ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

De voorpoten zijn er inmiddels uit bij mij!
Gelukkig niet te veel gekkigheid tegen gekomen met demonteren, behalve een montage bout van de remklauw die iemand bij monteren al bijna dol gedraaid had. Deze heeft het niet gered_O-
Even contact opgenomen met ter Braake kawa dealer, en de beste man van het magazijn was zo aardig om mij een nieuwe bout op te sturen..:} kon het geld na aflevering gewoon overmaken.

Zijn er nog specifieke dingen waar op gelet moet worden bij de revisie van de poten?? Of zijn de wp hanboek instructies voloende?
Nog een paar sfeerplaatjes:
20181219_233436.jpg
20181219_233449.jpg
20181219_233501.jpg


Na de kerstdagen maar weer verder*O*

Iedereen fijne dagen gewenst!!

Kleine edit:

De motor rust niet op het spruitstuk, dit is alleen om een beetje te stabiliseren.
 
Laatst bewerkt:
De voorpoten zijn er inmiddels uit bij mij!
Gelukkig niet te veel gekkigheid tegen gekomen met demonteren, behalve een montage bout van de remklauw die iemand bij monteren al bijna dol gedraaid had. Deze heeft het niet gered_O-
Even contact opgenomen met ter Braake kawa dealer, en de beste man van het magazijn was zo aardig om mij een nieuwe bout op te sturen..:} kon het geld na aflevering gewoon overmaken.

Zijn er nog specifieke dingen waar op gelet moet worden bij de revisie van de poten?? Of zijn de wp hanboek instructies voloende?
Nog een paar sfeerplaatjes:
Bekijk bijlage 1343595Bekijk bijlage 1343597Bekijk bijlage 1343598

Na de kerstdagen maar weer verder*O*

Iedereen fijne dagen gewenst!!

Kleine edit:

De motor rust niet op het spruitstuk, dit is alleen om een beetje te stabiliseren.
Hoogpolig tapijt in t sleutelhok, dat zie je ook niet vaak...:+ ;)

Grtz,fRank
 
ik zou ff wat investeren in een balhoofdbok...

Klopt, was het makkelijkst geweest... Maar ik heb hem niet en wilde wel graag door en dit werkt ook. Staat uiteraard inmiddels wel al op de whishlist*O*

@F-J hahah nee zie je idd niet vaak. Is ook niet het meest ideaal met schroefjes e.d. natuurlijk, maar ik lig in ieder geval niet op de koude stenen:t normaal staat hij ook wat verder achter in de hoek,op het laagpolige, maar daar staat de 600 van de vrouw ook al, en ik was wat ruimte nodig...
 
De voorpoten zijn er inmiddels uit bij mij!
Gelukkig niet te veel gekkigheid tegen gekomen met demonteren, behalve een montage bout van de remklauw die iemand bij monteren al bijna dol gedraaid had. Deze heeft het niet gered_O-
Even contact opgenomen met ter Braake kawa dealer, en de beste man van het magazijn was zo aardig om mij een nieuwe bout op te sturen..:} kon het geld na aflevering gewoon overmaken.

Zijn er nog specifieke dingen waar op gelet moet worden bij de revisie van de poten?? Of zijn de wp hanboek instructies voloende?
Nog een paar sfeerplaatjes:
Bekijk bijlage 1343595Bekijk bijlage 1343597Bekijk bijlage 1343598

Na de kerstdagen maar weer verder*O*

Iedereen fijne dagen gewenst!!

Kleine edit:

De motor rust niet op het spruitstuk, dit is alleen om een beetje te stabiliseren.
Hoe zit het met schroefdraad in vorkpoot dan?Bout is van staal en poot van alu,dus hoe kan je daarin een stalen bout dool draaien.Of bedoel je de kop van de bout?
 
Hoe zit het met schroefdraad in vorkpoot dan?Bout is van staal en poot van alu,dus hoe kan je daarin een stalen bout dool draaien.Of bedoel je de kop van de bout?

Ja sorry, was niet echt duidelijk. De inbus kop was kapot gedraaid.

@mtf,
Hahah ja zo kan je het ook bekijken;)
Maar dat effect behaal je ook al met laagpolig haha... ik vind t wel fijn in ieder geval, vloervedekking in de schuur. Heb het ook in de hele schuur liggen.
 
Kaarten moto GP Italië misano zijn besteld:t , en de hotels zijn geboekt*O* , de koffers( om hoe gerei mee te nemen ) die ik gekocht heb zijn speciaal voor dit model gemaakt en voorzien van een regenhoes , ze passen perfect , een speciale stang aan de steunen monteren waar je ze overheen schuift zodat ze recht blijven zitten .
Met een echte motor naar Italië :Y:Y:]
IMG_20181117_193523.jpg
IMG_20181117_194924.jpg
IMG_20181117_195134.jpg
 
Ook weer aanwezig 😄.
Imiddels de nodige mods aangebracht. Huidig projectje is bijna klaar 😅
 

Bijlagen

  • DF03C52F-6FDE-40FF-9812-B73E025BBCAD.jpeg
    DF03C52F-6FDE-40FF-9812-B73E025BBCAD.jpeg
    601 KB · Weergaven: 26
  • B2642DDB-2C9A-4A98-9157-8E4BCB3B603A.jpeg
    B2642DDB-2C9A-4A98-9157-8E4BCB3B603A.jpeg
    734,4 KB · Weergaven: 28
  • 81F72595-0A4F-4AAF-8ABC-B394BDB4FC4D.jpeg
    81F72595-0A4F-4AAF-8ABC-B394BDB4FC4D.jpeg
    120,2 KB · Weergaven: 29
  • D8136E68-8EE4-444F-A316-F270C12CF269.jpeg
    D8136E68-8EE4-444F-A316-F270C12CF269.jpeg
    273,6 KB · Weergaven: 28
  • 0B92D5EC-6C31-4BC3-BC65-7821DC585B03.jpeg
    0B92D5EC-6C31-4BC3-BC65-7821DC585B03.jpeg
    337,4 KB · Weergaven: 26
  • 4E43110D-F28B-4A39-8A28-73717C3E95EA.jpeg
    4E43110D-F28B-4A39-8A28-73717C3E95EA.jpeg
    273,7 KB · Weergaven: 27
  • ED98D8F8-0978-4AA3-B57B-722156129A42.jpeg
    ED98D8F8-0978-4AA3-B57B-722156129A42.jpeg
    340,5 KB · Weergaven: 27
  • B2B8A1A0-C740-45F9-83F6-63364D3A8F8E.jpeg
    B2B8A1A0-C740-45F9-83F6-63364D3A8F8E.jpeg
    424,6 KB · Weergaven: 27
nice ja idd genoeg alternatieven galespeed dymag marchesini pvm OZ etc etc :p
PVM is enige wat voor mij een beetje betaalbaar is heb een contactpersoon die ze voor mij rechtstreeks van de fabriek kan krijgen met dikke korting vind andere wielen wel mooier maar als het bijna 1000€ verschilt op een setje.... :p
Maar voorlopig dus OEM ;)
 
nice ja idd genoeg alternatieven galespeed dymag marchesini pvm OZ etc etc :p
PVM is enige wat voor mij een beetje betaalbaar is heb een contactpersoon die ze voor mij rechtstreeks van de fabriek kan krijgen met dikke korting vind andere wielen wel mooier maar als het bijna 1000€ verschilt op een setje.... :p
Maar voorlopig dus OEM ;)

Vind PVM ook nog steeds mooi, maar lastig schoon te houden met al die hoekjes 😡. Daarom nu voor Galespeed gegaan 😄.
 
De voorpoten zijn er inmiddels uit bij mij!
Gelukkig niet te veel gekkigheid tegen gekomen met demonteren, behalve een montage bout van de remklauw die iemand bij monteren al bijna dol gedraaid had. Deze heeft het niet gered_O-
Even contact opgenomen met ter Braake kawa dealer, en de beste man van het magazijn was zo aardig om mij een nieuwe bout op te sturen..:} kon het geld na aflevering gewoon overmaken.

Zijn er nog specifieke dingen waar op gelet moet worden bij de revisie van de poten?? Of zijn de wp hanboek instructies voloende?
Nog een paar sfeerplaatjes:
Bekijk bijlage 1343595Bekijk bijlage 1343597Bekijk bijlage 1343598

Na de kerstdagen maar weer verder*O*

Iedereen fijne dagen gewenst!!

Kleine edit:

De motor rust niet op het spruitstuk, dit is alleen om een beetje te stabiliseren.
Ga je reviseren of alleen de keerringen vervangen? Neem aan dat je zaken als luchtkamer etc kunt meten en dat je (even afhankelijk van type vork) weet hoe het zit met monteren rebound stang qua clicks :)

Voor revisie, zorg voor een goede decompressie tool en dat je de shimmetjes in de juiste volgorde houd...

Bij monteren poten eerst 1 monteren met de doorsteek, dan de andere erin. Wielbout erdoor en doorsteek van 2e poot zo aanpassen dat bout makkelijk gaat (poten zijn zelden gelijke lang).

Bouten kroonplaat 20nm, bouten t-stuk 15nm
 
nice ja idd genoeg alternatieven galespeed dymag marchesini pvm OZ etc etc :p
PVM is enige wat voor mij een beetje betaalbaar is heb een contactpersoon die ze voor mij rechtstreeks van de fabriek kan krijgen met dikke korting vind andere wielen wel mooier maar als het bijna 1000€ verschilt op een setje.... :p
Maar voorlopig dus OEM ;)

Waaw ,😎 echt prachtig ook , zoon 2016 is bokgeile , en zeker in het groen .

Ik had die carbon kuipdelen ook al weken hier liggen , en ben er vanmiddag toch ook maar eens aan begonnen .
Deze komen uit Duitsland en de pasvorm kan net door de beugel .
Gelijk valblokken , en een zx10r radiator cover gemonteerd .
IMG_20181229_181400.jpg
IMG_20181229_181745.jpg
IMG_20181229_181243.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20181229_182028.jpg
    IMG_20181229_182028.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 9
  • IMG_20181229_182302.jpg
    IMG_20181229_182302.jpg
    2 MB · Weergaven: 9
Ga je reviseren of alleen de keerringen vervangen? Neem aan dat je zaken als luchtkamer etc kunt meten en dat je (even afhankelijk van type vork) weet hoe het zit met monteren rebound stang qua clicks :)

Voor revisie, zorg voor een goede decompressie tool en dat je de shimmetjes in de juiste volgorde houd...

Bij monteren poten eerst 1 monteren met de doorsteek, dan de andere erin. Wielbout erdoor en doorsteek van 2e poot zo aanpassen dat bout makkelijk gaat (poten zijn zelden gelijke lang).

Bouten kroonplaat 20nm, bouten t-stuk 15nm

Allereerst Arnold bedankt voor je tips!!
Ik krijg gelukkig hulp van iemand die een hoop ervaring heeft met motoren, en ook voorforken. (Kawa specifiek weet ik niet)
Honda 400 V4 - Straatracers <deze man gaat mij helpen. Iemand die erg secuur werkt.
 
Waaw ,😎 echt prachtig ook , zoon 2016 is bokgeile , en zeker in het groen .

Ik had die carbon kuipdelen ook al weken hier liggen , en ben er vanmiddag toch ook maar eens aan begonnen .
Deze komen uit Duitsland en de pasvorm kan net door de beugel .
Gelijk valblokken , en een zx10r radiator cover gemonteerd .
Bekijk bijlage 1344803Bekijk bijlage 1344804Bekijk bijlage 1344805
Netjes is dat een andere seatcover of een ander (gel?) zadel voor meer comfort?
Op korte stukje dat ik gereden heb kan ik nog niets zeggen over comfort haha maar de 2004 heeft iig een lekker breed/zacht zadel ivm 2016.
Volgend weekend staat de 10 normaal thuis kan ik ook beginnen knutselen lol
 
Netjes is dat een andere seatcover of een ander (gel?) zadel voor meer comfort?
Op korte stukje dat ik gereden heb kan ik nog niets zeggen over comfort haha maar de 2004 heeft iig een lekker breed/zacht zadel ivm 2016.
Volgend weekend staat de 10 normaal thuis kan ik ook beginnen knutselen lol

Dit is een gel zadel idd voor meer comfort , da's zeker nodig met die buitenlandse moto GP ritten die ik maak , doe dan zelfs onder me pak nog een fietsbroek onder voor nog meer comfort .

De zithouding van de 2016 vind ik zelf best extreem : zo ie zo in vergelijking met een 2016 Yamaha R1 , de steunen bijvoorbeeld zitten een heel stuk hoger als zoon R1 of 2004 zx10r .
Heb daarom voor zoon lightech remschakelset gekozen , maar op de laatste stand zit ik met me lange benen nog best wel opgetrokken .

Verwacht wel dat er met je 2004 weinig meer gereden wordt als je je 2016 thuis hebt staan 😊
 
Waaw ,😎 echt prachtig ook , zoon 2016 is bokgeile , en zeker in het groen .

Ik had die carbon kuipdelen ook al weken hier liggen , en ben er vanmiddag toch ook maar eens aan begonnen .
Deze komen uit Duitsland en de pasvorm kan net door de beugel .
Gelijk valblokken , en een zx10r radiator cover gemonteerd .
Bekijk bijlage 1344803Bekijk bijlage 1344804Bekijk bijlage 1344805

Mooi dat carbon; een deel van mijn carbon komt uit Engeland (carbon king), de rest uit Canada (motocomposites).

Ik vind de ZX niet extremer zitten dan de R1; die voelde wat smaller en hoger aan. De ZX doet me meer aan mijn oude GSX-R denken.
 
Ik heb vorige week zaterdag nog een ritje gereden met de 2004 en moet zeggen ik rijd er nog heel erg graag mee!
Rijd wel anders dan een 2016 zo is de bediening van koppeling en schakelen veel zwaarder is het rijwielgedeelte wat nerveuzer maar vind het gwn een leuke uitdagende motor die toch nog vrij comfortabel is kwa zithouding enz.
Ik vond de voetsteunen op de nieuwe ook vrij hoog als die lightech voetsteunen nog te hoog zijnkun je nog dit doen...
LighTech Universal Footpeg Plates Pair - Lower Rise
 
Mooi dat carbon; een deel van mijn carbon komt uit Engeland (carbon king), de rest uit Canada (motocomposites).

Ik vind de ZX niet extremer zitten dan de R1; die voelde wat smaller en hoger aan. De ZX doet me meer aan mijn oude GSX-R denken.

Misschien is het dat wel ja ( smaller en hoger )
Hoger waardoor de beenhoek iets of wat comfortabeler is denk
 
Terug
Bovenaan Onderaan