@ Beest mbt de startmotor:
Voor welke fiets ben je aan het werk en hoeveel was je kwijt voor alles bijmekaar als ik vragen mag ?Was het niet goedkoper/beter een complete startmotor voor US $ 129 te kopen ? Waarom ik dit vraag:
- Mijn startmotor komt "langzaam op gang", dat kan natuurlijk ook aan de accu liggen, de orinele is eigenlijk nooit optimaal geweest...(dorroggekookt door vorige eigenaar).Nu zit er tijdelijk een 14ah in, die eigenlijk te licht is, moet 20Ah zijn...
- Bij het starten hoor je soms dat de tandwielen (denk ik) niet goed pakken, dit gebeurd soms voor, soms na het starten, is dat hetzelfde euvel als jij omschrijft ?
@ Gman
Ik kreeg vaan roco een mailtje met de volgende inhoud:en:mijns inziens doe je dit ná het stellen van de kleppen, en synchroniseren van de carb's.
Hoop dat je (en anderen natuurlijk) er wat aan hebt.
Met dank aan Roco en zijn dealer
Beest !
Dank voor de tips !
Frappante is dat de Virago mooi loopt op 1 cilinder, zowel voorste als achterste, dus die bougiedoppentest he'k al eerder gedoan...
Een vriend van me meent dat de motor goed is afgesteld als de motor plm 4 a 5 slagen doorloopt en daarna afslaat. Hij is echter een BMW-rijder en is dus de vraag of dat voor Virago's ook geldt...
Wellicht dat ik toch aan de gang moet met die synch-toestand en co-schroef (dat is toch eigenlijk alleen voor de mengselverhouding van het stationair ?), want die vorige eigenaar heeft dat met de hand gedaan...
dus de vraag is of dat goed staat...
Zijn deze oplossingen speciefiek bedoeld voor backfire-problemen ?
Is naar mijn idee nog geen oplossing voor het af en toe "inhouden", of toch wel...
Zoals eerder omschreven wil de motor soms na fel accellereren en gasloslaten niet boven een toerental of 3000 komen en houdt in/begin te pruttelen/lijkt soms op 1 cylinder te lopen/etc.
Helaas heb ik geen sync-klokken dus ik moet eens kijken wie me dat wil gaan leren...Heb je trouwens voor het stellen van de kleppen nog speciaal gereedschap nodig of gaat dat gewoon met voelermaatjes en ring/steeksleutels ?
wat de olie betreft ben ik het met je eens, maar de actieradius zou volgens mij met een volle tank toch wel meer moeten zijn.
Maar dat is natuurlijk ook weer afhankelijk van de rij stijl.
maar +/- 12 l inhoud X 15 (niet echt zuinig)= 180 km.
met een goed afgestelde motor en zijnig rijden zou je 200 km moeten kunnen halen.
Hm...
Dan zal mijn verbruik, dus afstelling ook niet goed zijn...
Het verbruik is ongeveer (iets slechter) 1 liter op 10 mile = plm 1:15
Ik moet wel zeggen da'k doorgaans niet bepaald rustig heb gereden, dus dat kan wel eens meetellen...
Andere vraag over ZIJdekselpakkingen:
- zijn deze geschikt voor hergebruik ? Evt goed schoonmaken...
- Kan ik anders pakkingspapier gebruiken om zelf kleppendekselpakkingen te maken, of is dit af te raden ? Zoja, welke dikte ? (Secuur werken is natuurlijk een noodzaak)