ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

De sensoren zijn hetzelfde, zijn inderdaad die ringen op de wielen.
Ik lees online dat alleen het verwijderen van de zekering(en) van de ABS afdoende zou moeten zijn, of je kan een soort 'race-dongle' krijgen bij Kawasaki.
Maar die zekering is niet drie kilo. :+ :+
 
Jaaaa ik dacht, die MTF is natuurlijk helemaal niet technisch.
Ik moet zijn handje maar vast gaan houden in Singapore. :+ :+ ;)
_O- Nee joh... totááál niet technisch O-)
(deze week kan ik nog lekker even genieten van het Neêrlandsche weer, volgende week weer die kant op :+ )
 
Oh ja - trouwens... Iemand interesse in een R&G kentekenplaat houder voor een 04/05? Eventueel tegen kleine meerprijs mooie LED knippers?

Gelukkig hebben we de foto's nog...
a7f44ed94ac8dcefcd082b046ca46f0f

29ec48eb8da5d63a932763ceaf6a3a2b
 
_O- Nee joh... totááál niet technisch O-)
(deze week kan ik nog lekker even genieten van het Neêrlandsche weer, volgende week weer die kant op :+ )
Ik dacht al zoiets. Even Nederlandschen.

Drie truien aan zeker? :+

Het stalen ros ook nog aandacht gegeven? 8-)

MTFDarkEagle.jpg
 
Ik dacht al zoiets. Even Nederlandschen.

Drie truien aan zeker? :+

Het stalen ros ook nog aandacht gegeven? 8-)

Bekijk bijlage 1346702
Hé dat ben ik :+

Temperatuur verschil is wel een dingetje ja _O-
Normaal hier op kantoor heb ik altijd een t-shirt aan, maar nu toch ook wel een trui aan :P :+

Het stalen ros zeker wat aandacht gegeven :Y
Keerringen van de rem klauwen vervangen, regenlicht geïnstalleerd met schakelaar op 't stuur en hele bups schoon gemaakt enzo.
Van het voorjaar nieuwe remblokjes erin, nieuwe olie+filter, nieuwe radiateur en dan afbouwen en afpoetsen, zodat het in april weer kan *O*
 
Hé dat ben ik :+
Zoek de verschillen met de originele foto. Dit is een spelletje. :+
Temperatuur verschil is wel een dingetje ja _O-
Normaal hier op kantoor heb ik altijd een t-shirt aan, maar nu toch ook wel een trui aan :P :+
En straks weer andersom. _O-
Het stalen ros zeker wat aandacht gegeven :Y
Keerringen van de rem klauwen vervangen, regenlicht geïnstalleerd met schakelaar op 't stuur en hele bups schoon gemaakt enzo.
Van het voorjaar nieuwe remblokjes erin, nieuwe olie+filter, nieuwe radiateur en dan afbouwen en afpoetsen, zodat het in april weer kan *O*
Niet te weinig. :9

Ook nog gereden?
 
Ok van die race dongle heb ik al gelezen dat je wel een foutmelding krijgt op dash en is not for road use :z:+

3kg kwijtraken klinkt wel goed want een lichte motor is het niet maar als ik die abs delete doe en nog wat meer mods zijn er toch al 13-14 kg af})

De 2004 weegt standaard 10 kg minder dan 2016+ enerzijds door emissie rommel zware katalysator en al die elektronica en abs weegt ook wel wat.
 
Ok van die race dongle heb ik al gelezen dat je wel een foutmelding krijgt op dash en is not for road use :z:+

3kg kwijtraken klinkt wel goed want een lichte motor is het niet maar als ik die abs delete doe en nog wat meer mods zijn er toch al 13-14 kg af})

De 2004 weegt standaard 10 kg minder dan 2016+ enerzijds door emissie rommel zware katalysator en al die elektronica en abs weegt ook wel wat.


Ga je ook telkens voor een tientje tanken ?? scheelt ook gewicht :P
 
Ga je ook telkens voor een tientje tanken ?? scheelt ook gewicht :P
Voor een sessie op Assen inderdaad 5-7 liter erin. :Y
Op CPZ wel eens zonder benzine gestaan, hadden ze zonder overleg de sessie met tien minuten verlengd. _O-
Dat leverde overigens ook een aantal valpartijen op wegens vermoeide rijders, dus met die ervaring doen ze dat nu niet meer. :')
 
Zoek de verschillen met de originele foto. Dit is een spelletje. :+
_O- Het fotootje is wel iets opgepimpt inderdaad *O* tijd over ofzo? :+
En straks weer andersom. _O-
Yep _O- Dat wordt nog wat :X
Niet te weinig. :9

Ook nog gereden?
Lekker bezig blijven :) Wel erg gemist om aan de motor(en) te prutsen, dus maar een klein beetje ingehaald :)
Nee niet gereden. Met deze temperatuur en nattigheid ook niet echt behoefte aan gehad :P
Ja, nou ja, eigenlijk wel natuurlijk, maar de behoefte was kleiner dan de wil dit keer :+ O-)
 
Voor een sessie op Assen inderdaad 5-7 liter erin. :Y
Op CPZ wel eens zonder benzine gestaan, hadden ze zonder overleg de sessie met tien minuten verlengd. _O-
Dat leverde overigens ook een aantal valpartijen op wegens vermoeide rijders, dus met die ervaring doen ze dat nu niet meer. :')

Ik durf dat niet zo goed op de 1 of andere manier, rij heen ( 35km) en doe 2 sessies en ga tanken.. gaat dan rond de 10 liter in.
Toch durf ik geen 5 liter per sessie aan te houden met mn oude carb fiets ( zx9r )
Wel durf ik er dan 10 liter in te gooien en weer 2 sessies te draaien 😂

Wat betreft de verlengde sessies snap ik dat dan weer wel, als ik al zie hoe sommige mensen met eten/drinken/rust/temp omgaan vind ik dat 20 min voor sommige al veel is 🙈

Trouwens vorig jaar zelf voor het eerst met circuitschool.nl gereden.. 6 x 20 min ipv de gebruikelijke 5.. en dat bij ruim 30 graden..

Heb nog nooit zoveel klappers gezien in 1 middag 😑
 
tijd over ofzo? :+
Vanaf 20 februari hoop ik stappen te kunnen maken. ;)

Rijden staat bij mij persoonlijk toch boven klussen. Maar wel erg lekker om het goede werk te lezen. :9

Hier vorige week een toertochtje gedaan met een motormaatje.
Hoe kouder hoe droger. *O* Maar ik ben geacclimatiseerd. ;)

Zaterdag een motor voor iemand anders ophalen in Groningen. En dan richting Zeeland brengen. :]
Ik durf dat niet zo goed op de 1 of andere manier, rij heen ( 35km) en doe 2 sessies en ga tanken.. gaat dan rond de 10 liter in.
Toch durf ik geen 5 liter per sessie aan te houden met mn oude carb fiets ( zx9r )
Wel durf ik er dan 10 liter in te gooien en weer 2 sessies te draaien 😂
Ik spreek ook alleen maar uit het verleden.
Als het dan heel goed ging, dan was het verbruik soms wel bijna twee liter per sessie hoger. _O-
Nu met een vlotter in de tank is het wel beter te monitoren.
Wat betreft de verlengde sessies snap ik dat dan weer wel, als ik al zie hoe sommige mensen met eten/drinken/rust/temp omgaan vind ik dat 20 min voor sommige al veel is 🙈

Trouwens vorig jaar zelf voor het eerst met circuitschool.nl gereden.. 6 x 20 min ipv de gebruikelijke 5.. en dat bij ruim 30 graden..

Heb nog nooit zoveel klappers gezien in 1 middag 😑
Zonde van de dag en tijd. :Y
 
Voor een sessie op Assen inderdaad 5-7 liter erin. :Y
:Y Yep... Na elke sessie gaat er bij mij ~6 liter in. Maar heb dan ook nog minstens 5 liter erin zitten (reserve lampje gaat bij 5L branden).
Wil eigenlijk nog een soort pijlstok maken, zodat ik precies kan zien hoeveel liter er (nog) in zit.
Heb transparante benzine slang ervoor liggen, binnenkort maar eens aan prutsen :)
Op CPZ wel eens zonder benzine gestaan, hadden ze zonder overleg de sessie met tien minuten verlengd. _O-
Dat leverde overigens ook een aantal valpartijen op wegens vermoeide rijders, dus met die ervaring doen ze dat nu niet meer. :')
WTF... Zonder overleg sessie met de helft langer maken? Dat is wel slecht... :X
 
:Y Yep... Na elke sessie gaat er bij mij ~6 liter in. Maar heb dan ook nog minstens 5 liter erin zitten (reserve lampje gaat bij 5L branden).
Wil eigenlijk nog een soort pijlstok maken, zodat ik precies kan zien hoeveel liter er (nog) in zit.
Heb transparante benzine slang ervoor liggen, binnenkort maar eens aan prutsen :)
Op mijn oude werk hadden ze een digitale peilstok gemaakt met reed switches. Stalen kogeltje als drijver. :)
WTF... Zonder overleg sessie met de helft langer maken? Dat is wel slecht... :X
Ja, het was een spontaan idee van de MAC Zandvoort.
Tijdens de sessie hielden ze ruim tijd over en hebben die dus met onderling overleg direct verlengd.
Ik hoorde het pas weken later. Maar het verklaarde wel mijn benzinetekort en de drie (of meer) valpartijen de laatste minuten. :Y
Van iemand anders vernam ik dat het een chaos was voor de mensen op de baan.
Het wordt niet altijd gewaardeerd als je iets gewoon goed bedoeld. _O-
 
Ga je ook telkens voor een tientje tanken ?? scheelt ook gewicht :P
Nope op straat gooi ik em gwn vol haha.
Op circuitmotor nooit vol als men lampje op het einde van de sessie niet brand om te tanken is het teveel haha weet ondertussen uit ervaring hoeveel benzine nodig is voor 15-20 minuten...
Al verbruik je op assen vb wel bijna de helft meer dan mettet. Mettet tussen de 3-4 L assen 5-6
Maakt echt wel duidelijk voelbaar verschil een volle of bijna lege tank maar op straat geen zin om elke 50 km te tanken haha.
 
Nope op straat gooi ik em gwn vol haha.
Op circuitmotor nooit vol als men lampje op het einde van de sessie niet brand om te tanken is het teveel haha weet ondertussen uit ervaring hoeveel benzine nodig is voor 15-20 minuten...
Al verbruik je op assen vb wel bijna de helft meer dan mettet. Mettet tussen de 3-4 L assen 5-6
Maakt echt wel duidelijk voelbaar verschil een volle of bijna lege tank maar op straat geen zin om elke 50 km te tanken haha.

Ik ga komend seizoen zeker eens proberen met een litertje of 6, als hij toch leeg gaat heb ik alsnog een reserve stand :)
Mettet is toch ook maar een baantje van nog geen minuut ? Assen is voor de meesten toch bijna 2 minuten of meer.


Nu het toch over het circuitgebeuren gaat ; ik rij vaak eind van 2de sessie of 3de sessie mn beste tijden, 2de sessie is de tank het minst gevuld, sessie 3 zit ie gewoon weer 10 liter voller. toch rijd ik in de 2de of 3de sessie de beste tijden.
Zijnn er mensen die hier een verklaring voor hebben ? of die dit zelf ook hebben
Dat de 1ste en 5de sessie niet het snelst zijn is verklaarbaar, ik doe dan namelijk altijd rustiger aan.

mijn "ervaring "
Afgelopen jaar 3 dagen gereden, jaar ervoor 3 x , jaar daarvoor 2 x getimed en 2 x begeleid.
elke keer gebeurd dus hetzelfde, ik vind het niet erg.. wel interressant
 
ZXRH88
Antwoord op je vraag waarom dat zo is; kan ik je niet geven. Maar ik ben zelf afgelopen jaar voor het eerst het circuit op gegaan.
Ik denk persoonlijk dat alles meespeelt; mens en machine. Dus als jij net het circuit op gaan moet jij eerst wennen aan het rijden. Of hoe ik dat ook maar uit moet leggen.

Sessie 2 ben je al wat meer gewend en warmer. Staat je motor er beter voor want warm, denk ik? Don't know.
Sessie 3 kan je vlammen.
Sessie 4 word je moe en sessie 5 ben je best moe.

mbt tankinhoud; don't know. Ik vlamde gewoon m'n tank ergens halverwege de dag vol omdat ik bang was zonder benzine te komen zitten. : - )

Tsja dit is het korte antwoord. Het uitgebreide antwoord typ ik wel een keer als ik er zin in heb. Ik weet ook niet alles natuurlijk. O-) Wanneer ga je dit jaar? Ik heb in de planning dat ik met Trackdays4all een dag ga rijden @ Assen.
 
Persoonlijk: (1 circuitdag twee jaar geleden, jaren geleden iets vaker @groep snel)

De motor is van ondergeschikt belang, op elke motor rij ik ongeveer dezelfde matige tijden de laatste zes jaar. _O-
Voorheen ging het beter.

Sessie twee scheelt hier ongeveer acht seconden met de eerste sessie. :P
Sessie drie is het vertrouwen en de motoriek helemaal op peil. :9~
Tien liter extra in de tank is dan ondergeschikt. Gooien en smijten met dat ding. Daar is'ie voor. Maximum attack.

In de vierde sessie valt het tegen om door te pakken. Toch meer oefenen. Het plafond is bereikt. ;)
De vijfde sessie ben ik altijd blij er weer zonder schade doorheen gekomen te zijn.
Dat besef is de eerste vier sessies nog niet aanwezig.

Aan de conditie mag het niet liggen. Stukje veiligheid.
Ben er acht jaar geleden speciaal voor gaan duurtrainen - hardlopen. :)

Dit jaar wil ik er meer gaan doen. In ieder geval standaard al +/-7 keer bij de MAC Zandvoort vrijrijden.
 
Laatst bewerkt:
ZXRH88
Antwoord op je vraag waarom dat zo is; kan ik je niet geven. Maar ik ben zelf afgelopen jaar voor het eerst het circuit op gegaan.
Ik denk persoonlijk dat alles meespeelt; mens en machine. Dus als jij net het circuit op gaan moet jij eerst wennen aan het rijden. Of hoe ik dat ook maar uit moet leggen.

Sessie 2 ben je al wat meer gewend en warmer. Staat je motor er beter voor want warm, denk ik? Don't know.
Sessie 3 kan je vlammen.
Sessie 4 word je moe en sessie 5 ben je best moe.

mbt tankinhoud; don't know. Ik vlamde gewoon m'n tank ergens halverwege de dag vol omdat ik bang was zonder benzine te komen zitten. : - )

Tsja dit is het korte antwoord. Het uitgebreide antwoord typ ik wel een keer als ik er zin in heb. Ik weet ook niet alles natuurlijk. O-) Wanneer ga je dit jaar? Ik heb in de planning dat ik met Trackdays4all een dag ga rijden @ Assen.

Hahha eerlijke top reactie en ben wel benieuwd wat bij jou dan het uitgebreide antwoord is 🤣

Dit jaar hebben we eind mei op de planning bij circuitschool en half augustus ( 14de ?? ) crt ( eerste keer crt, wat een k*t site en gemartel on je daar in te schrijven, ligt aan nieuwe pagina oid maar alsnog.. )

Trackdays4all kwam ik dit jaar niet mee weg qua data maar woon relatief dichtbij assen dus toer af en toe die kant eens uit ;)

Persoonlijk: (1 circuitdag twee jaar geleden, jaren geleden iets vaker @groep snel)

De motor is van ondergeschikt belang, op elke motor rij ik ongeveer dezelfde matige tijden de laatste zes jaar. _O-
Voorheen ging het beter.

Sessie twee scheelt hier ongeveer acht seconden met de eerste sessie. :P
Sessie drie is het vertrouwen en de motoriek helemaal op peil. :9~
Tien liter extra in de tank is dan ondergeschikt. Gooien en smijten met dat ding. Daar is'ie voor. Maximum attack.

In de vierde sessie valt het tegen om door te pakken. Toch meer oefenen. Het plafond is bereikt. ;)
De vijfde sessie ben ik altijd blij er weer zonder schade doorheen gekomen te zijn.
Dat besef is de eerste vier sessies nog niet aanwezig.

Aan de conditie mag het niet liggen. Stukje veiligheid.
Ben er acht jaar geleden speciaal voor gaan duurtrainen - hardlopen. :)

Dit jaar wil ik er meer gaan doen. In ieder geval standaard al +/-7 keer bij de MAC Zandvoort vrijrijden.


Qua verloop en moeheid etc klopt het gewoon wat jij zegt. Ik heb iets minder verloop dan 8 seconden maar zit er toch wel 5 a 6 boven.
Conditie en voeding etc had ik altijd erg goed op peil, helaas door wat gezeik met mn lichaam ( schildklier, hart, slaapapneu etc) is dat het afgelopen jaar hard minder geworden.. Dit merkte ik ook op de circuitdagen omdat ik er liever na 5 a 6 rondjes al af ging dan de max tijd vol rijden.
Daardoor ontdekte ik ook het belang van voeding en vocht om mezelf weer te herstellen.. Moet er wel bij zeggen dat ik dit jaar alleen met 30+ graden op Assen heb gereden. Andere jaren met 20 tot 30 graden en wel topfit maar altijd een tijd zetten in s2 of s3 en nooit in 4 of 5.

Ook nog nooit gecrasht.. heeft er misschien ook wel mee te maken
 
Ik ga komend seizoen zeker eens proberen met een litertje of 6, als hij toch leeg gaat heb ik alsnog een reserve stand :)
Mettet is toch ook maar een baantje van nog geen minuut ? Assen is voor de meesten toch bijna 2 minuten of meer.


Nu het toch over het circuitgebeuren gaat ; ik rij vaak eind van 2de sessie of 3de sessie mn beste tijden, 2de sessie is de tank het minst gevuld, sessie 3 zit ie gewoon weer 10 liter voller. toch rijd ik in de 2de of 3de sessie de beste tijden.
Zijnn er mensen die hier een verklaring voor hebben ? of die dit zelf ook hebben
Dat de 1ste en 5de sessie niet het snelst zijn is verklaarbaar, ik doe dan namelijk altijd rustiger aan.

mijn "ervaring "
Afgelopen jaar 3 dagen gereden, jaar ervoor 3 x , jaar daarvoor 2 x getimed en 2 x begeleid.
elke keer gebeurd dus hetzelfde, ik vind het niet erg.. wel interressant
Mettet rijden de snelste piloten denk ik rond de 1.06 1.05 ;) ik rond de 1.11 en ben daarmee ook al bij de snellere rijders op een normale circuitdag 1.05-1.06 zijn gwn tijden waar wedstrijden mee gewonnen worden.
Maar is een baantje met veel trage techniscche stukken en de rechte stukken zijn minder lang op assen kun je langer voluit gaan op rechte stukken en heb je vb een versnelling meer nodig dan mettet dat scheelt in verbruik!

Ik rijd een dag of 8 per jaar en ik merk dat ik wat traag op gang kom zo heb ik op de eerste dag sneller last van kramp en rijd ik soms de volledige sessie niet uit heb ik op de laatste dagen veel minder of geen last van.
Maar ik rijd altijd wel het beste in de laatste of voorlaatste sessies meestal snelste tijd 1-2 rondes voor het afgevlagd word :)
Eerste sessie altijd de langzaamste bij mij maar heel veel scheelt het niet met de sessies erna is gwn altijd weer wat erin komen en ook de baan die meestal nog niet echt warm is de eerste sessie (9u smorgens) mss 2 seconden max 3 langzamer dan de sessies erna.

Mijn beste sessie op croix in september zat in het wiel van een nieuwe r1 haha kon soms men oude k5 gixxer er eens naast zetten maar geraakte er net niet voorbij ga volgend jaar proberen een 57 te halen (ook nog met k5)
Was een sessie van 15 minuten en heb 13 rondes na elkaar 58's gedraait was ik wel trots op haha
41719224_1889281371126895_9029385080107171840_n.jpg
 
De stabiliteit en constante tijden die jij rijd ben ik gewend van coureurs ;)
Heb je dit altijd gehad of is dat begonnen na enkele jaren circuitrijden?


Ik heb in 2 seizoenen mijn tijd op Assen kunnen veranderen van 2.36 naar 2.07, hoop dit jaar richting de 2.00 te gaan waarvan ik verwacht dat dat voor mij wel echt de max is op een oude zx9r straatfiets. Ik wil mezelf alleen niet teveel pushen.. moet leuk blijven en die fiets moet heel blijven als het kan.
 
De constante tijden heb ik altijd gehad enkel in het begin niet omdat dat in de langzamere groepen veel moeilijker is om constant te rijden door andere onvoorspelbare rijders waar je veel mee te maken hebt.

Nu rijd ik bijna 10 jaar circuit dus heb al wel wat dagjes gedaan ondertussen.
2 minuten assen op een zx9r is wel een sterke tijd denk ik maar idd niet teveel ineens willen stap voor stap je leert altijd wel weer bij maar die laatste secondjes gaan veel lastiger 😉
Ik wil ook altijd sneller en rijd met laptimer maar ik kijk bewust niet naar men tijden tijdens de sessie.
Alleen als er ineens een blauw lampje flikkert weet ik dat ik goed bezig en (snelste ronde haha).
 
Wat je zegt over de langzamere groepen klopt helemaal, afgelopen jaar zat ik vaak in groepjes van 2.05 -2.15 en dan heb je veel minder verschil dan in die groepen van 2.05 - 2.25.
En ik trek me ook niets meer van aan dat er mensen met slicks tussen staan.. heb het idee dat er veel zijn die hopen dat ze met slicks ineens wel hard rond gaan ofzo ?!

2.00 op Assen word toch vaak wel een beetje gezien als de grens voor een al wat oudere straatfiets zonder circuitaanpassingen, vandaar dat dit ook ca. mijn streven is.. word het 2.04 vind ik het ook prima.
Afgelopen jaar 2.07 gereden en had zeker nog meer in gezeten met de juiste db killer ( of zonder :) ) aangezien mijn vermogen enorm geknepen werd boven de 7500 rpm, ging nu gelijk op met een 600 terwijl ik daar normaal heel makkelijk bij weg rijd.
Ik heb zonder db killer op assen gereden en er was nooti iets aan de hand, afgelopen seizoen werd er bij beide organisaties vereist dat ik de db killer er in deed.. na 3 sessies even contact gezocht en het probleem uitgelegd, mocht op eigen risico de baan op zonder db killer maar dan wel met het risico dat je zwarte vlag krijgt.

Kreeg alleen die gloeiende killer er niet weer uit :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan