Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Luchtgekoeld zijn de oer boxers tot de /7 serie (R100).Het zal aan mij liggen, en ik weet het..., ; 'de bjoetie is in die aai, of die bie-holder', maar ik kan nog steeds de laatste versie luchtkoeler heel prettig waarderen.
Had m eigenlijk destijds gekocht, met het idee om m 3 jaar te rijden, en daarna over te stappen op een verse LC.
Maar omdat die eerste LC's mij motorisch totaal NIET konden bekoren, staat die 'ouwe' luchtkoeleRT er nog steeds...
Plus dat ik (zelfs na al die jaren...) de snuit van de LC toch echt te lang vind...
Vorige week nog wel ff om een paar 'overjarige' (en toch nog niet gekentekende) LC-R1200RT's, en hele verse LC-R1250RT's gelopen, en er ff op de knietjes bijgelegen, maar..., de 'heb-factor' ontbrak compleet...
Als in : dan zal ik nog wel steeds tevreden zijn met de ouwe DOHC...
Daarom mijn advies: laat de dikte meten voor aankoop. Dan weet je hoever je van de slijtagegrens bent. Je zou de eerste niet zijn die een RT koopt met 40K kilometers, en bij 50K kilometers onverwacht een dure beurt voorgeschoteld krijgt. Met redelijk normale rijstijl red ik het zo 75-80K met de schijven.
Heb vanmorgen een proefrit gemaakt.
Heb alle hierboven genoemde punten bekeken, en geen bijzonderheden kunnen vinden.
Geen reden gevonden om hem niet te kopen.
Dus, eh, nu staat ie hier in de garage.
Hahahh...van proefrijden wordt je hebberig, net al ik (daarom nog geen proefrit op een R1250RT).
Mooie machine in mooie kleur hoor, veel plezier er mee
Jaloers op garage.
Ik zie de Nederlandse politie ook nog op DOHC modellen rijden, die zullen ruim boven de 40k op de klok hebben staan. Geen idee eigenlijk wanneer zij een motor als "op" verklaren, 240k misschien?
Ik ben erg voorstander van het oplossen van verkeers problemen (daar waar dat past) met even meer snelheid in plaats van verminderen van snelheid.Dank voor deze achtergrond info Ron, het verklaard eea. Mijn DeeOoHaaCee heeft me gister ook weer prettig van huis naar werk naar feest van vrienden en weer naar huis gebracht. Ff voor een paar auto’s langs afslag gepakt (want lange afslag en de sliert ging me te langzaam). Staat er op Dikke Bertha voor een paar tellen ook een snelheid op die RBW gevaarlijk is.... goede nieuws is; de bedenktijd of je dat wel wil/de bedoeling is, is met mijn goedzakkerige RT beduidend langer dan met de vinnige R1200S....
En in dat kader gaan ze hier in de omgeving op 2 N-wegen trajectcontrole neerzetten.
Snelheid er uit halen, terwijl iedereen hier juist zo lekker van doorrijden houdt.
Dus ik ga maar vast oefenen met het gas onder controle houden. (lang leve de cruise control! )
Denk dat dat op de RT in elk geval beter gaat dan op de F800ST waar ik van af kom.
Welke N-wegen zijn dat en wanneer is die trajectcontrole ingesteld? In dat kader, weet iemand al vanaf wanneer de Posbank dicht is voor motor verkeer in het weekend?
Goed bezig!N351 en N381.
Ze zijn bezig met het plaatsen van de palen,
Geen idee wanneer ze precies actief worden.
Zo, nu weer ontopic.
Morgen eerste woonwerk op mn RT
Zal even wennen worden in de files, de extra breedte.
Ik heb ook een tijdje de zijkoffers eraf gelaten omdat ik het idee had dat ik dan nét wat smaller was. Toen om de één of andere reden ze er weer op gedaan en er nooit meer afgehaald, en ik rijd net zo door de file. Als gemiddelde supersport al denkt dat het krap wordt pers ik hem er nog precies doorheen... kan vaak best.Goed bezig!
Ik rij woon-werk meestal zonder de zijkoffers, gevoelsmatig scheelt dat en het scheelt zeker als je wat moet slingeren om bijvoorbeeld van baan te wisselen. Voor puur door de file maakt het niet uit, door de spiegels zit je al nagenoeg op koffer breedte. Ik rij wel met zo'n magnetron achterop
Wat ik al zei, recht door de file heen maken die koffers niet uit (volgens het R1250RT boekje: 985 mm over de spiegels, 990mm over de koffers).Ik heb ook een tijdje de zijkoffers eraf gelaten omdat ik het idee had dat ik dan nét wat smaller was. Toen om de één of andere reden ze er weer op gedaan en er nooit meer afgehaald, en ik rijd net zo door de file. Als gemiddelde supersport al denkt dat het krap wordt pers ik hem er nog precies doorheen... kan vaak best.
De koffers zijn geloof ik een centimetertje breder dan de spiegels... maar de spiegels zitten op spiegelhoogte. In de praktijk zitten de spiegels meer in de weg dan de koffers.
In de jaren dat ik woon-werk verkeer rijd heb ik nooit de koffers van de R1200RT en de R1200RT LC eraf gehaald. Zelfs met de alu bakken van de R1200GS LC Adv en de huidige R1250GS compleet met alu bakken door de file. Al die keren misschien 2x stilgestaan omdat het niet zou passen.Ik heb ook een tijdje de zijkoffers eraf gelaten omdat ik het idee had dat ik dan nét wat smaller was. Toen om de één of andere reden ze er weer op gedaan en er nooit meer afgehaald, en ik rijd net zo door de file. Als gemiddelde supersport al denkt dat het krap wordt pers ik hem er nog precies doorheen... kan vaak best.
De koffers zijn geloof ik een centimetertje breder dan de spiegels... maar de spiegels zitten op spiegelhoogte. In de praktijk zitten de spiegels meer in de weg dan de koffers.