Action Motorolie

Status
Niet open voor verdere reacties.

gzand

Rookie
Lid geworden
26 aug 2007
Waarderingsscore
0
Is er al iemand die de olie van de Action in z'n motor heeft?
Techno 15W40 mineraal (euro 1,40/liter) en Techno 10W40 halfsyntheet (euro 2,00/liter)
Ik heb bij de leverancier geinformeerd of in de olie 'friction modifiers' zijn toegepast (gelezen ergens op dit forum, net doen of ik er verstand van heb) en de leverancier heeft laten weten bij de rafinaderij te hebben nagevraagd; geen friction modifiers.
Ik heb nu een minerale 'erkende' motorfietsolie in m'n Yamaha XJ met een verbruik van 1 op 1000 tot 1 op 3000 (rijstijl?).
Misschien dat een halfsyntheet daar wat aan veranderd (je leest wel eens van die wonderlijke berichten :Y )

Ik heb bij mijn vorgie motor, een div600 van alles en nogwat aan olie eringegooit. Als de olie op was, ging de goedkoopste olie die ze bij het eerstvolgende tankstation hadden erin. Ik moet zeggen dat ik daar achteraf spijt van heb, want na twee jaar en 40kkm heeftie de geest gegeven. Welliswaar door een aanrijding, maar toch :+

Laatst bewerkt:
Ik heb bij mijn vorgie motor, een div600 van alles en nogwat aan olie eringegooit. Als de olie op was, ging de goedkoopste olie die ze bij het eerstvolgende tankstation hadden erin. Ik moet zeggen dat ik daar achteraf spijt van heb, want na twee jaar en 40kkm heeftie de geest gegeven. Welliswaar door een aanrijding, maar toch :+
_O-

Klink zo iets als mijn bandenverhaal. Dual compounds kopen omdat je de grip hebt aan de zijkant en slijtvastheid in het midden zodat deze toch lang mee gaat en dan twee keer binnen de 3000kms er een spijker in rijden. |(

Je kan op veel dingen besparen,maar doe dit niet met de olie voor je motor,dit moet echt goeie kwaliteit zijn,ik gebruik olie van de shell,je betaald iets meer,maar de olie is geweldig.

"Echte" motorolie 10W40 half synthetisch: 4 liter voor €16,95 bij Louis. Volgens Louis "Made in Germany". Met filters en bougies erbij besteld zijn de verzendkosten ook best te pruimen.

maar als de olie zo weinig uitmaakt..... zijn er mensen die er sla-olie inmieteren????

anyways, ik koop gewoon olie met de juiste specificaties, 10w40 halfsyntheet voor motoren. daar moet dat ding van mij maar genoegen mee nemen.

immers ik lust ook alle merken bier, dus mijn motor alle merken olie....
je moet het alleen niet door elkaar drinken....

Laatst bewerkt:
'T is dat ik net verse olie erin heb, want anders...
Maar ja, ben wel grootverbruiker, dus let ik wel op de prijs, Lidl olie is me te duur.
Trouwens ook zeer milieuvriendelijk, deze (waarschijnlijk) gerecycelde producten.

volgens mij koop ik een kans van 5 liter bij de Lidl voor 6 euro en nog wat. Is dus goedkoper dan de action?

ik zal er extra op letten de volgende keer.

Je kan op veel dingen besparen,maar doe dit niet met de olie voor je motor,dit moet echt goeie kwaliteit zijn,ik gebruik olie van de shell,je betaald iets meer,maar de olie is geweldig.

ach ik rij al 5000 km met Lidl olie in mijn bmw, ik merk geen verschil.
moet wel auto olie in trouwens, ipv motor olie

Dat is dezelfde olie als van een louis, zit alleen een ander plaatje op, en je kan ut nog mengen ook, met berenburg b.v.

Ik heb -lang geleden- 5 jaar bij Van Nelle gewerkt, Tabak.

Van Nelle zware shag koste toen getal x in de winkel
Albert Hein Huismerk was 1 gulden per pakje goedkoper (25% toen)

Maar het kwam ook bij van Nelle vandaan, alleen een ander rol verpakkingsmatriaal erop zetten, en hoppa kee. Maar echt 100% dezelfde shag als de echte Zware van Nelle, maar als je het niet weet kom je er nooit achter.

Ik ben zelf een niet-roker

Ik ben misschien een beetje zeikerig hierin, maar ik gebruik Castrol only :X

Ik vertrouw al die jopiegoedkopie merken niet echt voor dit soort dingen -O-

ik ook niet, maar ik weet niet waarom ik het niet vertrouw dus daarom probeer ik het uit op voertuigen van mezelf.

tot nu toe geen problemen.

Joh,

Maar de ene motor is bij lange na de andere niet, ik weet uit ervaring dat

HD = tieft oeveral op behalve peter-olie
Oude XJ Ymaha serie , idem
GSX , ook idem

En wil je prutsen met olie, een intruder is zeer eenkennig

En ut maakt zich meestal kenbaar via de koppeling

Laatst bewerkt:
Dat is dezelfde olie als van een louis, zit alleen een ander plaatje op, en je kan ut nog mengen ook, met berenburg b.v.

Ik heb -lang geleden- 5 jaar bij Van Nelle gewerkt, Tabak.

Van Nelle zware shag koste toen getal x in de winkel
Albert Hein Huismerk was 1 gulden per pakje goedkoper (25% toen)

Maar het kwam ook bij van Nelle vandaan, alleen een ander rol verpakkingsmatriaal erop zetten, en hoppa kee. Maar echt 100% dezelfde shag als de echte Zware van Nelle, maar als je het niet weet kom je er nooit achter.

Ik ben zelf een niet-roker

Jij rept over een besdparing van 25% op shag (een maerk waar ze geen reclame voor maken, net als veel andere huismerken scheelt dat wel veel in de kosten)
maar trek jij dezelfde vergelijking bij motorolie die slechts 8% kost t.o.v. een merk als castrol, shell e.d. ?????

Tank jij ook alleen maar bij de goedkoopste pomp??? een zogenaamde witte pomp dus?

Geloven julie niet wat er op het etiket staat want daar staat de kwaliteit toch gewoon op vermeld.
Er vanuit gaande dat het klopt is die olie zeker niet slechter dan shell e.d.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan