A
Anoniempje931
Guest
- Onderwerp starter
-
- #351
Olie-dicht zijn deze fietsen eigenlijk altijd, en deze is geen uitzondering. De betrouwbaarheid wijd ik aan de voorbereiding en niet zozeer aan het model zelf.
Er is veel gedaan om de betrouwbaarheid te verhogen en dat werpt z'n vruchten af op zo'n lange rit. Uiteraard had ik e.a. aan gereedschap en onderdelen bij me, maar anders dan één maal de kleppen stellen en een aantal malen het viltje van de contactpunten smeren is er verder niet veel gebeurd. Achterlampje had ik al vervangen door een LED exemplaar, en aan de voorzijde zit er een halogeen 35/35 W in, meer licht en langere levensduur.
.
Prachtig blok om te zien.Afgelopen maand de kop van de CB450 gelicht, om te zien wat de oorzaak heeft kunnen zijn van de schade aan de bougie. Het blijkt dat beide inlaatkleppen de bougie electrode's kunnen raken, het is toeval geweest dat dit niet eerder is gebeurd. De bougie moet precies "goed" staan om te klep te kunnen raken, van de hele oriëntatie waar de bougie elektrode kan staan zijn er maar 5 van de 360 graden waar ze elkaar kunnen raken, dus een kas van ongeveer 1 op 72.
De P-nose bougie is dan ook niet geschikt voor deze fiets, en dat is verwonderlijk, omdat ik van meerdere mensen heb vernomen dat de P nose bougie wel geschikt zou zijn in deze fiets, sterker nog, in de catalogi van sommige bougie-fabrikanten staat bij CB450K gewoon de P-nose bougie vermeld.
Mogelijk geldt dat voor de latere modellen (vanaf CB450 K1) maar voor de CB450 K0 iig niet. Nu zit er een bougie in zonder P-nose, waarschijnlijk zal de machine iets minder soepel starten, maar dat is nog altijd beter dan eventuele schade aan de kleppen (en bougie).
Omdat de kop er toch af lag, gelijk even de klep-seals vervangen, want 1 van de klep seals lekte een beetje. Tevens alle onderdelen nauwkeurig geïnspecteerd en nagemeten, en na het licht nafrezen van de klepzetels en kleppen alles weer opgebouwd.
Het blijkt dat de klep tuimelaars en de nokkenassen nog in perfecte staat zijn, er is nauwelijks slijtage te zien of te meten, ook het hoon-patroon in de cylinders ziet er nog uit als nieuw, wat dat betreft is de hele exercitie niet voor niets geweest.
Nu kan ik weer met een gerust hart de fiets gebruiken waar deze voor bedoeld is en dat ga ik nu op deze prachtige dag dan ook doen
Bekijk bijlage 1384570Bekijk bijlage 1384570Bekijk bijlage 1384571Bekijk bijlage 1384572Bekijk bijlage 1384573
Dat je nog tijd heb om een project te doen met al die km,s die je maakt,en ik maar denken dat ik veel km,s rijNa het issue met de P-nose bougie geen problemen meer tegengekomen. In de eerste prachtige maanden van dit jaar vele kilometers gemaakt, zoveel zelfs dat ik genoodzaakt ben tijdens het seizoen mijn voorband moet vervangen. Tsja, er valt verder niet veel te vertellen anders dan starten, lopen en genieten.
Wel ben ik op dit moment een tweede K0 aan het opbouwen, een Nederlands / Duits model ipv een Amerikaans model die ik in deze thread beschrijf. Bijna alle onderdelen heb ik, zoek alleen nog een achterspatbord met het bekende reflectortje.
Bekijk bijlage 1517926
Hele mooie fiets.
Flying-V.....Mmm, ik rijd hiermee min 5000 km per jaar. wat is daar bijzonder aan?
Bekijk bijlage 1624134
Daar zijn die dingen toch voor gemaakt!?