het Kawasaki Versys 650 - topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenneth B. Done

Die hard MF'er
19 aug 2006
633
9
Amsterdam
Ik denk erover om een Versys te kopen. Ik heb nog geen proefrit gemaakt, maar dat kan inmiddels. Wie heeft 'm al, en vertel dan eens hoe de Versys bevalt, ik ben heel benieuwd...
 
Sorry kan het ff niet plaatsen hier
Kawazakie gaat ook een sm\ofroad tweepitter introduseren?

11461_Kawasaki_Versys.jpg
 
Niet je van het,als je het mij vraagt,vind de voorkant toch wat minder,de achterkant gaat nog enigzins.
 
Sorry kan het ff niet plaatsen hier
Kawazakie gaat ook een sm\ofroad tweepitter introduseren?

Is in mijn ogen meer een hooge straatfiets waar je lekker comfortabel opzit..
Dit is alles behalve een sm/allroad :)
 
Zelfde gebruiksdoel als TDM maar goedkoper.
Technisch grotendeels ER-6 maar mooier.
Als ik op dit moment overwoog 'n nieuwe motor te kopen,
zou de eerste proefrit op de VERSYS zijn.
 
Zelfde gebruiksdoel als TDM maar goedkoper.
Technisch grotendeels ER-6 maar mooier.
Als ik op dit moment overwoog 'n nieuwe motor te kopen,
zou de eerste proefrit op de VERSYS zijn.
Een TDM is een 900 (192kg, 86pk, 89Nm) terwijl dit een 650 (181kg, 64pk, 61Nm) is. Ik vind dat zelf nogal een groot verschil. Heeft hij verder wel de loop van een TDM of is een normale parallele twin?
 
Hij is in het blad Kickstart(Dec 2006) getest en daar zijn ze zeer lovend over deze motor
vooral omdat de Kawa zeer sportief is te berijden en menig supersport het moelijk zou kunnen maken.
 
Laatst bewerkt:
staat ook niet "zelfde motor als TDM", alleen zelfde gebruiksdoel
Dat is toch een vergelijk? Ik zie de TDM meer als een vakantie toermotor terwijl de versys meer een woon-werk motor is. Nou ja... of je moet dat het zelfde zien maar ik zie het toch als verschillend. Woon-werk kom je meestal niet boven de 100 meer. Aan de andere kant is het met motoren onder de 750cc meestal niet echt fijn buffelen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn vergelijk tussen de Versys en de TDM slaat alleen op de dimensie off-road/sm/road.
Beide lekkere veegfietsen waar je comfortabel op zit. Directe concurent is denk ik de V-strom 650. Deze vind ik nogal lomp van voren. Het optische verschil met de ER-6 zit 'm
wat mij betreft vooral in de (vind ik) veel mooiere achterbrug.
Ben erg benieuwd wat de ervaringsdeskundigen hier straks gaan melden over deze fiets!
 
ik heb hem nog niet in het echt gezien maar zo op alle foto's welke ik gezien heb vind ik het toch wel een heel mooi apparaat.
 
Heb 'm in het echt gezien afgelopen vrijdag. Er was iets aan wat ik niet mooi vond, maar wat dat nou ook alweer was... maar volgens mij wel een fijne stuurfiets.
 
Hier:


Hij ziet er beetje vreemd uit, maar ik wel er wel een keer proefritje mee maken.
 
SuperMotard? _O-

Ik blijf erbij,het is in de verste verte geen SM,zal best lekker sturen,maar mag wat mij betreft naar de tourmotoren verplaatst worden.
 
Super moto? Lijkt in de verste vert e er niet op
Moet deze motor eerst zien
Nee, is niet bedoeld als supermoto. :P

Kwakkie zou het wel kunnen -als ze willen- met de pittige crossers die ze hebben. :Y
SuperMotard? _O-

Ik blijf erbij,het is in de verste verte geen SM,zal best lekker sturen,maar mag wat mij betreft naar de tourmotoren verplaatst worden.
Volgend jaar -net als nu de motorscooter- maar een aparte sectie voor SM's maken. :+

Deze motor komt het dichtste bij een all road motor :Y , en dat segment is verschoven naar toer. :Y
Maar het moet toch ergens heen op MF. Hier dus. :)
 
Laatst bewerkt:
Een TDM is een 900 (192kg, 86pk, 89Nm) terwijl dit een 650 (181kg, 64pk, 61Nm) is. Ik vind dat zelf nogal een groot verschil. Heeft hij verder wel de loop van een TDM of is een normale parallele twin?

Het is geen parallele twin, de zuigers gaan niet gelijk op en neer zoals
die 800 twin van BMW.

Ik ga zeker ff een keer proef rijden, alleen jammer dat ik een bike heb
van een paar maanden oud.
beetje zonde om weer om te ruilen he?

Als de nummerplaathouder er af is, is het al een heel ander gezicht.
Had nooit gedacht dat ik wat aanall-road vond, tot ik die versys zag... :Y



Grtzz...
 
all road nah, met die band maten? tis meer een naked bike ;)

Kwam deze tegen op advrider :P :)

full
 
Ik rij nu een F650, en dat gaat door voor 'allroad'. Ik zie de Versys toch ook wel als 'allroad', maar je zou ook kunnen zeggen dat dit een 'hoge tourfiets' is.

Inmiddels heb ik een proefritje gemaakt. Het was er één zonder ABS. Ik ben 1.82 m en 85 kilo.

Mooi en opvallend is ie zeker. Ik had de nodige bekijks. Maar: Ik vond 'm te hoog en ook wat te (top) zwaar. (dit is natuurlijk allemaal heel persoonlijk!) Ik moest toch te ver naar voren leunen voor het stuur, en de pedalen zaten weer meer naar achter. Terwijl ik toch meer rechtop had willen zitten. Dit is niet de fiets waarmee ik makkelijk door de stad en provinciale weg kriskras door rijen auto's dans, en speels nog wat trambaantjes verover. En dat verwacht ik wel van een allroad. Daarvoor zit de Versys te hoog. Ik zat er als het ware bovenop in plaats van dat ik er één mee was. Het kontakt met de weg verlies ik daardoor nogal. Het zadel is prima! De voetsteunen zijn ielig en klappen te snel omhoog, en de kleine zijstandaard moet je echt naar zoeken, voordat je het weet stoot je je enkel. Een middenbok heeft ie niet vanwege de uitlaat.

Schakelen is een heel ander verhaal dan mijn F650: Opschakelen gaat met een duidelijke klap en grote slag, en terugschakelen lukte vaak niet eens, als je stilstaat moet je echt je best doen voor de 'N'. Dit kan nieuwigheid geweest zijn, maar mij bevalt zoiets niet.

Verder was-ie stokstijf geveerd, ik kon elk steentje in de straat voelen, maar dit is vast wel aan te passen. Het blok is dan nog het mooiste, heel soepel in de lage toeren en zeer modern. Bijna geen trilling. Prettig geluid ook. Maar als je dan 90 rijdt zoek je telkens naar een hogere versnelling, die er niet is. In z'n 6 doet ie dan 5000 rpm, en dat voelt wat nerveus.

De afwerking is leuk gedaan, maar ik had het gevoel dat allerlei dingen erg snel zouden bekrassen en verouderen. Ik weet weinig van Kawasaki maar mijn BMW staat kwa build quality toch op een iets hoger nivo. Kwetsbaar aandoende laklaagjes oa op de stuurstang en balhoofd. Ook heb ik allerlei trillende kuipdelen gehoord. Verder valt op dat ie van voren heel erg bekuipt is en van achteren totaal minimaal is. Voor en achter dus 2 verschillende motoren. Het achterlicht is koel, maar de standaard knippers aan de voorkant zien eruit alsof ze net naar achter gedrukt zijn.

Kortom: mooi en goed sturend maar voor mij nogal ongemakkelijk. 8500 euro heb ik er niet voor over, zelfs niet met ABS. Mijn F650 voelt gewoon veel beter, schakelt beter, is stukken wendbaarder en volgens mij is ie ook nog zuiniger en rustiger in de toeren, het is alleen 'n nogal gedateerde bonkige eenpitter. Ik wacht nu maar op de opvolger van de TransAlp, want ik wil toch zó graag een twin-allroad...
 
Snap het niet helemaal, je wil een all road, maar je zit te hoog op de Versys? Verder is zit houding nog aan te passen dor het stuur anders te zetten.
(heb zelf ervaring met een DR650RSE en een KTM 950 AdventureS die laatste is echt hoog ;) beide bevallen me prima)

Kwa afwerking: zal je wel gelijk in hebben. Schakelen: lijkt me eerder een kwestie van inrijden.
 
Snap het niet helemaal, je wil een all road, maar je zit te hoog op de Versys? Verder is zit houding nog aan te passen dor het stuur anders te zetten.
(heb zelf ervaring met een DR650RSE en een KTM 950 AdventureS die laatste is echt hoog ;) beide bevallen me prima)

Kwa afwerking: zal je wel gelijk in hebben. Schakelen: lijkt me eerder een kwestie van inrijden.
Koop de Kicxstart dec 2006 maar ;)

www.kicxstart.nl
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan