Aprilia ETV1000 Caponord deel 2

StanleyBobly

MF veteraan
5 dec 2003
1.676
0
Amsterdam
Aprilia ETV 1000 Caponord deel 2

wiki:
Caponord 01-03
attachment.php

De 'Mk1'Caponord maakt gebruik van de welbekende Rotax V60 motor uit de RSV Mille, met een 10,4 / 1 verlaagde compressie, kleinere 47mm en verschillende nokkenassen te 98Pk (72Kw) te maken, levert dit een motor die ideaal is om een ​​uitstekende motorfiets geschikt is voor off -road-capaciteiten. Met een beetje werk aan de originele mapping trekt deze motor verrassend goed vanaf zeer lage toerentallen tot en met de 8750 rpm rode lijn. De motor behoudt ook de Aprilia gepatenteerde 'Power Slipper Clutch', iets dat uniek is op dit type fiets.
De eerste versies hebbben niet een lambda-sensor of katalysatoren in de uitlaat , deze lijken te verschijnen in 2002/3 modellen. Andere dan deze toevoegingen, de motor / versnellingsbak bleef ongewijzigd voor het gehele model lijn.
Het chassis is ook uniek voor deze stijl van de fiets, het gebruik van de geëxtrudeerde aluminium dubbele stalen frame vaker op sport-fiets ontwerpen. De Mk1 is verschild door de bovenste kuip met ingebouwde indicatoren, zogenaamde 'vleermuis-oren', zoals ze door sommige zijn genoemd. Nogmaals, buiten de kleurverschillen, is de bovenste kuip verandering de enige duidelijke verschil tussen een Mk1 & 2 versie.

Caponord Rally-Raid 2003-2004
ETV-1000-caponord-rally-raid-2003.jpg

De Rally-Raid is meer off-road gericht . Aprilia's "(adventure) versie van de Caponord, net zoals BMW had gedaan met de R1150GS en later 1200GS modellen. Veranderingen omvatten een herziene bovenste kuip, biconische stuur / bewerkt aluminium risers en kleurgespoten handkappen.
Volledig instelbare vering voor en achter met ca. 50mm vork invering in combinatie met een nieuwe gel zadel , geeft de Rally-Raid een indrukwekkende zithoogte van 860mm. De herziene rijhoogte betekende ook een nieuwe zijstandaard nodig was . midden ​​standaard standaard gemonteerd.
Andere standaard uitrusting omvat een aluminium carter-guard, kuip bescherming bars, hogere voorspatbord, aluminium uitlaat schilden ipv stalen, 16 tandswiel (normaal 17) en aluminium bagage. De Rally-Raid kwam ook met een reserve set off-road banden Ongeveer 400-450 zijn er geproduceerd.

Caponord 04-07
Aprilia-Caponord-ETV-1000-Wallpaper.jpg


De 'Mk2' ;Caponord kwam uit in 2004 en de voornaamste verandering waren de bovenkuip , die we eerst zagen op de Rally-Raid. De voorwielophanging lijkt te hebben geprofiteerd van een betere veren en de uitlaten verloren een beetje gewicht wanneer de stalen hitteschilden werden vervangen door aluminium.
er werd een ABS-versie aangeboden vanaf 2005. deze is uitgerust met een ABS-waarschuwingslampje in het instrumentenpaneel. (wat de eerste versie ook hadden in de dashboard maar niet aanwezig abs systeem) het abs-systeem kan worden uitgeschakeld via in het dashboard gemonteerde schakelaar


interessante links :
Moto-Abruzzo
AF1 forum (internationaal actieve forum)
Aprilia-Riders.NL
-Caponord specialist bij uitstek van NL :} met name voor custom mapping Tuning

kwalen van de motorfiets :r
-benzine snelsluiters zijn van plastic, breken nog al af :] ter vervanging zijn er metalen versie te verkregen.
stanleybobly style slangen set
-zwakke spanningsregelaar dat de accu langzaampjes dood maakt, ter vervanging : Mosfet type regelaar direct aangesloten op de accu ipv de speaker kabeltjes op de motor
-bruine stekkers dat wel eens gaat oxideren van binnen, wat leidt tot smeltende stekkers


-gratis diagnose & mapping uitlezen met TuneEcu :]\
enigste is de stekker kopen/maken en gaan *O* (op EBAY staan ze wel eens te koop)
 
Laatst bewerkt:
Bekijk onderwerpen




quote:

Robertehv schreef op 14 maart 2013 @ 19:38:
Goed bezig jongens, bijna het topic vol.

Waziman heeft gelijk, de piloot maakt het verschil. We hebben eens een keer geruild toen Waziman en ik een dagje in de Eifel zaten. Waziman op de Capo en ik op de Blade. Wat een martelwerktuig is dat.

Met je handen op de grond, je kont richting de sterren en je knieën boven je helm. Niks voor mij.

Uiteindelijk ook niet voor Waziman die uiteindelijk na vijf? Blades (ff bij jou op de wc foto's tellen Frank) het licht zag zich toch maar liever als motorrijder i.p.v. Orgaandonor in blessuretijd op een Capo wil voortbewegen.

Wie is de vroegste nog steeds Capo rijdende poster hier? Ik vind dat die het nieuwe topic mag openen.

Dusse?


@Robert...
Het waren slechts 4 Blades waarvan er een voortijdig overleden is na contact met het aardoppervlak...
Verder wel wat CBR 600-tjes en voor de echte diehards ook nog een Suzuki TL 1000...
caramba wat een brommert was dat...in een test in een engels blad is eens geschreven dat je daar meteen een kist bij kunt bestellen....en dan bedoel ik geen dekenkist.... ...zeeeeer onvoorspelbare brommert !!
eens kijken...nog een CB 750 four uit een ander tijdperk en een Yamaha XZ 550, ook nog een FJ 600 en een Soes GSX 600...ff een XL 600 R en 2 Africa Twins...oja ook nog een VFR 800...ook een Kawa KLR 650 heeft in de garage gestaan maar daar reed mijn vrouw het meeste mee, net als met 1 Africa Twin....
Ik geloof dat het dit wel een beetje was....

Maar toch...de Capo is een heerlijke fiets met een geweldig pretgehalte en zeer brede inzetbaarheid.....als ik echter een Blade zie....mmmmm...
 
Hey, zie ik nu allemaal ARA lui hier? Dan maar hier posten.

Hartje winter had ik een Caponord Rally Raid gekocht. In tegenstelling tot mijn eerste Capo leek deze niet zo uit de showroom te komen. Dus behoorlijk wat werk aan gedaan.

Dit is hem:
 
Welkom El Capono

Mooi ding! Maar toch zie ik ze liever vies en gebruikt.

Hop!! Rijden met die motort!
:] :] :]
 
Meer foto's van mijn Rally Raid:







Nou alle "projectfoto's" ga ik niet nog een keer posten. Voor de liefhebber:
Forumoverzicht - Aprilia Riders Association

Grappig eigenlijk. De typische kwaaltjes bij deze motor waren al verholpen maar de voorvorkrevisie, lagers, shock/link hebben me een hoop tijd gekost. Naast nog regulier onderhoud van vloeistoffen en filters.

Maar goed, nu helemaal perfect :]
Deze motor moet mij naar Noordkaap brengen :Y
 
Leuk ding, maar ik blijf iets tegen die kleurstelling houden.

Gezellig hier trouwens! Met z'n allen in een nieuw topique!

Henzel, je hebt post terug.
 
Iemand hier uit het midden van het land? Misschien handig voor een lokatie en een kleine route of zo ? De MF mega meeting is altijd in Veenendaal bv. Ergens in April?
 
Ik heb een 2004-2007 (uitstekende knipperlichten) model upgrade orginele voorveren.
Deze zijn zoals het woord al zegt de verbeterde veren van aprilia.
Standaard vanaf 2004 tot 2007.
De 2001-2003 hebben de slappe veren.

Tevens ook de achterveer......

Af te halen in amsterdam. Tegen een (goede) krat bier :P
 
Hoi luitjes.
hetvolgende is het geval: caponord/ETV 1000 loopt goed maar Efi 35 light up.
Wat heb ik reeds gedaan:
Bij afdeling Eindhoven (Robertehv) een ECU geleend om te testen :) .
Stekkertje coil met een andere coil gewisseld zonder resultaat, blijft efi 35.
ECU gewisseld, zonder resultaat.
Coil Stekker bedrading ohms doorgemeten naar ECU ,is oke(connector pin h2 en h4).
Iemand nog een tip :? ?
In het verleden heb ik wel eens ivm EFI lampje op dashboard gehad ( zeker een jaar geleden) ,de connector op dash printje opnieuw geklemd maar dat kan toch geen efi 35 geven ?
Moooooooooooooooogelijk dat ik hem toch bij de dealert moet laten uitlezen ;( -O-
 
Hoi Kadir,
als de storing niet meer actief is zal hij deze toch ook niet aangeven ?

P.s. is je Tune ecu kabel actie nog geldig ?
 
Laatst bewerkt:
Moooooooooooooooogelijk dat ik hem toch bij de dealert moet laten uitlezen ;( -O-

Ik heb mijn capo ook wel eens bij de dealer uit laten lezen.
Hij liep niet 100% lekker (kwam ik achteraf achter) en verbruikte veeeeeel te veel.

Uitlezen door MCrijen was de conclusie, niks aan de hand meneer. Prima, loopt goed.
:N :N :N
Helaas bleek de ECU wel dood.

Ik zeg; luistert naar de alwetende StanleyBobly, gij caponord motorrijder!
Tuneecu kan veel meer dan de originele uitleescrap van de dealer.
(tenzij ze natuurlijk ook zoiets gebruiken :+ )
 
Gents, iets anders.

Iemand van jullie wel eens in Tsjechië geweest met de motor?
Wat do-s en dont-s te verklappen?
Zaken om aan te denken?
dubbel paspoort? slechte kwaliteit Naft? snelheidsbeperkingen? ....?

Ik wil daar komende zomer een weekje rondcrossen. :] :]

Hoewel ik meer van de impulsieve avontuurtjes ben, wil ik me wel een minimaal beetje voorbereiden dit keer.
Waaronder een nachttrein die me naar Praag brengt met motor, zodat ik fris kan starten zonder 800 duffe km door snelwegland Duitsland.
 
Ja ja Dorpsgenoot _O- !
Heb aanvraag bij de Specialist tbv tuneecu ingediendt dus ff op reactie wachten.

Zijn enkele jaren geleden met de auto wel eens in Tjechië geweest nabij het reuzengebergte.
Mooie bergweggetjes,goed eten,oude huisjes etc. , asfalt vondt ik beetje Ardennen achtig wat het avontuurlijke gevoel ten goede komt natuurlijk.
Praag schijnt mooi te zijn echter met 2 vrouwen in het gezin ben ik in het luxe grote moderne winkelcentrum vast gezet ..........................daar heb je met de motor dus ook niets te zoeken !
Tip:
post een verslag hierop het forum voor de thuis blijvers :+ .
 
Laatst bewerkt:
Henzel.

Ik had een tijdje aangegeven dat ik die kabels kon maken. Heb de aprilia stekkers in huis.
Maar had een interessepeiling gedaan hoeveel er interessse in hadden.
Niemand die erop reageerde. Zodoende heb ik mijn leverancier uit verre oosten van de vagcom kabels af laten blazen.had een order staan van (de correcte) 10 vagcom kabels.

Ik kan wel een paar vagcom kabels bestellen en de aprilia stekker erin integreren.

Laat me even weten via mijnbijnaam@hotmail.com
 
Voor de geinteresseerden hier de uitkomst van EFI 35 storing.
Wat blijkt is dat elke bobine die ik test EFI 35 geeft bij storing |( .
Conclusie :? : dat men niet van de EFI code gelieerde Bobine kan uit gaan (ondanks de opgegeven kleurcode van de aansluiting).

Nu op zoek naar een Bobine :]
:W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan