Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

ZX-12R topic " Deel 3 "

Status
Niet open voor verdere reacties.
Das 2x een 2002 model dus - logisch dat daar geen verschil in zit



nee het ging ook om de kleur, omdat in de beginpost de kleur van beide motoren niet het
zelfde lijken.


ps er staat ook nog een verse lime green uitvoering bij motorport eindhoven, alleen die vragen de hoofdprijs
 
Laatst bewerkt:
ps er staat ook nog een verse lime green uitvoering bij motorport eindhoven, alleen die vragen de hoofdprijs

Idd, das modeljaar 2003. Daar betaalde ik in 2004 (ook al overjarig) 15.000 voor, 13990 oftewel € 1.000 minder is weinig afschrijving voor die zaak in 3 jaar.
 
Idd, das modeljaar 2003. Daar betaalde ik in 2004 (ook al overjarig) 15.000 voor, 13990 oftewel € 1.000 minder is weinig afschrijving voor die zaak in 3 jaar.


en ik weet ook dat deze een hel tijd bij motoport uithoorn te koop heeft gestaan, dus hij
mag nou wel eens weg voor een scherp prijsje anders is het over een paar jaar een
collectors item. (en dan word ie weer meer waard)
 
Cool.

Zijn er dat iemand weet "rare" dingen bij een 2002 model ? die een 2003 of 2004 model niet hebben want die in Volkel begin ik wel interessant te vinden eigenlijk. Budget aanvullen naar 12000 is nog wel goed te praten bij vrouwlief misschien

Heey Shades, kun jij een keertje een praatje maken met mijn baas ?

Als jij je budget van 8.000 naar 12.000 omhoog kunt praten (dus 50% meer !), kun je dat vast ook met mijn salaris doen !!



Zo kun je hier snel vrienden maken zonder een ZX-12R te rijden ..
 

Lol.

"Waar een wil is is een weg"

Nee, zonder dollen. Spaar al enkele jaren en ik loop inmiddel wel tegen de 12000 maar dat houdt niet in dat ik het ook gelijk allemaal maar uit moet gaan geven. Mijn persoonlijke limiet was 8000 maar dat moest al heel snel naar de 9000. Die 3000 haal ik tzt wel ergens vandaag. Beter een nieuwe en een poosje droog brood eten dan een "oude" waarvan je niet weet wat je koopt. Er moet namelijk ook nog een alarm op ala spyball ofzo en een hugger.. Dan is ie pas echt af.
Stond ook nog een vette gamepc van 2000,-- op het verlanglijstje maar die is inmiddels geschrapt


Wordt depressief van het niet rijden... Al 4 jaar rijbewijs en nog geeneens 2500km rijervaring

Affijn wordt vervolgd dus.
 
Laatst bewerkt:

Ik zou het alarm maar schrappen. Bespaart je een hoop geld en ergernis. Er zijn genoeg verzekeringen waar een alarm niet verplicht is. Wel op de kleine lettertjes letten qua stalling en sloten en zo...
 
Heej - pas je een beetje op je woorden - zo maak je hier toch geen vrienden !
"Beter een nieuwe dan een oude .. blablabla"
Er zijn hier heel wat 12 piloten die happy zijn met hun "oude" 12 - waaronder ik.
(bouwjaar 2000 rules; geen begrenzing op 299 km/u)

Enne ... nog geen 2500 km rijervaring en gelijk een raket met 190 pk willen kopen ?
Oh boy ... klinkt erg bekend ...
Heb je een goede levensverzekering ?
 

Ahhh nee - zo bedoelde ik het absoluut niet te zeggen hoor een 12 is een 12 en dat telt maar de 2dehands prijzen vallen me gewoon tegen en over die 190 pk zou ik me maar geen zorgen maken. Ben allang geen 20 meer en ben ook niet echt van plan die 190pk eens even uit te proberen.

Jammer dat die gedacht bij je opkomt...
 
Laatst bewerkt:
huh die is bij 2002 - 2004 modellen toch gelijk gebleven of ben ik nou raar. Met het 2000 model is er inderdaad wel een heel verschil op te merken..

He hallo...

Het gaat weer hard met de boodschappen...
Ik denk dat het verschil tussen de modellen 2002-2006 niet zo veel uitmaken.
Vooral de overgang van de 1e naar de 2e serie modellen 2000-2001 en 2002-2006, daar zitten de grootste verschillen. De 12 is toen op meer dan 140 punten aangepakt. Meest duidelijk aan de buitenkant is de luchtinlaat en andere en betere spiegels
Doel was niet meer de pure topsnelheid (nadat er een herenakkoord was gesloten op een max. topsnelheid van 300km/uur), maar juist de handelbaarheid te vergroten.

Als je toch op je centen moet letten en je wil toch het nieuwe model, is een 2002 model een prima fiets. Heb 'm zelf ook.
Heb de mijne in maart '06 gekocht voor EUR 10k met net 12.000km op de teller, incl. 1 jaar volledige garantie.
Ik denk dat je die nu ook tegen moet kunnen komen.

Nog een leuk stukje text: http/www.motorcyclistonline.com/roadtests/2002_kawasaki_zx_12r/

Succes, Dino
 

als je even naleest wie er hier allemaal met je meedenkt over de aankoop van een ZX-12R, dan is dat niet zo slecht - of wel ?

Wees eerlijk; als je een motor met 100 pk hebt, wil je die ook voelen / ervaren.
Met 190 pk is het niet anders, maar wel risicovoller, en daarvan zijn hier al genoeg voorbeelden voorbij gekomen (helaas).

Dus - take it easy
 


Thx weer voor de info.
Ga vanavond die site ff bezoeken.

Wat me opvalt - en dat ligt waarschijnlijk aan mij opdat het me echt helemaal niet boeit - is dat die top van 300 en het vermogen van bijna 200pk er hier zo dik er op ligt. Die twee dingen boeien me totaal niet. Sinds jaar en dag is de 12 mn favoriet en ach, dat het een beest is zal me een worst wezen. Heb de laatste paar weken een aantal keer op deze fiets gereden en moet zeggen dat het vermogen goed te doseren is. Ik ben iemand van het lekker rijden en genieten maar. Mij zal je ook niet snel op de snelweg tegenkomen tenzij er van A naar B moet worden gereden.
 


Helemaal mee eens...

Topsnelheid en vermogen is voor veel (jonge?) rijders mooie kroegpraat en misschien wel compensatiedrang. Of sommige mensen willen gewoon het sterkste/snelste hebben wat er is. (hoef je de 12 ook al niet meer voor te kopen trouwens )

Ik heb tot dusver altijd gekocht wat ik zelf de mooiste motor vind, of dat nu een zware of een lichte fiets is. Ik rij nog altijd voor m'n eigen plezier, en ook uit een 600cc of 750cc haal ik (nog) niet alles, ben daar vrij realistisch in.
Heb de top van de 12 ook nog niet gehaald, maar weet wel dat het zeer verleidelijk is... dat komt dus nog wel...

Toen ik mijn eerste motor wilde kopen (ZXR750) werd dat ook door velen afgeraden. Heb erg geen seconde spijt van gehad... geweldige motor. Zo ook nu op de 12.

Gelukkig is de 12 met al z'n vermogen prima te sturen, alleen hou je koppie erbij, want het kan HEEL SNEL fout gaan. Van de andere kant, op een 250cc kun je jezelf ook heel erg dood rijden.

Mijn mening: koop wat je zelf mooi/leuk/fijn vindt. JIJ moet er op rijden. En iedere motor heeft z'n eigen fanclub... zelfs de Hayabusa. (sorry, kon het niet laten )

Groet, Dino
 

Hoi Zagetta,

Ted ZX12, die er ook bij was op 6 mei in Veenendaal (zwarte ZX12), wil ook graag mee naar het weekend in Cochem. Is echt een super gozer en ik zou het leuk vinden als hij mee zou kunnen gaan.

Groet,

Edwin
 
Niet jokken Dino - jij rijdt bijna altijd volgas.
even de grens over en - gaaaaan; 300 op de teller !

 


Ik ben juist heel dankbaar voor alle hulp Had wel hulp verwacht maar dit overdonderd me bijna .

Op den duur misschien wel maar for now niet echt. Ik wil eerst gewoon rijden, rijden en nog eens rijden. Het vermogen is lekker om vooral ook rustig te kunnen rijden (laag toerental) en dat hoef je bij een 600cc niet te proberen.



Klopt

Ik heb me zelf een keer met mn oude vertrouwde suz tsx (50cc -> 70cc) in de kreukels gereden. Vanaf dat moment ben ik me heeeeel anders gaan gedragen want ik reed nog niet eens 70 maar god wat een pijn en ellende
 

het grootste verschil tussen de 2000 en de 2002 en laterebouwjaren is dat de eerste seerie wat gifftiger reageeren op het gas.
de latere bouwjaren zijn [om het wat cru te zeggen]een beetje tammer gemaakt, dus wat vergeevingsgezinder te rijden.

 
@ Dino
Nou Dino met een ZX12 nog niet zijn top gehaald ??... daar moet dan als we naar Cochem gaan maar eens verandering in komen vind je niet!? Dan gaan we echt wel even flink in het rode gebied en die van mij is niet begrensd.
 
@ Dino
Nou Dino met een ZX12 nog niet zijn top gehaald ??... daar moet dan als we naar Cochem gaan maar eens verandering in komen vind je niet!? Dan gaan we echt wel even flink in het rode gebied en die van mij is niet begrensd.
Uhhh - effe wachten !!
Mijn motorblok is niet begrensd, maar de rijder / aerodynamica wel - nu de kuip eraf is.

Heb laatst ontdekt dat het voorwieltje van de naked 12R vanzelf gaat liften boven de 220-230. Leuk voor wheelies maar lastig om jullie bij te houden richting 300 ...

Geeft niet, ik rij wel achteraan om de gesmolten resten van jullie nylon zijtassen mee te nemen !
 
Heb ik gelukkig geen last meer van, mijn nieuwe hebben nu een
hittebeschermde onderkant,

Maar inderdaad zoals het al een paar keer is gezegd, je moet kopen wat jezelf mooi vind
En het beton kussen ligt helemaal aan jezelf en je rechterpols.
Wel je hoofd erbij houden en weten wat de motor onder je allemaal (aan) kan.
Denk dat de gemiddelde 12 rijder toch wel weet waar hij mee bezig is.
 


Helemaal mee eens. Al heb je met de 12 wel wat meer tijd nodig om aan te wennen. Het is geen allemans vriend, maar het is dan ook een Kawasaki en geen honda

Gewoon kopen die 12
 
Laatst bewerkt:

ik heb 2 jaar geleden ook al naar de 12 van Van sleeuwen in volkel gekeken. was alleen jammer dat er geen euro afging toendertijd... het is een model 2002 (kijk maar naar de grijze achterbrug = zwart vanaf 2003) maar hij verkoopt hem als 2004...
bij een gemiddelde bovag dealer heb je een jaar VOLLEDIGE garantie. Ik kocht de mijne bij goedhardt in bodegraven en de schijven/blokken en een achterband na een paar weken (haha hoe zou die slijtage nou komen :-) werden gewoon gratis vervangen.
Ik zou echt een bike kopen met 10.000 km + grote beurt en 1 jaar garantie... voor 3000 euro minder! dan maar een "oude".
En zoals al genoemd een spyball was een paar jaar geleden nog nodig voor de verzekering van dat soort motoren, maar tegenwoordig als je bij de benzinepomp staat met een volle accu, volle tank en nieuwe batterij in de ab van de spyball en hij zegt KLIK KLIK in plaats van 190 paarden die tot leven komen : BEETJE JAMMER! spybaal is het dan.

voordat het echt een lang verhaal word over max PK's en 300 km/u (en JA sommige mensen hebben dat nodig minimaal 1x per week haha) het is gewoon een lekker fiets om mee te sturen - heb er nog nooit door iemand die er echt op gereden heeft een slecht woord over gehoord. wel van mensen die alleen op een 600 supersport hebben gereden en vervolgens beweren dat de 12 een log apparaat is - omdat ze dat denken. tja...

www.bikenet.nl en dan motormarkt zx-12r intikken en er staan er 24 te koop. 1 uit 2004 (ja ECHT uit 2004) incl radiale remklauwen, zilver 10.500 km voor E 9999,- inpakken en een mooie strik eromheen want het is een cadeautje!
anders wil ik mijn km teller wel even terug draaien want ik heb al een zwart/goude met hugger en spyball en hij heeft lekker altijd binnen in de garage gestaan en is bereden door een oud omaatje

ik zou zeggen shades - halen dat beest, join the club en tot ziens in cochem jeetje wat een lang verhaal
 
Hoi Zagetta,

Ted ZX12, die er ook bij was op 6 mei in Veenendaal (zwarte ZX12), wil ook graag mee naar het weekend in Cochem. Is echt een super gozer en ik zou het leuk vinden als hij mee zou kunnen gaan.

Groet,

Edwin

Ik zet hem erbij, we zien tegen die tijd wel of er genoeg plaatsen zijn en anders zoeken we die.

Zagetta
 

Zow - inderdaad een lang verhaal -

Spyball werd mij ook al afgeraden maar alarm is toch wel slim lijkt me of is een goed slot beter?

Over die fiets in volkol - praten kan altijd denk ik. Ik neem aan ze daar zelf ook wel weten dat het een 2002 model is en geen 2004

Die fiets moet zwart/goud zijn. Die zilveren laat ik dus lekker staan.. Ik heb nog zitten denk aan die metallic rood maar daar zou ik vast spijt van gaan krijgen - net als die matzwarte blackbird die ik bijna had gekocht. Dan maar wachten..

(Euh - wat zijn radiale remklauwen en wat is het voordeel tov "gewone")
 


Ik heb een datatool 4 alarm werkt perfect nog nooit een probleem meegehad en voor de kenners hier "De Al Quaida fiets"

Radiale remmen remmen beter bij extreem gebruik lees circuit gebruik, voor de normale gebruiker zal er weinig verschil zijn. Laatst een VRO cursus gedaan en daar remde ik alle nieuwe fietsen met en zonder abs er gewoon uit. Is meer een kwestie van "hoe hard durf je te remmen".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.