Dick T
MF'er
enige tijd terug al aangemeld bij dit motor-forum,
ik wil een trike bouwen, niet het geijkte spul, oei niet kleinerend bedoeld hoor.
als basis gebruik ik de aandrijving van een bmw 3 en 5 serie, en verder zoveel mogelijk onderdelen van dit merk.
motor is een 316i m40 met 5 bak, achteras is van een bmw 520i e61, de cardan as is een mixture van m40/e61.
we kennen allemaal de 3wielers van Reliant de robin, zoiets maar dan anders, hahaha, in gedachten zie ik een soort van ''prowler'' een amerkaan die het niet echt heeft gemaakt, maar dan met 3 ipv 4 wielen
en miss niet in deze mooie vloeiende lijnen maar strakker, dune-buggy achtig
dit zit in m'n kop en krijg ik er niet meer uit, gisteren kokerprofiel gehaald 10m 80x50x3, daar wil ik dus een frame/chassis van bouwen.
zit ik al met het eerste probleem, de constructie/ophanging van het voorwiel, ik heb een veerpoot van bmw, maar moet aan de onderkant toch een draagarm maken, waar die veerpoot op steunt en draait, nou kan ik dat doen door op de kopse kant van het frame een arm te maken die om het wiel heen gaat, of zoals rechts de ene langsligger door te laten lopen en daar een draagarm aan te fabriceren, voor mijn gevoel is de rechter oplossing makkelijker en steviger.
maar hoor graag hier de mening van een ander over
ik wil een trike bouwen, niet het geijkte spul, oei niet kleinerend bedoeld hoor.
als basis gebruik ik de aandrijving van een bmw 3 en 5 serie, en verder zoveel mogelijk onderdelen van dit merk.
motor is een 316i m40 met 5 bak, achteras is van een bmw 520i e61, de cardan as is een mixture van m40/e61.
we kennen allemaal de 3wielers van Reliant de robin, zoiets maar dan anders, hahaha, in gedachten zie ik een soort van ''prowler'' een amerkaan die het niet echt heeft gemaakt, maar dan met 3 ipv 4 wielen
en miss niet in deze mooie vloeiende lijnen maar strakker, dune-buggy achtig
dit zit in m'n kop en krijg ik er niet meer uit, gisteren kokerprofiel gehaald 10m 80x50x3, daar wil ik dus een frame/chassis van bouwen.
zit ik al met het eerste probleem, de constructie/ophanging van het voorwiel, ik heb een veerpoot van bmw, maar moet aan de onderkant toch een draagarm maken, waar die veerpoot op steunt en draait, nou kan ik dat doen door op de kopse kant van het frame een arm te maken die om het wiel heen gaat, of zoals rechts de ene langsligger door te laten lopen en daar een draagarm aan te fabriceren, voor mijn gevoel is de rechter oplossing makkelijker en steviger.
maar hoor graag hier de mening van een ander over