ZX-12R topic " Deel 3 "

Status
Niet open voor verdere reacties.
sjeepp bedankt he dat je me nog even laat zien voor welke gear indicator ik NET te laat was met reageren. had mijn reactie op het forum gezet en zie jouw reactie net boven de mijne staan.... :N arghghgh haha veel plezier ermee - en als ik gisteren geen 75 euro aan onze vriendelijke vrienden van de politie had moeten betalen (doodlopende steeg - kon echt niet meer wegkomen! haha) had ik er ook 1 kunnen kopen :(

Sorry steve.
Moet maar zo denken, in de lucht ben jij me te snel af ;) ;)
Doodlopende steeg?? Als het nou een eenrichtingsweg was dan zou ik het nog snappen.
Dan kun je nog wegkomen.
Maar zo'n steegje heeft i.d.d. geen uitgang.
Jammer van die 75 piek, had je hem i.d.d van kunnen kopen en nog geld over gehad voor wat pilsjes.
Zal de volgende keer iets later reageren _O-
 
Ja, ik heb het gezien -
- k moet alleen wel zeggen dat ik mooiere huggers heb gezien. Er zijn toch meer sites neem ik aan ?

Ebay staan er genoeg, ook verschillende modellen, prijs valt dan ook wel mee.
 
Sorry steve.
Moet maar zo denken, in de lucht ben jij me te snel af ;) ;)
Doodlopende steeg?? Als het nou een eenrichtingsweg was dan zou ik het nog snappen.
Dan kun je nog wegkomen.
Maar zo'n steegje heeft i.d.d. geen uitgang.
Jammer van die 75 piek, had je hem i.d.d van kunnen kopen en nog geld over gehad voor wat pilsjes.
Zal de volgende keer iets later reageren _O-

ik reed rustig door een dorpje, en even verderop stond er een politiebusje. als ik had doorgereden zou hij precies achter me de weg opdraaien, dus ik sloeg 1 straat eerder af een woonwijkje in ivm mijn kenteken 8-) maarrrr ze verklaarden later dat ze me zijn gevold omdat ik verdacht afsloeg... ?!? huh OF ze zijn heel goed OF ze hebben gewoon iets tegen motoren :? maargoed reed dus stapvoets door een woonerf met spelende kinderen en links/rechts straatjes in totdat ik een doodlopende steeg indraaide. even omkeren en HALLO de politieeee -O- maarja met spelende kinderen op straat ga ik geen gasgeven, dus dan maar 75 euri voor mijn kenteken dingetje betalen (was alweer 3 jaar geleden dus mag wel weer haha :Y )

@ dino - komend weekend een ritje maken met de 12, zx-10 en GSX?

en al eens een ECHT gepimpt zx-10 gezien? twelve loudspeakers (1500W output), two iPods, a Sony PSP, flat screen TV w/DVD player, and a connection for an electric guitar.
full
 
waar heb je die van jouw vandaan (welk merk)

Geen flauw idee wat voor merk, kon hem toen kopen 2ehands op marktplaats, 50 euro, dus dat was geen geld, ook vond ik hem mooi, dus dat was meegenomen.

sinds kawaramon mij op ebay heeft gezet, zie ik allemaal mooie spullen voorbij komen, mooie huggers, undertails, uitlaten,enz, dus kijk er maar eens een keer, zal je zien dat je geld te kort komt.
 
Geen flauw idee wat voor merk, kon hem toen kopen 2ehands op marktplaats, 50 euro, dus dat was geen geld, ook vond ik hem mooi, dus dat was meegenomen.

sinds kawaramon mij op ebay heeft gezet, zie ik allemaal mooie spullen voorbij komen, mooie huggers, undertails, uitlaten,enz, dus kijk er maar eens een keer, zal je zien dat je geld te kort komt.

Goeie tip - ben alleen huiverig dat je sh*t krijgt toegestuurd...
 
@ dino - komend weekend een ritje maken met de 12, zx-10 en GSX?


[afbeelding]


He Steve...

Zaterdagmiddag zou kunnen, mits fatsoenlijke weer.
Ik moet 's (ochtends) wel nog een aantal klussen doen aan het huis.
Ik kan je wel ff bellen als ik op tijd klaar ben.

Zal ook ff bij Rob en Jeroen informeren.

Dino
 
hey zx-12r mannen! gisteravond ben ik een groene zx12-r tegengekomen en hij heeft een stukje met me meegereden. De zx-12r kwam vanaf Eerde en we reden onder de A50 door om op de A50 richting Nijmegen te gaan, de volgende afslag (zuid-willems vaart) gingen we er weer vanaf.
Iemand van hier, toevallig?
 
Laatst bewerkt:
hey zx-12r mannen! gisteravond ben ik een groene zx12-r tegengekomen en hij heeft een stukje met me meegereden. De zx-12r kwam vanaf Eerde en we reden onder de A50 door om op de A50 richting Nijmegen te gaan, de volgende afslag (zuid-willems vaart) gingen we er weer vanaf.
Iemand van hier, toevallig?


Niet ikke, rij een zwarte ;)

Vandaag even 2 nwe bandjes laten monteren.
De MPP 2CT. Goedendag zeg, lijkt wel of ik op een nieuwe 12 rij
Wat een verschil met mijn oude (zwabber) Dunlop Sportmax 's
Ik heb het gedaan omdat jullie zo tevreden erover spraken
Achter nu een 190 i.p.v. een 200. Het vallen en onstabiel gevoel in bochten is compleet weg.
Vertrouwen is met 1000% toegenomen. :Y
Ook voorvering wat stugger gezet. Kan nu zonder zorgen (en lekker volbepakt) op vakantie naar de Dolemieten.

Indien iemand ervaring heeft met een leuke en mooie (motorvriendelijke)
camping daar de buurt, hoor ik het graag.
 
Niet ikke, rij een zwarte ;)

Vandaag even 2 nwe bandjes laten monteren.
De MPP 2CT. Goedendag zeg, lijkt wel of ik op een nieuwe 12 rij
Wat een verschil met mijn oude (zwabber) Dunlop Sportmax 's
Ik heb het gedaan omdat jullie zo tevreden erover spraken
Achter nu een 190 i.p.v. een 200. Het vallen en onstabiel gevoel in bochten is compleet weg.
Vertrouwen is met 1000% toegenomen. :Y
Ook voorvering wat stugger gezet. Kan nu zonder zorgen (en lekker volbepakt) op vakantie naar de Dolemieten.

Indien iemand ervaring heeft met een leuke en mooie (motorvriendelijke)
camping daar de buurt, hoor ik het graag.

Ff 2 vraagjes

1) Waarom maakt 190 of 200 uit (ik neem aan dat je het over de dikte hebt van de achterband)
2) rij je dat stuk naar de dolomieten in 1 stuk (afgezien van tanken) of doe je daar meerdere dagen over
 
Laatst bewerkt:
hey zx-12r mannen! gisteravond ben ik een groene zx12-r tegengekomen en hij heeft een stukje met me meegereden. De zx-12r kwam vanaf Eerde en we reden onder de A50 door om op de A50 richting Nijmegen te gaan, de volgende afslag (zuid-willems vaart) gingen we er weer vanaf.
Iemand van hier, toevallig?

Nope, wel een groene ZX, maar ik was daar niet :N Eigenlijk heb ik die dag helemaal geen motor gereden B| Weer lekker druk geweest met andere zaken :z :z :z
 
Ff 2 vraagjes

1) Waarom maakt 190 of 200 uit (ik neem aan dat je het over de dikte hebt van de achterband)
2) rij je dat stuk naar de dolomieten in 1 stuk (afgezien van tanken) of doe je daar meerdere dagen over

Helaas ben ik niet een expert op banden gebied maar ik geloof dat een 190 een betere wegligging heeft in het bochten werk.
Ik kan in ieder geval duidelijk het verschil merken. Het vallen in de bocht en onstabiliteit die ik eerst wel voelde is nu geheel over.
Zal natuurlijk ook wel te maken hebben met slijtage en het wat oudere type band dat ik erop had liggen.
Maar dat gevoel van niet lekker door een bocht heen gaan, had ik al vanaf het begin.

Ritje naar de Dolomieten doen we lekker op het gemak in 2 dagen.
1e dag een km of 600 via de autobaan en 2e dag veel binnendoor.
Ben er zelf nog nooit geweest in die buurt maar het schijnt een Mekka te zijn voor motorrijders
 
Helaas ben ik niet een expert op banden gebied maar ik geloof dat een 190 een betere wegligging heeft in het bochten werk.
Ik kan in ieder geval duidelijk het verschil merken. Het vallen in de bocht en onstabiliteit die ik eerst wel voelde is nu geheel over.
Zal natuurlijk ook wel te maken hebben met slijtage en het wat oudere type band dat ik erop had liggen.
Maar dat gevoel van niet lekker door een bocht heen gaan, had ik al vanaf het begin.

Misschien het antwoord op een vraag die ik eens aan me zelf stelde waarom in de motogp die bandjes voor mn gevoel ook altijd zo "smal" zijn.

Ritje naar de Dolomieten doen we lekker op het gemak in 2 dagen.
1e dag een km of 600 via de autobaan en 2e dag veel binnendoor.
Ben er zelf nog nooit geweest in die buurt maar het schijnt een Mekka te zijn voor motorrijders

Stond volgens mij in de vorige kampioen ook een artikel over in. Lijkt me ook gaaf om een keer met de motor op vakantie te gaan - ben alleen bang dat vrouwlief en de kindertjes dat niet in dank zullen afnemen :(
 
Misschien het antwoord op een vraag die ik eens aan me zelf stelde waarom in de motogp die bandjes voor mn gevoel ook altijd zo "smal" zijn.Stond volgens mij in de vorige kampioen ook een artikel over in. Lijkt me ook gaaf om een keer met de motor op vakantie te gaan - ben alleen bang dat vrouwlief en de kindertjes dat niet in dank zullen afnemen :(

Heb helaas niet de kampioen.
Aangezien de kinderen bij ons deze zomer voor het eerst (werd tijd _O- _O- )
alleen op vakantie gaan hebben wij gelukkig het rijk voor ons eigen en kunnen we gaan en staan waar we willen.
 
Zo, de Max is verkocht! Nu kan ik me helemaal concentreren op de ZX12R :Y


ja ik snap het, je heb nou je echte motor vrienden gevonden en dan moet je kiezen, de max op de 12, zo even een traantje wegpinken want ik vind het nogal wat, dat je voor ons heb gekozen ;(

(veel plezier van het weekend :W )




_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
 
Heb helaas niet de kampioen.
Aangezien de kinderen bij ons deze zomer voor het eerst (werd tijd _O- _O- )
alleen op vakantie gaan hebben wij gelukkig het rijk voor ons eigen en kunnen we gaan en staan waar we willen.

lol. Die van mij zijn 1 en 3 dus ben bang dat ik nog ff moet wachten op dat moment - maar ik geloof dat ik ruim voor die tijd wel iets heb verzonnen. "Jongens, zouten jullie ff op naar opa en oma" _O- :W O-)
 
zo vandaag mijn motor op gehaald van een grote beurt, ik heb gezegt toen ik hem wegbracht, hij moet 100% zijn want ik moet er mee op vakantie,....... nou dat heb ik geweten de rekening was € 717,- incl de btw, maar daarvoor heb ik wel een nieuwe koppelingskabel gehad, 4 nieuwe bougies (a 25,- pst) kleppen gesteld, kleppendekselpakking vernieuwd (a 45,-) en alle vloeistoffen ververst.
En ze hebben hem echt helemaal nagelopen, alle bewegende delen waren gesmeerd,
zelfs me steppies.
Kost een beetje geld maar ik ben zeer tevreden en dat alles hebben ze 8 uur over gedaan.
En zelf nog een gratis leen motor mee gehad voor 2 dagen (of ze zijn het vergeten).

dus ik ben er helemaal weer klaar voor, dus kom maar op vakantie *O* *O* *O*

@sjeep dolemieten, zaten we ook over te denken maar het is frankrijk geworden, du vercors. dat is vanaf hier ook 1200 km rijden, maar ik heb er zin in en wij doen er ook 2 dagen over.
 
@sjeep dolemieten, zaten we ook over te denken maar het is frankrijk geworden, du vercors. dat is vanaf hier ook 1200 km rijden, maar ik heb er zin in en wij doen er ook 2 dagen over.

Du Vercors is een hele mooie omgeving, ben er een paar keer vlak in de buurt geweest.
Denk dat je het wel kunt vergelijken met Dolomieten, alleen is Du Vercors een stuk verder weg. We hebben maar een dag of 14 dus niet gek veel.
In principe zijn Dolomieten in 1 dag te rijden , maar dan moet je toch wel weinig stoppen.
En het rijden op zich is al een beetje vakantie.
Als je tijd genoeg hebt moet je voor Annecy eigenlijk al binnendoor rijden.
Een en al bergpassen en haarspeld bochten. Echt schitterend om met de motor te rijden
 
Du Vercors is een hele mooie omgeving, ben er een paar keer vlak in de buurt geweest.
Denk dat je het wel kunt vergelijken met Dolomieten, alleen is Du Vercors een stuk verder weg. We hebben maar een dag of 14 dus niet gek veel.
In principe zijn Dolomieten in 1 dag te rijden , maar dan moet je toch wel weinig stoppen.
En het rijden op zich is al een beetje vakantie.
Als je tijd genoeg hebt moet je voor Annecy eigenlijk al binnendoor rijden.
Een en al bergpassen en haarspeld bochten. Echt schitterend om met de motor te rijden


oke bedankt voor de tip, gaan we lekker binnendoor, wij hebben 3 weken vakantie maar gaan maar 2 weken met de motor weg, dus word voor ons ook flink door rijden.
Heb er wel heel veel zin in. :W
 
Ook deze jongenman, _O- is zijn lawson kwijt, vanavond is hij opgehaald, ;( moet wel even wennen, dat m`n groene gevaarte er niet meer is, toch wel een beetje een treurige dag zo.

Oke, ben er overheen, de nieuwe lawson is weer in de maak, nog vetter, nog groener, nog sneller. :Y

Dat is niet misselijk ramon zo`n service beurt, na de vakantie weer heen, na al die km`s
 
Ook deze jongenman, _O- is zijn lawson kwijt, vanavond is hij opgehaald, ;( moet wel even wennen, dat m`n groene gevaarte er niet meer is, toch wel een beetje een treurige dag zo.

Oke, ben er overheen, de nieuwe lawson is weer in de maak, nog vetter, nog groener, nog sneller. :Y

Dat is niet misselijk ramon zo`n service beurt, na de vakantie weer heen, na al die km`s


denk het wel, maar dan word het een kleine beurt dus klein prijsje _O-
 
Ik ben geen banden expert.

Maar ik wil wel wat recht zetten over een 200 en een 190 band.

Ik lees op dit forum en ook op andere dat een 190 makkelijker instuurt.
Dat is ook zo. Maar het verschil is miniem.

Ga je van een dunlop sportmax 200 naar een mpp 190 dan zul je zeker verschil merken.
Ga je van een mpp 200 naar een mpp 190 zul je een miniem verschil merken.
Op het cirquit zul je iets merken.

Wat veel meer van invloed is het type band waar je mee gaat rijden.

Een toerband bv. BT020 of Michelin road is rond.
Een sportband bv. Sportmax of Pilot sport is iets minder rond d.w.z. hij is iets platter aan de zijkant.

Een 208/208 of mpp is spits. d.w.z. aan de zijkant errug vlak.
Dat geeft meer weg kontakt bij hellings hoeken.
Een rensport is helemaal spits speciaal bedoelt voor het cirquit.

Een mpp heeft dus maar een klein stukkie rond en in de bocht valt ie als het ware om.
Dat merk je goed.
Nadeel is instabieliteit bij hoge snelheden rechtuit.
Daarom is er gekozen voor een bredere (200) band. Is er iets meer (rond) loopvlak wat stabiliteit geeft bij hoge snelheids lange bochten werk. En daar is de 12 nou juist zo geschikt voor.

Voor kort gooi en smijtwerk heb je eigenlijk een ZX6R nodig.

Ik ben net overgegaan van een Dunlop ST (200) Naar een Roadtec Z6 (190.)
En het verschil nagenoeg niet te merken.

Wat ik wel zie is dat ik met een 200 band ca. 1.5 cm schaamrand had. en met de 190 band 0.5 cm.

De band is smaller en bij de zelfde hellingshoek eerder op het einde van het loopvlak ben.

Waarom een Z6 ... Ik rij ca 12/15.000 per jaar, dat is dus een banden set per jaar.
Met een Mpp zou dat 2 tot 3 banden sets per jaar zijn.
Dan wordt het wel een dure hobby.

Dus geen appels met peren vergelijken.
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel een interessant verhaal. Kennelijk moet je dus je band kiezen adv je beoogde rijstijl.

En over die schaamranden - dat is toch hoe platter je gaat hoe minder je nog een glimmend stukje band aan de zijkant overhoud ?
 
Ik ben geen banden expert.

Maar ik wil wel wat recht zetten over een 200 en een 190 band.

Ik lees op dit forum en ook op andere dat een 190 makkelijker instuurt.
Dat is ook zo. Maar het verschil is miniem.

Ga je van een dunlop sportmax 200 naar een mpp 190 dan zul je zeker verschil merken.
Ga je van een mpp 200 naar een mpp 190 zul je een miniem verschil merken.
Op het cirquit zul je iets merken.

Wat veel meer van invloed is het type band waar je mee gaat rijden.

Een toerband bv. BT020 of Michelin road is rond.
Een sportband bv. Sportmax of Pilot sport is iets minder rond d.w.z. hij is iets platter aan de zijkant.

Een 208/208 of mpp is spits. d.w.z. aan de zijkant errug vlak.
Dat geeft meer weg kontakt bij hellings hoeken.
Een rensport is helemaal spits speciaal bedoelt voor het cirquit.

Een mpp heeft dus maar een klein stukkie rond en in de bocht valt ie als het ware om.
Dat merk je goed.
Nadeel is instabieliteit bij hoge snelheden rechtuit.
Daarom is er gekozen voor een bredere (200) band. Is er iets meer (rond) loopvlak wat stabiliteit geeft bij hoge snelheids lange bochten werk. En daar is de 12 nou juist zo geschikt voor.

Voor kort gooi en smijtwerk heb je eigenlijk een ZX6R nodig.

Ik ben net overgegaan van een Dunlop ST (200) Naar een Roadtec Z6 (190.)
En het verschil nagenoeg niet te merken.

Wat ik wel zie is dat ik met een 200 band ca. 1.5 cm schaamrand had. en met de 190 band 0.5 cm.

De band is smaller en bij de zelfde hellingshoek eerder op het einde van het loopvlak ben.

Waarom een Z6 ... Ik rij ca 12/15.000 per jaar, dat is dus een banden set per jaar.
Met een Mpp zou dat 2 tot 3 banden sets per jaar zijn.
Dan wordt het wel een dure hobby.

Dus geen appels met peren vergelijken.

In essentie ben ik het met je eens, maar:
MPP is niet leverbaar in 200, dus vergelijking tussen MPP200 en MPP190 wordt wat lastig.
Stabiliteit is met MPP rechtuit inderdaad wat minder, maar juist op hoge snelheid daardoor wendbaarder. Snelle uitwijkmanoeuvre gaat echt makkelijker.

MPP is inderdaad spits, waardoor er rechtuit rijdend weinig oppervlakte de weg raakt. Maar desondanks plakt MPP echt fenomenaal en veel beter dan de af fabriek band Dunlop 207/208 etc. Daarnaast sleten de MPP's (4500km/achterband) minder hard dan de Dunlop's (3000km/achterband).

Andere 200 banden dan de Dunlops heb ik nooit geprobeerd, want sinds de MPP's heb ik enorm vertrouwen in de banden gehad. Ook op het circuit gaven ze enorme grip en als ik bij het eind van de grip kwam kreeg ik goede feedback. Het stuurgedrag was heerlijk en rechtuit vond ik de stabiliteit nog steeds OK. Voor mij onder de 12 was het de perfecte band.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan