Bo Bendsneyder deel 2

bo.jpg


Facebook link
 
Als 14e gekwalificeerd. Nu een goede start en dan in de punten finishen...
Als ik zag dat hij in de slipstream Luthi en Marquez al niet bij kon houden op het rechte stuk wordt de beginfase gewoon weer lastig. Wel een prima dag voor Bo en ook dik sneller dan zijn teamgenoot. Mogen wel blij zijn dat hij niet meer bij Tech3 zit, want daar gaat het ook weer dramatisch.
 
Als ik zag dat hij in de slipstream Luthi en Marquez al niet bij kon houden op het rechte stuk wordt de beginfase gewoon weer lastig. Wel een prima dag voor Bo en ook dik sneller dan zijn teamgenoot. Mogen wel blij zijn dat hij niet meer bij Tech3 zit, want daar gaat het ook weer dramatisch.

Wie z'n moeder? :?
 
Bo Bendsneyder (P14): ““Ik ben heel blij met de kwalificatie. Ik kon mijn rondetijden flink verbeteren, vooral dankzij een paar aanpassingen aan de voorkant van de machine na FP3. Daarmee kon ik met veel meer vertrouwen de bochten insturen en vooral in de laatste sector had dat effect. Dat ik in Q2 de tijden van Q1 niet kon verbeteren, kwam doordat ik met een andere band reed. De band die we in Q1 gebruikten, wilden we bewaren voor de race. Ik heb een goed gevoel, dus ik kijk uit naar de race. We gaan er zondag wat moois van maken.”

GO BO !!!!!
Ik heb heb er alle vertrouwen in :]:]
 
Ja netjes gekwalificeerd. Alleen, waarom deed hij niet de proefstart na de kwali? Hij ging er glad langs. Volgens mij kan hij wel wat proefstartjes gebruiken.
 
Ook al staat Bo op de pole dan rijdt hij nog niet in de punten. Ajo, Poncheral en KTM hadden ook wel gezien dat hij iets mist om een toprijder te worden. Een echt harde wedstrijdmentaliteit wellicht?
 
In de RBRC liet Bo toch regelmatig een goede wedstrijdmentaliteit zien, en ook in zijn eerste jaar in de Moto3 kan ik me Silverstone herinneren waar hij toch ook liet zien dat hij het wel kan.

Tja, zeg het maar.......
 
Laatst bewerkt:
In de RBRC liet Bo toch regelmatig een goede wedstrijdmentaliteit zien, en ook in zijn eerste jaar in de Moto3 kan ik me Donington herinneren waar hij toch ook liet zien dat hij het wel kan.

Tja, zeg het maar.......
Precies. Hij was vandaag, om wat voor reden dan ook, niet snel genoeg. Hij zat namelijk voor Aegerter en Chantra maar kon er niet bij weg rijden en werd later zelfs ingehaald.
 
Een slechte generale...?

Uitgangspunt in de kwalificatie was goed, jammer dat het er in de race gewoon weer niet uit kwam. Na sector 1 lag hij twintigste en het is dat er wat mannen uit de wedstrijd vielen, maar toen hij door Aegerter en Chantra gepakt werd waren punten zelfs met valpartijen voor hem erg ver weg. Jammer.

Hopelijk kan hij bij de TT een dijk van een wedstrijd neerzetten! Vorig jaar reed hij daar op die oude Mistral ook sterk, en het jaar ervoor won 'ie bijna in de Moto3. Go Bo!
 
Ik zag bij de start al dat het fout ging , hij kwam al slecht van z'n plek en ging ook nog eens helemaal naar buiten en zette zichzelf klem in de daarop volgende rechts linkse ,......en toen kon hij er niet meer naar toe rijden , normaal ben en blijf ik altijd positief maar nu was het duidelijk dat hij dit zichzelf aan heeft gedaan en daar zal in het team wel over gesproken worden ......en of de topsnelheid op Assen geen hoofdrol speelt heb ik geen vertrouwen in een goed resultaat want er zit iets bovenin zijn bolletje niet lekker ,....wedstrijd druk of zoiets ....ik weet het niet.
 
In de warm up had hij ook al geen tempo. Hij probeerde toen Bulega te volgen maar die was na 2 sectoren al bij hem weg. In de race reed hij dezelfde tijden. Het gevoel met de motor was vandaag niet goed. Denk niet dat het met druk oid te maken had.
 
Overwegen we überhaupt dat de NTS+RW combinatie niet de allersterkste is? In een klasse waarin de verschillen klein zijn, maakt dat natuurlijk ook uit. Ik zeg het niet om Bo op te hemelen ofzo, maar kijk naar teamgenoot Odendaal. Die finisht net als anders flink achter Bo. Dus wat het ook is, 't kan goed zijn dat ze er allebei last van hebben. Zonder een topteam met een Kalexframe heb je in de Moto2 niet zoveel te willen, en het is een kampioenschap waarin de combinatie goed team + Kalex in grote mate aanwezig is.
 
Overwegen we überhaupt dat de NTS+RW combinatie niet de allersterkste is? In een klasse waarin de verschillen klein zijn, maakt dat natuurlijk ook uit. Ik zeg het niet om Bo op te hemelen ofzo, maar kijk naar teamgenoot Odendaal. Die finisht net als anders flink achter Bo. Dus wat het ook is, 't kan goed zijn dat ze er allebei last van hebben. Zonder een topteam met een Kalexframe heb je in de Moto2 niet zoveel te willen, en het is een kampioenschap waarin de combinatie goed team + Kalex in grote mate aanwezig is.

Heb je ook gelijk in. Elk team is zo zwak als de zwakste schakel. En je teammaat is de eerste die je moet verslaan. Maar als je verder wil in dit harde wereldje, dan is een goede start essentieel. Hoe lang geleden had Bo een goede start? Ik zou het zo graag anders zien (vanaf mijn comfortabele bankje).
 
Terug
Bovenaan Onderaan