatjes kunnen maken met de standhouders. Om 11.30u een prachtige demonstratie van het trial-rijden van Alex gezien. Daarna werd het drukker en drukker. Wat me opviel was, dat de prijzen van de tweedehandse motoren tamelijk hoog waren. Om 13.30u waren weer op weg naar huis en zagen we het verkeer richting de jaarbeurs helemaal vast staan. Nog leuke aankoopjes gedaan ...intercomset en Michelen Pilot Road achterband. Afijn een geslaagde en rustige motorbeurs achter de rug.

@ Capoeirist: Er waren inderdaad genoeg stands met gereedschap.

edit: Wat was dat voor iets naast de Motorbeurs eigenlijk, een 'Gezinsbeurs' o.i.d.? We kwamen veel "lange rokken" tegen die die kant op gingen.

Laatst bewerkt:
Wat een drukte joh niet normaal. En bij de garderobe ook mensen die voordringen. Zelfs in discotheken hoefde ik minder lang te wachten ;)

Maargoed.... eenmaal binnen was het soms stapje voor stapje lopen. Stonden weinig ouwe motoren te koop. Kleding loop ik langs, even niets nodig... was met name op zoek naar de dealerstand van Honda en Hyosung omdat ik wellicht een 250cc'ertje nieuw wil kopen.

Honda vond de 125 en 250cc's niet nodig om neer te zetten, even als Yamaha die gewoon de YBR125 niet eens vertoonde. Goed er zal heel erg weinig interesse in zijn, maar als je als importeur op die manier al laat zien dat het eigenlijk niets is, dan zal je het ook nooit verkopen.

Hyosung daarentegen had alle 125's en 250's uit het assortiment op de kleine stand staan.
En die prijzen zijn echt om te lachen. Binnenkort een proefrit met de GT250 naked (v-twin) maken om te zien of dat wat is. Voor 3595 euro kan je je geen buil vallen. Ook de 650 is voor 4490 euro ook geen geld.

Alleen jammer dat er dan weer van die domme beursbezoekers zijn die roepen 'de Chinezen rukken op'.... dit is niet Chinees, maar Koreaans en in 1979 zijn ze al voor Suzuki in de weer geweest om blokken te maken. Dus die weten na 28 jaar echt wel hoe het moet.

Ik denk dat ik dus zo'n GT250 ga kopen en m'n huidige 650cc'er weg ga doen... scheelt maar een paar pk met wat ik nu heb en ik rijd toch niet meer zo ver weg dus zoveel vermogen heb ik nou ook weer niet nodig... een lichte motor heeft zo ook z'n charmes... ergens moeite voor moeten doen is leuk. Bovendien wil ik Hyosung best een kans geven, er zit hier een dealer redelijk in de buurt en onderdelen uit Duitsland zo leverbaar... met mn huidige Suzuki motor heeft de dealer ook niets zo liggen en moet het ook besteld worden. Als het nou een motor is die je dagelijks nodig hebt, dan zou ik eerder voor een bekend merk gaan, maar is het voor de lol, wat kan het jou schelen, zo lang het maar geen Xgjao of CF Moto is :P

Maar veelste druk dus die beurs, alleen jammer dat ik het meisje van de bodypaint niet heb gezien... volgend jaar ga ik niet. Ze mogen 'm trouwens wel eens wat verder het jaar in plannen , nu wordt het al eind januari ! Willen ze perse dat ik door de pekel kom ofzo ?

En voor de rest veel grefo's gezien... maar dat was niet op de motorbeurs zelf :+

Ben vandaag ook even geweest, werd rond 12 uur druk, te druk. Ik vond dat de prijzen stevig waren. De DVD Urban Street Wariors koste 15 euro, heb deze enkele maanden geleden nog voor 4,99 gekocht bij de Mediamarkt.
Combi Alpinestars koste bij Safe op de beurs nu 549,- , normaal 5 tientjes duurder. Met de kerstperiode koste deze zelfde combi bij Safe Apeldoorn 599,- - 25% dus 100,- goedkoper dan op de beurs.
En zo zijn er wel meer van dit soort voorbeelden.
Men denkt dat het echt goedkoop is en koopt daarom. Uiteraard zijn er ook wel`echte' koopjes, maar je moet zeer goed uitkijken.

mijn aanwinsten

SV100165.JPG

SV100164.JPG

SV100163.JPG

:) :Y

9.30 afslag A27, geen file.
9.45 op de parkeerplaats, plaats genoeg.
9.50 in de garderobe, plaats genoeg.
10.00 uur binnen.

Naar de laatse hal, niks te doen en zo tegen de drukte in naar voren gewerkt.
Broodje Unox, veeeeeeeel te duur en lang wachten, gelukkig hadden we broodjes bij, veel goedkoper en lekkerder en eten wanneer je wilt.

13.30 uur alles gezien wat we wilden zien en via de laaste hal (7) even het dames jasje van GRID opgepikt bij Motopoint, van 280 naar 149 euro. Koopje dus -50%.

14.00 uur in de auto en een leuk dagje uit geweest. En voor die voorverkoopprijs van 10.50 euro betaal je zeker niet te veel.

Ben vandaag ook even geweest, werd rond 12 uur druk, te druk. Ik vond dat de prijzen stevig waren. De DVD Urban Street Wariors koste 15 euro, heb deze enkele maanden geleden nog voor 4,99 gekocht bij de Mediamarkt.
Combi Alpinestars koste bij Safe op de beurs nu 549,- , normaal 5 tientjes duurder. Met de kerstperiode koste deze zelfde combi bij Safe Apeldoorn 599,- - 25% dus 100,- goedkoper dan op de beurs.
En zo zijn er wel meer van dit soort voorbeelden.
Men denkt dat het echt goedkoop is en koopt daarom. Uiteraard zijn er ook wel`echte' koopjes, maar je moet zeer goed uitkijken.

:^
Zo had mijn zwager een mooie AGV helm op het oog die overal op de beurs meer dan 500,00 koste op één tent na waar hij 419,- was, "helaas" alleen niet meer in zijn maat. Bij thuiskomst direct het internet opgedoken waar we hem dus kunnen bestellen voor 359,- !! _O-

Prijzen van occasions waren vaak ook gewoon schandalig hoog :X , en de motorzaken maar klagen dat het zo slecht gaat. |(

Vanuit het immer pitoreske Wijchen :+ 's morgens vertrokken met de trein. heerlijk genikst en om 10.15 binnen. kaarten via internet met korting uiteraard O-)

kom ik bij een of andere motorbrulaap uit Hyponietshoef en ik sta bij de nieuwe Kawasaki Versys. Niet mooi wel fun en hendie. Vraag ik(I): Ik heb gelezen dat er geen middenbok onder kan, klopt dat?
( Bron: Kawasaki Versys, wie heeft 'm al? )
Antwoord(A): Als ik er een onderzet koop je hem dan? :Z :Z :Z
I Klopt het?
A waar heb je dat gelezen?
I op het motor-forum
A het wat?
I je weet wel op het internet www.motor-forum.nl
A :? :? :?
I jij bent geen motorverkoper.

Ben maar weggegaan, hij wist het echt niet.

Hatsikidee ...

Zo'n Honda Hornet :9~ :9~ :9~

1e keer dat ik ben geweest en zal niet weer komen... vond het eerlijk gezegd geen zak aan

en kon ook niet mijn helm vinden waar ik naar opzoek was

(HJC FS-10 zilver)

ik met 3 maten geweest, ff wat eten toen terug gelopen, we keken nog een keer naar twee gixxers die voor de ingang stonden. zat er bij een de sleutel nog in slot van de buddy. dus wij kijken of die wel echt van deze motor was, en deden in contact. sleutel draaide om, lichten gingen aan, dus deed t.
zat wel schijfremslot op, maar we dachten strakt komt er een lul die de sleutel jat, of de bike en dan sleutel al heeft.
dus wij sleutel naar binnen gebracht, zeggen wat voor motor t is, en kenteken. om 18.15 nog niemand langs geweest, toen maar briefje achter zn kuipruit gedaan dat zn sleutel bij de balie af te halen was.

Ik ben vanmiddag ook ff geweest met een paar vrienden. We kwamen precies op spitsuur (12.30) aan, maar we hoefden gelukkig niet in de rij te staan voor kaartjes.

Maar het was dus lekker druk en niet echt heel boeiend moet ik zeggen ook al was ik al 4 jaar niet meer geweest.
Ik was nog op zoek naar een helm (rossi white zoo) maar kon deze helaas nergens vinden. Dus maar ff een andere AGV helm gepast voor de maat, kan ik m nu op internet bestellen. (ws nog goedkoper ook)

Maar ondanks dat het niet zo heel boeiend was toch nog een paar leuke pics kunnen maken.

Mooi uitlaatsysteem van Laser...

Deze mocht natuurlijk ook niet ontbreken :}

Deze blijft :9~

Nice ass!

Mooie styling voor een ER6!

Paar SM's besprongen :9~

Je blijft er naar kijken :9~

Deze mocht er trouwens ook wel zijn.... :Y

Blijft bizar zo'n 6-in-lijn..

Wie heeft er 65.000 euro over??

Meneer met zijn wankermotorprojectje was er ook, en had een hele lange maar toch boeiende uitleg :)

Wie kijkt er wel eens naar American Chopper? :+

En om in de sfeer van American chopper te blijven (denk aan de jetbike) een wel erg aparte streetfighter....

Tot zo ver mijn aandeel *D

haha ik zocht al een afbeelding van die streetfighter/stealth straaljager

TNX *D

druk erg druk, was met Sjaap heen, daarna nog ff gebiert in Utrecht :)

mooie helm gezien

Caberg 505

caberg.jpg

125e ze hadden alleen mijn maat niet

ook die airoh warroir gezien en leuk bevonden

airoh_warrier_black.gif

hadden ze ook neit meer in mijn maat :(

Subduc zegt:

degene die nu lopen te zeiken:MIERENNEUKERS.
ahh wat drukk ahh wat warm ahhhh overall rijen ahhh.wees blij dat er wat is.ze kunnen ook niks doen.

maar dat was het probleem er was niks :p alle gangbare maten kwa helmen waren er niet meer :P

maar het was wel leuk daar niet van :)

ow en achterlichten waren er ook niet, behalve dan voor in die taartscheppen.

Wanneer krijgen we een beurs met naast de gebruikelijke motoren veel losse onderdelen, en dan niet het standaard 12 in een dozijn spul (oa de led-knippertjes, de laarsen, de sloten en de sprays) die je in elke stand weer tegen komt.
Dingen voor de cross waren er nauwelijks (we zochten naar crosslaarsen, stuurbeugels en houders). Voor laarsen zijn we dan uiteindelijk toch geslaagd (Brouwers had wat staan) maar de rest niet. '(
Jaren terug had je boven nog een afdeling met onderdelen (nieuw en oud), daar kon je nog wel eens wat vinden....maarja ut is te duur geworden.

er zijn nu 3 topics van de motorbeurs in omloop dus post ik dit ook maar ff hierin, moet toch ergens mijn frustratie kwijt! |(

vandaag dacht ik dus ff leuk naar de beurs te gaan...
ben dus klaar om kwart over vier, ruim op tijd om de trein van half vijf te pakken. is mn auto ingesloten door n vrachtwagen en de chauffeur is pleite! ik stad en land afgebeld, niemand kon de chauffeur vinden... ik mn zus op bellen met wie ik naar de beurs zou gaan, komt me ophalen, met dat ze komt, is die chauffeur er. :frusty: |( zul je net zien dus.
maar goed, wij dus, met 2 auto's, richting station gecrossed omdat we dus met de trein gingen. ze meldde op het nieuws al van dikke files bij utrecht, vandaar ;-) ;) slim plan toch? niet dus! :mad: :(
trein had 10 minuten vertraging, komt er op z'n elvendertigst aan rijden... wij stappen in, trein rijdt 500 meter verder en stop. machinist door de speaker: 'trein is kapot, monteur komt er aan. ff gedult aub.'
dat ff werd dus al gauw 2 uur ;( jaja, je leest het goed! 2 uur :N stil gezeten in de trein. beetje flauwe sms-jes gestuurd naar m'n neef gestuurd. (ik krijg ook wel eens van hem sms-jes dat ie vertraging heeft en dat ie superlang moet wachten, weet nu dus wat dat echt inhoud!)
dus wij 2 uur later dan geplanned op amersfoort centraal. rijden de treinen niet naar utrecht ivm storing.
lees er hier meer over
al goed, wij ff eten bij de burger king want er was geen mcdonald's in de buurt. willen we later dus de trein terug pakken naar nijker, trein van kwart voor 8. rijdt ie niet meer! naja, gruwelijk lang wachten dus! wij ff n maat van ons opgebeld of ie ons op wou komen halen, was allemaal prima dus die komt er an. ff later belt ie op, dus wij lopen naar buiten in de veronderstelling dat ie voor ons staat te wachten, is die aangereden door n andere auto en is z'n auto in de prak! :( dus wij naar hem toe lopen, was namelijk ff verderop in amersfoort (meer naar het centrum toe zeg maar...)
was net gebeurt dus hele papier handel invullen, en dat duurt zo gruwelijk lang. na al dat, kwam z'n broer ons ophalen en zijn we, eindelijk (...) thuis.
de reis duurde 5 uur en we hebben geen motor gezien! :( aangezien we toch met de trein gingen had ik geen jas mee genomen. is alleen maar lastig want die moet je toch weer afgeven in de beurshallen, daar ga je immers niet constant mee rondlopen... en ben door dit alles dus snot verkouden geworden en ben nu giga aan het blaffen...

morgen poging 2 om naar de beurs te gaan B|

Je staat op www.geenstijl.nl......

De NR 750 in levende lijve gezien, dus de beurs was fantastisch. Klaar uit punt!!

Terug
Bovenaan Onderaan