ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Ik heb vorige week zaterdag nog een ritje gereden met de 2004 en moet zeggen ik rijd er nog heel erg graag mee!
Rijd wel anders dan een 2016 zo is de bediening van koppeling en schakelen veel zwaarder is het rijwielgedeelte wat nerveuzer maar vind het gwn een leuke uitdagende motor die toch nog vrij comfortabel is kwa zithouding enz.
Ik vond de voetsteunen op de nieuwe ook vrij hoog als die lightech voetsteunen nog te hoog zijnkun je nog dit doen...
LighTech Universal Footpeg Plates Pair - Lower Rise

Das een goede tip 👍👍 super
 
Weer een zooitje titanium ringen van Probolt binnen gekregen in diverse maten,denk wel een stuk of 100,gelijk een beetje voorraad.Heb nu echt een behoorlijke sloot aan zwarte titanium bouten en moeren liggen om die fiets op te bouwen.
C7113DE3-3E91-4F8E-9FB1-14798CC2FE0F.jpeg
31A0738C-0318-48BE-A49C-EF7ADA33ED66.jpeg
AE2FC293-E0C0-4A25-A4C5-80F03CC1561A.jpeg
8C97C80F-6369-4947-9BA3-1443D794E375.jpeg
 
Vandaag de 10 opgehaald en al direct paar uur gesleuteld is toch geen weer om te rijden :P Abs model = 206kg volgetankt (winter edition 205 door akra slipon).
Motor had al akra decat pijp en servobuddy ipv de servomotor + kleinere plaathouder waardoor hij een kg of 5 lichter was dus +- 200 kg ;)
Vandaag gemonteerd:
-lightech rearsets 170 gr lichter maar jammer genoeg ontdekt dat omgekeerd niet gaat lukken met deze rearsets staat wel een (dure) oplossing voor op de site van lightech
-lichtere achterremschijf -436gram
-lithium accu -2.45kg!
-toolkit eruit gegooid bijna halve kg haha
-wat gewicht toegevoegd met valbokken+kettingpanners+valblokken voor de voor+achteras val lightech +770 gram
-Zat ook veel teveel speling op het gas naar men zin en de hendels stonden wat te hoog dus ook aangepast :)

Al bij al nog ruim 3 kg eraf zou nu moeten rond de 196-197 wegen 10 kg lichter dan standaart +- en er staat nog wat moois te wachten

akrapovic.jpg

Radiatorbescherming van evotech staat op backorder en tankpads van r&g
Morgen als het droog is motor mss eens naar buiten rollen voor een foto :)
 
Wat een mooie fiets zeg :9~:}*O*
Waarom lukt omgekeerd schakelen eigenlijk niet? Loopt je schakelasje dan ergens ergens tegen je frame aan of zo?
Thx :)
Klopt als je schakelarmpje zou omdraaien heb je geen plaats met frame, armpje loopt ook naar binnen ipv naar buiten dus zelf als je cover van tandwiel afhaalt heb je nog geen plaats genoeg.
Heb ook al ziten kijken moest ik er eventueel een armpje op zetten die ipv naar binnen toe naar buiten gaat weg van het blok maar zelf dan lukt het niet als de stang boven de as gaat ipv eronder loop het frame veel teveel naar buiten toe icm schakelstang/shifter.

op vb rearsets van pp tuning gaat het blijkbaar wel omdat de schakelstang veel hoger boven de voetsteun ipv eronder op de rearset gemonteerd zit en de as ipv langs binnen buitenom loopt.
Voor lightech moet het zo..
LighTech Conversion Kit for Kawasaki ZX10R 2016
 
Thx :)
Klopt als je schakelarmpje zou omdraaien heb je geen plaats met frame, armpje loopt ook naar binnen ipv naar buiten dus zelf als je cover van tandwiel afhaalt heb je nog geen plaats genoeg.
Heb ook al ziten kijken moest ik er eventueel een armpje op zetten die ipv naar binnen toe naar buiten gaat weg van het blok maar zelf dan lukt het niet als de stang boven de as gaat ipv eronder loop het frame veel teveel naar buiten toe icm schakelstang/shifter.

op vb rearsets van pp tuning gaat het blijkbaar wel omdat de schakelstang veel hoger boven de voetsteun ipv eronder op de rearset gemonteerd zit en de as ipv langs binnen buitenom loopt.
Voor lightech moet het zo..
LighTech Conversion Kit for Kawasaki ZX10R 2016

Dan zijn die van Valtermoto handiger ;-)
 
Had ik geweten wat ik nu wist had ik een ander merk rearsets besteld!

Maar de lightechs zijn nu al gemonteerd dus zal nu maar door zure appel bijten en nog wat meer geld neertellen voor die extra kit voor omgekeerd schakelpatroon.


Hou er ook niet zo van om heel veel verschillende merken door elkaar te gebruiken, de valblokken en kettingspanners enz zijn al van lightech dus rearsets passen er mooi bij.

Voor de clipons ga ik voor renthal gen3 ipv lightech omdat gen 3 met 20 mm offset is ipv 40mm op de lightech, vind het stuur dan te ver staan en ik ben niet zo groot haha.
 
mooi ding!
abs module eraf en straight brake lines scheelt je weer 3kg!
Thx was ik ook al van plan maar is niet zo dringend.
Heb al gezien dat hel een kit aanbied incl plug om geen foutmelding te krijgen op dash dat de abs verwijderd is.

Maar ga het eerst ff zo laten nog ga er toch (nog) niet mee op circuit.

Zaterdag eens op de testbank gwn voor een run om te kijken hoe de grafiek nu is met standaart mapping ecu etc...

Erna volledig akra systeem erop ecu flashen ander luchtfilter inlaat aanpassen blockoff plates erop en terug op de bank binnen een paar weken.
 
De sensoren zijn hetzelfde, zijn inderdaad die ringen op de wielen.
Ik lees online dat alleen het verwijderen van de zekering(en) van de ABS afdoende zou moeten zijn, of je kan een soort 'race-dongle' krijgen bij Kawasaki.
 
Terug
Bovenaan Onderaan