Blaf heet!! Frankrijk augustus 2023 ver- en onverhard

bommes

Capo del formaggio
16 okt 2012
2.374
3.014
full


Dit jaar, zou het gebeuren, na de geboorte van ons dochtertje, die nu 2,5jaar is zou ik weer eens een week op pad gaan.
Solo, op de motor, tent mee, rijden, rijden,. Eigenlijk het zelfde als al mijn andere trips.
Maar anders dan anders: De eerste planning was om met Alex van der Broek mee naar de Pyreneeën te gaan, in september.
Een volle week onder begeleiding offroaden, motor via hun op transport daarheen en weer terug.
Bagage met een volgauto van hotel naar hotel. Alles geregeld.
Dat leek me wel eens wat, beetje verzorgd worden, niet alleen op pad dus misschien eens wat meer en verder offroad.
Flinke aderlating dat wel, goedendag wat een geld voor een week vakantie.
Maar ja geld stond op mijn spaarrekening, en als je het niet uitgeeft heb je er ook geen plezier van hoorde ik laatst iemand zeggen.

Ik prikte de optie in september, dan zou mijn vrouw ook vrij kunnen zijn en dan wat makkelijker voor ons meisje kunnen zorgen.
Onze gezinsvakantie zou daarvoor zijn, 2 weekjes met de caravan, gezamenlijk met mijn broer, zijn vrouw en hun zoontje, 1 week motorrijden.
Check.

Maar ergens begin dit jaar begon ik te twijfelen. Vooral over de kosten.
Want wat het me kost, of juist niet als ik solo op pad ga was een schijntje ten opzichte van deze Pyreneeën reis.
En daar bovenop, mijn vrouw vond een vacature in het onderwijs, en ze zat ineens vast aan de school vakantie.
Deze trip in september zou dus eigenlijk net wel of net niet passen in de planning.
Evengoed, de twijfel kwam eerst en vooral uit mijzelf en stond dus los van mijn vrouw haar nieuwe carrierepad.

Ik mailde de organisatie dat ik afzag van mijn optie op deze reis, en kreeg geen enkele reactie meer :o
Natuurlijk is het als bedrijfje nooit fijn om een afmelding te krijgen, maar een okay of oh shit reactie had wel gemogen toch?

Evengoed, solo trip, tentje mee, zoals altijd eigenlijk. Dat was het nieuwe plan :t
Beetje schuiven met de planning, want we zouden nu ook niet meer met mijn broer en zijn vrouw + zoontje op gezinsvakantie gaan.
Met mijn vrouw en dochtertje kozen we 2 weken midden in het hoogseizoen, met de caravan naar Frankrijk.
Eerste weekend augustus stond Castlefest vast in onze planning, dus moesten we weer in NL zijn.
Okay, dan weer 2 weekjes werken en vervolgens op motortrip.
Ik blokkeerde mijn werk agenda en dat was ongeveer de voorbereiding voor dat moment.

Tot het dichterbij kwam, ik had eigenlijk alles wel op orde en aan de motor nog 2 dingen te doen.
Dus veel viel er ook niet voorbereiden.
Mijn nieuwe tassen moesten nog op de Guzzi en een verse achterband.
Ik had me eerder dit jaar een set zadeltassen van 21Brothers aangeschaft.
full


En die achterband: een Mitas E-09 lag al klaar in de garage, klaar voor montage.
Op onze caravan vakantie kwam ik er achter dat ik eigenlijk ook wel klaar was met dat campinggas priktank ding.
Dus er moest ook nog een nieuw brandertje komen.
Die laatste vond ik bij Decathlon, voor dat ene weekje per jaar hoefde ik niet het beste van het beste te hebben.
Klein pakformaat, laag gewicht dat was wel wat ik wenste.
full


In mijn garage trok ik het achterwiel uit de Guzzi en trok de "oude" TKC 80 er vanaf:
full


Nieuw er bij:
full


Voor mij de eerste keer dat ik een motorband in dit formaat en met binnenband wisselde.
En ja hoor:
full


Ik had de binnenband geraakt met mijn bandenlepels |(
Geen nieuwe voorhanden, wel wat bandenplakkers, dus net als vroeger met de crossfiets dat maar weer eens geprobeerd.
Dagje later stond de volle druk er nog op, check.
Voor de zekerheid nog maar een 2,5 x 19inch binnenbandje gehaald.
Dat is de maat voor het voorwiel, maar die krijg ik er ook wel achter in (17 inch) in geval van nood.

Ik rommel door mijn gereedschap, dat kwam op bijna 4kg aan spul.
full


full


Dat was me te veel, en veel van die zooi zou ik ook wel zonder kunnen.
Dus wat spul er uit en nog een keertje op de weegschaal.
full

Ja de inbusset ligt er niet bij..;)

full


Compressortje en binnenband onder in 1 van de zijtassen, kleding daar bovenop
Slaapzooi in de andere zijtas, roltas achterop met de tent, brandertje, wat koffie, slippers en mijn regenkleding
Check.
Het varken stond wel klaar om te vertrekken:
full


Natuurlijk had ik ook van alles kleins geregeld en aangepast.
  • Risers om het stuur wat hoger te zetten, makkelijker staan.
  • Grotere voetsteunen (volgens mij bedoeld voor een DR600, via Dealextreme)
  • Toch maar weer een andere oude GSM voor de navigatie. TET routes daarop gedownload, kaarten in Osmand geupdate.
  • Werk simkaart in dei telefoon zodat ik toch wat kon googlen.
  • Bij de Decathlon zag ik van dat droogvoer liggen dus ook dat maar eens mee ingepakt, wat energie gel dingen van Isostar, powerbars.
  • In mijn rugzak had ik voor het eerst een waterzak bij, daar had ik al een paar keer een dag rit mee gereden. Ideaal, dan dronk ik veel meer dan normaal en had ik dus geen koppijn aan het einde van de dag. Tenminste niet van te weinig vocht..})
  • Nieuwe Gopro steun voor op 1 van de valbeugels en een vers sponsje voor om de Gopro heen.
Dus ik was wel zo ver, de laatste foto was de avond voor vertrek, ik had er zin in.
Nog een borreltje op de bank met mijn vrouw, wat chips er bij, beetje keuvelen nog. De wekker stond al om 7 uur voor de volgende morgen.
 
Laatst bewerkt:
En ik hoorde van Arjan (vriend van me met ook een V85TT, ken je misschien wel van zijn zelfgemaakte titanium uitlaat) dat er een soort van tape is welke je om je velg kan spannen en dan dus geen binnenband meer nodig hebt en deze velgen gewoon tubeless kunt gebruiken.
 
@David_ZZR klopt, is van 3M.
Op zich wel redelijk goed te doen volgens mij. Dotje speciale kit op de nippels van de spaken. En dan die tape er overheen.
Maar ik hoef niet zo nodig tubeless, dat zou het repareren onderweg wat makkelijker maken maar voor de keuze in banden maakt het me niet uit.
Zeker met de cardan is het wiel er letterlijk binnen de 5 minuten uit. 1 inbus voor de remklauw vergrendeling en 1 moer op de as.
Klaar.
 
@David_ZZR klopt, is van 3M.
Op zich wel redelijk goed te doen volgens mij. Dotje speciale kit op de nippels van de spaken. En dan die tape er overheen.
Maar ik hoef niet zo nodig tubeless, dat zou het repareren onderweg wat makkelijker maken maar voor de keuze in banden maakt het me niet uit.
Zeker met de cardan is het wiel er letterlijk binnen de 5 minuten uit. 1 inbus voor de remklauw vergrendeling en 1 moer op de as.
Klaar.
Maar een prop is gezet zonder het wiel er uit te hoeven halen.... ;)
 
Leuk topic!! Ik volg het!

Ik haak eventjes in op het tubeless verhaal. Afgelopen week na een kleine week offroaden in de spaanse pyreneeën (ik op de wrf 450 en een vriend op zijn tenere 700) wisselde we de banden van hem om voor zijn wegbandjes om zo naar Barcelona te vertrekken met mijn Versys en zijn tenere. Tot zijn grote verbazing hobbelde zn motor wel erg veel.. De band zat niet goed op de bead van de velg, wij de band op pompen, helaas zonder resultaat. Uiteindelijk met wat meer druk in de band gereden, daardoor was de binnenband lek geraakt. Ter plekke bij een tankstation in 35 graden zijn band verwisseld. Bij het verwisselen kwamen we erachter dat hij zn velg tijdens het offroaden krom had gereden, ter plekke hebben we hem recht gehamerd en zo een dik uurtje later de reis naar Barcelona vervolgd.

Moraal van het verhaal: een binnenband houd druk, ook als de band niet goed op de velg zit of de velg scheef is. Als je zonder binnenband lekker aan het offroaden bent en je op een trail staat dan ben je verder van huis :)
Maar een prop is gezet zonder het wiel er uit te hoeven halen.... ;)
IMG_6576.JPG
1692878811427.png
 
Sorry, het idee was om deze avond nog een deeltje toe te voegen.
Maar de andere motor, mijn Vespa wil niet helemaal wat ik wil. Dat is rijden zonder storing.
Dus het ding staat te koop, maar ik had ineens een ingeving van wat het kon zijn.
Inplaats van een avondje verslag maken werd het dus een avondje sleutelen.
 
Leuk topic!! Ik volg het!

Ik haak eventjes in op het tubeless verhaal. Afgelopen week na een kleine week offroaden in de spaanse pyreneeën (ik op de wrf 450 en een vriend op zijn tenere 700) wisselde we de banden van hem om voor zijn wegbandjes om zo naar Barcelona te vertrekken met mijn Versys en zijn tenere. Tot zijn grote verbazing hobbelde zn motor wel erg veel.. De band zat niet goed op de bead van de velg, wij de band op pompen, helaas zonder resultaat. Uiteindelijk met wat meer druk in de band gereden, daardoor was de binnenband lek geraakt. Ter plekke bij een tankstation in 35 graden zijn band verwisseld. Bij het verwisselen kwamen we erachter dat hij zn velg tijdens het offroaden krom had gereden, ter plekke hebben we hem recht gehamerd en zo een dik uurtje later de reis naar Barcelona vervolgd.

Moraal van het verhaal: een binnenband houd druk, ook als de band niet goed op de velg zit of de velg scheef is. Als je zonder binnenband lekker aan het offroaden bent en je op een trail staat dan ben je verder van huis :)

Bekijk bijlage 1917538Bekijk bijlage 1917539
Wat zal het bloedheet zijn geweest bij het bandenwisselen/velghameren! En mijn complimenten voor de oplossing voor het heffen van de voorkant van de motor om de voorvelg eruit te kunnen halen.
 
Laatst bewerkt:
Altijd leuk om jouw verhalen te lezen, vlot geschreven; en een Guzzi, da's altijd goed natuurlijk. Even bij vd Broek gekeken, wat een geld voor een weekje... Kan je geen ongelijk geven.
 
Maar is het gelukt met de Vespa na een avond sleutelen?
Tot nu lijkt het wel opgelost.
Net half uur gereden, ventilator aan dus echt goed warm. Geen uitval meer.
Hopelijk is het opgelost.

Ik ga straks ff boodschappen doen, eten halenaar vooral speciaal biertjes.
Want zonder die laatste is het natuurlijk niet te doen om een reisverslag te schrijven.
Vanavond dus meer op dit kanaal:+
 
Dag 1:
Vertrek:
Thuis, 8:00uur
Aankomst: Port, Frankrijk, 17:30uur
7 uur gereden, 762km, 108km/u gemiddeld. :o

full


Regen tot net voor Nancy, veel regen, heel veel regen :r
Ik had mijn regenpak al ingepakt ergens in een tas. Maar dat kon dus uit die tas nog voor ik een meter had gereden.
Rustig aan de wijk uit want net een nieuwe achterband.
Op eieren rijd ik naar Eindhoven en daar gooi ik de tank vol, en draai vervolgens de A2 op.
Het is gelukkig rustig op de weg, maar het regent wel.
Ik neem me voor om voor Luik niet te stoppen, dus cruise control op 120km/u, beetje te hard maar ik ga er voor zitten.
Een goed uur later rijd ik de werkzaamheden voor Luik in.
Dwars door Luik, ook hier is het rustig, maar goed het is zaterdagochtend 9 uur, en het is klote weer.
Als ik in Luik zou wonen zou ik ook in bed blijven liggen. Normaal is het al een grijze stad, maar nu helemaal B|
Ik gooi de tank nog even vol want op snelheid haal ik Luxemburg niet met wat er nog in de tank zit.
full


6 liter er bij en weer door.
De bult op, en het houd op met zachtjes regenen.
Na de bult wordt het 2-baans en weer zit er een flinke rij auto's op de linkerbaan.
Ik sluit aan, een voor een gaan ze naar rechts behalve 1 Audi.
Zijn snelheid wisselt continu, maar naar rechts gaan doet hij niet.
Uiteindelijk bij Aywaille gaat hij pas naar rechts. |(
Ik behoorlijk gefrustreerd, wens hem het een en ander toe in mijn helm, en met het internationale hand gebaar.
Niet zo slim dat weet ik maar ik had wel echt genoeg van zijn mist.
Dat vind hij niet leuk dus hij begint te bumper kleven, nou heb ik geen bumper dus tja.. B|
Ik ga naar meteen naar rechts laat mijn gas los, zo een idioot wil ik niet achter me hebben, hij haalt me in snijd me af en rijd weer door.
Ik rijd een tijdje 110 op de rechterbaan maar dat duurt me al snel te lang.
Dus terug gas er op, 135km/u op de cruise en ja hoor daar is die Audi weer.
Ik rijd hem voorbij zwaai vriendelijk en ga er weer lekker voor zitten.

Ik wilde eigenlijk net voor Luxemburg de snelweg afdraaien en binnendoor naar Nancy rijden.
Maar met zo een pet weer wil ik zo snel mogelijk naar het zuiden, naar de mogelijke zon.
België gaat over in Luxemburg en ik draai af richting Metz. Ik stop nog even om de tank vol te gooien.
Ga even naar de wc, drink en snack wat en net voordat ik weer op wil stappen begint het weer te regenen.
full


Metz volgt een het wordt droger, en ook warmer.
Tussen Metz en Nancy stop ik ff voor wat te lunchen.
Ik trek mijn regenpak uit, het is al even droog en de temperatuur begint ook te stijgen.
In de shop koop ik een salade en een minute maid sinasappelsap.

Tot nu toe rijd ik zonder navigatie, dacht dat is ook wel eens leuk, dat moet ik het zo ook wel vinden.
Beetje dat idee.
Nou ja dat duurde tot net voorbij Nancy, ik rijd ineens richting Strasbourg. Dat is de verkeerde kant op want ik wil naar Lyon.
Dus snelweg af en de navigatie aan, en ja hoor omdraaien maar.
Google stuurtje me een stukje binnendoor, en ja hoor het begint weer te regenen.
Net op tijd stop ik ergens onder een afdakje om mijn regenpak weer terug aan te doen.
Na 21km binnendoor draai ik de Route de Soleil op en kan ik weer door.
En ja natuurlijk wordt al vrij snel weer droog, en dat blijft het ook.
Mijn interne temperatuur loopt op met dat regenpak aan -O-
Dus stop ik maar weer een keer, regenpak uit, tank vullen, wat drinken en weer door.
Dijon gaat voorbij, Lyon komt er aan en de temperatuur blijft stijgen, 26, 27, 29 ..31 graden.
Ik begin een beetje te koken :X :o
Met nog 160km te gaan stop ik nog een laatste keer, het is echt te warm voor mijn jas.
Dus uit met dat ding, ik heb een offroad bodyprotector vest aan. Vast niet heel erg geschikt voor snelweg gebruik, maar het moet maar zoals het gaat.
full


Nog wat drinken, snacken, de beentje strekken en door, laatste zit.
Op 5 km voor Port draai ik de tolweg af, stop even voor het poortje, want het kaartje zit in mijn jas, en die zit in de zijtas.
Ik doe meteen een plasje want dat moest ik ondertussen echt nodig.
Reservelampje brand al eventjes maar die paar kilometer red ik nog wel.

Ik tik iets van 27 euro tol af :N
Dat is potverdomme bijna 3 maanden houderschapsbelasting voor de motor.
Die Fransen weten goed geld te verdienen aan wat asfalt zo.

Nog een paar minuten binnendoor slingeren en ik rijd Port binnen.
Begin wel een beetje honger klop te krijgen dus eerst naar de Intermarche, wat te drinken en snaaien kopen.
Ze hebben alleen Heineken in de koeling liggen, :N
Bij gebrek aan koud bier koop ik dat maar.
Zak pinda's en chips er bij, betalen en op naar de camping.
Ondertussen ben ik wel echt gekookt in mijn motorkleding.
En mijn knieën doen een partij pijn. Ik kan me niet herinneren dat ik dat eerder ook had op deze motor.
Niet een beetje pijn maar echt flink. Laatste uur wist ik niet meer hoe ik moest gaan zitten ongeveer :o

De camping is recht tegenover de supermarkt en ik parkeer de Guzzi voor de receptie.
Daarbinnen is het even wachten op iemand, gelukkig had ik het nog niet heel warm. -O-
Uiteindelijk komt oma, de eigenaresse er aan gesloft.
Op een tempo passend bij een 94 jarige (ik begreep later die avond dat ze dat van de week geworden is) schrijft ze op een bonnetje mijn gegevens.
Met een loep bestudeerd ze mijn paspoort en schrijft mijn achternaam over.
Op de vraag waar ik woon antwoord ik Eindhoven, oohh Philips roept ze!! Of ik ook daar werk… :)8-)

Ik zoek een plekje uit net in de schaduw van een boom, trek mijn motorbroek uit, plof neer op mijn kleedje en drink een biertje,
full


Daarna zet ik mijn tent op, trek mijn zwembroek aan en wandel het meer in.
Wow dat is kouder dan ik dacht :$
3 weken terug waren er in de buurt van Chambéry ook aan een meertje maar dat was echt wel warmer water.
Ik zwem even wat heen en weer.
Ga terug naar mijn tent, droog me af en kleed me om om wat te gaan eten.
Dan valt mijn oog op mijn achterband, die ene die ik er net voor vertrek nieuw opgeld had.
Er ontbreken gewoon noppen, er zitten scheuren in, enz.
full


full


Net nieuw, ik heb wel een beetje door gereden max 140km/u om even in te halen, de rest 130, 135km/u op de cruise control ongeveer.
Wat een bout band zeg, mijn TKC80'S en daarvoor de Bridgestone Adventurecross AX41 gaven geen krimp met dit soort gebruik.
Deze Mitas E09 kan hier duidelijk niet tegen :N

Ook valt me op dat mijn bagage nat is, de linker tas, mijn slaapmatje dat onderin de tas zit is nat.
De volgende dag blijkt dat ook de inhoud van de rechter tas nat is..
Ik stuur meteen een mailtje naar die 21 Poolse broeders, daar geef ik geen 300+euro voor uit.
Mijn paar tientje zadeltassen van een of andere motowebshop zijn al een paar jaar wel compleet waterdicht.
Deze luxe dubbelwandige zware kwaliteit, hand gemaakte tassen blijkbaar niet..:o
Wordt vervolgd.

Ik sjok het dorp in naar de pizzeria, in 2020 was ik hier ook al eens, en ik wist zowel de camping als pizzeria nog te herinneren.
Dus nu kan ik het wel zonder navigatie af.
Er is nog een plekje voor me op het terras, ik bestel en koud pintje en een pizza en video bel met mijn dochtertje en vrouw.
Mijn 2 jarige meisje mist pappa, daar smelt je toch van :j:$😍
Heel verhaal over de speeltuin en het zwembad, super schattig.
full


Na de pizza loop ik terug naar de camping, flinke villa naast de camping.
Mijn "ik vertrek gedachten" slaan op hol.
full


Wat een kiet, geweldig, recht aan het meer, klap grond er om heen, half los hangende luiken.
Hoe dan denk ik, hoezo woont hier niet iemand, als ik die iemand zou zijn zou ik heel de dag met een big smile rond lopen..
Ik sjok verder terug naar de camping. Tijd voor water, flink veel ook, want ik heb barstende koppijn, paar aspirientjes er bij en even languit liggen.
Ik loop nog een rondje over de camping, sommige dingen hier hebben hun beste tijd wel gehad
full

Bij het meer proberen een paar Franse kinderen me iets duidelijk te maken en ze beginnen een heel verhaal tegen me.
Wiewiie, bonjourkes antwoord ik, maar ik snap er niks van.
Hun ook niet van mij, maar met wat handen en voeten leggen ze me uit dat er kleine kreeftjes in het water zitten.
full


Bij het toiletgebouw probeert de jeugd wat bij te klussen. Het is een drukte van je welste, een grote tafel vol met armbandjes, kraaltjes, en wat al niet meer.
full


Goed, ik heb het wel gehad, het is pas net 9 uur of zo maar ik ben zo gaar als een klontje.
Terug bij mijn motor en tentje
full


Kruip ik mijn bed in en voor ik het weet slaap ik. Bovenop mijn slaapzak want het is nog steeds erg warm.
Een paar uur later wordt ik wakker en kruip ik in mijn slaapzak.
Heerlijk weer in mijn tentje, I love it.
 
Dat is echt klote. Ik vind/vond het totaal niet erg om in de regen te rijden. Maar als je dan op de plek van bestemming bent, moeten je spullen gewoon droog zijn.

Bommes, het leest weer heerlijk weg :t
 
Dag 1:
Vertrek:
Thuis, 8:00uur
Aankomst: Port, Frankrijk, 17:30uur
7 uur gereden, 762km, 108km/u gemiddeld. :o

full


Regen tot net voor Nancy, veel regen, heel veel regen :r
Ik had mijn regenpak al ingepakt ergens in een tas. Maar dat kon dus uit die tas nog voor ik een meter had gereden.
Rustig aan de wijk uit want net een nieuwe achterband.
Op eieren rijd ik naar Eindhoven en daar gooi ik de tank vol, en draai vervolgens de A2 op.
Het is gelukkig rustig op de weg, maar het regent wel.
Ik neem me voor om voor Luik niet te stoppen, dus cruise control op 120km/u, beetje te hard maar ik ga er voor zitten.
Een goed uur later rijd ik de werkzaamheden voor Luik in.
Dwars door Luik, ook hier is het rustig, maar goed het is zaterdagochtend 9 uur, en het is klote weer.
Als ik in Luik zou wonen zou ik ook in bed blijven liggen. Normaal is het al een grijze stad, maar nu helemaal B|
Ik gooi de tank nog even vol want op snelheid haal ik Luxemburg niet met wat er nog in de tank zit.
full


6 liter er bij en weer door.
De bult op, en het houd op met zachtjes regenen.
Na de bult wordt het 2-baans en weer zit er een flinke rij auto's op de linkerbaan.
Ik sluit aan, een voor een gaan ze naar rechts behalve 1 Audi.
Zijn snelheid wisselt continu, maar naar rechts gaan doet hij niet.
Uiteindelijk bij Aywaille gaat hij pas naar rechts. |(
Ik behoorlijk gefrustreerd, wens hem het een en ander toe in mijn helm, en met het internationale hand gebaar.
Niet zo slim dat weet ik maar ik had wel echt genoeg van zijn mist.
Dat vind hij niet leuk dus hij begint te bumper kleven, nou heb ik geen bumper dus tja.. B|
Ik ga naar meteen naar rechts laat mijn gas los, zo een idioot wil ik niet achter me hebben, hij haalt me in snijd me af en rijd weer door.
Ik rijd een tijdje 110 op de rechterbaan maar dat duurt me al snel te lang.
Dus terug gas er op, 135km/u op de cruise en ja hoor daar is die Audi weer.
Ik rijd hem voorbij zwaai vriendelijk en ga er weer lekker voor zitten.

Ik wilde eigenlijk net voor Luxemburg de snelweg afdraaien en binnendoor naar Nancy rijden.
Maar met zo een pet weer wil ik zo snel mogelijk naar het zuiden, naar de mogelijke zon.
België gaat over in Luxemburg en ik draai af richting Metz. Ik stop nog even om de tank vol te gooien.
Ga even naar de wc, drink en snack wat en net voordat ik weer op wil stappen begint het weer te regenen.
full


Metz volgt een het wordt droger, en ook warmer.
Tussen Metz en Nancy stop ik ff voor wat te lunchen.
Ik trek mijn regenpak uit, het is al even droog en de temperatuur begint ook te stijgen.
In de shop koop ik een salade en een minute maid sinasappelsap.

Tot nu toe rijd ik zonder navigatie, dacht dat is ook wel eens leuk, dat moet ik het zo ook wel vinden.
Beetje dat idee.
Nou ja dat duurde tot net voorbij Nancy, ik rijd ineens richting Strasbourg. Dat is de verkeerde kant op want ik wil naar Lyon.
Dus snelweg af en de navigatie aan, en ja hoor omdraaien maar.
Google stuurtje me een stukje binnendoor, en ja hoor het begint weer te regenen.
Net op tijd stop ik ergens onder een afdakje om mijn regenpak weer terug aan te doen.
Na 21km binnendoor draai ik de Route de Soleil op en kan ik weer door.
En ja natuurlijk wordt al vrij snel weer droog, en dat blijft het ook.
Mijn interne temperatuur loopt op met dat regenpak aan -O-
Dus stop ik maar weer een keer, regenpak uit, tank vullen, wat drinken en weer door.
Dijon gaat voorbij, Lyon komt er aan en de temperatuur blijft stijgen, 26, 27, 29 ..31 graden.
Ik begin een beetje te koken :X :o
Met nog 160km te gaan stop ik nog een laatste keer, het is echt te warm voor mijn jas.
Dus uit met dat ding, ik heb een offroad bodyprotector vest aan. Vast niet heel erg geschikt voor snelweg gebruik, maar het moet maar zoals het gaat.
full


Nog wat drinken, snacken, de beentje strekken en door, laatste zit.
Op 5 km voor Port draai ik de tolweg af, stop even voor het poortje, want het kaartje zit in mijn jas, en die zit in de zijtas.
Ik doe meteen een plasje want dat moest ik ondertussen echt nodig.
Reservelampje brand al eventjes maar die paar kilometer red ik nog wel.

Ik tik iets van 27 euro tol af :N
Dat is potverdomme bijna 3 maanden houderschapsbelasting voor de motor.
Die Fransen weten goed geld te verdienen aan wat asfalt zo.

Nog een paar minuten binnendoor slingeren en ik rijd Port binnen.
Begin wel een beetje honger klop te krijgen dus eerst naar de Intermarche, wat te drinken en snaaien kopen.
Ze hebben alleen Heineken in de koeling liggen, :N
Bij gebrek aan koud bier koop ik dat maar.
Zak pinda's en chips er bij, betalen en op naar de camping.
Ondertussen ben ik wel echt gekookt in mijn motorkleding.
En mijn knieën doen een partij pijn. Ik kan me niet herinneren dat ik dat eerder ook had op deze motor.
Niet een beetje pijn maar echt flink. Laatste uur wist ik niet meer hoe ik moest gaan zitten ongeveer :o

De camping is recht tegenover de supermarkt en ik parkeer de Guzzi voor de receptie.
Daarbinnen is het even wachten op iemand, gelukkig had ik het nog niet heel warm. -O-
Uiteindelijk komt oma, de eigenaresse er aan gesloft.
Op een tempo passend bij een 94 jarige (ik begreep later die avond dat ze dat van de week geworden is) schrijft ze op een bonnetje mijn gegevens.
Met een loep bestudeerd ze mijn paspoort en schrijft mijn achternaam over.
Op de vraag waar ik woon antwoord ik Eindhoven, oohh Philips roept ze!! Of ik ook daar werk… :)8-)

Ik zoek een plekje uit net in de schaduw van een boom, trek mijn motorbroek uit, plof neer op mijn kleedje en drink een biertje,
full


Daarna zet ik mijn tent op, trek mijn zwembroek aan en wandel het meer in.
Wow dat is kouder dan ik dacht :$
3 weken terug waren er in de buurt van Chambéry ook aan een meertje maar dat was echt wel warmer water.
Ik zwem even wat heen en weer.
Ga terug naar mijn tent, droog me af en kleed me om om wat te gaan eten.
Dan valt mijn oog op mijn achterband, die ene die ik er net voor vertrek nieuw opgeld had.
Er ontbreken gewoon noppen, er zitten scheuren in, enz.
full


full


Net nieuw, ik heb wel een beetje door gereden max 140km/u om even in te halen, de rest 130, 135km/u op de cruise control ongeveer.
Wat een bout band zeg, mijn TKC80'S en daarvoor de Bridgestone Adventurecross AX41 gaven geen krimp met dit soort gebruik.
Deze Mitas E09 kan hier duidelijk niet tegen :N

Ook valt me op dat mijn bagage nat is, de linker tas, mijn slaapmatje dat onderin de tas zit is nat.
De volgende dag blijkt dat ook de inhoud van de rechter tas nat is..
Ik stuur meteen een mailtje naar die 21 Poolse broeders, daar geef ik geen 300+euro voor uit.
Mijn paar tientje zadeltassen van een of andere motowebshop zijn al een paar jaar wel compleet waterdicht.
Deze luxe dubbelwandige zware kwaliteit, hand gemaakte tassen blijkbaar niet..:o
Wordt vervolgd.

Ik sjok het dorp in naar de pizzeria, in 2020 was ik hier ook al eens, en ik wist zowel de camping als pizzeria nog te herinneren.
Dus nu kan ik het wel zonder navigatie af.
Er is nog een plekje voor me op het terras, ik bestel en koud pintje en een pizza en video bel met mijn dochtertje en vrouw.
Mijn 2 jarige meisje mist pappa, daar smelt je toch van :j:$😍
Heel verhaal over de speeltuin en het zwembad, super schattig.
full


Na de pizza loop ik terug naar de camping, flinke villa naast de camping.
Mijn "ik vertrek gedachten" slaan op hol.
full


Wat een kiet, geweldig, recht aan het meer, klap grond er om heen, half los hangende luiken.
Hoe dan denk ik, hoezo woont hier niet iemand, als ik die iemand zou zijn zou ik heel de dag met een big smile rond lopen..
Ik sjok verder terug naar de camping. Tijd voor water, flink veel ook, want ik heb barstende koppijn, paar aspirientjes er bij en even languit liggen.
Ik loop nog een rondje over de camping, sommige dingen hier hebben hun beste tijd wel gehad
full

Bij het meer proberen een paar Franse kinderen me iets duidelijk te maken en ze beginnen een heel verhaal tegen me.
Wiewiie, bonjourkes antwoord ik, maar ik snap er niks van.
Hun ook niet van mij, maar met wat handen en voeten leggen ze me uit dat er kleine kreeftjes in het water zitten.
full


Bij het toiletgebouw probeert de jeugd wat bij te klussen. Het is een drukte van je welste, een grote tafel vol met armbandjes, kraaltjes, en wat al niet meer.
full


Goed, ik heb het wel gehad, het is pas net 9 uur of zo maar ik ben zo gaar als een klontje.
Terug bij mijn motor en tentje
full


Kruip ik mijn bed in en voor ik het weet slaap ik. Bovenop mijn slaapzak want het is nog steeds erg warm.
Een paar uur later wordt ik wakker en kruip ik in mijn slaapzak.
Heerlijk weer in mijn tentje, I love it.
Ik volg!
 
Terug
Bovenaan Onderaan