Action Motorolie

Status
Niet open voor verdere reacties.

gzand

Rookie
Lid geworden
26 aug 2007
Waarderingsscore
0
Is er al iemand die de olie van de Action in z'n motor heeft?
Techno 15W40 mineraal (euro 1,40/liter) en Techno 10W40 halfsyntheet (euro 2,00/liter)
Ik heb bij de leverancier geinformeerd of in de olie 'friction modifiers' zijn toegepast (gelezen ergens op dit forum, net doen of ik er verstand van heb) en de leverancier heeft laten weten bij de rafinaderij te hebben nagevraagd; geen friction modifiers.
Ik heb nu een minerale 'erkende' motorfietsolie in m'n Yamaha XJ met een verbruik van 1 op 1000 tot 1 op 3000 (rijstijl?).
Misschien dat een halfsyntheet daar wat aan veranderd (je leest wel eens van die wonderlijke berichten :Y )

hier niet, flikker het alleen in al m'n auto's.

heb me gister wel enorm staan verbazen over de prijzen van de olie die bij brezan staat.
nog duurder (factor 2 a 3) dan de castrol die ik in al mijn motoren gooi.

Laatst bewerkt:
Gisteren al mijn afgewerkte olie weg laten halen, vraag ik aan meneer groenendaal waar gaat deze olie naartoe??
Zegt hij deze wordt weer gezuiverd en hergebruikt en gaat in de flesjes van de goedkope merken.
Dus bewijs is geleverd dat de goedkope olie goede olie is, want alle a merken zitten er dus gewoon in. *O* *O* *O*

Grappig, want toen hij mijn afgewerkte action olie op kwam halen zei hij dat het wordt hergebruikt voor de betere merken.
zo is het kringetje weer rond *O* *O*

Stelletje amateur-techneuten die alleen vinden dat dure olie goed is.

maar de echte techneutem zeggen het ook...

Ik ken legio voorbeelden (mijn maat bijv. en diverse clubleden) die al jaren veel kilometers maken met auto olie, alle waarschuwingen ten spijt. Volgens mij praat iedereen de leraar of oliemaatschappij na.

ach ja, het gaat ook heel lang goed. Maar de 100.000km gaan die blokken niet halen.

Maar ja,mvoor die tijd hebben ze hun motor natuurlijk al verkocht en heeft een ander er de ellende van.

De theoretische basis voor de beweringen is sluitend. Die kun je alleen opzijschuiven als je een plaat voor je kop hebt. Prima, heel veel mensen hebben een plaat voor de kop en de wereld draait toch ook door. Goed, wel suboptimaal en het levert veel ellende op...

Eigenlijk net als die kut-olie...

Laatst bewerkt:
Grappig, want toen hij mijn afgewerkte action olie op kwam halen zei hij dat het wordt hergebruikt voor de betere merken.
zo is het kringetje weer rond *O* *O*

Synthetische olie is dan ook niet 'nagemaakte' olie, maar gewone olie waar de korte moleculen uit gehaald zijn. Je kan synthetische olie maken van afgewerkte olie. Maar dat raffineerproces kost tijd en apparatuur. Dus kost synthetische olie toch nog steeds meer.

Dat is dezelfde olie als van een louis, zit alleen een ander plaatje op, en je kan ut nog mengen ook, met berenburg b.v.

Ik heb -lang geleden- 5 jaar bij Van Nelle gewerkt, Tabak.

Van Nelle zware shag koste toen getal x in de winkel
Albert Hein Huismerk was 1 gulden per pakje goedkoper (25% toen)

Maar het kwam ook bij van Nelle vandaan, alleen een ander rol verpakkingsmatriaal erop zetten, en hoppa kee. Maar echt 100% dezelfde shag als de echte Zware van Nelle, maar als je het niet weet kom je er nooit achter.

Ik ben zelf een niet-roker

Dit vind ik ng de mooiste reactie. :+

hoe kun je nou kwaliteit, de smaak en de werking van tabak beoordelen zonder het te roken?????

maar de echte techneutem zeggen het ook...ach ja, het gaat ook heel lang goed. Maar de 100.000km gaan die blokken niet halen.

Maar ja,mvoor die tijd hebben ze hun motor natuurlijk al verkocht en heeft een ander er de ellende van.

De theoretische basis voor de beweringen is sluitend. Die kun je alleen opzijschuiven als je een plaat voor je kop hebt. Prima, heel veel mensen hebben een plaat voor de kop en de wereld draait toch ook door. Goed, wel suboptimaal en het levert veel ellende op...

Eigenlijk net als die kut-olie...

Kul, ik heb ruim 1 ton er bij gezet enkel met Action olie..

Klopt als een bus,.
Het past in een motorblok van een motorfiets ook allemaal net zo in elkaar dat het klopt als een bus. En dat dient afdoende gesmeerd om het leven van het blok te verlengen en de prestaties te verbeteren. Wat afdoende is mag eenieder zelf bepalen. oliefabrikanten blijven vrolijk zolang er olie te vinden is en te verkopen is met forse winst. Dus: welke olie hoort in jouw motorfiets is de vraag. Mijn vfr rijdt op volsyntheet(wat natuurlijk volgens de letter van de wet volsyntheet mag worden genoemd, maar dat helemaal niet is) van Kroon. Vorige eigenaar reed met autoolie. Blok is bijna onverwoestbaar. Ik hoop zo de 200000 km te halen(ooit).
De truc is om er voor te zorgen dat de fiets niet eerder verrot is dan het blok dat er in hangt(geldt natuurlijk niet voor elke merk/type..).

Ik blijf trouwens wel trouw motor-motorolie gooien in mijn oliemonstertje die een liter per 600km verbruikt.

Maar ik snap dat je met zo'n olie zuipend hok gewoon goedkope olie erin pleurt. Wat heb je immers te verliezen? De motor verkeert tòch al niet meer in nieuwstaat. Als je een tientje per liter olie uitspaart en je motor verbruikt een liter op 1000 km, dan heb je na een halve ton rijden al een beperkte revisie op gespaart *O*

API SL/SF 10W40 (de minerale heb ik niet in huis)
ACEA A3/B3
Dit spul zit inmiddels in m'n 15 jaar oude Fiat Ducato 2,5l. diesel Woonmobiel, die Lidl mineraal gewend is.
Over een paar weken weet ik hoe dat gaat.

ik heb de action olie in m'n vito gegooid waar ik zo'n 25000 pj mee rijd, alles loopt nog soepel. :)

Laatst bewerkt:
*kick* stof opwaaien...kuch!
En al bewezen vastlopers e.d. geweest met de TECHNO-olie ?

JA!

Mijn XJ900F, zie pagina 1 van dit topic.
In 2007 stond de teller op 207.000 km, waarvan de laatste 80.000 km op Action olie.
Dit heb ik volgehouden tot 2010, met de teller inmiddels op 267.000 km.
En toen is hij inderdaad vastgelopen. Of de nokkenasketting is gebroken of weet ik wat, ik heb het blok niet meer opengemaakt.

Dus, als je meer dan 150.000 km met Action olie rond rijdt, kan je motor zomaar vastlopen.

Als ik me goed herinner heb ik die XJ verkocht aan Bol Dor Albert, dus misschien kan die nog wat vertellen over de inhoud van het motorblok.

Laatst bewerkt:
zelf, zou ik noooit action olie erin doen, ik vind het het risico niet waard. of 60 euro olie of 600 of mischien wel meer aan reperatiekosten. dus mijn mening is: het zekere voor het onzekere koop knappe olie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan