ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Hey jongens vraagje: Heeft er iemand het rechter klein zijkapje te koop van de zx10r 04/05 ?Die naast het zitje vastzit.
Bij mij 2 van die drukdoppen afgescheurd, al 2x gerepareerd maar breken telkens af. :')

Ik moet even kijken hoeveel ik er van heb.
Als ik er 2 van heb kun je er één kopen.
 
😛
Je bedoelt denk ik het kims systeem van kawa.

Mag zeker geen tc genoemd worden. Met de kit ecu kon je dacht ik nog wat aanpassen maar zou het alleen in de kroeg gebruiken.

Ik zou het inderdaad een TCS noemen, dit zegt de Manual er over:

Overview:
This motorcycle is equipped with the Kawasaki ignition management system which was developedas a rider aid for track riding using technology borrowed from racing machines. Experienced racersor track riders can deliberately cause wheel spin to occur when exiting mid/high speed corners. How-ever, they rely on precise throttle control to maintain the optimum acceleration level without sacrificingtoo much wheel spin. KIMS was designed to aid such riding where precise throttle control is required.This system has not been developed to eliminate all wheel spin, as there are times when this canbe advantageous for experienced riders, and too much control would lead to a very sterile riding ex-perience.

Operation:
In addition to normal DFI activity the ECU'scomplex programme monitors throttle opening,vehicle speed, gear position, and the rate ofchange of engine speed.

When the ECU detects the rear wheel isslipping by a sudden change in engine speed,the previously mentioned factors are calcu-lated and within certain parameters the ignitiontiming is retarded to reduce excessive enginespeed. The number of degrees that the ECUretards the ignition is determined by continu-ous sampling, with the aim being to optimizethe relationship between throttle opening, en-gine/vehicle speed and ultimately ensuring theoptimum combination of grip/acceleration.To ensure that this system does not act unnecessarily, the following situations are taken into ac-count.

1. This system does not act at idle speed, small throttle openings, or at full throttle.

2. In cases of snapping open the throttle with theclutch half-engaged (example [A]), the systemcompares the gear position, engine speedand the vehicle speed to determine whetheror not to engage. This system does not actwhen the clutch is at the partially disengagedor slipping.

3. This system does not act on sudden throttle openings.
 
Heb ik gister een onderkuip van gekocht die van mij is er afgelopen zaterdag avond onderweg gewaaid en ik heb werkelijk geen idee waar die gebleven is
Lees ik dit nou goed?
Jij hebt een ZX-10R waarvan de onderkuip aan beide zijde vast zit met drie schroeven aan de zijkuip en een aan het frame. Acht in totaal dus.
Jij gaat ermee rijden en onderweg verlies je de onderkuip en je hebt geen idee waar deze gebleven is?
Best opmerkelijk :+
 
Het enige spannende wat ik heb meegemaakt is toen ik vanochtend voor het stoplicht stond te wachten mijn teller precies op 30.000 km stond.
IMG_20190326C.jpg

Met dit tempo ga ik de 100.000 km niet halen.
 
Lees ik dit nou goed?
Jij hebt een ZX-10R waarvan de onderkuip aan beide zijde vast zit met drie schroeven aan de zijkuip en een aan het frame. Acht in totaal dus.
Jij gaat ermee rijden en onderweg verlies je de onderkuip en je hebt geen idee waar deze gebleven is?
Best opmerkelijk :+

Ik heb op Spa wel eens gezien dat iemand de komplete kuip van een (volgens mij) sc57 kwijtraakte. Maar die persoon had vrij goed door dat hij zijn kuipset verloor :P. Ook geen idee hoe je zoiets tijdens het rijden kunt verliezen zonder het te merken, al is mijn vriendin ook wel eens wat kuipdelen kwijtgeraakt zonder exact te weten waar ze die had verloren..
 
Ik zou het inderdaad een TCS noemen, dit zegt de Manual er over:

Overview:
This motorcycle is equipped with the Kawasaki ignition management system which was developedas a rider aid for track riding using technology borrowed from racing machines. Experienced racersor track riders can deliberately cause wheel spin to occur when exiting mid/high speed corners. How-ever, they rely on precise throttle control to maintain the optimum acceleration level without sacrificingtoo much wheel spin. KIMS was designed to aid such riding where precise throttle control is required.This system has not been developed to eliminate all wheel spin, as there are times when this canbe advantageous for experienced riders, and too much control would lead to a very sterile riding ex-perience.

Operation:
In addition to normal DFI activity the ECU'scomplex programme monitors throttle opening,vehicle speed, gear position, and the rate ofchange of engine speed.

When the ECU detects the rear wheel isslipping by a sudden change in engine speed,the previously mentioned factors are calcu-lated and within certain parameters the ignitiontiming is retarded to reduce excessive enginespeed. The number of degrees that the ECUretards the ignition is determined by continu-ous sampling, with the aim being to optimizethe relationship between throttle opening, en-gine/vehicle speed and ultimately ensuring theoptimum combination of grip/acceleration.To ensure that this system does not act unnecessarily, the following situations are taken into ac-count.

1. This system does not act at idle speed, small throttle openings, or at full throttle.

2. In cases of snapping open the throttle with theclutch half-engaged (example [A]), the systemcompares the gear position, engine speedand the vehicle speed to determine whetheror not to engage. This system does not actwhen the clutch is at the partially disengagedor slipping.

3. This system does not act on sudden throttle openings.

Als ik dit zo lees dan zou een rollin'burnout niet of nauwelijks mogelijk zijn ?! :P
Gewoon geen fiets die geschikt is om te stunten.. verder haal ik er echt niets uit.
 
Ik heb op Spa wel eens gezien dat iemand de komplete kuip van een (volgens mij) sc57 kwijtraakte. Maar die persoon had vrij goed door dat hij zijn kuipset verloor :P. Ook geen idee hoe je zoiets tijdens het rijden kunt verliezen zonder het te merken, al is mijn vriendin ook wel eens wat kuipdelen kwijtgeraakt zonder exact te weten waar ze die had verloren..
Lees ik dit nou goed?
Jij hebt een ZX-10R waarvan de onderkuip aan beide zijde vast zit met drie schroeven aan de zijkuip en een aan het frame. Acht in totaal dus.
Jij gaat ermee rijden en onderweg verlies je de onderkuip en je hebt geen idee waar deze gebleven is?
Best opmerkelijk :+

Ja dat lees jij helemaal correct;)

Tja wie zal het zeggen... ik weet zeker dat ie vast zat, maar het idd meest vreemde is dat ik het niet gemerkt heb. ik heb 1 tik tegen mijn voet vernomen ergens bij een knooppunt... Gescheiden rijbanen,en donker dus ga daar niet zo even stoppen. Later wel terug geweest met de auto, maar niks en ook geen enkel spoor gevonden:N
 
Als ik dit zo lees dan zou een rollin'burnout niet of nauwelijks mogelijk zijn ?! :P
Gewoon geen fiets die geschikt is om te stunten.. verder haal ik er echt niets uit.
Is dat niet gewoon instelbaar?
Op mijn pani heb ik drie rij modi en dan kan je vervolgens de invloed van DTC/EBC/ABS afzonderlijk verder fine tunen.
 
Is dat niet gewoon instelbaar?
Op mijn pani heb ik drie rij modi en dan kan je vervolgens de invloed van DTC/EBC/ABS afzonderlijk verder fine tunen.

Niet zo met een knopje oid, het is namelijk ook geen TCS voor zover ik er wat van snap.
Misschien is het softwarematig wat te tweaken ofzo maar ik denk het niet omdat het dus geen TCS is.
 
Vandaag de kclm lanchecontrol ff getest op de zx10r .
Kort maar krachtig : godnondeju toch . Wat een techniek . onbegrijpelijk dat er dat gewoon allemaal op zit op zoon straatmotor .
Met een dikke 😀vertrekken , en met een nog grotere smily 😁😁😁 terugkomen .
 
Vandaag de kclm lanchecontrol ff getest op de zx10r .
Kort maar krachtig : godnondeju toch . Wat een techniek . onbegrijpelijk dat er dat gewoon allemaal op zit op zoon straatmotor .
Met een dikke 😀vertrekken , en met een nog grotere smily 😁😁😁 terugkomen .

Lijkt mij ook gaaf om een keer te doen.
Elk verkeerslicht bijvoorbeeld. :P
 
Zo hé hé ik ben weer in Nederland :) *O*
Van 't weekend even aan de 10 wezen prutsen...

Remleidingen weer aangesloten, remblokken gemonteerd en 't systeem ontlucht.
Na een rondje in de wijk loopt het voorwiel nu erg mooi vrij :) *O*

Ook nieuwe handvatten gemonteerd en de laptimer.
Komend weekend nieuwe olie + filter en hele bups boutjes borgdraadje doorheen jatsen en dan is hij klaar voor 15 april *O*
 
En vloertje gelegd 😅
 

Bijlagen

  • D3758F65-8DEC-4E3E-91F3-9B84E31B9ED7.jpeg
    D3758F65-8DEC-4E3E-91F3-9B84E31B9ED7.jpeg
    126,8 KB · Weergaven: 7
  • 26C455A1-D681-44F6-B688-EB38D8402C83.jpeg
    26C455A1-D681-44F6-B688-EB38D8402C83.jpeg
    159,9 KB · Weergaven: 7
Zo hé hé ik ben weer in Nederland :)*O*
Van 't weekend even aan de 10 wezen prutsen...

Remleidingen weer aangesloten, remblokken gemonteerd en 't systeem ontlucht.
Na een rondje in de wijk loopt het voorwiel nu erg mooi vrij :)*O*

Ook nieuwe handvatten gemonteerd en de laptimer.
Komend weekend nieuwe olie + filter en hele bups boutjes borgdraadje doorheen jatsen en dan is hij klaar voor 15 april *O*

Lekker is dat hè, weer rijden. *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan