Action Motorolie

Status
Niet open voor verdere reacties.

gzand

Rookie
Lid geworden
26 aug 2007
Waarderingsscore
0
Is er al iemand die de olie van de Action in z'n motor heeft?
Techno 15W40 mineraal (euro 1,40/liter) en Techno 10W40 halfsyntheet (euro 2,00/liter)
Ik heb bij de leverancier geinformeerd of in de olie 'friction modifiers' zijn toegepast (gelezen ergens op dit forum, net doen of ik er verstand van heb) en de leverancier heeft laten weten bij de rafinaderij te hebben nagevraagd; geen friction modifiers.
Ik heb nu een minerale 'erkende' motorfietsolie in m'n Yamaha XJ met een verbruik van 1 op 1000 tot 1 op 3000 (rijstijl?).
Misschien dat een halfsyntheet daar wat aan veranderd (je leest wel eens van die wonderlijke berichten :Y )

Castrol-India.jpg

Laatst bewerkt:
Mijn Porsche uit '82 drinkt zo'n liter Action olie per maand (rijdt 2.000km p/m). En hij vind het heerlijk, al dik 2 jaar lang (dus reken uit). Daarvoor stond de teller al op 300.000km.

Misschien is een auto niet met een motor te vergelijken, maar m'n Aprilia RS125 (2-takt), die vind de 2-takt olie van de Action ook heerlijk.

Voor het blok van m'n motor heb ik wel een duurdere moeten kopen, aangezien de koppeling wel motor-motorolie lekker vind.

En zo hebben we allemaal een eigen ervaring (of niet) met goedkope olie. Valt me wel op dat degene mét ervaring er meestal wel positief over zijn, en mensen zónder totaal niet. Maar ach, wie zal het ons vertellen? De grote bazen van dure olieën in ieder geval niet.
Wil je nou echt zeggen dat je een liter olie per maand bijvullen normaal vindt?

1 op 2000km, doet hij al 30 jaar zo. ;) De tijdseenheid doet er niet zo toe, of ik het nou per dag, of per jaar rijd.
Ik had ook moeten zeggen 1 : 2000 ipv 1 per maand. Maar dan nog vind ik dat érg veel. Maar dat zal aan mij liggen.
Hier gooi ik er in 25 a 30k bij de auto nog geen druppel bij en tot hij ververst wordt ook altijd op hetzelfde streepje van de pijlstok.

Bij een wat oudere auto met bijna 6ton op de teller wel af en toe bij vullen maar zeker niet een liter per 2000km, dan zouden we constant aan het bijvullen zijn.

Hier gaat er heijn gericke in de xr650r terwijl ze dure motorex troep voorschrijven.
Kost 10 euro voor 2 liter
Rijd er al 14 000 km mee dus niks mis mee.
Ik zou er misschien ook zo action olie in durven doen

Laatst bewerkt:
volgens mij draait n XJ900F zonder olie nog best lang :Y
:+

niet vrot te krijgen :N

Effe een heel oud berichtje quoten : Ik heb pas een xj900 opengetrokken die olie zou gebruiken, maar nog prima liep. En inderdaad, wel wat gerammel van de dynamo ketting wat met synchroniseren wel minder werd. Maar aangezien de fiets geen toekomst had heb ik de olie afgetapt en het blok gesloopt. En nu mag je raden hoeveel olie er nog in het blok zat?

Effe een heel oud berichtje quoten : Ik heb pas een xj900 opengetrokken die olie zou gebruiken, maar nog prima liep. En inderdaad, wel wat gerammel van de dynamo ketting wat met synchroniseren wel minder werd. Maar aangezien de fiets geen toekomst had heb ik de olie afgetapt en het blok gesloopt. En nu mag je raden hoeveel olie er nog in het blok zat?
1.5 liter? :)

Hey, ik koop de WD40 altijd bij de action. :+

WD40 van de action :} :} :}

Tegen de normale prijs zou ik het nooit kopen, dan zou ik eerder iets kopen wat toepassing specifiek is.

Over olie. Tsah, ik weet het niet, en ik pretendeer het ook niet te weten, maar hier gaat in zowat elke motor gewoon 10W50 olie van de Hein Gericke in, Volsyntheet. Van crosser tot straatmotor, ze worden allemaal hard bereden en laten geen steek vallen. Had een keer dure Shell olie gekocht, koppeling bleef plakken, schakelde minder fijn, dus dat gaat er de volgende keer niet meer in.

Action of Lidl olie gaat hier gewoon in de auto, en die werkt nog steeds.

Ik twijfel nogal over het nut van Motor specifieke olie in een Ducati. Ik heb nu een tweeklepper, oeroud blok, dus mij lijkt het dat ie ook gewoon auto olie moet kunnen hebben, gezien 'ie toch geen natte koppeling heeft. Geen idee of het ook echt kan. Ik lees van sommigen dat ze het al jarenlang in hun Duc gebruiken zonder problemen.

Maarja, die Hein Gericke volsyntheet kost 40 euro voor 4 liter, dus of je het daarvoor nou zou moeten doen.

Ik denk dat de hedendaagse cheapass motor olie van nu de motor olie van pak 'm beet 15 jaar terug wel kan evenaren...

Dat denk ik ook.

Brezan verkoopt trouwens ook motorolie, in een vat van 60 liter (geloof ik), kostte toen 90 euro. En ik denk persoonlijk dat die olie beter is dan alle action, lidl en gamma olie bij elkaar. Het zal Castrol niet evenaren maar zolang ik geen hagelnieuwe R1 of Fireblade rij geloof ik niet dat dat erg is.

Ook die WD40 v/d action is niet zo goed als die van de motorzaak! :s

Als ik de api blabla spec bekijk op de action olie is die gelijk aan die van shell of ander bekend merk, maaja reclame voor merk product maakt duur merk produkt dus wordt goed merk produkt.. nu inmiddels zoveel goede reclame voor action olie dus die zal binnekort ook wel duur worden ;0

WD40 moet je zowiezo niet gebruiken. Grootste troep die er is. Vol chemicaliën. Heb er m'n draaibank eens een keer mee in gespoten. Nou, dat heb ik geweten. Roest stond erop!

Bij mij is WD40 dus weg geJorist!

8-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan