ZX10R deel 39 "The one Ninja to rule them all"

Wat je zegt over de langzamere groepen klopt helemaal, afgelopen jaar zat ik vaak in groepjes van 2.05 -2.15 en dan heb je veel minder verschil dan in die groepen van 2.05 - 2.25.
En ik trek me ook niets meer van aan dat er mensen met slicks tussen staan.. heb het idee dat er veel zijn die hopen dat ze met slicks ineens wel hard rond gaan ofzo ?!
Tja... Slicks... Blijft een dingetje natuurlijk. Op rosso 3 banden is het mogelijk om -ruim- onder de 1:50 te rijden.
Wat wél zo is, is dat het tussen de oren uitmaakt. Ik rijd op slicks, maar ik snap ook wel dat ik daar LANG niet alles uit haal.
Ik heb een hele stapel gebruikte voor een mooi prijsje kunnen overnemen, dus ja...
Plus het is wel cool om met slicks te rijden :P
Kreeg alleen die gloeiende killer er niet weer uit :P
Schroefje eruit en dan even gas geven hielp ook niet? :+
 
Tja... Slicks... Blijft een dingetje natuurlijk. Op rosso 3 banden is het mogelijk om -ruim- onder de 1:50 te rijden.
Wat wél zo is, is dat het tussen de oren uitmaakt. Ik rijd op slicks, maar ik snap ook wel dat ik daar LANG niet alles uit haal.
Ik heb een hele stapel gebruikte voor een mooi prijsje kunnen overnemen, dus ja...
Plus het is wel cool om met slicks te rijden :P

Schroefje eruit en dan even gas geven hielp ook niet? :+

Slicks komen bij mij pas onder een circuitfiets ( wat de 9 misschien wel word als er een 10 is )
Maar ik heb het idee dat sommige mensen gewoon een oude r6 oid pakken en dan niet hard genoeg gaan ( naar eigen mening ) en dus slicks moeten ( want dan kan je harder :P ) en deze niet eens lekker kunnen benutten..
Ik rij de afgelopen 2 seizoenen op BT016R PRO, ik vind het een fijne band en word er ook niet door verrast etc.
Het stukje wat jij zegt over tussen de oren, daar zit denk ik een enorm stuk in !

HAhah ik had het schroefje uit de killer en heb flink gas gegeven en nog met een tang proberen er uit te trekken, hij ging er ook wel behoorlijk strak in moet ik zeggen want ik had hem nog lichtjes opgeschuurd zodat hij wat makkelijker paste.. ik denk dat door de extreme hitte de boel allemaal nog wat meer was gaan uitzetten want ik kreeg de killer er pas de volgende ochtend uit ( met moeite )

Komend seizoen dat ding er pas in op de baan, en er weer uit na de keuring ;)
 
Slicks komen bij mij pas onder een circuitfiets ( wat de 9 misschien wel word als er een 10 is )
Maar ik heb het idee dat sommige mensen gewoon een oude r6 oid pakken en dan niet hard genoeg gaan ( naar eigen mening ) en dus slicks moeten ( want dan kan je harder :P ) en deze niet eens lekker kunnen benutten..
Ik rij de afgelopen 2 seizoenen op BT016R PRO, ik vind het een fijne band en word er ook niet door verrast etc.
Het stukje wat jij zegt over tussen de oren, daar zit denk ik een enorm stuk in !

KNIP
Helemaal eens. Hoe vaak zie je niet mensen in de meest dure kleding lopen, bandenwarmers om de slicks, fiets van dik 20K en als ze dan eenmaal op de baan zijn ... -O-:Z:X. Gas geven doen ze niet of kunnen ze niet, in de weg rijden kunnen ze wel ;).
En let wel, ik gun echt iedereen zijn plezier en het idee dat ze Rossi, Marquez of weet ik veel wie zijn. Maar ik rij liever met de man/vrouw op een CB500 in een versleten racepak, vaak weten deze gasten wat echt rijden is.
 
Helemaal eens. Hoe vaak zie je niet mensen in de meest dure kleding lopen, bandenwarmers om de slicks, fiets van dik 20K en als ze dan eenmaal op de baan zijn ... -O-:Z:X. Gas geven doen ze niet of kunnen ze niet, in de weg rijden kunnen ze wel ;).
En let wel, ik gun echt iedereen zijn plezier en het idee dat ze Rossi, Marquez of weet ik veel wie zijn. Maar ik rij liever met de man/vrouw op een CB500 in een versleten racepak, vaak weten deze gasten wat echt rijden is.
:Y
Afgelopen seizoen een keer een Panigale V4 met Ducati pak + Arai/Ducati helm lekker buitenom in de bocht ingehaald :P
Voelde best goed :+
 
Klopt helemaal, zijn trouwens best veel mensen die het als competitie zien... niet onder willen doen voor een ander.
Heb afgelopen jaar echt keihard een al wat oudere man uitgelachen , in de eerste sessie was hij ingedeeld bij mn vriendin ( die het leuk vind om 1 x per jaar op het circuit te gaan met een er6n en rijd 2.30 op assen ) en gaf hij aan de begeleiding aan dat hij het niet leuk vond om bij beginners ( ze rijd al 8 jaar, 3 x circuit etc etc ) in te zitten en zeker niet bij meisjes ( zo zei hij het letterlijk )
Tijdens de eerste sessie is mn vriendin als laatste gestart, want ze zat best wel met die man zn gezeik, zodat ze niemand tot last was.. blijkbaar was die oude man ergens buiten de baan geraakt en zat hij ineens weer achter haar en ging hij bij het aanremmen steeds een beetje naast haar rijden, mn vriendin is hier niet van gediend en heeft hem dit even laten zien dmv een middelvingertje, in de paddock kwam hij verhaal halen want hij wou haar laten zien dat het allemaal sneller kon en dat het gevaarlijk was want ze remde te vroeg.
helaas was ik tijdens dat gesprek op de baan, anders had die man niet meer gereden die dag ( jaja, ik ben stoer.. en kom zeker voor mn vriendin op )

2de sessie ging hij bij het uitkomen van de strubben er lekker hard af en ik had het geluk dat ik dat zag, heb hem keihard uitgelachen en later nog ff opgezocht en verteld dat karma een bitch was :)

Normaal heb ik echt medelijden met iedereen die hem plat gooit maar als je denkt dat je de man bent en anderen de dag naar de kloten moet helpen dan hoop ik dat je motor er beter van af komt dan jij zelf
 
Absoluut.
Zo'n droeftoeter zou ik ook geen medelijden mee hebben.

Als het te langzaam gaat, ga dan na de sessie naar de instructeur/organisatie en meldt daar dat je naar een snelle(re) groep wilt.
Is vaak/altijd wel mogelijk.
Was ook op m'n eerste circuitdag ever. Toen nog op een VFR750. Schatte mezelf maar in bij de langzame groep van de beginners. Nou ja, m'n neus was na een rondje al leeg. Dus naar de organisatie en gevraagd of ik naar een snellere groep kon en was geen probleem. Toen prima vermaakt in een meer compatibele groep :) :]

Ik ben behoorlijk competitief, dus ik wil ook wel steeds harder en harder. Máár, ik probeer wel veilig te blijven (voor mezelf, maar ook net zo belangrijk voor de andere rijders) en realistisch.
Af en toe een reality check is wel eens handig. Als je met knie op de grond door de bocht gaat,helemaal Rossi-zijnde in je kop, buitenom voorbij wordt geknald door een "moto3" machine en die vervolgens met 3 bochten weer uit het zicht is verdwenen, wordt je wel even met je neus op de feiten gedrukt :+ (ja... ervaring... B| ).
En dan heb je nog de prestaties van Rossi en consorten. Een sessie van 20 minuten, doe ik 10 rondjes ben ik bek-af.
Die jongens doen 27 rondjes, 1:35.... Dáár wordt ik een portie stil van.
 
Ik ben behoorlijk competitief, dus ik wil ook wel steeds harder en harder. Máár, ik probeer wel veilig te blijven (voor mezelf, maar ook net zo belangrijk voor de andere rijders) en realistisch.
Af en toe een reality check is wel eens handig. Als je met knie op de grond door de bocht gaat,helemaal Rossi-zijnde in je kop, buitenom voorbij wordt geknald door een "moto3" machine en die vervolgens met 3 bochten weer uit het zicht is verdwenen, wordt je wel even met je neus op de feiten gedrukt :+ (ja... ervaring... B| ).
En dan heb je nog de prestaties van Rossi en consorten. Een sessie van 20 minuten, doe ik 10 rondjes ben ik bek-af.
Die jongens doen 27 rondjes, 1:35.... Dáár wordt ik een portie stil van.


Herkenbaar ! werd bij mandeveen duikersloot buitenom ingehaald door 13 jarige meneertje Veijer.. Meeuwenmeer parkeer je hem haast ala Rossi achterin maar de Ramshoek en GT nam hij gewoon veel en veel sneller.
 
Klopt helemaal, zijn trouwens best veel mensen die het als competitie zien... niet onder willen doen voor een ander.
Heb afgelopen jaar echt keihard een al wat oudere man uitgelachen , in de eerste sessie was hij ingedeeld bij mn vriendin ( die het leuk vind om 1 x per jaar op het circuit te gaan met een er6n en rijd 2.30 op assen ) en gaf hij aan de begeleiding aan dat hij het niet leuk vond om bij beginners ( ze rijd al 8 jaar, 3 x circuit etc etc ) in te zitten en zeker niet bij meisjes ( zo zei hij het letterlijk )
Tijdens de eerste sessie is mn vriendin als laatste gestart, want ze zat best wel met die man zn gezeik, zodat ze niemand tot last was.. blijkbaar was die oude man ergens buiten de baan geraakt en zat hij ineens weer achter haar en ging hij bij het aanremmen steeds een beetje naast haar rijden, mn vriendin is hier niet van gediend en heeft hem dit even laten zien dmv een middelvingertje, in de paddock kwam hij verhaal halen want hij wou haar laten zien dat het allemaal sneller kon en dat het gevaarlijk was want ze remde te vroeg.
helaas was ik tijdens dat gesprek op de baan, anders had die man niet meer gereden die dag ( jaja, ik ben stoer.. en kom zeker voor mn vriendin op )

2de sessie ging hij bij het uitkomen van de strubben er lekker hard af en ik had het geluk dat ik dat zag, heb hem keihard uitgelachen en later nog ff opgezocht en verteld dat karma een bitch was :)

Normaal heb ik echt medelijden met iedereen die hem plat gooit maar als je denkt dat je de man bent en anderen de dag naar de kloten moet helpen dan hoop ik dat je motor er beter van af komt dan jij zelf

Even reageren als instructeur zijnde van Racecracks;
Voortaan even met de instructeur overleggen dat zo'n mindset absoluut niet getoleerd mag worden, want iedereen wil gewoon een superdag hebben waarbij hij of zij lekker en ontspannen kan rijden en leren. Je hebt je handen al vol aan het goed lijnen rijden en opletten. Je wilt je gedachten dan ook niet hebben bij een testosteronbommetje die het voorwiel steeds laat zien. Iemand eraf zien gaan is nooit leuk en wens ik niemand toe (ook dit soort gasten niet), maar begrijp je reactie wel.
Kortom; je verstand gebruiken op en naast de baan zodat iedereen plezier heeft.

Aldus volgens deze (waarschijnlijk ook wat oudere man in jou ogen) motorfanaat.
 
Op de baan is inderdaad niets te winnen.
En als iemand eerder remt dan jij en je er bijna opknalt dan heb je een verkeerde lijn te pakken.
We gaan niet zo slipstreamen als bij de MotoGP. _O-

De rijder ervoor moet vooral op de baan letten. :P
De rijder er achter heeft de verantwoordelijkheid. :Y (Neem hem ook)
 
Even reageren als instructeur zijnde van Racecracks;
Voortaan even met de instructeur overleggen dat zo'n mindset absoluut niet getoleerd mag worden, want iedereen wil gewoon een superdag hebben waarbij hij of zij lekker en ontspannen kan rijden en leren. Je hebt je handen al vol aan het goed lijnen rijden en opletten. Je wilt je gedachten dan ook niet hebben bij een testosteronbommetje die het voorwiel steeds laat zien. Iemand eraf zien gaan is nooit leuk en wens ik niemand toe (ook dit soort gasten niet), maar begrijp je reactie wel.
Kortom; je verstand gebruiken op en naast de baan zodat iedereen plezier heeft.

Aldus volgens deze (waarschijnlijk ook wat oudere man in jou ogen) motorfanaat.

Vorig jaar wel met racecracks gereden maar dit akkefietje was bij een andere organisatie en is ook wel degelijk door beide gemeld, alleen werd er pas na de 2 de of 3de sessie aangepast zeiden ze.
Mn vriendin heeft iets vaker deze pech omdat ze gewoon weg in de langzaamste groep rijd ( soms 1 na langzaamste ) en daar ook veel nieuwkomers in geplaatst worden. Soms heeft ze geluk en komt er een speciale meiden groep.. blijer kunnen ze haar niet maken ! Misschien ook nog wel een dingetje om eens bij racecracks ( ferry, toch ? ) te bespreken ?!
 
Ik wil ook wel in de meidengroep rijden. :P
Snel gaan ze vaak niet, er zijn ook uitzonderingen (eigenaresse MSL misschien) die mij eruit knallen. :Y (En daar heb ik geen moeite mee, alleen maar respect)

Maar geweldig zoals ze er op en vaak ook naast zitten.
Goed één kant van de bil op het zadel en knietje aan de grond. (En slowmotion door de bocht)
Een lust voor het oog! :9~

Vertel mij welke vriendin bij wie hoort.
Dan zal ik die niet bekijken. :$
 
Ik wil ook wel in de meidengroep rijden. :P
Snel gaan ze vaak niet, er zijn ook uitzonderingen (eigenaresse MSL misschien) die mij eruit knallen. :Y (En daar heb ik geen moeite mee, alleen maar respect)

Maar geweldig zoals ze er op en vaak ook naast zitten.
Goed één kant van de bil op het zadel en knietje aan de grond. (En slowmotion door de bocht)
Een lust voor het oog! :9~

Vertel mij welke vriendin bij wie hoort.
Dan zal ik die niet bekijken. :$
Bij msl reed ze idd in een meidengroepje, was heel leuk om te zien :) en er zijn zeker wel dames bij die door rijden.

Ik zeg niks :p
 
Ook terug een beetje geknutseld luchtinlaat aangepast :P
49310555_2065840796804284_6444843094754983936_n.jpg
Dit is eruit klep die volgens mij alleen maar erin zit voor emisie dingen en minder db( vanaf 6500 blijft deze open)
50394926_2065840906804273_4726524776678424576_n.jpg
Resultaat na wat hakken knippen snijden dremelen en vijlen een veel grotere gladdere doorlaat voor lucht naar de airbox!
Op een testbank zal het niets uitmaken maar zal zeker wel wat doen in het echt op hogere snelheden (niet dat ik meer vermogen nodig heb maar meer is altijd beter :+)
49896246_2065840976804266_7255799221649932288_n.jpg
Heb voorlopig alles weer erop gemonteerd incl slangetjes pompje-elektr etc om geen foutmelding te krijgen maar als de ecu geflasht is kan dat ook allemaal weg!
Weer 200 gram lichter haha
 
Vorig jaar wel met racecracks gereden maar dit akkefietje was bij een andere organisatie en is ook wel degelijk door beide gemeld, alleen werd er pas na de 2 de of 3de sessie aangepast zeiden ze.
Mn vriendin heeft iets vaker deze pech omdat ze gewoon weg in de langzaamste groep rijd ( soms 1 na langzaamste ) en daar ook veel nieuwkomers in geplaatst worden. Soms heeft ze geluk en komt er een speciale meiden groep.. blijer kunnen ze haar niet maken ! Misschien ook nog wel een dingetje om eens bij racecracks ( ferry, toch ? ) te bespreken ?!

Goed idee, echter dan moet je wel allemaal beginner meiden hebben, want net zoals bij de heren zit er bij de meiden behoorlijk niveau verschil.
En idd, je gaat pas na sessie 2 of 3 wisselen omdat je dan als instructeur een beter beeld hebt.
En idd, dat is Ferry.
WIl je geen geouwehoer; boek dan een priveles bij ondergetekende ;-)
 
Ik wil ook wel in de meidengroep rijden. :P
Snel gaan ze vaak niet, er zijn ook uitzonderingen (eigenaresse MSL misschien) die mij eruit knallen. :Y (En daar heb ik geen moeite mee, alleen maar respect)

Maar geweldig zoals ze er op en vaak ook naast zitten.
Goed één kant van de bil op het zadel en knietje aan de grond. (En slowmotion door de bocht)
Een lust voor het oog! :9~

Vertel mij welke vriendin bij wie hoort.
Dan zal ik die niet bekijken. :$

Jolanda rijdt 1.43 op Assen.....
Die haalt mij buitenom in in de Supercup 1000 8)7
En er zijn nog wel een paar hoor, maar idd uitzonderingen.
 
Weet al over welke jolanda het gaat heb er eens een paar ronden (proberen) achter blijven op mettet.
Achteraf ging ik praten en zei ik ja het lukte net niet om je te volgen...
Zei ze ja ik was aan het wachten op iemand en dat het haar eerste keer was op mettet 8)7:+
Toen toonde ze haar rondetijd op laptimer ben vergeten hoe snel het was maar iig toch een redelijk verschil met mij ben toen maar weer weg gegaan mijn ego helemaal gekrenkt _O-
 
haha dan zal ik die niet bekijken en als je dat niet gelooft maak je ze wel wat anders wijs zeker :+
:W
Ik ben daar heel strikt in. :Y
Jolanda rijdt 1.43 op Assen.....
Die haalt mij buitenom in in de Supercup 1000 8)7
En er zijn nog wel een paar hoor, maar idd uitzonderingen.
Buitenom ingehaald worden door een Yamaha. Schande! :+ ;)

Jolanda van Westrenen.JPG


Gaaf hoor. :t

Ik heb op Cartagena een pitbox gedeeld met Nadieh Schoots.
Die kwam van school rollen in 2009 en zonder veel vooruitzichten in deze sport ging ze in 2010 'gewoon' 100% voor het racen. :}

29389205_1872258796119052_478221751949853961_n.jpg


Leuk verhaal van Nadieh over vrouwen in de motorsport:
Press — Nadieh Schoots Racing
 
Nu ik die foto zie besef ik dat ik me vergist heb lol was dus geen Jolanda maar wel Nadieh ik ben wat dement aan het worden was ook met die zx10r van hierboven op een event van circuitfun in 2017.
Ik reed toen iets van 1.13 in die tijd in 2018 wel grote vorderingen gemaakt op mettet 2x geweest en ruim 2 seconden van men pb van het jaar ervoor dacht dat Nadieh toen iets van 1.09 reed ofzo na een paar sessietjes!
 
Laatst bewerkt:
Nu ik die foto zie besef ik dat ik me vergist heb lol was dus geen Jolanda maar wel Nadieh ik ben wat dement aan het worden was ook met die zx10r van hierboven op een event van circuitfun in 2017.
Ik reed toen iets van 1.13 in die tijd in 2018 wel grote vorderingen gemaakt op mettet 2x geweest en ruim 2 seconden van men pb van het jaar ervoor dacht dat Nadieh toen iets van 1.09 reed ofzo na een paar sessietjes!
Als je even in haar biografie bekijkt dan zie je wel dat ze ook al achtjaar(!) een professionele rijder - rijdster is.
Ze heeft zelfs Superstock 1000 gereden in het BSB.
Die rijdt in een seizoen vaker op het circuit dan vele 'circuitrijders' hun hele leven. :}
 
Laatst bewerkt:
Als je even in haar biografiebe kijkt dan zie je wel dat ze ook al achtjaar(!) een professionele rijder - rijdster is.
Ze heeft zelfs Superstock 1000 gereden in het BSB.
Die rijdt in een seizoen vaker op het circuit dan vele 'circuitrijders' hun hele leven. :}
Ze reed afgelopen jaar in het IRRC volgens mij.
 
Goed idee, echter dan moet je wel allemaal beginner meiden hebben, want net zoals bij de heren zit er bij de meiden behoorlijk niveau verschil.
En idd, je gaat pas na sessie 2 of 3 wisselen omdat je dan als instructeur een beter beeld hebt.
En idd, dat is Ferry.
WIl je geen geouwehoer; boek dan een priveles bij ondergetekende ;-)


Volgens mij reden de dames toen 2.02 tot 2.40 ofzo ( snelste tijden waren de vrouwelijke instructeurs )
Was ggewoon goed overlegd of ze dat leuk vonden en dat het dan niet om de rondetijd zou gaan maar om de fun en het leren, mn vriendin heeft daar veel van geleerd en vertrouwen door opgedaan.
Moet erbij zeggen dat vooral die er6n van haar niet echt gemaakt is om veel harder te gaan, ding trekt de eerste 3 versnellingen leuk en daarna neemt het heel snel af.

Zodra ik over een circuit fiets beschik ga ik een prive training bij je boeken, mocht ik dit jaar nog bij een racecracks dag komen dan zal ik je proberen te vinden om even een handje te schudden
 
Volgens mij reden de dames toen 2.02 tot 2.40 ofzo ( snelste tijden waren de vrouwelijke instructeurs )
Was ggewoon goed overlegd of ze dat leuk vonden en dat het dan niet om de rondetijd zou gaan maar om de fun en het leren, mn vriendin heeft daar veel van geleerd en vertrouwen door opgedaan.
Moet erbij zeggen dat vooral die er6n van haar niet echt gemaakt is om veel harder te gaan, ding trekt de eerste 3 versnellingen leuk en daarna neemt het heel snel af.

Zodra ik over een circuit fiets beschik ga ik een prive training bij je boeken, mocht ik dit jaar nog bij een racecracks dag komen dan zal ik je proberen te vinden om even een handje te schudden

Erwin herken je wel.
Hoop kabaal en een bloedgeile motor.

Ik ben wat lastiger te herkennen. 😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan