Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Toch is de Pilot Road 4 de best verkochte band voor motoren en lees ik er ook heel veel heel positieve verhalen over. Ik zelf heb er ook erg goede ervaringen mee. Ik had ze onder mijn 1200rt, 1200rt lc en nu onder de 1600gt. Heb je de bandenspanning wel goed ingesteld? Dat kan de door jou genoemde problemen natuurlijk ook veroorzaakt hebben....anders had ik idd gezegd : Dunlop RoadSmart3...
Fiets destijds nieuw afgeleverd op Michelin Pilot Rot 3 : cuppen, en ernstig 'zingen' van de voorband, en..., serieus in de bocht vallen. Twee sets opgereden.
Toen kwam de Pilot Prut 4.
Ik denk..., dat kan alleen maar beter zijn..., maar wat een foute gedachte was dat.
Extreem cuppen van de achterband, en dat al na een paar duizend kilometers. Een bijzonder zwaar stuurgedrag bij lagere snelheden. Kon de lijn in de bocht niet vasthouden. Een paar keer aan de glibber geweest bij nat weer.
En de wangen van de voorband dusdanig stug, dat het comfortgevoel in de stuurhelften ernstig niet prettig was.
Anderhalve set mee gereden...
...en toen was ik er klaar mee, en die laatste Michelin-set er toen afgekiepeRT
Dunlop RoadSmart 3 er op, en wat een feest !!
De RT weegt zomaar 'tig' kilo minder. Het sturen (ook bij lage snelheden) kost nul-komma-nul moeite meer. Grip, grip, grip. Een uitermate prettig comfort aan de stuurhelften. Achterband cupt wel iets, maar geen last van. Goed op nat. En gaat ook nog een keer lekker lang mee.
Kan er mee tot aan het randje rijden, zonder dat je het idee hebt gek te doen.
Volgende set : geen twijfel mogelijk, weer een set Dunlop RoadSmart 3.
Wat staat er in het handboek?Ja hoor, meestal, ongeveer aan het begin van het motorseizoen kijk ik naar de bandenspanning. Als in : dan prik ik n vinger tegen het zwarte rubber, en als mijn vinger er niet in verdwijnt, dan zal het toch wel ongeveer goed zijn, denk. Toch ?
Gewoon zoals je bij een (trap)fiets ook doet, zeg maar.
Aan de band voelen, en als de band hard aanvoelt, vind ik het prima.
Er staat trouwens ook nergens dat het anders moet.
Ik rijd ook met Pilot Road 4GT's, ik vind ze lekker wendbaar, in de regen top maar bij stevig doorgummen in het droge wat wazig. Het onhandelbare bij "aan de hand" manoeuvreren herken ik totaal niet, zie ook niet helemaal in hoe de band daar gigantisch veel invloed op kan hebben als je zo goed als stil staat
Ik denk dat ik zodra ze op zijn voor Angel GT 2's ga, schijnt wel goed te zijn
Ja hoor, meestal, ongeveer aan het begin van het motorseizoen kijk ik naar de bandenspanning. Als in : dan prik ik n vinger tegen het zwarte rubber, en als mijn vinger er niet in verdwijnt, dan zal het toch wel ongeveer goed zijn, denk. Toch ?
Gewoon zoals je bij een (trap)fiets ook doet, zeg maar.
Aan de band voelen, en als de band hard aanvoelt, vind ik het prima.
Er staat trouwens ook nergens dat het anders moet.
Eh..., geen idee wat daar in staat.
Gebruiksaanwijzingen lees ik meestal nooit.
Omdat ik wel waar je op een motor gas mee geeft, waarmee je moet remmen, en waarmee je moet schakelen...
Misschien dat ik idd eens een spanningszoeker tegen de band moet houden..., als dat zoveel scheelt, dan.
Hoe is de overstap van R1200RT-LC naar de R1250RT?Ik had een 1200LC met Pirelli Angel GT. Echt een topband. Zou niets anders meer kiezen.
De 1250 is uitgeleverd met de Pilot Road GT en meteen stoot ik weer op een euvel ( had de band al eerder): de voorband heeft moeite met langsrichels.
Bij de volgende wissel gaat er weer Angel GT op.
En normaal gesproken zou de opvolger Angel GT2 nog weer een stukje beter moeten zijn......
Ik weet niet helemaal zeker of je nou grapjes aan het maken bent of echt je bandenspanning nooit controleert, maar ik zie legio overheids fietsen en burger fietsen op PR4gt banden, en de enige die echt problemen hebben met het zware cuppen is die hun spanning veels te laag laten staan. Overheidsfietsen met 120dkm op de klok, waar de vering nog nooit van geserviced is hebben er geen buitensporig last van.
En niet met het excuus aankomen dat die nooit met belading rijden, de extra overheids opbouw is zwaar
Die PR4 van mijn cuppen ook als een gek.
De bandenspanning controleer ik regelmatig en is zeker niet te laag: 2.4 voor en 2.9 achter.
Misschien een beetje te hoog, maar daardoor gaan ze niet cuppen.
En voor zover ik Ron ken, maakt hij een grapje.
Zijn bandenspanning is denk ik vergelijkbaar.
Hoe is de overstap van R1200RT-LC naar de R1250RT?
Merk je aanzienlijke verschillen, is het de moeite waard, of maar gewoon wachten tot de 1200 aan haar km's is en dan de 1250 overwegen?
Nog soepeler dan de LC is al bijna niet voor te stellen (dacht ik met mijn DOHC ook en zo groot als de overgang van R1150RT/twinspark naar de DOHC kan toch ook niet). Ik durf pas volgend jaar proef te rijden, van proefrijden wordt ik hebberigDe motor loopt een stuk soepeler en vooral het toegnomen koppel is heel merkbaar.
Ik had de LC uit het eerste jaar, dus voor mij was het afschrijvingstechnisch aanvaardbaar.
Overweeg je een overstap, maak dan een proefrit en je kan het zelf beoordelen.