heb je dat ook met goedkope olie geprobeerd dan?
Wil je nou echt zeggen dat je een liter olie per maand bijvullen normaal vindt?Mijn Porsche uit '82 drinkt zo'n liter Action olie per maand (rijdt 2.000km p/m). En hij vind het heerlijk, al dik 2 jaar lang (dus reken uit). Daarvoor stond de teller al op 300.000km.
Misschien is een auto niet met een motor te vergelijken, maar m'n Aprilia RS125 (2-takt), die vind de 2-takt olie van de Action ook heerlijk.
Voor het blok van m'n motor heb ik wel een duurdere moeten kopen, aangezien de koppeling wel motor-motorolie lekker vind.
En zo hebben we allemaal een eigen ervaring (of niet) met goedkope olie. Valt me wel op dat degene mét ervaring er meestal wel positief over zijn, en mensen zónder totaal niet. Maar ach, wie zal het ons vertellen? De grote bazen van dure olieën in ieder geval niet.
Wil je nou echt zeggen dat je een liter olie per maand bijvullen normaal vindt?
Ik had ook moeten zeggen 1 : 2000 ipv 1 per maand. Maar dan nog vind ik dat érg veel. Maar dat zal aan mij liggen.1 op 2000km, doet hij al 30 jaar zo.De tijdseenheid doet er niet zo toe, of ik het nou per dag, of per jaar rijd.
volgens mij draait n XJ900F zonder olie nog best lang
niet vrot te krijgen
1.5 liter?Effe een heel oud berichtje quoten : Ik heb pas een xj900 opengetrokken die olie zou gebruiken, maar nog prima liep. En inderdaad, wel wat gerammel van de dynamo ketting wat met synchroniseren wel minder werd. Maar aangezien de fiets geen toekomst had heb ik de olie afgetapt en het blok gesloopt. En nu mag je raden hoeveel olie er nog in het blok zat?
CASTROL
leeg?
Goedkope troep inderdaad.Niet aan beginnen.
Heb zelf Extra Vierge. Goed spul.
Nee net niet. Kwam net geen 300ml uit. Ik dacht eerst dat het aftapgat verstopt zat.
Hey, ik koop de WD40 altijd bij de action.
Ik denk dat de hedendaagse cheapass motor olie van nu de motor olie van pak 'm beet 15 jaar terug wel kan evenaren...
Zo lang je op een forum kunt discussieren over het verschil tussen goedkope en dure olie, zal het het verschil minimaal zijn...
Zo lang je op een forum kunt discussieren over het verschil tussen goedkope en dure olie, zal het het verschil minimaal zijn...
Ook die WD40 v/d action is niet zo goed als die van de motorzaak! :s
Als ik de api blabla spec bekijk op de action olie is die gelijk aan die van shell of ander bekend merk, maaja reclame voor merk product maakt duur merk produkt dus wordt goed merk produkt.. nu inmiddels zoveel goede reclame voor action olie dus die zal binnekort ook wel duur worden ;0
Nee net niet. Kwam net geen 300ml uit. Ik dacht eerst dat het aftapgat verstopt zat.