ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Misschien is het de spanner die net niet genoeg doet originele spanners zijn niet super van kawasaki.
Mijn 2004 met 31k draait nu na het plaatsen van een manuele spanner (begon ook wat een tikkend geluid in te zitten) mooier op stationair toerental dan de gen 5 die danst soms wat in toerental op en neer.
 
Vraagje hoelang gaat bij jullie gemiddeld de accu mee ?
Langer dan de motor bij mij. O-)

Heb bij de S1000RR ook de accu van de S1000R meegenomen. (Li-ion)

Kawasaki heeft voor een aantal bouwjaren (2008-2010) wel een terugroepactie gehad met de spanningsregelaar.
Toen deed ik even snel twee accu's achter elkaar. _O-
 
Langer dan de motor bij mij. O-)

Heb bij de S1000RR ook de accu van de S1000R meegenomen. (Li-ion)

Kawasaki heeft voor een aantal bouwjaren (2008-2010) wel een terugroepactie gehad met de spanningsregelaar.
Toen deed ik even snel twee accu's achter elkaar. _O-
heb nu ook een li-on gekocht plus bijbehorende lader
 
Kan ook lekke uitlaat zijn,geeft ook lijkend op tikkend geluid.
Goede tip :). Zojuist uitgevoerd (wel lastig omdat je er zo moeilijk bij komt).
Maar helaas geen verbetering.

Misschien is het de spanner die net niet genoeg doet originele spanners zijn niet super van kawasaki.
Mijn 2004 met 31k draait nu na het plaatsen van een manuele spanner (begon ook wat een tikkend geluid in te zitten) mooier op stationair toerental dan de gen 5 die danst soms wat in toerental op en neer.
Ik had 3 weken geleden de NAKS een tandje verder gezet met een hack. Dat gaf trouwens wel een hele verbetering.
Inmiddels zit er ook een gloednieuwe NAKS in.

:) Defecte pakking?
Zo pessimistisch ben ik niet ;)

Ik kijk het nog even aan. Anders toch maar kleppen stellen.
 
Langer dan de motor bij mij. O-)

Heb bij de S1000RR ook de accu van de S1000R meegenomen. (Li-ion)

Kawasaki heeft voor een aantal bouwjaren (2008-2010) wel een terugroepactie gehad met de spanningsregelaar.
Toen deed ik even snel twee accu's achter elkaar. _O-

Weet jij of de zx6r dat ook had?
 
Vraagje hoelang gaat bij jullie gemiddeld de accu mee ?
Dit was mijn originele accu die niet meer helemaal recht was (vergeten op/bij te laden tijdens stilstand).
DSC_3869C.jpg

Nu dus met nummer twee sinds 2006.
 
Dit was mijn originele accu die niet meer helemaal recht was (vergeten op/bij te laden tijdens stilstand).
Bekijk bijlage 1383632
Nu dus met nummer twee sinds 2006.


Mooie waterpas heb je daar ;)
Celletjes staan er lekker krom in, gebeurd tegenwoordig natuurlijk veel meer dan met de ouderwetse accu's.

Heb zelf 8 jaar met de accu in mn zx9r gedaan, heb nu een zx10 waar een accu op zzit van 1 jaar oud en die is nu al slecht ( wss combi van slecht onderhoud en aanschafprijs )
 
heb nu ook een li-on gekocht plus bijbehorende lader
Welke? Ik heb ook de lader indertijd gekocht, vroeger veel van het accu onderhoud.
De eerste accu verkocht met de motor, en nu een andere -goedkopere- versie gekocht. Goedkoper dan een loodaccu. 8)7

Maar juist dat laden is niet meer nodig. _O- De vorige winter stond de S1000R buiten in de vrieskou stil van oktober tot maart, en perfect starten zonder omkijken.
Die accu zit nu een jaar later dus in de RR. Scheelt ook een pak kilo's, maar ze zijn dus ook gewoon top.
Weet jij of de zx6r dat ook had?
Nee, sorry. :)
Las het in 2011 letterlijk in een voorgaand deeltje van dit topic, en toen die van mij het opgaf een jaar later alsnog kunnen reclameren bij Kawasaki NL. :}
 
Goede tip :). Zojuist uitgevoerd (wel lastig omdat je er zo moeilijk bij komt).
Maar helaas geen verbetering.


Ik had 3 weken geleden de NAKS een tandje verder gezet met een hack. Dat gaf trouwens wel een hele verbetering.
Inmiddels zit er ook een gloednieuwe NAKS in.


Zo pessimistisch ben ik niet ;)

Ik kijk het nog even aan. Anders toch maar kleppen stellen.

Waar heb je die besteld :P ?
 
Welke? Ik heb ook de lader indertijd gekocht, vroeger veel van het accu onderhoud.
De eerste accu verkocht met de motor, en nu een andere -goedkopere- versie gekocht. Goedkoper dan een loodaccu. 8)7

Maar juist dat laden is niet meer nodig. _O- De vorige winter stond de S1000R buiten in de vrieskou stil van oktober tot maart, en perfect starten zonder omkijken.
Die accu zit nu een jaar later dus in de RR. Scheelt ook een pak kilo's, maar ze zijn dus ook gewoon top.
Nee, sorry. :)
Las het in 2011 letterlijk in een voorgaand deeltje van dit topic, en toen die van mij het opgaf een jaar later alsnog kunnen reclameren bij Kawasaki NL. :}
Accu Lithium Shido LTZ10S YTZ10S Connect 145 euri bij mPartz
 
tot nu toe prima, ik heb wel bij het starten dat het lijkt dat geen genoeg power heeft.
de accu heeft dit vanaf nieuw, het is wel starten en lopen.( en niet lopen met je benen voor de snuggere onder ons:+)
ik heb hem er sinds vanmiddag in hij start goed en maar 0.9 kilo dat merk je goed
 
Ik gebruik nu al een jaar of 6 een lithium batterij van skyrich in men circuitmotor en die doet het nog altijd prima!
Zit dus ook zo een batterij in men zx10 r (s) moet geen andere meer hebben en voor 100€ meer dan 2 kg gewichtsbesparing is niet duur :p
Vandaag de 10 op de bank af laten stellen eindresultaat 198.5pk en 120 nm koppel de grootste winst zat hem in toerengebied van 4-8000 na het flashen/afstellen motor gaat echt veel beter en daar zit je meestal bij rijden op straat.
Vind het wel een beetje jammer dat ik die magische 200 niet gehaald heb :+

Volgens de dyno man kan enkel overschakelen naar verse vol synt motul 300v mij al naar 200pk brengen ipv de haf synt olie die er nu al een tijdje in zit :)
Wist me ook te vertellen dat er al veel bmw s1000rr op zen bank geweest zijn en er nog geen een was die zoveel pk had als mijn 10 :p
 
Dit weekend met veel plezier het eerste echte rondje gereden op de 10, zeer tevreden !! Wat een verschil tov de zx9r..

20190407-155319.jpg



Is er hier iemand die belangstelling heeft voor onderstaande, zou op een 10 vanaf 2011 moeten passen.
Is de Chinese stompgrip.. ik vind het er beter uit zien maar past helaas niet op mijn fiets. Mag voor een tientje weg en kan opgehaald worden in Hoogeveen ( op route naar Assen voor de meesten ) of verzonden worden.

20190406-123438.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan