Action Motorolie

Status
Niet open voor verdere reacties.

gzand

Rookie
Lid geworden
26 aug 2007
Waarderingsscore
0
Is er al iemand die de olie van de Action in z'n motor heeft?
Techno 15W40 mineraal (euro 1,40/liter) en Techno 10W40 halfsyntheet (euro 2,00/liter)
Ik heb bij de leverancier geinformeerd of in de olie 'friction modifiers' zijn toegepast (gelezen ergens op dit forum, net doen of ik er verstand van heb) en de leverancier heeft laten weten bij de rafinaderij te hebben nagevraagd; geen friction modifiers.
Ik heb nu een minerale 'erkende' motorfietsolie in m'n Yamaha XJ met een verbruik van 1 op 1000 tot 1 op 3000 (rijstijl?).
Misschien dat een halfsyntheet daar wat aan veranderd (je leest wel eens van die wonderlijke berichten :Y )

Tja ik vind het lastig. Aan de ene kant heb ik enorm het idee dat de "grote" merken alles eraan doen om zoveel mogelijk geld uit je zak te kloppen, door een product 4x zo mooi aan te bieden en aan te prijzen dan dat het daadwerkelijk is. De "kleine" merken verkopen gewoon waar het op staat, maar is dat dan meteen zoooooveel slechter?

Ik snap wel dat de grote merken meer onderzoek doen naar producten, maar die "aanbevelingen" van motor-fabrikanten is natuurlijk ook gewoon elkaars rug dekken.

_O- _O- _O-

Die is echt leuk :+

Maar wel serieus bedoeld :)

Als het echt zo slecht was dan had je wel overal verhalen gelezen over in de soep gelopen blokken. Misschien slijt een blok wat sneller, maar blijkbaar niet zoveel dat iemand het onomstotelijk kan aantonen. Als je motor een bepaalde leeftijd heeft en wel een slokje olie lust, maakt dat beetje extra slijtage naar mijn mening niet meer uit.

Een gloednieuwe supersport ga je daar natuurlijk niet mee afvullen, maar de eigenaar daar van hoeft ook vast niet op zijn olie te besparen.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook goede verhalen gehoord over HEMA olie. Daar lees ik in dit topic nog niets over?

Zo lang je op een forum kunt discussieren over het verschil tussen goedkope en dure olie, zal het het verschil minimaal zijn...
'T is maar wat je minimaal noemt... verschil kan wel oplopen tot €50 per kan. Da's voor steeds meer mensen geen kattepis in deze tijden.

Mijn Porsche uit '82 drinkt zo'n liter Action olie per maand (rijdt 2.000km p/m). En hij vind het heerlijk, al dik 2 jaar lang (dus reken uit). Daarvoor stond de teller al op 300.000km.

Misschien is een auto niet met een motor te vergelijken, maar m'n Aprilia RS125 (2-takt), die vind de 2-takt olie van de Action ook heerlijk.

Voor het blok van m'n motor heb ik wel een duurdere moeten kopen, aangezien de koppeling wel motor-motorolie lekker vind.

En zo hebben we allemaal een eigen ervaring (of niet) met goedkope olie. Valt me wel op dat degene mét ervaring er meestal wel positief over zijn, en mensen zónder totaal niet. Maar ach, wie zal het ons vertellen? De grote bazen van dure olieën in ieder geval niet.

Dat is erg weinig :P
We hebben hier een corsa doet 1 liter op 1000km :X
Ook Action olie trouwens :Y

Ik heb ook goede verhalen gehoord over HEMA olie. Daar lees ik in dit topic nog niets over?'T is maar wat je minimaal noemt... verschil kan wel oplopen tot €50 per kan. Da's voor steeds meer mensen geen kattepis in deze tijden.

verschil in kwaliteit natuurlijk :')

de prijzen kun je overal opzoeken en perfect met elkaar vergelijken...

Moet zeggen dat ik niet zo snel Action olie zal kopen, maar het is wel grappig te constateren dat NIEMAND goede argumenten kan geven om het niet te doen, anders dan "maar dat kán toch niet voor die prijs" _O-

Psychologisch is het gewoon té goedkoop, en dat is de reden dat ik het niet wil hebben. Je wordt toch achterdochtig :+

ik zie je klanten al denken, ''nou daar ga ik ook niet meer heen, hij gebruikt action olie!''

Ik heb haast geen MF klanten, en die wel komen hebben de volste vertrouwen in mij, kost namelijk minder moeite om zaken face to face uit te leggen dan hier hele discussies te voeren met mensen die er een andere logica op na houden.
Moet wel eerlijk zeggen dat er in die logica wel wat logica in zit, maar als techneut die gewoon het beste wil zal er wellicht anders over denken.
Ben wel benieuwd wat de marge op de action zal zijn, ik denk heel erg groot.

Moet zeggen dat ik niet zo snel Action olie zal kopen, maar het is wel grappig te constateren dat NIEMAND goede argumenten kan geven om het niet te doen, anders dan "maar dat kán toch niet voor die prijs" _O-

Psychologisch is het gewoon té goedkoop, en dat is de reden dat ik het niet wil hebben. Je wordt toch achterdochtig :+
Net als de backprotector jaren geleden van de Aldi.
Complete forums werden volgeschreven over deze 'rommel' en zelfs ruzies en vertrekkende forumleden.
De eerste de beste test eindigde deze protector als nummer 1 of 2 en een vijf keer zo dure Held was laatste in de test. _O-

Net als de backprotector jaren geleden van de Aldi.
Complete forums werden volgeschreven over deze 'rommel' en zelfs ruzies en vertrekkende forumleden.
De eerste de beste test eindigde deze protector als nummer 1 of 2 en een vijf keer zo dure Held was laatste in de test. _O-

Vaak heb ik wel wat bedenkingen met de manier van testen, geldt ook voor de duurdere merken, hij kan een klap opvangen maar in hoeverre zal deze een klap verspreiden over het gehele oppervlakte.
Ik laat mijn zoontje alleen met knox rijden, al is het maar om het idee dat ik hem zo veilig mogelijk over de baan laat denderen.
Mijn ervaringen zijn ook erg goed met knox.
Maar we hadden het over olie van de action.
Ik draai het om wie kan mij uitleggen waarom de action de duurdere a merken in kwaliteit kan evenaren zoniet verbeteren?????
En natuurlijk sta ik niet te wachten op mensen die het altijd gebruiken en 300.000 km probleemloos hebben gereden.

Vaak heb ik wel wat bedenkingen met de manier van testen, geldt ook voor de duurdere merken, hij kan een klap opvangen maar in hoeverre zal deze een klap verspreiden over het gehele oppervlakte.
Ik laat mijn zoontje alleen met knox rijden, al is het maar om het idee dat ik hem zo veilig mogelijk over de baan laat denderen.
Mijn ervaringen zijn ook erg goed met knox.
Maar we hadden het over olie van de action.
Ik draai het om wie kan mij uitleggen waarom de action de duurdere a merken in kwaliteit kan evenaren zoniet verbeteren?????
En natuurlijk sta ik niet te wachten op mensen die het altijd gebruiken en 300.000 km probleemloos hebben gereden.
Ik ga er van uit dat de olie even duur is, maar de marge is gewoon veel minder. Ik weet wel dat " dure" olie in bulk soms maar 40-50% van de prijs van een kleinverpakking kost. Die supers zijn gewend om met enorme volumes met kleine marges te werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan