Saul Goodman
MF veteraan
- 24 jul 2005
- 3.342
- 7
Na 10 jaar V-Strom heb ik de knoop doorgehakt.
Een proefrit gemaakt op een GSA 1200 uit 2010 en dat beviel wel.
Bij motorzaken hoor ik vaak verhalen over de vele problemen van de BMW GSA1200.
Versnellingsbakken die in elkaar lopen, cardan's die kapot gaat ectect.
Ik vraag me af wat hier nou waar van is en als het waar is bij welke kilometerstand gebeurt dat dan?
Op internet wordt voor een GSA1200 bj 2006 rustig 9500 euro gevraagd.
Meestal staan ze dan rond de 60.000 km.
Wie heeft er veel verstand van die dingen en kan mij vertellen waar ik bij aankoop op moet letten.
Zijn er modificaties die gebeurt moeten zijn? En welke dan?
Zijn er zwakke punten en bij welke bouwjaren horen die?
Ik begreep dat vanaf bj 2010 de GSA voorzien is van bovenliggende nokkenassen.
Loopt dat blok beter dan de modeljaren voor 2010?
Allemaal vragen waar ik geen antwoord op weet. Wie kan mij op weg helpen?
Een proefrit gemaakt op een GSA 1200 uit 2010 en dat beviel wel.
Bij motorzaken hoor ik vaak verhalen over de vele problemen van de BMW GSA1200.
Versnellingsbakken die in elkaar lopen, cardan's die kapot gaat ectect.
Ik vraag me af wat hier nou waar van is en als het waar is bij welke kilometerstand gebeurt dat dan?
Op internet wordt voor een GSA1200 bj 2006 rustig 9500 euro gevraagd.
Meestal staan ze dan rond de 60.000 km.
Wie heeft er veel verstand van die dingen en kan mij vertellen waar ik bij aankoop op moet letten.
Zijn er modificaties die gebeurt moeten zijn? En welke dan?
Zijn er zwakke punten en bij welke bouwjaren horen die?
Ik begreep dat vanaf bj 2010 de GSA voorzien is van bovenliggende nokkenassen.
Loopt dat blok beter dan de modeljaren voor 2010?
Allemaal vragen waar ik geen antwoord op weet. Wie kan mij op weg helpen?