Youtube Motor filmpjes topic

Zelf vind ik aan de helm veel fijner kijken dan aan de motor. Voelt wat natuurlijker.
Daarbij kijk ik zelf meer Enduro/Off-road gerelateerd. Dan wordt het al snel een stuiterbal.

Absoluut geen editor zelf, maar dit is een beetje het verschil:
 
@Decibel95 qua video-editing:
Ik ben zelf groot fan van Da Vinci Resolve, in de eerste plaats omdat het een professioneel pakket is, wat in de gratis versie al enorm compleet is. Daarnaast hebben ze geweldig traingsmateriaal. Inclusief oefenmateriaal (en onderaan de pagina, bij de boeken, zitten nog meer oefenopdrachten). Zeker de moeite waard om eens in te duiken. Zelfs als je andere software gebruikt, denk iik dat je er een hoop tips uit kunt halen.
 
@Decibel95 qua video-editing:
Ik ben zelf groot fan van Da Vinci Resolve, in de eerste plaats omdat het een professioneel pakket is, wat in de gratis versie al enorm compleet is. Daarnaast hebben ze geweldig traingsmateriaal. Inclusief oefenmateriaal (en onderaan de pagina, bij de boeken, zitten nog meer oefenopdrachten). Zeker de moeite waard om eens in te duiken. Zelfs als je andere software gebruikt, denk iik dat je er een hoop tips uit kunt halen.
Thanks! Ik gebruik inderdaad nu ook Davinci Resolve.
Zal eens kijken naar het trainingsmateriaal!
 
Zelf vind ik aan de helm veel fijner kijken dan aan de motor. Voelt wat natuurlijker.
Daarbij kijk ik zelf meer Enduro/Off-road gerelateerd. Dan wordt het al snel een stuiterbal.

Absoluut geen editor zelf, maar dit is een beetje het verschil:
ja je hoofd werkt natuurlijk ook enigzins als een gimball. Bij een kip is dat nog veel erger. die hebben echt een zieke gimball als kop XD
Ik doe ook altijd gopro aan de helm. Mooiste bij helm is wel om de camera zo laag mogelijk te plaatsen hoe lager hoe mooier shot je hebt. Komt dan natuurlijker over en de snelheid komt ook beter over. Heb zelf heel lang een kaak mount gebruikt op mn crosshelm.. Dan zit je met het punt bevestigen. Ik heb destijds met 2 componentenlijm in het gaas gedeelte [wat afneembaar is] een vlakke ondergrond gemaakt. Want bij een crosshelm is dit haast niet te doen.. Maar ik vond dat je dat gewicht toch best wel merkte dat je helm dan naar voren leund. Ik heb nu een hero9 black. En die heb ik onder de klep van de helm zitten. Maar wel aan de helmschaal zelf met een plakkertje vast. Om trillingen van de klep te voorkomen.
Camera zit precies goed. Zit ook mooi compleet onder de klep. Dus achter takken blijven hangen gebeurd niet meer. en NEE ik heb geen last dat dat ding in mn zichtsveld zit. Ik moet dan echt bewust naar boven kijken om dan net een randje van de camera te zien. Dus nee niet storens en zeker niet hinderend. IMO de beste plek voor montage [bij crosshelmen]
 
Lotte heeft ook OnlyFans. ;)

Is t fappable?

Los daarvan, wie zegt dat jij het bent? Nu moet ik wel zeggen dat zij in dit geval ook haarzelf in rijdende positie toont (uiteraard wel met helm op), dus dan is het makkelijk om te bewijzen dat jij reed. Maar stel je ziet alleen een cockpit met snelheid, wie zegt dat jij het was en wanneer/hoe laat het was? Je mist dan best veel informatie.

Waarom is ze eigenlijk ex-MF'er? Ik zie dat ze echt al behoorlijk lang lid is/was en lekker aan het bijdragen was aan posts op het forum.



edit:
"Ondanks eerdere waarschuwingen bleef ze haar roekeloze gedrag vertonen. De politieagent verklaarde: "Afgelopen week betrapte ik haar opnieuw op ernstige verkeersovertredingen in Alkmaar, die ze vervolgens online deelde. Mijn geduld was op." Na verhoor is haar rijbewijs direct ingevorderd, en de politie heeft het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) op de hoogte gesteld voor verder onderzoek."
bron

Het is dus van afgelopen week en daarna online gepost (wat ik dus niet kan terugvinden op YouTube, maar dat zal dan wel weg zijn gehaald of op private zijn gezet). Daarmee meteen duidelijk dat ze (voor nu) niet terugkijken naar eerdere jaren maar echt naar de situatie na het stopgesprek.

Helaas mag je niks op de openbare weg. Daarom rijd ik ook geen straat meer met de motor, maar toen ik dat nog wel deed:
Zeer zeker niet mijn bedoeling. Ik was puur opzoek naar tips & tricks aangezien ik een totale leek ben op gebied van video editing.

Hoe dan ook wil ik verdere discussies verkomen en heb ik het filmpje weg gehaald. Het is mij duidelijk dat er fout gedrag in zit, en het is niet mijn bedoeling om dit over te laten komen als sociaal geaccepteerd gedrag, of goedgekeurd rijgedrag. Iedereen is verder vrij om daar zijn mening over te hebben, maar iedereen kan wel relativeren met dat ze zelf wat te enthousiast zijn geworden op de weg en dingen hebben gedaan die wellicht niet zo verstandig waren lijkt mij. En opnieuw, constructieve feedback doet meer wonderen dan iemand afzeiken. Zo is maar weer eens bewezen, lesje is geleerd.

Iets om de windruis mee te onderdrukken zou een + zijn.
 
Iets om de windruis mee te onderdrukken zou een + zijn.
Ja dit is nog de ingebouwde microfoon van de DJI Osmo Action 4. De kwaliteit ervan is verder echt bizar goed voor een Action cam.
Wil misschien nog een Zoom H1n erbij kopen. En deze dan met een Deadcat ergens onder t zadel te leggen ofzo.
 
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat gelijkgestemden van mijn beeldmateriaal vinden... Ik maak de beelden vooral als 'archiefmateriaal'...


Ik maak gebruik van een Akaso Brave 7 (2024 editie), gemonteerd op mijn helm met een chinmount. Editten doe ik op het moment (nog steeds) met shotcut. Eigenlijk wil ik overstappen naar Davinci Resolve, maar heb me daar nog niet toe kunnen zetten
 
Ik vind zo'n helmcamera altijd erg zenuwachtig, vind ik niet fijn om te kijken. Daarnaast vind ik dat het stuur teveel in het beeld zit, vooral in/voor bochten vind ik dat storend (de weg verdwijnt er regelmatig achter). Daarnaast zou ik meer knippen in het deel voordat je gaat rijden, vergeefse startpoging, handschoenen aan en uit vond ik niet heel boeiend O-)
 
op het openingsgebed na vind ik deze filmpjes wel erg leuk .

Deze keer gaat over de BMWK100RS zo leuk hoe ie ontdekt waarom het zo'n fijne motor is .

Ik heb de mijne na 6 jaar recentelijk moeten wegdoen , de gezondheidsgebreken laten een scootertje nog net toe ......


 
op het openingsgebed na vind ik deze filmpjes wel erg leuk .

Deze keer gaat over de BMWK100RS zo leuk hoe ie ontdekt waarom het zo'n fijne motor is .

Ik heb de mijne na 6 jaar recentelijk moeten wegdoen , de gezondheidsgebreken laten een scootertje nog net toe ......



Deze K1100rs heeft een sportzadel. Ik heb zo'n zadel gehad op de K100rs, het ziet er fraai uit maar het is zeker niet zo comfortabel als hij je wil doen geloven. Sterker nog, het is hard en te laag.
De presentator praat echt onzin over niet kunnen starten na stilstand doordat er geen olie in de cilinders staat. Wat een lulkoek om te verhullen dat hij rookt bij de start. Dat is voorbij als je leert om de middenbok te gebruiken.
Hij weet ook niet dat je alletwee de remhandles een keer moet gebruiken om de rode waarschuwingslamp op het dashboard uit te laten gaan, hij weet niet dat een RS versie een sportieve versie is, hij trekt hem niet 1 keer open voorbij de 7000 toeren waar de 16v pas echt gaat beginnen, hij rijdt weg in z'n 2 terwijl er een versnellingsindicator in het dashboard zit, hij schept op over hoe snel hij een bocht neemt terwijl hij rond de 2000 toeren aan het rondtrutten is en hij zegt dat de K1100 strakkere remmen heeft dan een moderne BMW, echt flauwekul.

Mooie motor, prut filmpje in mijn beleving.
Hij maakt een verkoop lulkoek verhaal vol onzin en zonder werkelijke feiten.
 
Ik vind zo'n helmcamera altijd erg zenuwachtig, vind ik niet fijn om te kijken. Daarnaast vind ik dat het stuur teveel in het beeld zit, vooral in/voor bochten vind ik dat storend (de weg verdwijnt er regelmatig achter). Daarnaast zou ik meer knippen in het deel voordat je gaat rijden, vergeefse startpoging, handschoenen aan en uit vond ik niet heel boeiend O-)
Valt best mee. Ik vind de meeste beelden van zo'n camera die op de motor bevestigd zit juist meer trillerig/beweegelijk. Want zo'n camera beweegt met alles mee waar een motor aan bloot gesteld wordt.
Helmcamera zolang die op een stevige en juiste manier bevestigd wordt is mijn inziens toch stabieler. Jouw lichaam dempt en vangt de meeste trillingen/bewegingen wel op, in ieder geval beter dan een motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan