ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Echt wel, de prijs.

Ik heb bij mij in de buurt alle winkels voor de primaire levensbehoeften; een AH, een Plus en Arie Molenaar motors. Als ik een oliefilter nodig heb stap ik op de fiets en betaal bij Molenaar 11 euro voor een OEM Kawasaki filter. Als ik rond kijk op bij de web winkels betaal ik voor 'namaak' iets van 16 euro omdat daar verzendkosten bij komt.
Sowieso als ik iets voor de Kawasaki's nodig heb, stap ik op de fiets en bestel het bij Molenaar. Jacco of collega zoekt dan de bestelnummers op enzo en een paar dagen later krijg ik een SMS als het binnen is ga ik het halen. Simpel en zeker niet duur.
Waarom zou Arie Molenaar geen Hiflo of K&N filter kunnen bestellen,waarom zou je daarvoor bij een webshop moeten zijn?
Ik koop zo’n Hiflo ook gewoon in de winkel.
 
De webshops verkopen alleen Hiflo en K&N. Maar mijn voorkeur heeft OEM.

Anyway, something completely different:
Mijn nokkenasketting ratelt nogal irritant en ik wil rijden. :)
Molenaar heeft pas over 3 weken tijd en om die tijd te overbruggen wil ik de NAKS-hack toepassen.
DSC_8729C.jpg

Hierbij draai je één boutje los en de andere slechts een klein stukje totdat je 'tik' hoort dat de NAKS een tandje verspringt.
Probleem is nu (zoals je op de foto ziet) is dat deze toch al een stuk is uitgedraaid maar dat ik nog steeds geen 'tik' heb gehoord. En ik wil niet zover draaien totdat ik 'tik-tik-tik' hoor. Iemand nog tips?
 
Ik had vorig jaar ook een stuk of zes van die K&N's die nu Hiflo blijken te zijn.
Kon al geen verschil zien, die moer ziet er toch typisch uit.
Het meest opvallend was echter dat ze onderling uit verschillende landen kwamen.
Terwijl ik ze bij dezelfde leverancier had besteld. Imitatie? 8)7
 
Ik had vorig jaar ook een stuk of zes van die K&N's die nu Hiflo blijken te zijn.
Kon al geen verschil zien, die moer ziet er toch typisch uit.
Het meest opvallend was echter dat ze onderling uit verschillende landen kwamen.
Terwijl ik ze bij dezelfde leverancier had besteld. Imitatie? 8)7
Begreep dat Hiflo vroeger uit 1 fabriek kwam en nu niet meer.Heb ze allebei en het binnenwerk is van beiden compleet anders.K&N staat op made in China.
 
Begreep dat Hiflo vroeger uit 1 fabriek kwam en nu niet meer.Heb ze allebei en het binnenwerk is van beiden compleet anders.K&N staat op made in China.
Bij nadere inspectie zag ik de K&N uit verschillende fabrieken-landen 8)7 wel verschil in de moer herinner ik mij nu.
Ze zijn naar de milieustraat. De volgende keer zaag ik ze open. ;)

Maar heb nu drie Hiflo's klaar staan, dus 2019 is wel gedekt. O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik gooi er zelf altijd een originele kawa op ( 16097-0004 ) maar HF is inderdaad hetzelfde.
En af en toe zit er 1 tussen die niet werkt.. of je nou k&n of Hf of wat dan ook
 
Note to self; vandaag nog eens rustig los gedraaid en toen kwam toch één tik.
Nu te koud/donker/nat/laat voor een proefritje dus van het weekend eens testen of de motor nu weer stil is.

Yep zo had ik t bij de zx6 ook gedaan, boutjes een aardig eind los en dan supervoorzichig de spanner iets achteruit gehaald tot t 1ste klikje.

Grtz,frank
 
-Update zx10 ecu terug en geflashed 30e word hij nog fijner afgesteld met de pc5
-Ook abs systeem vervangen door leidingen rechtstreeks van pomp naar de klauwen, de module wel laten zitten maar met alle remleidingen en bouten en beugeltjes die nu weg zijn toch goed voor een gewichtsbesparing van een kg.
Wat het totaal nu al op -10.5 kg brengt.
 
Trouwens, aan 04/05 eigenaren... Hoe vast draaien jullie het oliefilter?
Op 't grote boze web (voornamelijk amerikaanse websites/fora enzo) wordt veel geroepen (ja, dat kunnen amerikanen goed....) dat de 31Nm veul te veel zou zijn...
Volgens mij moet het filter best wel strak om de o-ring goed samen te drukken..?
Wat doen jullie?

Handvast, meer niet. :+
 
Ik ben vrijdag bij powerpoint op de bank geweest.
Ik heb vorig jaar een pc3 gekocht en die moest nog afgesteld worden voor mijn motor.

De vol gas map was redelijk die erin zat, maar voor de rest stond het ding veel en veel te rijk.

Na wat uitdagingen overwonnen te hebben.
Kleen air modificatie gecontroleerd, uitlaatklep open gezet en uiteindelijk de brandstofpomp uit elkaar gehaald om het filter te controleren.
Bleek deze los te zijn gekomen van de pomp en onderin te liggen.
Daardoor was de motor niet fijn af te stellen.

Vervolgens was het resultaat 171 pk en 118 nm koppel.

Tim van Ooijen Powerpoint mijn dank is zeer groot.
Voor je geduld en je secure manier van afstellen! 😁🤘🏻

DSC_0858.JPG
DSC_0850.JPG
 
eerste wat grotere ritje gemaakt met de nieuwe zx10r eerste indrukken.
-De motor rijd niet graag traag (30-50 constante snelheden)
-De bediening van alles is superlicht en soepel
-Motor heeft veel vertrouwen vooral bij hogere snelheden
-De standaart stuurdemper is waardeloos
-Stadaart remmen (zonder abs) zijn goed al zal ik later mss toch nog rempomp upgraden setup op men oude 10 is toch nog altijd beter ;)
-Het vermogen is fenomenaal tcs uit volgas in 3e versenlling proberen zo veel mogelijk gewicht naar voor te plaatsen komt het voorwiel met standaart (lange!) vertanding toch vlotjes omhoog!
-Er liggen rosso 3 banden op zou niet echt mijn keuze zijn maar met deze temperaturen dik ok band voelde goed warm aan toen ik aan het tanken was en zelf een knietje gelegd onderweg haha

Moet wel nog wat wennen aan de koppeling en gasreactie de oude zx10r koppeling voelt veel zwaarder maar makkelijker te doseren/slippen deze is veeel lichter en directer
 
De motor rijd niet graag traag (30-50 constante snelheden)

Volgens mij doet geen enkele supersport dat ;); Verder zijn rosso 3's met dit weer inderdaad nog niet zo'n slechte keuze, als het wat warmer wordt wellicht een ander verhaal.

Overigens toen ik vanochtend ietwat enthousiast op het gas ging en de achterkant aan het glijden was bedacht ik me, ik heb ooit iets gelezen over traction control en een zx10r '08. Ik heb al van alles gehad, maar nog nooit heb ik iets van traction control gevoeld (ik rijd met rosso corsa's ook in de regen, dus non-stop rolling burnouts als je het gas aanraakt). Heeft iemand met een '08 ooit wel eens gevoeld dat er een vorm van TCS inkwam?
 
Volgens mij is er alleen sprake van een soort begrenzing in de eerste 2 of 3 versnellingen. Tcs is pas vanaf het 2011 model dacht ik ?!
 
Volgens mij doet geen enkele supersport dat ;); Verder zijn rosso 3's met dit weer inderdaad nog niet zo'n slechte keuze, als het wat warmer wordt wellicht een ander verhaal.

Overigens toen ik vanochtend ietwat enthousiast op het gas ging en de achterkant aan het glijden was bedacht ik me, ik heb ooit iets gelezen over traction control en een zx10r '08. Ik heb al van alles gehad, maar nog nooit heb ik iets van traction control gevoeld (ik rijd met rosso corsa's ook in de regen, dus non-stop rolling burnouts als je het gas aanraakt). Heeft iemand met een '08 ooit wel eens gevoeld dat er een vorm van TCS inkwam?
Er zit inderdaad een beveiliging op wat je traction control zou kunnen noemen.
Als het toerental ineens flink, heel flink stijgt, dan grijpt het motormanagement in.
Het is niet zo verfijn met sensoren zoals bij de latere versies. Geen andere input hier dan het toerental. ;)
 
Volgens mij doet geen enkele supersport dat ;); Verder zijn rosso 3's met dit weer inderdaad nog niet zo'n slechte keuze, als het wat warmer wordt wellicht een ander verhaal.

Overigens toen ik vanochtend ietwat enthousiast op het gas ging en de achterkant aan het glijden was bedacht ik me, ik heb ooit iets gelezen over traction control en een zx10r '08. Ik heb al van alles gehad, maar nog nooit heb ik iets van traction control gevoeld (ik rijd met rosso corsa's ook in de regen, dus non-stop rolling burnouts als je het gas aanraakt). Heeft iemand met een '08 ooit wel eens gevoeld dat er een vorm van TCS inkwam?

😛
Je bedoelt denk ik het kims systeem van kawa.

Mag zeker geen tc genoemd worden. Met de kit ecu kon je dacht ik nog wat aanpassen maar zou het alleen in de kroeg gebruiken.
 
Hey jongens vraagje: Heeft er iemand het rechter klein zijkapje te koop van de zx10r 04/05 ?Die naast het zitje vastzit.
Bij mij 2 van die drukdoppen afgescheurd, al 2x gerepareerd maar breken telkens af. :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan